PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : kontra tekniği hakkında



pring
02 Eylül 2011, 23:29
meraba arkadaşlar..eylül ayında motorumu alacağım sürüş eğitimi alamadığım için internetten bazı teknikleri araştırarak öğrenmeye çalışıyorum
kontra tekniği hakkında yazılanlara göre sağa doğru viraja girerken sağ elcik hafif ileri,sola doğru viraja girerken de sol elcik hafif ileri itiriliyor ve viraj kadar bu şekilde alınıyor ama ben bunun olabileceğine ihtimal vermiyorum
eğer gidon hafif sola dönükken sağa doğru viraj alınabiliyorsa gidonu hiç döndürmeden de viraj alabiliriz demektir.ki ben buna da ihtimal veremiyorum
yalnız yazılanlardan kontra tekniği ile ilgili çıkardığım bir sonuç var bunun doğru olup olmadığını sormak istedim
''sağa doğru viraja girerken sağ elciği hafif öne ittiriyorum ve motorun sağa yatmasını sağlıyorum ve motor gerekli derecede yatınca gidonu toparlayıp sol elciği ittirerek ön tekerin sağa yönelmesini sağlıyorum'' açıklamaların hiçbirinde tekrar gidonu çevirceğimiz yazmıyor ama ben böyle olabileceğini düşünüyorum
eğer teknik son söylediğim şekilde ise kafama yatar fakat internette yazdığı gibiyse denemeye cesaret edemem..
biraz uzun oldu ama sizden başka yardım etcek kimse yok etrafım da..siz de saolun her soruma cevap verdiniz şimdiye kadar :)

HaydarBıçak
02 Eylül 2011, 23:38
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/54415-kontra-teknik.html

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/92449-kontra-teknigi.html

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/36048-kontra-teknigi.html

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-videolari/43519-kontra-teknigi-videosu.html

Soykan67
02 Eylül 2011, 23:41
Bu konu çok tartışılan bir konu ve emin ol ne yazılıyorsa öyle.İyi kavraman için aşağıdaki videoya bakmanı tavsiye ederim.Tabiki bu arkadaşların yaptığı çok ileri seviye ama kontra tekniğini en iyi gösteren video.Sakın yaptıklarını deneme.

Motosiklet sadece yatarak dönmez.Eğer dediğin gibi önce gidonu ittirip sonra tekrar çevirirsen dönemezsin.Dediğim gibi motosiklet sadece yatarak dönemez.Sen bu uygulamayı aslında bilmeden yapıyorsun ama acil durumlarda bu tekniği bilerek yapmak gerekir.Sadece viraj için değil yolda ani engellerle karşılaşınca bu teknik uygulanır.Düz yolda giderken kendin test et.Gidonu çok hafif it ve bırak başlangıç olarak bak bakalım ne tepki verecek motor.Bu uygulamayı kesinlikle öğrenmelisin.Sürüş dersleri almanı tavsiye ederim.

http://www.youtube.com/watch?v=Y7fn1XndE3o

Videoda ki gidonun hareketlerini dikkatle izle lütfen.

pring
02 Eylül 2011, 23:51
video çok hoşuma gitti :) deneyerek öğrenmem daha iyi olcak sanırım kafa yorarak olmuyor bu iş

Soykan67
03 Eylül 2011, 00:03
Yavaş yavaş alışırsın inan benimde mantığım almadı ama kontra tekniğini bilinçli şekilde yaparak viraj dönmek daha güvenlli geldi öğrendikten sonra.Dediğim gibi düz yolda kontra tekniği ile zikzak çizmeye başla sonra iyice alıştıktan sonra virajları dönmeye bak.Baktın olmuyor ders almanı tavsiye ederim.

gokmenkurt
03 Eylül 2011, 02:36
gidonu çevirmedende viraj alabiliriz demişsin ve ihtimal vermemişsin. eğer viraj keskinse ve hızlısan gidonu girdiğin virajın yönüne çeviremezsin. mesala 60la sağa hafif bir viraj varsa gidonu çevirmeden motoru hafif sağa yatırarak dönersin o virajı. yani gidonu çevirmeden dönmek mümkün.

burdaki mantık gidonu soldan ittirdiğinde mantıken sağa dönmesi lazım ama motor o arada sola yatar. sola yattıktan sonra sende motorla beraber yatarak o sola dönecek virajı çok rahat alırsın. yani önemli olan direksiyonun ne tarafa döndüğü değil motorun ne tarafa yattığı.
unutmayın motor yatarak viraj alır direksiyon ile değil

Soykan67
03 Eylül 2011, 02:54
gidonu çevirmedende viraj alabiliriz demişsin ve ihtimal vermemişsin. eğer viraj keskinse ve hızlısan gidonu girdiğin virajın yönüne çeviremezsin. mesala 60la sağa hafif bir viraj varsa gidonu çevirmeden motoru hafif sağa yatırarak dönersin o virajı. yani gidonu çevirmeden dönmek mümkün.

burdaki mantık gidonu soldan ittirdiğinde mantıken sağa dönmesi lazım ama motor o arada sola yatar. sola yattıktan sonra sende motorla beraber yatarak o sola dönecek virajı çok rahat alırsın. yani önemli olan direksiyonun ne tarafa döndüğü değil motorun ne tarafa yattığı.
unutmayın motor yatarak viraj alır direksiyon ile değil

Lütfen çok yanlış bilgi veriyorsun.Yatarak viraj almaz motorsiklet.Gidonunu herhangi birşeyle sabitle ve yatarak viraj dönmeye çalışki bu zamanında profesyonel yarışçılar tarafından da denendi.

Acil112
03 Eylül 2011, 02:58
http://www.youtube.com/watch?v=Y7fn1XndE3o

Videoda ki gidonun hareketlerini dikkatle izle lütfen.[/QUOTE]

Videodaki hareketlerle(drift) kontranın uzaktan olabilir ama yakından bir alakası yok.

Soykan67
03 Eylül 2011, 03:04
Ben yukarda aynı videoyu paylaşmıştım ama sanırsam arkadaş izlemedi.

Motosiklet ve bisiklet gibi "tandem" yani tekerlekleri ardarda olan araclarin sadece kontra teknigi ile donebildigini 1914 de ilk motorlu ucusu gerceklestiren bisiklet imalatcisi Wright kardesler kesfetmistir.

Bu kesfin motosiklete uyarlanmasi 60 yil sonra Keith Code tarafindan yapilmis, ve yine onun inanmayanlari ikna etmek icin icat ettigi "BS BIke" ile kanitllanmistir. Inanmayanlarin savi " motosikleti viraja sokmak icin agirliginizi kaydirp motosikleti yatirmaniz lazim, gidonun bu olayda bir fonksiyonu yoktur" idi.

Code, siradan bir motosiklet almis, ona govdesine kaynakli bir gidon ilave etmis, ve karsi iddiada bulunan ABD nin 100 unlu surucusunu bir tuz golune davet ederek "buyrun, bu motoru BS (body steering) yatirarak viraja sokma teknigi ile dondurun, viraja sokun bakalim" demis, hic kimse motora viraj aldiramamistir.

Yani viraja girmek icin gidonun donmesi sarttir.

Hangi yone? Virajin tersine... Nasil donecek, kontra teknigi ile.

(ALINTI)

CrosseR
03 Eylül 2011, 03:16
arkadaşlar bunlar çok tehlikeli hele ki türkiye yollarında,bir çukura yada çıkıntıya denk geldiğinizi düşünsenize,motosiklet bildiğiniz patinaj durumunda..
gerçekten tekniği hakkında eğitim aldıysanız sadece virajın çok düzgün olduğundan eminseniz evet belki bu şekilde dönüş güvenli gelebilir kimilerine,ama bence sadece viraja hızlı girdiğimizde yolun dışına savrulmamak için kullanılması gerekn bi yöntem olduğunu düşünüyorum..

Soykan67
03 Eylül 2011, 13:07
arkadaşlar bunlar çok tehlikeli hele ki türkiye yollarında,bir çukura yada çıkıntıya denk geldiğinizi düşünsenize,motosiklet bildiğiniz patinaj durumunda..
gerçekten tekniği hakkında eğitim aldıysanız sadece virajın çok düzgün olduğundan eminseniz evet belki bu şekilde dönüş güvenli gelebilir kimilerine,ama bence sadece viraja hızlı girdiğimizde yolun dışına savrulmamak için kullanılması gerekn bi yöntem olduğunu düşünüyorum..

Yapmayın şunu lütfen.Kontrasız viraj dönülmez.Şu virajda kontra uygulayayım şu virajda uygulamamayım diye birşey yok.Paylaşılan videodakiler gibi de yapacak halimiz yok onlar profesyonel ve orası pist.Kontrasız viraj dönülmez, sen bilerek yada bilmeyerek yapıyorsun ama önemli olan bilinçli bir şekilde yapmak.Orda yapayım burda yapayım diye birşey yok.CrosseR yanlışda olsa senin düşünce saygı duyarım ama yeni katılan arkadaşlar bu işe yani başlayan arkadaşların etkilenmesini istemem.

KONTRA TEKNİĞİ OLMADAN VİRAJ DÖNÜLMEZ.LÜTFEN SÜRÜŞ DERSLERİ ALIN VE BU TEKNİĞİ BİLİNÇLİ BİR ŞEKİLDE YAPMAYI ÖĞRENİN.

BBelt
03 Eylül 2011, 13:46
Hala mı bu konu yaf? Anlaşılamayan nesi var ki, gidonu sağa it sağa dön, sola it sola dön... O kadar işte...

Şuradan okuyun. Bu yazıyı okuyup ta anlamamak gerçekten zor... http://www.motosiklet.net/forum/donald-duck/6382-motosiklet-teorisi-3-koseyi-donme-sanati.html#post103700

samet10
03 Eylül 2011, 13:55
geçenlerde geziyorum yol boş sıkıldım az oyun oynayayım dedim.

sağ elciği kendime çektim hafifçe motor kendini sola bi attı yuh dedim :) kontra nasıl kendini gösteriyo o zaman inanırsınız :)

sol elciği çekince de sağa süper yatıyo motor düz yolda dahi rahatlıkla denenebiliyor. şüphesi olanlar hemen deneyip görebilir :)

gokmenkurt
03 Eylül 2011, 14:07
@soykan67 daha önce tartışıldığını hatırlıyorum. yatarak biraj alınır. yalnız yatarak kelimesini kima kullandığım konusunda ortak değiliz anladığım kadarıyla. yatan bizler değiliz. yatan motor. siz istesenizde istemesinizde bir viraja girdiğinizde motor sağa yada sola viraja göre hafif yada tehlikeli sayılacak şekilde yatar. aynı şekilde ellerinizi bırakın gidondan 60 ile giderken şerit değiştirmeye çalışın motoru tutmadan. değiştirebilirsiniz nasıl olacak ? aynı şekilde çok hafif motoru yatırmaya çalışırsınız ve motor tepki olarak yatırdığınız tarafa doğru döner.

8 yıldır motor kullanıyorum ve 8 yıldır en azından benim ve benim gördüğüm motorların hepsi yatarak viraj alıyor. sürücüler dğeil, motorlar yatarak viraj alıyor. hala yanlışsa tabiki kendimi düzeltmeye çalışırım

RamuthRa
03 Eylül 2011, 14:12
video çok hoşuma gitti :) deneyerek öğrenmem daha iyi olcak sanırım kafa yorarak olmuyor bu iş

Soykan77 tamamen doğrusun dostum ama yavaş hızda ilerlerken kontra yaparsan yan yatarsın ki ben yattım =)=) eski regalimde denemiştim en başta uzun yolda da denemiştim ama pek birşey anlayamamıştım, 80le tatlı bi viraja girince hafif kontra yapınca regal biraz boş kalıyordu ama şimdi vn800 le viraj dönerken adam seni kontraya zorluyor resmen, gidonu terse terse atıyor =)

Pring kontra yaparken hafif gaz açmazsan kontra yapamazsın bu aklında olsun, çok açarsan motorun gücüne bağlı olarak arka atar ancak stabil bi gazla çok zevkli kontra alırsın.

Önce motoru yatırıp sonra gidonu terse itiyim derseniz yan yatarsınız abi, zaten gidonu terse itince motor kendisi yatıyor senin hiçbirşey yapmana gerek kalmıyor, viraj çıkışına bakman yeter =)

samet10
03 Eylül 2011, 14:16
gaz verilmiş şekilde girdiğimiz hızla çıkmak yeterlidir.

tecrübesi olanlar işin ustaları gaz açabiliyo zaten onlara birşey söyleyemeyizde yeni yeni kontrayı öğrenenler için iyi bir tavsiyedir sanırım :)

Soykan67
03 Eylül 2011, 15:31
@soykan67 daha önce tartışıldığını hatırlıyorum. yatarak biraj alınır. yalnız yatarak kelimesini kima kullandığım konusunda ortak değiliz anladığım kadarıyla. yatan bizler değiliz. yatan motor. siz istesenizde istemesinizde bir viraja girdiğinizde motor sağa yada sola viraja göre hafif yada tehlikeli sayılacak şekilde yatar. aynı şekilde ellerinizi bırakın gidondan 60 ile giderken şerit değiştirmeye çalışın motoru tutmadan. değiştirebilirsiniz nasıl olacak ? aynı şekilde çok hafif motoru yatırmaya çalışırsınız ve motor tepki olarak yatırdığınız tarafa doğru döner.

8 yıldır motor kullanıyorum ve 8 yıldır en azından benim ve benim gördüğüm motorların hepsi yatarak viraj alıyor. sürücüler dğeil, motorlar yatarak viraj alıyor. hala yanlışsa tabiki kendimi düzeltmeye çalışırım

Kontra tekniği zaten motoru yatırır.Motor yatmadan dönemez ama motorda sadece yatarak da dönmez.Bu konu arkadaşların dediği gibi daha öncede tartışıldı ve biz uzatmayalım.Bu tekniği henüz öğrenmemişler burda ne denirse densin eğitimini alsınlar.

RamuthRa iyi biryere değindin.Bazı arkadaşlar yavaş giderkende bu tekniği uygulamaya kalkabilir.Ben özel eğitim aldım ve hocam bu konu üstünde çok durdu.Şöyle diyelim hız arttıkça hele belli bir hızdan sonra kontra tekniğine ihtiyaç o kadar da artar.Ben özel ders almasaydım kesin yavaş giderken bende denerdim :)

CrosseR
03 Eylül 2011, 18:01
Soykan77 tamamen doğrusun dostum ama yavaş hızda ilerlerken kontra yaparsan yan yatarsın ki ben yattım =)=)

bende buna katılıyorum işte kontra yapılması hatadır demiyorum zaten,yavaş hızla yapılmaz,gazı açmalısınız ki arka lastiğin ön lastik kadar yolu tutmaması lazım bunuda bedeniniz ve elinizi ittirmenizle çok iyi dengelemeniz lazım,eğitim almadan yolda deneme yanılma yöntemiyle yapılacak bşy değil,anca aa azcık yaptım dersiniz fakat viraja gerçekten hızlı girdiğinizde o deneme tecrübeniz size yetmeyebilir.. ders alıp öğrenmiş arkadaşlarada sürekli bu şekilde viraj almasını tavsiye etmiyorum,yapamıyacağınzdanda demiyorum yolun azizliğine gelebilirsiniz diye söylüyorum..
Soykan77 kardeşim bende senin fikirlerine saygı duyarım çok güzel eğitimini de almışsın ama KONTRA TEKNİĞİ OLMADAN VİRAJ DÖNÜLMEZ kısmına katılmıyorum,ben eğitim aldığımdan değil ama 40-50km ile giderken hiçbizaman bu tekniği deneyerek dönmedim bu da kontra yapmadanda dönüldüğünü gösteriyor,buna dayanarak söylüyorum,senin dediğin sey daha yüksek hızlarda geçerli,yoksa ben tın tın giderken bile her virajda kontra yapıyorumda benimmi haberim yok yani..

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:28 ----------

Bir şey daha eklemek istiyorum daha çıklayıcı olacaktır,viraja dönebileceğiniz hız sınırının üstünde girerseniz gidonu viraj yönünde kırarsanız doğal olarak motorun kıç tarafı dışa doğru atacaktır,sizinde toplayabilmeniz düşmeden virajı alabilmeniz için gidonu dışa doğru kırmanız gerekir,yani bilmedende olsa ister istemez kontra tekniğini uygulamış oluyorsunuz,evet bu durumda evet KONTRA TEKNİĞİ OLMADAN VİRAJ DÖNÜLMEZ,uygulamadığınız sürece kendinizi yerde bulursunuz.

ama dönebileceğiniz hız sınırında yada altında girerseniz motor kıç atma eğiliminde olmyacaktır,doğal olarak kontra tekniğini o virajda kullanmanıza gerek kalmyacak,he ben illa kontra yapıcam derseniz viraja girdikten sonra gazı açıp kıçı kendiniz attırıp kontra yapabilirsiniz..

anlatmaya çalıştığım şey de tam olarak bu,kontrasız asla dönülmez diye bir şey yok gerektiği hızların üstünde girmeyin uygulamak zorundada kalmayın,ama gerektiği zaman hızlı girdiğinizde kıç atma eğilimnde olduğunda uygulayabilmeniz içinde kesinlikle öğrenin,çünkü kendinizi yerde bulduğunuzda GEREKTİĞİ ZAMANLARDA kontrasız dönüşün imkansız olduğunu anlayacaksınız..

BBelt
03 Eylül 2011, 18:17
Çok düşük süratler haricinde gidona kontra vermeden motor yatmaz. Yatmayınca dönmez. "Kontra tekniği uygulanmadan viraj dönülmez"den kasıt budur. Motosikletle viraja giren herkes bilerek ya da bilmeden kontra verir. Bilerek verirse daha güvenli bir sürüş elde eder. Bu kadar basit yaf...

CrosseR
03 Eylül 2011, 18:31
Zaten bende düşük süratlerden bahsediyorum,sürekli ana yollarda yada uzun yollarda sürüş yapmıyoruz ki,her viraj da aynı değil,konuyu açan arkadaş yeni başlıyacak ve kontra hakkında en ufak bir fikri yok,madem kontrasız dönüş asla olmuyor ben nasıl sürekli her hızda her virajda kontrayla döncem düşüncesinin oluşmaması için söylüyorum..

Soykan67
03 Eylül 2011, 18:57
Zaten bende düşük süratlerden bahsediyorum,sürekli ana yollarda yada uzun yollarda sürüş yapmıyoruz ki,her viraj da aynı değil,konuyu açan arkadaş yeni başlıyacak ve kontra hakkında en ufak bir fikri yok,madem kontrasız dönüş asla olmuyor ben nasıl sürekli her hızda her virajda kontrayla döncem düşüncesinin oluşmaması için söylüyorum..

:cat: :cat:

_w_
03 Eylül 2011, 19:08
yav ne kontraymış bu amma çok konu açıldı :) Boşverin Salıverin gitsin motoru :) :queen:

Ahmet N.
03 Eylül 2011, 22:41
http://www.youtube.com/watch?v=pmSIgVb9sM4&feature=related

tr100a
03 Eylül 2011, 23:26
en güzel benim tekniğim çokta güvenli kendi adımı koydum bu tekniğe e____ tekniği 80 km hızla girilecek viraja 30-40 km hızla giriyorsun ister fren yap ister gaz aç hiç tehlike yok yatsanda olur gidonuda çevirsen herkez de korkmadan yapabilir

pring
03 Eylül 2011, 23:33
bugün düz yolda ufak bikaç deneme yaptım arkadaşın motorla.bişeyler oluo gibi
denemeyi de şerit değiştirirken yaptım virajda değil :) yardımcı olan herkese teşekkürlerimi yolluyorum

buberk
04 Eylül 2011, 01:35
bende buna katılıyorum işte kontra yapılması hatadır demiyorum zaten,yavaş hızla yapılmaz,gazı açmalısınız ki arka lastiğin ön lastik kadar yolu tutmaması lazım bunuda bedeniniz ve elinizi ittirmenizle çok iyi dengelemeniz lazım,eğitim almadan yolda deneme yanılma yöntemiyle yapılacak bşy değil,anca aa azcık yaptım dersiniz fakat viraja gerçekten hızlı girdiğinizde o deneme tecrübeniz size yetmeyebilir.. ders alıp öğrenmiş arkadaşlarada sürekli bu şekilde viraj almasını tavsiye etmiyorum,yapamıyacağınzdanda demiyorum yolun azizliğine gelebilirsiniz diye söylüyorum..
Soykan77 kardeşim bende senin fikirlerine saygı duyarım çok güzel eğitimini de almışsın ama KONTRA TEKNİĞİ OLMADAN VİRAJ DÖNÜLMEZ kısmına katılmıyorum,ben eğitim aldığımdan değil ama 40-50km ile giderken hiçbizaman bu tekniği deneyerek dönmedim bu da kontra yapmadanda dönüldüğünü gösteriyor,buna dayanarak söylüyorum,senin dediğin sey daha yüksek hızlarda geçerli,yoksa ben tın tın giderken bile her virajda kontra yapıyorumda benimmi haberim yok yani..

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:28 ----------

Bir şey daha eklemek istiyorum daha çıklayıcı olacaktır,viraja dönebileceğiniz hız sınırının üstünde girerseniz gidonu viraj yönünde kırarsanız doğal olarak motorun kıç tarafı dışa doğru atacaktır,sizinde toplayabilmeniz düşmeden virajı alabilmeniz için gidonu dışa doğru kırmanız gerekir,yani bilmedende olsa ister istemez kontra tekniğini uygulamış oluyorsunuz,evet bu durumda evet KONTRA TEKNİĞİ OLMADAN VİRAJ DÖNÜLMEZ,uygulamadığınız sürece kendinizi yerde bulursunuz.

ama dönebileceğiniz hız sınırında yada altında girerseniz motor kıç atma eğiliminde olmyacaktır,doğal olarak kontra tekniğini o virajda kullanmanıza gerek kalmyacak,he ben illa kontra yapıcam derseniz viraja girdikten sonra gazı açıp kıçı kendiniz attırıp kontra yapabilirsiniz..

anlatmaya çalıştığım şey de tam olarak bu,kontrasız asla dönülmez diye bir şey yok gerektiği hızların üstünde girmeyin uygulamak zorundada kalmayın,ama gerektiği zaman hızlı girdiğinizde kıç atma eğilimnde olduğunda uygulayabilmeniz içinde kesinlikle öğrenin,çünkü kendinizi yerde bulduğunuzda GEREKTİĞİ ZAMANLARDA kontrasız dönüşün imkansız olduğunu anlayacaksınız..

Kesinlikle aynı fikirdeyim. Bence bu teknik öyle okuyup kara kara düşünerek yapılacak bir iş değil tamamen refleksler ile alakalı. Bu kontra tekniği neymiş ya diye okuyunca farkettimki ben neredeyse hergün bunu kasıtlı olarak yapıyorum. Özellikle kaygan zemini görünce dönerken kazı fazlaca açıveririm veya arka frene basarım kitlerim(lastikde biraz kötü). Motorun acil durumda nasıl davranacağını ve huyunu suyunu öğrenmek için boş yerlerde deneme yaparım. Bence asıl mesele lastik yeri tekrar kavrama noktasına gelince motor ani bir hareketle hırçınlaşıyor ve hafifce "seni üstümden atarım akıllı ol" diyor. Kısaca dur ben bi kontra tekniği yapayım demeye gerek yok zaten istem dışı motoru yolda tutmak için yapılan birşey diye düşünüyorum.

anaconda84
04 Eylül 2011, 14:56
ama cub ile olmuyor ancak yatırıyorum motoru :)

kamehame
04 Eylül 2011, 15:39
bayat lastikle denenmiştir sonucu söylemeyeceğim tahmin edin :) ancak yolda tutuşu değiştirecek bazı şeyler varsa(kalın, bol kepçe dökülmüş çizgiler vb..)tehlikeli olabiliyor.özellikle hafif motosikletler olan süpermotolarda her türlü etken direk olarak sonuca yansıyor.gözünüzü karartıp yaparım ulen demeyin hele bunu trafikte hiç denemeyin.aksi yöne savrulup karşıdan gelen arabaya garfield olabilirsiniz.