PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : honda cbr600f motor ömrü



semusta
11 Ağustos 2011, 02:11
Arkadaşlar herkese merhaba,
Honda veya başka japon yarış motorları için motor ömrü nedir? İkinci el alırsak kaçbinde almak bizi üzmez. Araştırdım, herkes kullanım farklılığından dolayı değişebilir diyo ama net bir bilgi bulamadım, burda sizlerin tecrübesi ve bu işle uraşan teknik arkadaşların bilgisi neticesinde kesin bir bilgiye varmak istiyorum. Paranoya yaptım iyice, benim aklımda şuan cbr600f var onun için sordum, ama diğer japonlarda sanırım aynı. bu motor km konusu aydınlatırsanız çok iyi olur. ilginize teşekkürler, herkese kolay gelsin, kazasız belasız bir ömür dileği ile.

Atahualpa
11 Ağustos 2011, 02:14
Cevabı çok zor bir konu bu. 100.000 de sıkıştırılmadan, sokak yarışlarına girmeden "insan" gibi kullanılmış düzenli bakımları aksatılmamış değişmesi gereken parçaları sürekli zamanında değiştirilmiş bir motosiklet 20.000 de canı çıkarılmış bir makineden yeğdir dostum. Buna sağlıklı bir yanıt bulman gerçekten zor

er6nakeder
11 Ağustos 2011, 02:19
bu cevap bulmana yardım eder sanırım


http://www.youtube.com/watch?v=gs8I8fYNNG0&list=FL-N3e58TRkpc&index=19

200000 mile eşittir 322.000 km

pc-kopat
11 Ağustos 2011, 02:19
kmye takılma bir ustaya gösterip alabilirsin. saatte yazanın hiçbir anlamı yok günümzde önemli olan işçiliktir

COQ
11 Ağustos 2011, 02:29
Arkadaşlar herkese merhaba,
Honda veya başka japon yarış motorları için motor ömrü nedir? İkinci el alırsak kaçbinde almak bizi üzmez. Araştırdım, herkes kullanım farklılığından dolayı değişebilir diyo ama net bir bilgi bulamadım, burda sizlerin tecrübesi ve bu işle uraşan teknik arkadaşların bilgisi neticesinde kesin bir bilgiye varmak istiyorum. Paranoya yaptım iyice, benim aklımda şuan cbr600f var onun için sordum, ama diğer japonlarda sanırım aynı. bu motor km konusu aydınlatırsanız çok iyi olur. ilginize teşekkürler, herkese kolay gelsin, kazasız belasız bir ömür dileği ile.


Km olayi sabit bir sey degil.
Model yilina göre degisken.
Simdi 30bin km de 2000 model bir motosikletle
30bin km de 2010 model motosikletten hangisi daha iyidir?
Bunun gibi.
Ama paranoya yapmana da gerek yok.
Alacagin motosikletin servis bakim karnesini iste.
Bakimlari zamaninda yapilmismi kontrol et.
Eger bakimlari zamaninda yapilmissa, üst üste ayni sebepten kaynaklanan tamiratlar yapilmamissa, nispeten alinabilecek motosiklet listesine koyabilirsin.
Bu kadar kolay bisey.
Sonra görsel mevzulara bakarsin.
Yani gôzle kontrol.
:wiinkk:

semusta
11 Ağustos 2011, 02:30
cevaplar için teşekkürler arkadaşlar, o zaman ben motor adaylarını belirleyip güvendiğim bir ustaya göstericem anca o anlar, o videodan sonra rakam önemli değil anladım. tamami ile kullanımla alakalı bir konuymuş bu motor, kolay gelsin.

< iLk@yy >
11 Ağustos 2011, 02:32
Km olayi sabit bir sey degil.
Model yilina göre degisken.
Simdi 30bin km de 2000 model bir motosikletle
30bin km de 2010 model motosikletten hangisi daha iyidir?
Bunun gibi.
Ama paranoya yapmana da gerek yok.
Alacagin motosikletin servis bakim karnesini iste.
Bakimlari zamaninda yapilmismi kontrol et.
Eger bakimlari zamaninda yapilmissa, üst üste ayni sebepten kaynaklanan tamiratlar yapilmamissa, nispeten alinabilecek motosiklet listesine koyabilirsin.
Bu kadar kolay bisey.
Sonra görsel mevzulara bakarsin.
Yani gôzle kontrol.
:wiinkk:

ah be abicim keşke türkiyede karnesi olan motosiklet olsa düzgün.
çoğu satın aldıktan sonra rodaj bakımına birde sonraki bakımına gidiyor en fazla. sonrası mechul. birde servise götürmesede bizim gibi tarih tarih ne işlemler yaptığını yazan adamlar var karne olarak. bu tip satıcılarda genel olarak güvenilir motoruna iyi bakan satıcılar olmuşlardır.

motorcu48
11 Ağustos 2011, 02:34
2.el alıcaksan altın elbiseli adamın videolarını netten arat çünkü ikinci el bir motor alırken dikkat edilmesi gereken tüm konuları cbr600f üzerinde gösterdi o videosunu bul ve izle derim

COQ
11 Ağustos 2011, 02:46
ah be abicim keşke türkiyede karnesi olan motosiklet olsa düzgün.
çoğu satın aldıktan sonra rodaj bakımına birde sonraki bakımına gidiyor en fazla. sonrası mechul. birde servise götürmesede bizim gibi tarih tarih ne işlemler yaptığını yazan adamlar var karne olarak. bu tip satıcılarda genel olarak güvenilir motoruna iyi bakan satıcılar olmuşlardır.
Servis bakim karnesi yoksa almayin o motoru.
Bin defa yazdim.
Daha kaç bin defa yazacam?:)

semusta
11 Ağustos 2011, 02:51
coq dostum servis karnesi için çok saol onu bilmiyodum şimdi şart koşucam, motorcu48 altın elbiseli adamı buldum, onun videolarınada bakıcam, herkese teşekkürler kolay gelsin.

acayüp
11 Ağustos 2011, 02:59
600f 900rr 929rr bu motrolar mekanik olarak gerçekten ölümsüzdür. Yeter ki insani sınırlarda kullanılmış vicdani şekilde bakımları aksatılmamış olsun.

motorcu48
11 Ağustos 2011, 03:00
tamam kardeş bulamazsan ben gecenlerde izlemiştim bulurum videoyu

< iLk@yy >
11 Ağustos 2011, 03:06
Servis bakim karnesi yoksa almayin o motoru.
Bin defa yazdim.
Daha kaç bin defa yazacam?:)

niye ben gkn'den aldım problem yok (= benim çıkarttığım problemler dışında ahahah
gerçi değişim zamanı geldiği için bir kısmınında daha vakti olsada topyekün halletmeye karar verdiğim için değişiyorum şu aralar bol bol :mrgreen:

F54
11 Ağustos 2011, 03:19
2. el motosiklet alırken önemli olan km model değil düzgün bakımları olmasıdır eğer bunlar yapıldıysa alınabilir tanıdık bildik motosiklet almakta fayda vardır küçük cc kuryede pakette kullanılmış olabilir yüksek cc de fazla sıkıştırılmış olabilir dolayısıyla ekmeği yenmiş olur yani aman dikkat

Lucas
11 Ağustos 2011, 03:21
Karne mi? Hani okula giderken yariyil tatilinde ve yil sonunda dagitirlardi ondan mi bahsediyosunuz sayin coq ? Ha bi de saglik karnesi vardi onceden, hastaneye gidince ilac yazdirmak icin tasirdik yanimizda koca koca seyi, sigmazdi cebe falan, o karnemi?
Abi, sen memleketi iyice unutmussun, tez zamanda gel bi dolas iyi gelir havasi hem (:

erimozel
11 Ağustos 2011, 03:26
Bizim şuanda üniversite projesi olarak üretmiş olduğumuz formula aracının içinde Kenan Sofuoğlu'nun 600 cc döneminde kullanmış olduğu CBR600F4i Sport motosikletin bizzat kendi motoru var. Honda firması sponsor olduğunda elinde bu olduğu için bunu verdi. Tabiki yarışlarda kullanıldığı için içinde birçok parçası yüksek performans vermesi için modifiye edilmişti ve motor hor kullanılmıştı ( helali hoş olsun Kenan Sofuoğluna fakat bize motorun leşini verdiler ) o halde değişeni olmadan kullandık. Biz de yarışta kullanırken çok hızlı vites atıp sert hareketler yapınca debriyaj balatalarını tuzla buz ettik. Onun dışında en ufak bir problem çıkartmadı. Yani taş gibi makinadır.

semusta
11 Ağustos 2011, 03:43
altın adam ikinci el rehber videosunu buldum linki : http://www.youtube.com/watch?v=nxr6CpqX-ig&feature=player_embedded#at=2467
gerçekten çok iyi anlatmış.

harleytamir
21 Ağustos 2011, 22:36
yüksek devir çeviren motorlar aşırı ısınırlar ve parçalarıda o oranda hızlı aşınır,misal harley davidsonlar düşük devirde çalışırlar japon 4 silindirlerse yüksek,şimdi etrafınıza bakın hiç 1980 lerde 90 lardan kalma racing makina varmı yap yakmadan dolaşan ama sürüyle harley var :) ve şunu unutmayın motorun cc side çok önemli 600 cc düşük bir motor için belli hızlara çıkmak için çok devir çevirmesi gerekir.Yani iyi bakımlı bir racing makina 200 000 300 000 km gider ama nasıl gider çok iyi bakıcaksın gerekli parçalarını zamnında değiştiriceksin.

cakalaz
22 Ağustos 2011, 00:25
temiz kullan; torunlarına miras kalsın...
Benim ustam bana ; "senin kullanımınla bu motor sorunsuz 150ooo km gider" diyor mesela :thumleft:

Lucas
22 Ağustos 2011, 02:29
Herkes bisey yazmista, yazanlarin cogu bugun 600f alacak olsalar 25.000 max. 30.000 km deki motorlara bakacaktir. Evet 100.000 devirir rahatlikla belki ama burasi Turkiye, kimse 60-70.000 bin de bi 600 f almaz.

oguz1327
20 Kasım 2011, 00:16
simdi aklimda soru isaretleri artti; motorumu aldigim kisi motorun 3. sahibi ve 2000 km civari yol yapmis bakım olarakta yağını, filtrelerini ve zincirini degistirmis . motorun daha onceki sahiplerine ulasamadim. aldigim gibi yagini ve filtrelerini ben de degistirdim.motor su an 29500 kmde ve hicbir sikintisi yok(anormal ses, hizlanma, ilk calistirma gibi).acaba motoru actirip degismesi gerekn parcalarin olup olmadigini kontrol ettirmeli miyim?

Sinan Aksu
20 Kasım 2011, 00:24
Alacagin motosikletin servis bakim karnesini iste.
Bakimlari zamaninda yapilmismi kontrol et.
Eger bakimlari zamaninda yapilmissa, üst üste ayni sebepten kaynaklanan tamiratlar yapilmamissa, nispeten alinabilecek motosiklet

İlkay abicim bu söyledigin Türkiye'de maalesef mümkün değil :pale:
Servis, sadece garanti kapsamina kadar yapılan bakimlarin karnesini verebilir.
Bunun sebebide yetkili servislerin 600CC + üzeri motorlarda uyguladigi yüksek iscilik fiyatlari.
Hal böyle olunca, araç sahibi garanti süresi bittikten sonra araç bakımlarını ya kendi imkanlariyla yapiyor, ya da köşe başındaki hasan ustaya gidiyor :pale:

Pardon.
<<iLk@yy>> arkadaşım buna benzer bi yorum yapmıs zaten.
Ben onu görmemiştim.

jack hammer
20 Kasım 2011, 01:14
km odaklı olursanız birinde olmasada ikincisinde illaki yüksek kmli motoru size çakarlar.

talep düşük km olunca arz da haliyle öyle ayarlanıyor.

önemli olan motorun hayati parçalarının zamanında degişmesi ve kullanılan parçaların orjinal servis malı olmasıdır. cc arttıkça risk te artar. çünkü yüksek cc için ödenen miktar illaki düşük cc den genelde fazla olacaktır.

honda motor aksamı diger japonlara göre daha dayanıklıdır. ama bu onu kusursuz yapmaz. diger japon motosikletlerinide hiçe saymaz.

motosiklet alırken popüler alım satım sitesi sahibinden.com a girip istediginiz modeli seçip km odaklı davranıpta 15-20 bin fazla km yapmış ama canı alınmamış bakımları düzenli ve itina ile yapılmış bir motosikleti kaçırabilirsiniz. ayrıca fiyata göre artan diye sıralatıpta kafanızda o motosikletin degeri ile ilgili demekki bu modeller bu kadar ediyor derseniz hayatta temiz motor alamazsınız.

burada yapılması gereken şudur.
baglayıcı nitelikte örnek vermiyorum.

kafanızda bir model belirlenir.

diyelim ki cbr600f

bütçeniz nedir 10 bin.

şahsi düşüncem temi,z bir 600f o rakama alınır ama siz yinede bir miktar daha fazla verip daha temizine bakın.

ee nerden bilecegim daha fazla ödeyecegim motorun daha temiz olacagını.

buradada şu kural geçer. kimse iyi malını ucuza vermez. iyi mal her zaman satar. ticaretin birinci kuralı budur.

son olarak kısıtlı bütçe ile yüksek cc racing işine girilmez. hava atacam derken hava almakta vardır işin ucunda. adamın 10000 lira bütçesi vardır o fiyata motor alır ama bakım masrafları ve yakıtı eger iyi bir geliriniz yoksa adamın ocagına incir agacı diker. işin birde satma konusu var. kimse aldıgı degerden aşagı satmak istemez motosikletini. ee haliyle km ye takılıp yüksek km li motorları eleyip 20 bin km de aldıgınız motosikleti iki yıl kullanıp 40 binde satmak istediginizde sizin motorunuzuda eleyen çok olacaktır. ya uygun fiyata vereceksiniz oda yüksek ihtimal alım satıcılar alır verir ayarı km ye satlıga çıkarır yada aylarca talip beklersiniz.

AllForNothin
13 Şubat 2012, 17:57
Ben de bugün bir 600f'e bakmaya gittim.Estetik olarak motordan çok hoşlandım.Klasik kriterleri kontrol ettim.Gözle benim farkedebileceğim herşey iyi görünüyor ancak motor 65.000'de.Temiz kullanıldığını, bakımlarının zamanında yapıldığını farz etsek 2. el bir 600f için 65.000 fazla yüksek bir rakam öyle değil mi? Satıcıyı bakarım diyenler oluyor.Tamam satıcı düzgün ama malüm çoğu motor bir kullanıcıdan fazlasıını görmüş oluyor.Ya önceki , daha önceki ? Ustama danıştım, 65.000 biraz fazla bir km..İlerleyen zamanlarda bazı parçalar ömrünü tamamlamaya başlayacak dedi.Satarken de sorun yaşayacağım.Sahibindene şöyle bir baktım, 50bin'den yüksek 2004 üstü motor yok.Tüm bunlar bir yana dediğim gibi motordan çok hoşlandım.Siz olsanız ne yapardınız ?

esemiyake
13 Şubat 2012, 18:42
km odaklı olursanız birinde olmasada ikincisinde illaki yüksek kmli motoru size çakarlar.

talep düşük km olunca arz da haliyle öyle ayarlanıyor.

önemli olan motorun hayati parçalarının zamanında degişmesi ve kullanılan parçaların orjinal servis malı olmasıdır. cc arttıkça risk te artar. çünkü yüksek cc için ödenen miktar illaki düşük cc den genelde fazla olacaktır.

honda motor aksamı diger japonlara göre daha dayanıklıdır. ama bu onu kusursuz yapmaz. diger japon motosikletlerinide hiçe saymaz.

motosiklet alırken popüler alım satım sitesi sahibinden.com a girip istediginiz modeli seçip km odaklı davranıpta 15-20 bin fazla km yapmış ama canı alınmamış bakımları düzenli ve itina ile yapılmış bir motosikleti kaçırabilirsiniz. ayrıca fiyata göre artan diye sıralatıpta kafanızda o motosikletin degeri ile ilgili demekki bu modeller bu kadar ediyor derseniz hayatta temiz motor alamazsınız.

burada yapılması gereken şudur.
baglayıcı nitelikte örnek vermiyorum.

kafanızda bir model belirlenir.

diyelim ki cbr600f

bütçeniz nedir 10 bin.

şahsi düşüncem temi,z bir 600f o rakama alınır ama siz yinede bir miktar daha fazla verip daha temizine bakın.

ee nerden bilecegim daha fazla ödeyecegim motorun daha temiz olacagını.

buradada şu kural geçer. kimse iyi malını ucuza vermez. iyi mal her zaman satar. ticaretin birinci kuralı budur.

son olarak kısıtlı bütçe ile yüksek cc racing işine girilmez. hava atacam derken hava almakta vardır işin ucunda. adamın 10000 lira bütçesi vardır o fiyata motor alır ama bakım masrafları ve yakıtı eger iyi bir geliriniz yoksa adamın ocagına incir agacı diker. işin birde satma konusu var. kimse aldıgı degerden aşagı satmak istemez motosikletini. ee haliyle km ye takılıp yüksek km li motorları eleyip 20 bin km de aldıgınız motosikleti iki yıl kullanıp 40 binde satmak istediginizde sizin motorunuzuda eleyen çok olacaktır. ya uygun fiyata vereceksiniz oda yüksek ihtimal alım satıcılar alır verir ayarı km ye satlıga çıkarır yada aylarca talip beklersiniz.

temiz bir 600f motor 10 bin tl ye alınır demişsiniz hadi ya diyorum siz 10bin tl ye hurda veya kazalı bir 600 f alırsınız.
600 f lerin piyasasına girin bakın bakalım 20-30bin km altında yada kmsi ile oynanmamış bir motor bulabileceksiniz de 10bin tl ye alacaksınız.
ben kullanıyorum diye yazmıyorum iyi makina iyi paradır unutmayın, 600 f lerin piyasası temizler için 12500-14500tl arası gezer. mesela benim motorun km si 12750km tamamen orjinal hatta yan ayaklığın ucundaki ambalaj üzerindeydi yeni çıkarttım üstünde dişleri bile yıpranmamış orjinal bridgstone lastikler var yani bu haliyle bana 15bin tl teklif edecekler asla satmyı düşünmüyorum çünkü satılacak motor değil bu haliyle sıfır motor gibi gerisini siz düşünün. yenisi 25bin tl.
600f aacak arkadaş cebine en az 12500 koysun sonra misli misli cepten çıkmasın derim.
lastikler ömrünü doldurdu bu yaz yeni 1 takım lastik takıcaz inş.

Zodium
13 Şubat 2012, 20:15
600f 900rr 929rr bu motrolar mekanik olarak gerçekten ölümsüzdür. Yeter ki insani sınırlarda kullanılmış vicdani şekilde bakımları aksatılmamış olsun.

dünyada ölümsüz olan hic birsey yok :)

AllForNothin
13 Şubat 2012, 20:16
temiz bir 600f motor 10 bin tl ye alınır demişsiniz hadi ya diyorum siz 10bin tl ye hurda veya kazalı bir 600 f alırsınız.
600 f lerin piyasasına girin bakın bakalım 20-30bin km altında yada kmsi ile oynanmamış bir motor bulabileceksiniz de 10bin tl ye alacaksınız.
ben kullanıyorum diye yazmıyorum iyi makina iyi paradır unutmayın, 600 f lerin piyasası temizler için 12500-14500tl arası gezer. mesela benim motorun km si 12750km tamamen orjinal hatta yan ayaklığın ucundaki ambalaj üzerindeydi yeni çıkarttım üstünde dişleri bile yıpranmamış orjinal bridgstone lastikler var yani bu haliyle bana 15bin tl teklif edecekler asla satmyı düşünmüyorum çünkü satılacak motor değil bu haliyle sıfır motor gibi gerisini siz düşünün. yenisi 25bin tl.
600f aacak arkadaş cebine en az 12500 koysun sonra misli misli cepten çıkmasın derim.
lastikler ömrünü doldurdu bu yaz yeni 1 takım lastik takıcaz inş.


Bundan 7-8 ay öncesine jack hammer'un dediği gibi idi.Birden ne olduysa aynı motorlar 1000'er lira koydu.Piyasa yüksek evet, ama 5-6 aydır takip ediyorum favorilerimde bir sürü 600f var ve hepsi aylardır duruyor.Bence de ederi bu.Sıfır 2012'si 23.500 olan bir aracın 2006 modeli, farklı kasasının 14, 15 bin lira olması bana mantıksız geliyor.