PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Elektrik sorunum...



carsvegas
23 Ağustos 2011, 18:37
Arkadaşlar motorumda kontağı çevirdiğimde elektriğin e si yok aküyü daha yeni almama rağmen 1 ay olmadı boşaldı akü şarj olmuyor eskiden mataru çalıştırdıktan sonra farlar yanardı şimdi o da yok yani ne sinyal ne park lambası hiçbişey yanmıyoru ya akünün üzerinde test butonu var eskiden boş olduğunda şarj edilmesi gerek ışığı yanardı o bile yanmıyor şimdi...ben sorunun kontak anahtarı kısmında diye tahmin ediyordum fakat bugün ustaya göstereyim dedim usta sigortaya baktı sağlam dedi konjektöre baktı sağlam dedi en son sorunu şimdi tam olarak adını hatırlayamadığım cdı bloğunun içindeki alt sarmal mı ne o bozuk dedi...ama ben tatmin olmadım çünkü sorun kontak anahtarında dememin sebebi kontağı bazen açardım ışık yanmazdı bunu bir iki dnerdim yanmaya başlardı bazen de atıyorum sinyal veriyorum depo üstü ışığı sonuyor ne iş anlamadım...

sizce sorun nerdedir daha önce böyle bişey yaşayan var mı bilgi verirseniz sevinirim...

McWarnaly
23 Ağustos 2011, 20:41
Ona benzer bir sorun benum aprilia da vardi.Bobin az sarj yapiyordu.Yeni aku almistim 2 ayda oldurdu.motoru calistirdigim zaman farlar vs yaniyordu ama az bi sekilde.Ve mars hic basmazdi hep vurdurarak yakardim.Olctugumde ise 9v civar sarj yaptigi belli oldu.Normalde ise 14v olmasi gerekirmis.2 ay sonra kadar da motor stop etti birdaha da calismadi.Hala uygun parca bulamadim.Motor 5 senedir oyle yatiyor.Sanirim senin sorununda ayni.

_w_
23 Ağustos 2011, 20:56
konağı çevirip motor çalışıyorsa kontakta bi sorun yok demektir. alternatörde sorun olabilir. aküyü şarj etmediğinden akü biter.

carsvegas
23 Ağustos 2011, 21:27
Ona benzer bir sorun benum aprilia da vardi.Bobin az sarj yapiyordu.Yeni aku almistim 2 ayda oldurdu.motoru calistirdigim zaman farlar vs yaniyordu ama az bi sekilde.Ve mars hic basmazdi hep vurdurarak yakardim.Olctugumde ise 9v civar sarj yaptigi belli oldu.Normalde ise 14v olmasi gerekirmis.2 ay sonra kadar da motor stop etti birdaha da calismadi.Hala uygun parca bulamadim.Motor 5 senedir oyle yatiyor.Sanirim senin sorununda ayni.

eyvahhh bu çok kötü haber sana da geçmiş olsun bana da inş ben senin kadar beklemem yoksa ne yaparız motorsuz...

---------- Post added at 20:27 ---------- Previous post was at 20:24 ----------


konağı çevirip motor çalışıyorsa kontakta bi sorun yok demektir. alternatörde sorun olabilir. aküyü şarj etmediğinden akü biter.

anladım demek ki ustanın alt sargı dediği alternatördu şu cdı kapağının içinde olan değil mi bu şey

bu arada cevaplarınız için teşekkürler...

McWarnaly
23 Ağustos 2011, 21:37
Ben motorda sorun oldugunu bildigim halde kullanmaya devam etmistim.Sen hemen sorunu hallet.Ayrica aprilia bozulunca fzr 1000 almistim o yuzden aprilia ya parca fazla aramadim.Simdi ara sira arastiriyorum.uygun bisey bulursam alacagim.

_w_
23 Ağustos 2011, 21:53
eyvahhh bu çok kötü haber sana da geçmiş olsun bana da inş ben senin kadar beklemem yoksa ne yaparız motorsuz...

---------- Post added at 20:27 ---------- Previous post was at 20:24 ----------



anladım demek ki ustanın alt sargı dediği alternatördu şu cdı kapağının içinde olan değil mi bu şey

bu arada cevaplarınız için teşekkürler...


net olarak bilmiyorum ama elektrik bilgime dayanarak yeni akünün 1 ay içinde bitmesi demek şarj olmaması demek ya da az şarj olaması demek. Motorda şarj eden alternatördür yani dinamoda diyebiliriz. dinamo bozulursa akün bir müddet sonra biter. ama sağlamsa akün sarj olur. Şöylede yapabilirsin Aküyü söküp + ve - Ye avometrenin volt kademesinde kaç volt geldiğine bakabilirsin. eğer hiç yoksa ya da az geliyorsa sorun alternatördedir.

carsvegas
23 Ağustos 2011, 22:08
net olarak bilmiyorum ama elektrik bilgime dayanarak yeni akünün 1 ay içinde bitmesi demek şarj olmaması demek ya da az şarj olaması demek. Motorda şarj eden alternatördür yani dinamoda diyebiliriz. dinamo bozulursa akün bir müddet sonra biter. ama sağlamsa akün sarj olur. Şöylede yapabilirsin Aküyü söküp + ve - Ye avometrenin volt kademesinde kaç volt geldiğine bakabilirsin. eğer hiç yoksa ya da az geliyorsa sorun alternatördedir.

evet sanırım o işlemleri usta yaptı öyle karar verdi çünkü konjektörü değişti yeni konjektör tatktı sorun könjektörde değil dedi...

carsvegas
26 Ağustos 2011, 23:43
konuda gelişme var başlıyorumyazmaya:)

---------- Post added at 22:43 ---------- Previous post was at 21:59 ----------

Merhaba arkadaşlar öncelikle kadir geceniz mübarek olsun...

sorunumu yukarda aktarmıştım...ustam satatör bozuk teşisi koymuş ve tamir için motoru kendisine bırakmam gerektiğini kendisinin statörü söküp ona göre dudulludan parça alacağını söylemişti... ben de çalıştığım ve işe motorla gittiğim için bırakamadım çekmeköy taraflarında çalışıyorum ve bugün işim 3 gibi bitti hazır zaman varken daha önce arkadaşın birinin yazısında okumuştum dudulluda aktaş motor varmış onun oralarrda bir motorcuda parçayı ordan temin ettiğini yazmıştı bende o niyetle iş çıkışı o caddeye gtt,m alemdağ caddesi aktaş motorun tabelası küçük olduğu için farkedememişim ondan sonraki motorcu altay motorun önünde durmuş oldum ve içeri girdim sordum var dedi bende olmazsa geri veririm mantığı ile fişimi de larak ordan ayrılıp sultanbeylideki motorcuma doğru yol aldım motorcuma vardım ve değiştirmek için işe koyuldu fakat işin daha başında benim aldığım statörün 5 çıkışlı motorun üstündekinin 6 çıkışlı olduğunu dolayısı ile bunun olamayacağını bana söyledi...

bende çaresiz statörü aldım taaa 40 km daha yol yapı dudulluya gittim içeri girdim abi bu benim motorumun değil mondialinmiş dedim boşuna o kadar yol gittim geldim paramı iade alabilir miyim dedim...nesi varmış parçanın ya o senin motorun parçası ben almam dedi onu geri :)nasıl alamazsın ya dedim...o da bana parça seninmotoruna uyuyr 1 çıkış eksik olsa ne olcak tarzı bişey söyledi bu tartışmalarımız baya uzun sürdü olaya oradaki müsterilerde benim tarafımdan tavır koyarak katıldılar hatta biitanesi ,le de tartıştı...

neyse adam parçayı almamakta ısrar etti bende parçanın benim parçam olduğunu ispat etmesini söyledim motora taksın dedim ustan olursa zaten parçayı almaya gelmişim sorunum giderilir dedim adam da bana ne sen taktır dedi...

bende tekrar geri sultanbeyliye gitmemek içi n gte giren şemsiye açılmaz misali taktırayım olmazsa bari hemen burda müdahale edeyim diye ynalız burda da ikinci şoku yaşamaz mıyım...

evet yaşarım:)


ordaki usta da statörü değişmeden motorun üstündekini ölçtü bu statör bozuk değil ki dedi:)elektrik tesiatını takip edip statörden konjektöre giden kabloların birinde temassızlık olduğunu farketti ve bağladı sorun giderildi.)

daha doğrusu ben öyle sanıyordum çünki yolda gelirken tekrar aynı arızayı verdi eve geldiğimde tekrar bende kabloları takip ettim sorunu giderdim ama belli bir süre yandıktan sonra tekrar bozuluyor...

delircem yarın sokati söküp bildiğimiz klasık yöntemle kabloları bantla bağlayıp öyle kullanmayı düşünüyorum...


bu olaydan iki sonuç çıkardım kendime

1. yıllardır gittiğim motorcum beni kazıklıyor

2. altay motor kazıkçı bir motorcu
kesinlikle gitmeyin alışveriş yapmayın yapanları da uyarın


iyi akşamlar

özcan1980
26 Ağustos 2011, 23:57
Geçmiş olsun, üzüldüm.

Senin de Kadir Gecen Mübarek Olsun.

carsvegas
26 Ağustos 2011, 23:59
Geçmiş olsun, üzüldüm.

Senin de Kadir Gecen Mübarek Olsun.

teşekkür ederim milleti enayi yerine koyuyorlar yazayım dedim bari millet gitmesin böyle yerlere...