PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : yamaha r1'de hava indüksiyon sistemi ile ilgili



pc-kopat
12 Ağustos 2011, 02:31
arkadaşlar motorumu alalı birkaç gün oldu. fakat daha önce kullandığım aynı ebattaki sslere göre fazla yakıt tükettiğini farkettim (yaklaşık yarı yarıya). motoru baştan ayağı gözden geçirdim. gördüğüm kadarıyla mekanik aksamda bir problem yok. iki şey dikkatimi çekti. birincisi tps sensörü. sensörün içini açtım ve kırılan printi onardım. birkaç hafta daha yenisini alamayacağım şimdilik. motor da öylece duruyor garajda. birşey daha farkettim. motorun egzozu yoshimura marka egzozla değiştirilrken exup sistemi iptal edilmiş. tps sensörünün yakıta olumsuz etkisini biliyorum. fakat exup hakkında pek bilgim yok. bugüne kadar aldığım her makinada orijinallikten yana olduğum için bu sistemi hiç iptal etmedim. yakıta etkisinin ne olduğu konusunda okuduğum forum başlıkları doğrusu "iptal et abi uçar makina" tarzında şeylerden ibaret.

neyse bunu da geçtim. asıl kafamın takıldığı iptal edilmiş olan ve "air induction system" adındaki parça. motorun ön kısmında duruyor fakat hortumları çıkarılmış. bunun egzozla bağlantısı olup olmadığı konusunda bir bilgi bulamadım ve açıkçası bugüne kadar hiç dikkat de etmemiştim. bu parça katalizör işlemi mi yapıyor? yoksa yakıtla ilgili yanmamış gazların yanma odasına geri dönüşümünü mü sağlıyor? şu an gördüğüm kadarıyla motorumun oldukça sakin kullanımı 100 kmde 7-8 litre civarı. diğer makinalarda bu oranı yakalamak için epey agresif kullanmak gerekiyor. sizce hangisi tps sensörü mü yoksa hava indüksiyon sistemi mi? yada bu oran normal de ben mi işkilleniyorum

pc-kopat
13 Ağustos 2011, 01:42
arkadaşlar bu aletin ne işe yaradığını bilen kimse yok mu aramızda

Slayerrr
13 Ağustos 2011, 02:55
Öncelikle biliyorsun ki açık egzoz takıldığında alt devirlerde motorun torku/gücü biraz düşer ama yüksek devirlerde artar. Aynı zamanda düşük devirlerde yakıt tüketimini de yükseltir.

Exup sistemi bunu engellemek için var. Yani alt devirlerde tork düşmesin özellikle de yakıt artmasın diye. Sistem şöyle egzozda katalizörden özde bir kelebek/kapak var. Bu kapak alt devirlerde kapalı kalarak (tamamen kapalı değil) torkun yüksek olmasını ve yakıtın düşmesini sağlıyor. Yüksek devirlere çıkıldığında ECU'dan aldığı devir bilgisiyle kapak açılarak bu kapak yomuş gibi çalışmaya devam ediyor. Bu sistem iptal edildiyse alt devirlerde fazla benzin yakabilirsin ama uçuk bir fark olacağını sanmıyorum.

Air induction System'de Euro egzoz emisyonlarına uyulmak için yapılmış bir şey. Benzin yakılmadan egzoza giderse katalizörün de yardımıyla bu yakıtın yakılması için egzoza taze hava gönderiyor. Hortumları silindirlere bağlıdır. Bu yakıta etki etmez ama motorun çalışma sesini hafif değiştirebilir.

pc-kopat
13 Ağustos 2011, 04:42
sağol slayer çok teşekkür ederim. sanırım exup için üzerindeki egzozu orijnaliyle değişeceğim. uçuk bir fark olmasa da ani fırlamalardan rahatsız oluyorum. bugün hava indüksiyon sistemini hortumlar ve rekorlarla orijinal haline döndürdüm. tamamen servis manueline sadık kaldım. silindirlerdeki rekor girişlerine yapılan kör tıpaları söküp sistemi tam olarak bağladım. ama marşa bastığımda makina çalışmadı. ufak ufak boğulmuş motor örneklerinde olduğu gibi tepki veriyor. zaman zaman çalışacak gibi olup bırakıyor. o kadar yorulmuştum ki oruçlu oruçlu uğraşamadım daha fazla. açıkçası canım sıkılmadı değil. yarın tekrar deneyeceğim çalışmazsa air inductionu tekrar iptal edip öyle deneyeceğim. bu sistemin varlığı ve yokluğunun motorun çalışmasına etki etmesi bana biraz kafa karıştırıcı geldi. şimdi söylediklerine göre sorun buradan değil gibi. o halde yarın kolları sıvama vakti

pc-kopat
13 Ağustos 2011, 23:01
bugün herşeyi denedim ama motoru çalıştıramadım. sanki büyü yapılmış gibi alet inat etti. en son silindir kapğını açmaya karar verdim. bakalım ne çıkacak