PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : bu hyosung gerçekten başa bela (mı?)



Xetanor
11 Ağustos 2011, 00:28
arkadaşlar küçük motorlarla başladı benim hikayem... bisan, moped, scooter, elektrikli motosiklet, ybr..... derken cc yükseltip hyosung gt 250 r aldım.

full siyah görünüşte canavar gib, 2010 model 10.000 de ve garantisi hala devam ediyor.

gündüz vaktim olmadığı için akşamları 2-3 saat kadar kullanıyorum.

yukarıda yazdıklarıma bakacak olursanız sanki herşey güllük gülistanlık gibi dimi ?

ama olay görünenden çok farklı.

şimdi sorunları küçükten büyüğe doğru ana başlıklar halinde sıralarsak ;

1- motorun yol tutuşu berbat ötesi. basit bi scooter bile 100 km hızla giderken yalpalamaz. ama bu hyo denen motor 170 kilo olmasına rağmen 100 ü geçince hafiften yalpalamaya başlıyor. bu sefer de bana bi viraj korkusu alıyor.

2- motorun görünüşünü gören "abi kaç cc" diye soruyo.. 250 diye cevap verdiğimde. "hadi ya, bu motor mu 250 cc, aaa benim scooter da 250 cc, ya abi alsana bi 600 lük makine b u resmen oyuncak racing gibi bişe valla"

3 - ses sorunu, garip bi egzos sesi var ve hiç beğenmiyorum.

ara not: yukarıda yazdıklarımın önem derecesi çok küçük ve önemsemiyorum bile. çünkü bunları bilerek ben bu motoru aldım.

4 - bana göre büyük şehirler haricindeki kanuni servisleri bu motordan bişey anlamıyorlar. hele enjeksiyonlu modellerinin şöööyle bir etrafında dönüyorlar "vay anasını güzel motor yapmışlar, abi sorun neydi? falan filan. yedek parça olayı sıfır. 4-6 gün bekletiyorlar. tabi tü mbunlar küçük şehirde olmamın dezavantajları oluyor.

5 - motoru ilk aldığımda hiç bir sorun yoktu ama sonrasında, seyir halindeyken motordan garip bi ses gelmeye başladı. ilk başta zincir zannettim ama değilmiş. egzos olabilir dedim o da değilmiş. böyle sanki metal bilyeleri bi tenekenin içine koyup salladığınızda çıkan ses gibi bi gürültü var makinede. tabi bu ses tüm zevkimi alt üst ediyor. servise götürdüm abi bu normal diyolar. "la nası normal diyorum, duymuyor musun sesi. (hani başka hyo ların sesini bilmesem neyse.) buna da razı geliyorum ama şimdilik bu sorunu gerekirse başka bir serviste çözmeye çalışacağım.

6 - motoru alalı 5 ay falan oldu. arka stop lambam tam 3 kere kesildi.

7 - vites geçişleri o kadar çok gürültülü ki motorun sesini bile bastırıyor bazen. servise göre normalmiş tabi.

8 - geçen motoru sürerken ışıklarda durdum, yorulduğum için motoru boşa alıp dinleneyim dedim. boşa aldım ama boş vites göstergesi yanmıyor. halbuki motor boşta. bu hatayı da genellikle belli bir süre sürdükten sonra yapıyor. yani motor soğukken bu hatayı yapmıyor.

9 - ve gelelim en önemli sorunuma, motorumla bu akşam yine gezintiye çıktım. o kadar keyifliyim ki anlatamam. güzel bir gün geçirdiğim için bu mutluluğu motor sürerek tamamlamak istedim. yaklaşık 30 km gibi bir mesafe katettikten sonra bir alışveriş merkezinin otoparkına girdim. önümde araba olduğu için motoru durdurmak zorunda kaldım. neyse arabalar hareket etti. tam bende kalkmak isterken vitesi 1 e koyayım dedim ama vites taş gbi. hiç hareket etmiyor. bismillah, nooluyo dedim. debriyajı iyice sıktım olmadı. yavaşça kenara çektim ve stop ettim. stop halindeyken takır takır vitese geçiyor. ama çalıştırdığımda viteslerin hiç birisine geçiş yapmıyor, boş vites dahil. hafi gaz verdim ve vitese geçirmeyi denedim, baktım bu sefer geçti. debriyajın kavramasını biraz kaldırdım belki tam kavrayamaıyordur diye ama baktım sonuç aynı. yani kaldım orda. hafif devir yükselterek 1. vites servisin yolunu tuttum. (oruçluyum ve sinir tepeme vurmuş durumda) yolda giderken şerefsizin biri ben dönüş yaparken kırmızıda geçip yanımdan son sürat sıfır geçti. Allahım sana geliyoruuuum... sabırrr rsabırrrrr... servise girdim ve durumu anlattım. hmmmm.. senin debriyaj kavramasında bir problem var dediler. ayar yaptığımı ama olmadığını söyledim. onlarda kendilerince ayar yaptılar ama sonuç aynı tabi. debriyaj balatası sorunluymuş değişmesi gerekiyomuş! e varmı sizde peki ? yok , 4-5 güne gelir. garanti kapsamında mı peki ? debriyaj balatası garanti kapsamına girmez dediler.

abi ALlah rızası için al benden bu motoru, ne olur al, yalvarıyorum sana, dursun sende, ne kadar eksik parçası varsa istet, yeter ki sağlam olsun da zevk alayım biraz sürdüğümden..

el cevap - koymaya yerim yok. dursun sende, getirirsin sonra :)))))))))

çok güzel ya..

çektim sağa, baktım bi lokanta var. iftarımı yaptım, çayımı sigaramı içtim, bismillah diyip çalıştırdım motoru. bi baktım takır takır geçiyor vitese. servisi cepten aradım dedim sorun düzeldi. cevap: abi motoro soğukken sorun yapmaz, ısındığında problem oluyor bu motorda :))

demek ki ne yapıyor muşuz. hyo motoru olupta bu sorunu yaşayanlar 20-25 km sürdükten sonra yarım saat dinlenip tekrar yola devam etmeliymiş.


ohhhh beeee. rahatladım biraz.... içimde acayip yer ettiydi bu sorunlar. şimdi ne mi yapıyorum. motoru çektim garaja. bekliyorum yedek parçaların gelmesini. inşallah şu sorunlarım hallolur da adam gibi rahat rahat sürerim.

tüm bunları yazarken bazen haksız eleştriler yapmış olabilirim, şimdiden affola. hatta şunu diyecekler bile olabilir "bende hyo var ve şimdiye kadar hiç bir problem çıkarmadı, çatır çatır sürüyorum.

arkadaşlar bu motor kötü demiyorum ama kabul edelim ciddi eksikleri var. kanuni bence bu işi iyi organize edemiyor. almış motorları koreden basmış piyasaya. e servis; yokk... destek, o da yok.


Hayırlısı diyorum; başka bişe demiyorum..

Slayerrr
11 Ağustos 2011, 00:38
hatta şunu diyecekler bile olabilir "bende hyo var ve şimdiye kadar hiç bir problem çıkarmadı, çatır çatır sürüyorum.

ar

İlk ben yazayım bu türdeki mesajı :P
Gt250R değil ama aynı motor bloğunu kullanan Gv250 kullanıyorum. Tahmin edeceğin üzere yazdığın sorunların hiç birini yaşamadım. Hani hep sorun çıkartan Çinlilerde 1000 tanesinden 1 tanesi çıkar der ya "bak ben kaç bin km dir kullanıyorum sorun yok" seninki de tam tersi olmuş. Genel olarak sorunsuz bir motorda sorunLAR yaşamışsın.

Hakan_41
11 Ağustos 2011, 00:44
Evet dediğin gibi ben çatır çatır kullanıyordum. Anlattığın sorunları yaşamadım. Zaten topu topu 3 ay kullanabildim. Servislerinde pek iş yok özellikle söylediğin gibi yedek parça sıkıntısı var. 1,5 aydır gidon ve grenaj bekliyorum. Sadece yedek parça sıkıntısı yüzünden bir daha kanuniden motosiklet almam. Yoksa memnundum motosikletimden.

Tundzhay
11 Ağustos 2011, 00:48
1- lastikler dandiktir. motorla alakalı değil yol tutuşu. lastik dandikse hangi makine olursa olsun kayar.
2-650 cc scoter de var. burgman mesela. sen millete takma. fesatlığına söylüyorlar.
3-v-motor ve 250 cc den anca o kadar ses çıkar. ama egzoz değiştirerek biraz daha tok ses alabilirsin ama asla 600 lük gibi olmaz. ciğeri yetmez.
4-küçük şehirde olduğun için her motorda bu sıkıntıları yaşarsın yedek parçada. https://www.kuralkan.net/SiteLogin.aspx?ReturnUrl=%2fDefault.aspx burdan yedek parça siparişi verebilirsin.
5-bence kesinlikle servisini değişrtir. illaki servise götürmen gerekmiyo. iyi bi ustaya götür(tabi garantin gidebilir). titreşimden vidalar sökülmüş olabilir. hepsini bi sık. elden geçir.
6-kesildi derken. patladı mı? yoksa bi gdiiyo bi geliyor mu? gidip geliyorsa bi yerde kısa devre yapıyo olabilir.
7-eğer gerçekten çok sa sesi şanzumanında bi sorun olabilir. iyi bi ustaya göster. bu konu bizi aşar :)
8-titreşimden kısa devre yapıyo olabilir kablolarda bi yerde.
9-debriyaj balatası bi arıza sonucu değil. zamanla aşındığı sen kullandığın için garanti kapsamında değişmemesi normal bence. servisin de dediği gibi debriyaj balatasında sorun olabilir. benim motorda da aynı osrun oluyordu. motoru elimde yarım metre hareket ettirdiğim zaman sorun kalmıyordu. sorduğumda bana dişliler tam oturmuyor ondan yapabilir demişlerdi.

Not: www.kuralkan.net sitesine girip bütün prçalrın fiyatları yazıyor. ordan sipariş verebilirsin. eğer eline 3-4 gün içinde ulaşmazsa, www.sikayetvar.com a bi tane şikayet oluştur. admalar bakıp cevap yazıyor. probleminizi çözüyorlar.
birde telefon edip biraz sert konuşabilirsiniz....

cakalaz
11 Ağustos 2011, 00:55
Ben bir Hyosung Piriyim :bounce:

Bu Sorunlar Markadan değil; senin motorundan kaynaklanan sorunlar... Senden önceki sahibinin motoru yorgun hale getirip sana satmıs olmasından kaynaklanıyor olabilir mi :)

* Ben Hyosung ile 160 km/h lere ulastığım halde yoltutusundan sikayetci olmadım. hakkını yiyemem; 600 cc lerden pek bir farkı yok yüksek hızlarda bile... hakkını veriyor...
*Millet görünce 250 dese ne olur; 600 dese ne olur; önemli olan altındaki gücü hissedebilmektir...
*Orjinal sesi de oldukca tatminkardır 250 cc lere göre; alısırsın zamanla ...
*Trabzon sokaklarında stop lambaların daha cok keser senin :) şehir içine pek girme; 600F'in stopu bile kesiyor orda :)
*Vites gecisleri konusunda; eğer debriyajında sorun yok ise; shell yagı tavsiye ederim. tam sentetik shell yağ kullan; hyolar için en ideali o olduğunu düşünüyorum...
*Servis ve parça konusuna bişey diyemeyeceğim :mrgreen:

Xetanor
11 Ağustos 2011, 00:55
Not: www.kuralkan.net sitesine girip bütün prçalrın fiyatları yazıyor. ordan sipariş verebilirsin. eğer eline 3-4 gün içinde ulaşmazsa, www.sikayetvar.com a bi tane şikayet oluştur. admalar bakıp cevap yazıyor. probleminizi çözüyorlar.
birde telefon edip biraz sert konuşabilirsiniz....

siparişi servise verdim bile. ama bu site iyi oldu. bakacm fiyattan takacaklar mı bana ?

Slayerrr
11 Ağustos 2011, 00:57
9-debriyaj balatası bi arıza sonucu değil. zamanla aşındığı sen kullandığın için garanti kapsamında değişmemesi normal bence. servisin de dediği gibi debriyaj balatasında sorun olabilir. benim motorda da aynı osrun oluyordu. motoru elimde yarım metre hareket ettirdiğim zaman sorun kalmıyordu. sorduğumda bana dişliler tam oturmuyor ondan yapabilir demişlerdi.


Debriyaj balatası sarf malzeme sayılır. Kullanım sonucu aşınırsa tabii ki garantiden değişmez. Ama Balata bitmemesine rağmen sorun çıkartıyorsa garantiden değiştirmeleri gerekir.

Xetanor
11 Ağustos 2011, 00:57
Ben bir Hyosung Piriyim :bounce:

Bu Sorunlar Markadan değil; senin motorundan kaynaklanan sorunlar... Senden önceki sahibinin motoru yorgun hale getirip sana satmıs olmasından kaynaklanıyor olabilir mi :)

* Ben Hyosung ile 160 km/h lere ulastığım halde yoltutusundan sikayetci olmadım. hakkını yiyemem; 600 cc lerden pek bir farkı yok yüksek hızlarda bile... hakkını veriyor...
*Millet görünce 250 dese ne olur; 600 dese ne olur; önemli olan altındaki gücü hissedebilmektir...
*Orjinal sesi de oldukca tatminkardır 250 cc lere göre; alısırsın zamanla ...
*Trabzon sokaklarında stop lambaların daha cok keser senin :) şehir içine pek girme; 600F'in stopu bile kesiyor orda :)
*Vites gecisleri konusunda; eğer debriyajında sorun yok ise; shell yagı tavsiye ederim. tam sentetik shell yağ kullan; hyolar için en ideali o olduğunu düşünüyorum...
*Servis ve parça konusuna bişey diyemeyeceğim :mrgreen:

motoru almadan önce sendeki hoysungu forumdan görmüştüm. zaten baktım bu böle olmıcak, alacam motoru gelecem rizeye yanına :)))

Hakan_41
11 Ağustos 2011, 00:59
Sen kuraklanın sitesinden sipariş verdiğin zaman istediklerin sana değil bulunduğun ilçedeki kanuni bayisine gidiyormuş. Bunu bana söyleyen kanuni bayisi, doğrumu bilemicem.

cakalaz
11 Ağustos 2011, 01:03
Gel yanıma kardeşim; ben test ederim motorunu; neyi var neyi yok anlatırım sana ; burda kaliteli ustam da var; motoru a'dan z'ye bi kontrol eder...

Tundzhay
11 Ağustos 2011, 01:08
Sen kuraklanın sitesinden sipariş verdiğin zaman istediklerin sana değil bulunduğun ilçedeki kanuni bayisine gidiyormuş. Bunu bana söyleyen kanuni bayisi, doğrumu bilemicem.
evet doğru. sen istediğin bayiyi seçiyon. onlar senin adına bi koli gönderiyorlar. onun içinde ürün var. servis onu açmaması gerek. sen o yedek parçayı alıp kendin değiştirebilir. yada ordaki serviste de değiştirebilirsin. ama genelde servis daha pahalı. ama kargo ücreti de 10 tl.
kuralkan neden direk adrese göndermiyorsa. saçma bi sistem.
www.sikayetvar.com dan sikayet etmek gerek aslında :)

Ramazan Can
11 Ağustos 2011, 01:10
10000 km hyosung gt250 r kullandım.... 2007 modeldi... çok zorladım şıkıştırdım.... uzun yola çıktım... dağa taşa vurdum... hatta konu bile açtım yozgat gezimle ilgili... hiç bir sorun yaşamadım..... satarken ankaradan kaan a sattım..oda aylarca kullandı oda sorun yaşamadı.... kaan da sattı şuan başka bir arkadaşta oda çok memnun...

Xetanor
11 Ağustos 2011, 01:20
Gel yanıma kardeşim; ben test ederim motorunu; neyi var neyi yok anlatırım sana ; burda kaliteli ustam da var; motoru a'dan z'ye bi kontrol eder...

yardımların için çok saol. eğer sende müsait olursan yarın kaçabilirim belki rizeye kardeşim. motor yüzünden canım aşırı sıkkın bir an önce sorunları halledip adam akıllı bi gezmek istiyorum artık bu motorla.

acayüp
11 Ağustos 2011, 01:29
Bende 30 den 2007 model vardı ve canavar gibiydi. Hiçbiryerinden hiçbir şikayetim olmadı .

O metal yuvarlanıyırmuş sesi egsozun altındaki kazandan geliyor. Nasıl halledileceğine dair resim eklemek istiyorum fakat bir gt 250 r lazım. İstanbulda aynı sorundan dertli olan varsa gelsin hem onun derdini çözelim hemde iki resim koyalım millet faydalansın.

Vites konusuda büyük ihtimal yağdan dır (balatada sorun yoksa)
Isındığında boş vites ışığı meseleside yağla alakalı. Bende de olmuştu yağın markasını değişince düzeldi.
ayrıca debriyaj balatasına ayar içeriden de yapılabiliyor. İyi bir ustan varsa söyle açıp hem balatana baksın hemde ayarını yapsın. Dışarıdan yapılabilicek bir ayar değil.

Sorunlar muhtemelen senin motorunda acemiliğini atmış bir önceki sahibinden kaynaklı olabilir. Yada çok hırpaladılar.

Buralarda bangır bangır bağırdım zamanında km ye değil motoa bakarak alın diye kimse benim 30 bindeki motorumu beğenmedi fakat düşük km yüksek model uygun fiyata aldım diye gezenlerin daha ilk haftalardan yaptığı masrafları gördük.

Chronix
11 Ağustos 2011, 01:30
2000 km sonra 50000 km de olan bir GT250'nin konusunu açıcam ve o motorun bu kadar küçük düşürülmemesi gerektiğini görüceksin. hem sorunun motor da değil de sen de olup olmadığı ne malum ?...

Xetanor
11 Ağustos 2011, 01:36
Bende 30 den 2007 model vardı ve canavar gibiydi. Hiçbiryerinden hiçbir şikayetim olmadı .

O metal yuvarlanıyırmuş sesi egsozun altındaki kazandan geliyor. Nasıl halledileceğine dair resim eklemek istiyorum fakat bir gt 250 r lazım. İstanbulda aynı sorundan dertli olan varsa gelsin hem onun derdini çözelim hemde iki resim koyalım millet faydalansın.

Vites konusuda büyük ihtimal yağdan dır (balatada sorun yoksa)
Isındığında boş vites ışığı meseleside yağla alakalı. Bende de olmuştu yağın markasını değişince düzeldi.
ayrıca debriyaj balatasına ayar içeriden de yapılabiliyor. İyi bir ustan varsa söyle açıp hem balatana baksın hemde ayarını yapsın. Dışarıdan yapılabilicek bir ayar değil.

Sorunlar muhtemelen senin motorunda acemiliğini atmış bir önceki sahibinden kaynaklı olabilir. Yada çok hırpaladılar.

Buralarda bangır bangır bağırdım zamanında km ye değil motoa bakarak alın diye kimse benim 30 bindeki motorumu beğenmedi fakat düşük km yüksek model uygun fiyata aldım diye gezenlerin daha ilk haftalardan yaptığı masrafları gördük.

egzosun altındaki kazan derken ? aslında resim eklemeden biraz detaylı tarif edebilirsen belki sorunu kendimde çözebilirim.

bu motor ile ilgili benimde teferruatlı bilgim olmadığı için servis ne derse bende o diyorum. bu akşam debriyaj balatası sorunlu dedi bende sipariş et o zaman dedim. başka ne yapabilirdim ki ? ama garibime giden adam bi bakar eder inceler. gerçi biraz inceledi ama herhalde çok iyi usta ki direk meseleyi anladı. neyse cakalazın yanına gidecem zaten. bir de onun dediği ustaya gösterelim bakalım ne olacak.

---------- Post added at 00:36 ---------- Previous post was at 00:33 ----------


2000 km sonra 50000 km de olan bir GT250'nin konusunu açıcam ve o motorun bu kadar küçük düşürülmemesi gerektiğini görüceksin. hem sorunun motor da değil de sen de olup olmadığı ne malum ?...

iyi de arkadaşım sorun bende derken neyi kast ettin ? evet biraz acemiyim ama debraiyajın, lastiğin zincirin nasıl hor kullanıldığında ne olduğundan bende az çok anlarım. bakımlarını aksatmam, gözüm gibi bakarım, her binmemde zincir, yağ vs... bilimum parçalarını kontrol ederim. yazımda da bahsettim zaten bu motoru kötülemiyorum dedim dimi ? ama servislerinde iş yok dedim farkındaysan.

acayüp
11 Ağustos 2011, 01:36
Resimsiz anlatılıcak gibi olsa hiç durmam ama resimle anlatmam en mantıklısı.

Chronix
11 Ağustos 2011, 01:52
iyi de arkadaşım sorun bende derken neyi kast ettin ? evet biraz acemiyim ama debraiyajın, lastiğin zincirin nasıl hor kullanıldığında ne olduğundan bende az çok anlarım. bakımlarını aksatmam, gözüm gibi bakarım, her binmemde zincir, yağ vs... bilimum parçalarını kontrol ederim. yazımda da bahsettim zaten bu motoru kötülemiyorum dedim dimi ? ama servislerinde iş yok dedim farkındaysan.

En başta diyorsun ki 100 cclik bir scooter bile daha iyi viraj alıyor,(motoru kötülemek) önce lastiklerinin havasını kontrol etmelisin. şimdiye kadar şu shinko lastikleri kötüleyen adamları da hiç anlamış değilim.22 bin de ilk arka lastiğimi bitirdim şu an ön de 2. shinko lastiği kullanıyorum ve bir kez olsun lastiklerden yana ne kış ne yaz sıkıntım olmadı. ve o viraj almadığını söylediğin motorun ne virajlar aldığını gördüm ve gördüler. bence sen biraz viraja girmeni geliştirmelisin. sonra dedin ki vites geçişleri motorun sesini bile bastırıyor , yok artık dedim gerçek anlam da viteslerden sıkıntılıysan ki önce şunu sormak istiyorum ? bu ses ilk 1. vitese atarken veya hareket halinde 2 den 1 e alırken mi çıkıyor yoksa her vites geçişinden mi bahsediyorsun ..ilk dediğimse bu normal birşey hele hareket halinde normalden fazla bir devirde 2 den 1 e atarsan motoru eline alırmışçasına ses çıkması gayet doğal ama yanlış..onun dışıda vites geçişlerinden de memnun değilsen BOR kullan arkadaşım . 2 ay önce kullanmaya başladım ve vites geçişlerim düşünebileceğimden daha iyi oldu dokunarak bile viteslerin nasıl değiştiğine şaşacaksın.

Xetanor
11 Ağustos 2011, 01:58
lastiklerin havası gayet normal ve yol dümdüz 100 km yi geçince sanki 170 kiloluk motor değilde 100 kiloluk bi scooter sürüyormuşsun gibi hissettiriyor.

vites geçişleri konusunda forumda ve başka forumlarda araştırma yapmıştım. şikayetçi olan çok kişi var.

ama dikkatimi çeken asıl mesele 2008 öncesi çok sorunsuz görünüyo. benim bahsettiğim bu sorunlar 2009 ve sonrası için geçerli zannedersem. tabi bazıları hariç.

artık şans mı diyeyim yoksa motoru alırken gözümü mü boyadılar diyeyim. hiç birisini demiyorum , sdece şunu diyorum "bitsin artık bu motorun sorunları da bende adam akıllı keyfini çıkarayım diyorum"

BOR dediğin, bor power mı oluyor. şanzuman katkısı diye geçiyor. bu o mu ?

bY_aLp
11 Ağustos 2011, 02:00
vites sorunu yağ ile alakalı olabilir yağ olarak ne kullanıyorsunuz

Xetanor
11 Ağustos 2011, 02:05
vites sorunu yağ ile alakalı olabilir yağ olarak ne kullanıyorsunuz

bakımını servis yaptığı için sormadım hangi yağı koyduğunu.

pc-kopat
11 Ağustos 2011, 02:09
merhaba. bir iki hafta önce 2007 model ve 40 bin kmde hyosungumu sattım. motoru aldığımda epey eksiği vardı. fakat tüm hor kullanıma rağmen motor bölümünde hiçbir sourn yoktu. fakat uzun zaman japon ss kullandıktan makinanın garip gelen yönleri vardı. örneğin saydığın bazı sorunlar (vites geçişlerinin gürültülü olması gibi) çok önem arzeden şeyler değildir. mesela benim motorum çalışırken hareket halinde değilse boşa geçmiyordu. birçok motor da geçmez zaten. ama ustalık onu hareket halinde durmadan önce geçirmektir. motoru aldığımda 28 bin civarındaydı. 40 binde çalışırken hiçbir sorun yoktu. ama mesela hafif subap fincanlarından ses geliyordu ısınınca. bunlar mühim şeyler değildir ve dikkat edildiğinde farkedilecek orandadır çoğu zaman.

gelelim asıl meseleye:

her motorun sorunları olur ama eğer servis niyetine gittiğin adamlar motor katili ise (ki bu çok kuvvetle muhtemel) sana "ısınınca yapar abi", "bindikçe açılır abi" gibi saçma sapan sayıklarlar. bence onlardan uzak durman hayrınadır. garantisi olduğu için mecbur kalıyorsun anlıyorum. ama mümkünse yakın bir ildeki başka bir servisi denemelisin. ramçonun da dediği gibi bu motor bir bela değil. evet japon ssler kadar konforlu bir alet değil. motor yapısından dolayı sesi de itici olabilir. fakat bu motordan beklentileri bu oranda tutarsan psikolojik olarak seni rahatlatacaktır.

ha bir de ayrıca hyonun kıymetini bilmeni tavsiye ederim. tekrar r1e binince hyosungun yakıtını çok özledim. öttürüyor beni vallahi

kerkenez
11 Ağustos 2011, 02:40
bu motorun uzun yıllardır cok fazla kullanıcısı var. öyle berbat bir motor olsa, sırf kasası için bu kadar adam bu motorları almaz diye düşünüyorum. yalnız bu marka kanuniye gectikten sonra ben bu motoru 0 km alırken servis noktasında uzun uzun düşünürüm. zira kanuni servislerinin durumu ciddi anlamda fecaat. parça fiyatları bmw ile yarışacak seviyede.

bunun dısında ben bu motorlarda bahsedilen sorunların büyük oranda motorun kasasına bakıp aletten r6 performansı bekleyen kullanıcılarına bağlıyorum.

_pLay_06
11 Ağustos 2011, 02:41
abi bu senın bahsettıgın sorunlardan hıc bırını ben ÇİN malı mondial 250 mct de bile yaşamadım :D
sadece bir kere beyin arıza verdi o kadar =)))))) şans meselesı bence hyo guzel motor ama arada tek tuk curuklerı cıkabılıyor sanırım buda sıze denk gelmıs

acayüp
11 Ağustos 2011, 02:53
Yaw yakıt konusu hakikaten dert oldu iyice.
93 model araba ile bugün 360 km yol gittim 70 tl benzin le. Nasıl gıcık oldum anlatamam. (skoda favorit 1.3 )
ben 200 cc scooterda da aynı yakıtı yakıyorum be nedir yaw. Birdaha arabayla biyere gidersem iki olsun :)

Hyosungun eksoz borusuna lastik tokmakla vurun eğer şangır şungur ses geliyorsa motora gaz verdiğinizde gelen acayip seslerin kaynağı budur.
Arkadaşlar yokmu istanbulda Levent yakınlarında eksozunda ses olan .Gelsin ben hayrına halledicem burada da resimlerini yayınlarız herkes faydalanır.

Eksoz konusuda forumdan osborne nikli arkadaşımızın taktırdığı çakma yoshi trioval eksozun üzerine görmedim ben . Motor gt650 gibi ses çıkarıyor (sesten hoşlanana) sonrasıda benim eski fmf eksoz çok iyiydi :) benim eksozun yanında tiger lar felan orjinal eksoz gibi kalırken o yoshi nin yanında benimki fena ezilmişti :) gıcık olmuştum.. Tavsiye ederim.

Ayrıca ön farın içindeki mercek yerinden çıkıp garip zırıltılar yapabiliyor. Çok nadir olur fakat sanki motorun içinden gelior hissi veriyor. Bulmasıda çok zor. Çözüm olarakta farı öküp arkasından dış kasa ile mercek tası arasına siyah silikon sıkarak sabitlenebilir.

Vites konusuda arkadşlar yazmış bende ekleme yapim. Motorun şanzumanı yüksek devir seviyor 5000 devir altında vitesler yukarı aşşağı biraz inatçı fakat deviri alınca kendiliğinden geçmeye başlıyor. Alışınca sorun olmuyor.

Birde lastikler çok önemli sakın hafife almayın. Shinko lar sadece hiç yoktan iyi lastikler. ne zamanki michelin takarsınız ne demek istediğimi ozaman anlarsını. Sanki lastiği değilde motoru değişmişsiniz gibi bir duygu veriyor meret insana.

4-5 gün parça beklemek için gayet kısa bir zaman . Kanuninin kendi ürettiğini iddia ettiği bir parça için bana 1.5 ay gün verdiğini biliyorum :)

stop lambasının duyunu kontrol et yada stopun kendisi komple oynuyor olabilir. Sabit değil ve oynuyorsa ampulu çabuk keser. Ayrıca kaliteli ampul kullanmanda faydalı.

Motora oyuncak racing diyenler birde cbr250r ile yan yana görsünler. Oyuncak ozaman çıkar meydana :)


Aklıma geldikçe yazdım. Sıralama gözetemedim doğaçlama oldu. Yardımcı olursa ne mutlu bana .

ColdhearteD
11 Ağustos 2011, 03:13
arkadaş ortalama 3 bin km dir bu motoru kullanıyorum.

yüksek hızlarda gidişi ve kararlılığı bence mükemmel hiçbişekilde yalpalama sözkonusu deil

parça sıkıntısı kesinlikle yok . belki bazı japonlardan bile daha kolay parça temin edebilirsin .hyosung parçası satan birçok site var .2.el parçada yığınla . sen 4-6 gun beklemeye cokmu diyorsun bence mukemmel bi hız. ben sipariş ettiğim zaman 2 gunde gelıyor ,ayrıca japonlara gore parca fıyatlarıda cok iyi hatta taywanlılardan bile iyi sayılır

vitesde hiç sorun yaşamadım ,sadece debriyaj müşürüm arasıra calısmıyordu bende iptal ettım

yazdığın şeylerin cogu sorun deıl zaten , yok oyuncak demişler felan . r1 alsan gene bulurlar bı kusur merak etme sen . servis sorununa gelınce. kanuni servisine ne kadar guvenebılırsınkı ? sağlam bı usta bul kendıne hıc servis sıkıntısı yaşamazsın

bugay
11 Ağustos 2011, 03:32
BOR dediğin, bor power mı oluyor. şanzuman katkısı diye geçiyor. bu o mu ?

aman ha bor power bu motorlara uymaz debriyajı kaydırır o kuru kavramalı motorlar için.

lastik konusuna ben de deyineyim, kuru düz asfaltta özellikle yoğun trafiğin olduğu kaygan yollarda yol tutuşu sıfır diyebilirim ama yağmurlu yıkanmış yollarda frenlemesini gayet yeterli buluyorum virajlarda da baya baya yatırmaya başladım sıkıntı yaşamadım bu güne kadar.

BWSTÜRK
11 Ağustos 2011, 05:43
Tamda gt 250 naked alma arifesindeyken tekrar düşünmeme neden oldu bu durum en iyisi yamaha dan şaşmamak :)

Felon
11 Ağustos 2011, 09:52
Sorun markada değil aldığın motorda yok biz gt250r kullanıcılarının hiçbiri hyosungdan reklam primi almıyoruz ve hepimizde memnunuz
Ön yargılarını kırabilirsen eğer sorunun nedenini daha iyi anlayabilirsin
TWUpwuQ3ra0

Chronix
11 Ağustos 2011, 09:59
lastiklerin havası gayet normal ve yol dümdüz 100 km yi geçince sanki 170 kiloluk motor değilde 100 kiloluk bi scooter sürüyormuşsun gibi hissettiriyor.

vites geçişleri konusunda forumda ve başka forumlarda araştırma yapmıştım. şikayetçi olan çok kişi var.

ama dikkatimi çeken asıl mesele 2008 öncesi çok sorunsuz görünüyo. benim bahsettiğim bu sorunlar 2009 ve sonrası için geçerli zannedersem. tabi bazıları hariç.

artık şans mı diyeyim yoksa motoru alırken gözümü mü boyadılar diyeyim. hiç birisini demiyorum , sdece şunu diyorum "bitsin artık bu motorun sorunları da bende adam akıllı keyfini çıkarayım diyorum"

BOR dediğin, bor power mı oluyor. şanzuman katkısı diye geçiyor. bu o mu ?


evet dostum şanzuman katkısı olanı. onu kullanırsan vites sorunun düzelir diye düşünüyorum.

overcloud
11 Ağustos 2011, 10:22
bence ilk sahibi hor kullanmış olabilir. sürüş esnasında gelen ses ve yalpalamanın nedeni ön tekerdeki rulmanlardan olabilir. sağlam bir ustaya gidip rulmanları kontrol ettir. değişmesi gerekiyorsa aynı büyüklükte kapalı rulmanlardan satın al. çok pahalı parçalar değiller. piyasada yan sanayi orijinalinden daha kalitelil olanlarını bulabilirsin.

vites geçişleri 1 ve 2'de tak diye ses yapar normaldir ama diğer geçişlerde abartılı bir ses yapmaması lazım. bence o servisten uzak dur adam gibi motordan anlayan bir servise götür motorunu. birde vites geçişlerini rahatlatmak için farklı bir tür yağ kullanmayı deneyebilirsin. gt250r kullananlara bir sor derim :)

Gökhan
11 Ağustos 2011, 10:47
Gt 250 cometi'i 17.000 km de almıştım ve 30.000 km de sattım. Bu km zarfında söylediklerinden tek hakverdigim vites sorunu oldu.Benim 250 Comet'te motosiklet hareket halindeyken boşa geçmiyordu onun haricinde büyük keyifle kullandım öyleki 1600 km lik uzun soluklu gezilere dahi çıktım ve herhangi bir sorun yaşatmadı. Bence 250 cc ye göre oldukça iyi bir motosiklet. Şuan 250cc birşeyler düşünsem yine ilk tercihim GT 250 Comet olurdu.

Bu arada yol tutuşu konusunda şunlarıda belirtiyim. 250 cc ye göre oldukça dengeli bir motosiklet fakat üzerinde gelen lastikler okadarda kaliteli degil o lastikleri çöpe atıp 1 takım metzeler alırsan aradaki farka şaşırırsın:). Metzeler taktıktan sonra resmen motosikletin karakteri degişmişti. Eskiden viraja yatmayan ,en ufak ıslak zeminde kayan,sürekli üzerinde tetirdin gitmeme neden olan o motosiklet gitmiş yerine virajlarda elcige uyguladıgım en ufak baskıda dahi viraja saldıran(:) ) ıslak zeminde daha başarılı olan ve daha dengeli bir motosiklet gelmişti. Eski lastikleriyle motosiklet saga çekiyordu ve açıkcası motosikletin şasesinde bir sorun oldugunu düşünmeye başlamıştım. Yeni lastiklerden sonra motosiklet çok yüksek hızlarda dahi ip gibi gitmeye başladı. Dedimya motosikletin karakteri degişti.

Birde debraj balatası konusunu var tabiki. Ben 30.000 km de satmıştım hala debraj balatası istemiyordu şimdiki sahibi 36.000 km civarında sanırım ve hala debraj balatası istemiyor :) ama öyle kullanıcılarda varki 25.000 km de debraj balatası degiştirmek zorunda kaldı. Gt250'lerin bakımın aksatmadıgın ve düzgün kullandıgın sürece seni üzecek motosiklet degil. Sendeki biraz şanssızlık veya 2. el aldıysan senden önceki sahibinin motosikleti pekte düzgün kullanmamasından kaynaklı bir sorun.

yürekçe
11 Ağustos 2011, 11:21
İYİ BİR USTA BUL, SERVİSTEN VAZGEÇ....

jonturka
11 Ağustos 2011, 11:30
Hyosungun eksoz borusuna lastik tokmakla vurun eğer şangır şungur ses geliyorsa motora gaz verdiğinizde gelen acayip seslerin kaynağı budur.
Arkadaşlar yokmu istanbulda Levent yakınlarında eksozunda ses olan .Gelsin ben hayrına halledicem burada da resimlerini yayınlarız herkes faydalanır.
.

Benim orjinal egzozdan da bu tarz bi ses geliyor. Tenekeye çatal kaşıkla vurunca çıkan ses gibi çıkıyor. Normal olduğunu düşünüyorum orjinal egzoz için ama o tarafa yolum düşerse uğrarım bir yanına :)

Zıpkıncı
11 Ağustos 2011, 11:33
Motorunda çokta büyük problemler yok aslında. Sen almadan önce yaşadığın yerde bu meretten iyi anlayan servis var mı diye araştırdın mı? Benim ilk işim o oldu. Baktım Sabri usta ve oğulları bu meretin servisi düşünmeden aldım.

Vites geçişlerim şıkır şıkır

Boşa rahatça geçiyor

Ne kadar ısınsada boşta lambası yanıyor (senin yağında sorun var)

Ses grenajlar dan geliyor ki, neredeyse grenajlı tüm motorlarda var.

160 km hızda bile tek bir yalpalama yok motorda. Banamısın demiyor

Virajlarda dikkatli tabii ki olacaksın

Stopların bozulması titreşimden. Duyda temassızlık var ve titrediğinde ampul yakıyor. Adam ettir.

Yedek parçaya 4-6 gün beklemen sıkıntımı? Tüm parçaları servis nasıl alıp ta deposuna koyar? Bu çok normal.

Senin motorunda bir şey yok dostum. Senin gözün 20000€ luk makineler de bence.

jonturka
11 Ağustos 2011, 11:49
yalpalama dediğin olay şöyle olabilir;

kaskın kafana büyük ise, tam oturmamışsa, rüzgarda kafana daha çok baskı yapıp kafanı çeviricektir, senin de kafan ne tarafa çevrilirse motoru o tarafa götürüceksin. Bu yüzden motor yalpalıyo diye hissediyor olabilirsin..

bsd
11 Ağustos 2011, 11:52
Lastik çok önemli. 3-4 yıldan snra kesinlikle değiştirmek lazım. Bende 650R var. 650 ler üzerlerinde orjinal Bridgestone ile geliyor. Biraz tatlı-sert fakat fena lastik değildi, sadece yıldan dolayı falan biraz sertleşmişti. Yeni Michelin Pilot aldım taktım, bu durumda bile hissiyat olumlu yönde çok değişti. Parasına göre bence süper motorlar. Bazı motorlarda biraz kullanımdan, biraz da şanstan dolayı sorun çıkması muhtemel. Fakat bu durum tüm marka model ve araba-motor araçlarda olabiliyor. Bence ustanı değiştir.
Parça için de bulunabilirlik, servisinin, dağıtıcısının olması ve siparişin 1 haftaya kadar gelmesi süper olaylar. Türkiyede motosiklet sektörü henüz emekleme aşamasında ve çoğu markanın parçaları hiç bulunamayabiliyor. Araba sektörü gibi değil. Buna rağmen parçası en bol bulunan motorlardan biridir 250R.

Chronix
11 Ağustos 2011, 11:56
Benim orjinal egzozdan da bu tarz bi ses geliyor. Tenekeye çatal kaşıkla vurunca çıkan ses gibi çıkıyor. Normal olduğunu düşünüyorum orjinal egzoz için ama o tarafa yolum düşerse uğrarım bir yanına :)

Egzozunda sorun olanlar toplanıp arkadaşın yanına gidelim.. bir simit ve sıcak çaya işi bağlarız gibi geliyor

jonturka
11 Ağustos 2011, 11:59
Egzozunda sorun olanlar toplanıp arkadaşın yanına gidelim.. bir simit ve sıcak çaya işi bağlarız gibi geliyor

oruçlu musun ? :cherry:

Chronix
11 Ağustos 2011, 12:01
oruçlu musun ? :cherry:


Erkeksel mazeretlerim var :queen: iftar yemeğine de bağlarız yav yeterki şakşuka egzozlarımız kendine gelsin..

Xetanor
11 Ağustos 2011, 12:07
kask kafama tam oturuyor , ondan olacağını sanmıyorum ama lastiklerin shinko olmasından kaynaklanıyordur sizinde dediğiniz gibi.


egzostaki ses sorununa gelince ; motorun üstünde giderken sanki ses motorun üstünden benzin deposunun altından geliyor gibi hissettiriyor.

---------- Post added at 11:07 ---------- Previous post was at 11:04 ----------


Egzozunda sorun olanlar toplanıp arkadaşın yanına gidelim.. bir simit ve sıcak çaya işi bağlarız gibi geliyor

bana da öyle geliyor. ama trabzondan istanbula biraz zor :)

Chronix
11 Ağustos 2011, 12:08
kask kafama tam oturuyor , ondan olacağını sanmıyorum ama lastiklerin shinko olmasından kaynaklanıyordur sizinde dediğiniz gibi.


egzostaki ses sorununa gelince ; motorun üstünde giderken sanki ses motorun üstünden benzin deposunun altından geliyor gibi hissettiriyor.

---------- Post added at 11:07 ---------- Previous post was at 11:04 ----------



bana da öyle geliyor. ama trabzondan istanbula biraz zor :)

dostum egzozu dert etme bize yapsın biz öğreniriz bayram da trabzon gezimiz olucak nasipse o zaman biz de seninkine el atarız..

bahsettiğin ses hızına göre aynı süre aralığı içinde tak tak tak diye gelen bir sesmidir ?.

Xetanor
11 Ağustos 2011, 12:11
dostum egzozu dert etme bize yapsın biz öğreniriz bayram da trabzon gezimiz olucak nasipse o zaman biz de seninkine el atarız..

bahsettiğin ses hızına göre aynı süre aralığı içinde tak tak tak diye gelen bir sesmidir ?.


tak tak diye gelmiyor. motor rolantideyken sorun yok. seyir halindeyken şangır şungur diye geliyo ses. bu ses'e servis normaldir abi demişti. ama bana hiç normal gelmiyor. sanki metal kesiyormuşsun gibi bir ses bu.

Chronix
11 Ağustos 2011, 12:20
tak tak diye gelmiyor. motor rolantideyken sorun yok. seyir halindeyken şangır şungur diye geliyo ses. bu ses'e servis normaldir abi demişti. ama bana hiç normal gelmiyor. sanki metal kesiyormuşsun gibi bir ses bu.

2 seçenek var, ya aktarma zincirin sorunlu ya da egzantirik zincirinde gevşemiş diye düşünüyorum , başka bir şey de olabilir tabi . abi anlamıyorum bu servisleri uğraşmak mı istemiyorsunuz bu yüzden vazgeçtim servise gitmekten . var işte arkadaşım var neden normal diyip duruyorsun. sinirlendim bak şimdi:queen:

Xetanor
11 Ağustos 2011, 12:25
2 seçenek var, ya aktarma zincirin sorunlu ya da egzantirik zincirinde gevşemiş diye düşünüyorum , başka bir şey de olabilir tabi . abi anlamıyorum bu servisleri uğraşmak mı istemiyorsunuz bu yüzden vazgeçtim servise gitmekten . var işte arkadaşım var neden normal diyip duruyorsun. sinirlendim bak şimdi:queen:


hehe :) zincir yeni değişti, egzantik olabilir belki doğru söylüyorsun. tek korkum sipariş ettikleri yedek parçaları sorunlarımı çözmezse ne yapacağım. o yüzden bugün başka bir ustaya gösterecem..

Felon
11 Ağustos 2011, 12:45
Lastiklerinden olacağını sanmıyorum benimde lastiklerim shinko bende öyle bi problem yok
tekerlerin balansına baktır istersen balans bozuksa yüksek hızda titreşim yapar ondan olabilir

panic adak
11 Ağustos 2011, 13:40
arakdaşım o shinkolar lastik değil plastik o sebeple onları hemen değiştir ben 0 km aldığım motorun lastiklerini 7500 km de değiştim michelin 2ct aldım ve virajlarda yan ayaklığı sürtüyorum asfalta mükemmel oldu makina ayrıca benim makinada da kafa salınımı vardı lastiği değiştirince tamamen ortadan kalktı bu sorun. vites geçisindeki sertliği kafana takma o karakteristik bir durum fazerlerde de aynısı var 1. vitese atarken sanki vites dişlisini kırmışsın gibi tak diye ses geliyor motorun sesini bastırıyor. ayrıca senin o çatır çutur dediğin sen zincirinden geliyor bende geçen hafta gerdim zinciri sanki şanzımanda bişeyler kırılmışta dişlilerin arasına giriyormuş gibi bir ses yapıyordu çatır çutur birde zincirini tam dengeli ger çünkü zincir ayar plakalarına güvenilmiyor tam ayarlı olmuyor. egsozdaki sese gelince katalizör ün motor şasesine bağlandığı yer var oradaki vida düşmüş senin oraya bi 8 lik vida somun ayarla hatta çift somun yap bir daha düşmesin. aklıma gelenler bunlar. yardımcı olabildikse ne mutlu ama bir daha paran olursa git ya italyan al yada japon.

htmetin
11 Ağustos 2011, 14:24
Hyo bu kadar kötü bir motor değil.. ilk bölümde saydığın sorunlar aşılabilecek basit şeyler. Ama vites olayı ile alakalı daha kaliteli bir servise baktır derim. rize samsun oralarda falan varsa hem gezmiş olursun.

Madv
14 Ağustos 2011, 13:08
Açtığım konularda resimlerimde var,Bu motor bakımsız haldeyken ben 2 kişi ege-akdeniz turuna çıktım ve yüklendim banamısın demedi.Halada kullanıyorum ufak tefek sorunlar çıkardı oda 20 000 zamanı geldiği için .Bence sana öylesi denk gelmiş,ilk sahibine bağla bu hataları.ilk sahibi sensen kendine bağla :) yada şansına