PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Katalizör Sorunu



gokmenkurt
03 Eylül 2011, 00:47
Arkadaşlar merhaba. Daha önce bildiğiniz gibi karbüratörden şüphelendiğim bir tekleme yaşıyordum. bu gün motorcumun kapalı olması ve sabrımın taşmış olması nedeniyle bşaka bi motorcuya gidip karbüratörümü temizlettim. Oradaki usta katalizörü iptal edelim motor boğulur bu şekilde dedi. Bir zararı olur mu dedimö yok dedi ve iptal ettik.
5.000 devirde 70 giden motor 60la gitmeye başladı. bende eve ulaşır ulaşmaz katalizör hortumunu geri bağladım ve şu an düzeldi.
merak ettiğim bu yabancı ustanın yaptığı doğru bişey miydi çünkü gördüğüm tüm motorlarda o katalizöre giden hortum kesilmiş durumda.
teşekkür ederim şimdiden yardımcı olan/olmaya çalışan arkadaşlara.

piranha dört
03 Eylül 2011, 21:56
Bence dediğiniz sistem katalizör değil.Hortumda katalizör hortumu değil.Katalizör de eksoz gazı komple olarak geniz yüzeyli bir alandan geçerken istenmeyen atıklardan kurtulunur.Karterdeki atık gazların hava filtresinden tekrar yakılması için geri gönderen EGR heralde.Egr den geri dönen bu buhar hava filtresi ve hazne içi düzgün temizlenmezse cidarlarda oluşan balçık vakumla karbüratör içini ve memeleri kaplamaya başlar.Yakıt sistemi düzgün çalışmaz olur.Heleki motorunuzu aşırı yükte kullanıyorsanız(aşırı atık gaz) vede üstüne motor ömrünüz sonlara yaklaşmışsa kirlenme daha hızlı olacak ve sorunlar artacak.Bu sistemi iptal etmek biraz çevre kirliliğine sebep olur.VİCDAN ile alakalı bir durum.Fakat şu var bu tür bir işlemle aynı devirde hızda fark olmaz.Bu ancak aktarım arganlarındaki değişiklikle mümkün..Kolay gelsin

gokmenkurt
04 Eylül 2011, 00:12
o zaman EGR denilen sistemi iptal etmiş. ben geri aktif hale getirip bu şekilde kullanmaya karar verdim. yalnız deviri iyi gözlemlemiştim egr hortumunu açınca biraz daha zor devirleniyor ama hortum kapalıyken aynı devirde daha yavaş gidiyor. belki başka bişeydir bilmiyorum.
teşekkür ederim yardım ettiğiniz için.