PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motorum arızalandı ama motorcu istemiyorum...ama yardım olabilir..:)



artiiist
09 Ağustos 2011, 20:07
selamlar..Hemen konuya gireyim..uzun yolda giderken birden aküden sesler geldi ve pıt pıt diye gelen seslerin ardından motor aniden sustu..Yavaşladım sağa çektim ve baktım ki akü patlamış..Yüksek şarjdan dolayı akü mort oldu..:) neyse hemen baktım başka bir akü taktım ve marşa bastım..motor çalışmadı..Sonra baktım bujiler ateşleme yapmıyor..
Neticede elektrik aksamından başka bir sorun var..Ama statör mü yoksa cdi mi ya da ateşleme bobini mi onu çözmeye çalışıyorum..Ona göre parça alacam..Fakat onu da kestiremiyorum..
Şimdi yardımınızı istediğim konu şu..
Ölçüm cihazıyla statörden çıkan kabloların gerilimini ölçtüm..Marşa basarken ve hiç bir oynama olmuyor..normalde marşa basıldığında statörün elektrik üretmesi gerekmiyor mu..?
Sizce nasıl bir metodla arıza tespit yapabilirim..?
Bu arada motorum kanuni tiger 250..
Şimdiden teşekkürler..

Atahualpa
09 Ağustos 2011, 20:10
%90 Konjektör arızası. Başka bir tiger dan ödünç alıp dene bakalım.

artiiist
09 Ağustos 2011, 20:13
Ama konjektör olmadan da çalışır zaten motor..Sadece aküyü şarj etmez..Konjektör olacağını sanmıyorum..

Atahualpa
09 Ağustos 2011, 20:19
Konjektör ün görevi sadece akü ile ilgili değildir. Sistemdeki voltajı dengeler. Bence sen bir dene

Farukxtm
09 Ağustos 2011, 20:26
sigortasını kontrol ettinmi bide sigortasını degiştir öyle dene ayak marşını kullanmayı denedinmi hiç denemediyse bir dene :)

artiiist
09 Ağustos 2011, 20:40
sigorta sağlam..
Konjektör olayında da hiç elektrik gelmiyor ki..Ama madem öyle diyorsun bi bakmakta fayda var..

syn022
09 Ağustos 2011, 20:54
Ölçüm cihazıyla statörden çıkan kabloların gerilimini ölçtüm..Marşa basarken ve hiç bir oynama olmuyor..normalde marşa basıldığında statörün elektrik üretmesi gerekmiyor mu..?

İlk defa duyuyorum marşa basıldığında motorun elektrik ürettiğini. Motorun marş motorunu çevirmesi için gereken elektriği alabilmesi için akü var. Statör motorun çalıştıktan ve devirini aldıktan sonra elektrik ürettiğini hatırlıyorum. Stabil rolantide çalışan motor ancak kendi ihtiyacını karşılar. O da eğer fabrikasyon dışı herhangi bir aksesuar yoksa. Yanlışsam bilen biri düzeltsin bu sebeple bende yanlışlarımı düzeltirim. Saygılar. Kolay gelsin.

artiiist
09 Ağustos 2011, 21:02
bildiğim kadarıyla statör motor rölantideyken 30 volt civarı bir gerilim üretiyor..ama evet ancak kendi ihtiyacı kadar üretiyor..Ama en azından marş motora hareket verirken az da olsa bir değer verir diye düşünmüştüm..Doğru olup olmadığını bilmiyorum..Sadece çözüm önerisi kendimce..

syn022
09 Ağustos 2011, 21:05
bildiğim kadarıyla statör motor rölantideyken 30 volt civarı bir gerilim üretiyor..ama evet ancak kendi ihtiyacı kadar üretiyor..Ama en azından marş motora hareket verirken az da olsa bir değer verir diye düşünmüştüm..Doğru olup olmadığını bilmiyorum..Sadece çözüm önerisi kendimce..

30 volt üretir mi hiç? Akün 12 volt zaten. 14.4 en fazla ürettiği değer rölantide kaç üretir tam bilemiyorum.

artiiist
09 Ağustos 2011, 22:27
statör aküden bağımsız olarak çalışan motorun hareketini manyetik alan yardımıyla elektrik akımına çeviren parçadır..yoksa bujiler de 12 volt ile ateşleme yapamaz değil mi?
14,4 olan değer akünün maksimum şarj değeridir..yoksa bir çok motorda akü çıkartılınca da çalışmaya devam eder..Bunu da statör sağlar..

yamyamaha
09 Ağustos 2011, 23:44
dostum sen motorcuya uğra.....!

artiiist
10 Ağustos 2011, 01:17
o da güzel..
Motorcuya uğramak aklıma gelmemişti..
Sadece bilen kişilerden teknik destek istiyorum hepsi bu..
Bu forum neden var acaba merak ettim..
Neyse teşekkürler..

yamyamaha
10 Ağustos 2011, 02:54
dostum telafuzlarda sanırım hataların oldu. form sayfalarında geçmiş mesajlara bakmış olsaydı sorularının cevapları vardır. burada olay biraz buyuk oldugundan bir kaç arıza ile birden uğraşman gerekiyor.


Ölçüm cihazıyla statörden çıkan kabloların gerilimini ölçtüm..Marşa basarken ve hiç bir oynama olmuyor..normalde marşa basıldığında statörün elektrik üretmesi gerekmiyor mu..?
Şimdiden teşekkürler..
sen burada zaten arızanı tesbit etmişsin yeni aküyü takmışsın marşa basmışsın o esnada da ölçmüşsün statörün elekrik üretmediğini görmüşsün. statorün çıkış kablosu kaç tane. yani senin starator deki bobinler yanmış yada kablolarında bir bozukluk var. staratorun rolan ti devrinde 12 volt gibi deyeri yakalaması gerekiyor daha az bir devir elde ettiğsen daha küçükte olsa bir voltaj okuman gerekiyor.

Ama konjektör olmadan da çalışır zaten motor..Sadece aküyü şarj etmez..Konjektör olacağını sanmıyorum
staratorun elekrik üretmesede cdi ve ateşleme bobinin sağlamsa motorun çalışırdı. demek ki onlarada bakman gerekeçek.

arızanın kaynağı ne olursa olsun motorun aküyü çartlatdıysa kojektorun de kesin çartmalıştır. yeni nesil motorların konjektorlerınde diyot lar falan hepsi mevcut. sadece akünü şarjı için gerekli 13.8 volt elektiriyi gondermiyor. tesisat için gerekli 12 voltu ( maximum 13.8 ) da ayarlıyor.

artiiist
10 Ağustos 2011, 03:10
dostum telafuzlarda sanırım hataların oldu. form sayfalarında geçmiş mesajlara bakmış olsaydı sorularının cevapları vardır. burada olay biraz buyuk oldugundan bir kaç arıza ile birden uğraşman gerekiyor.

sen burada zaten arızanı tesbit etmişsin yeni aküyü takmışsın marşa basmışsın o esnada da ölçmüşsün statörün elekrik üretmediğini görmüşsün. statorün çıkış kablosu kaç tane. yani senin starator deki bobinler yanmış yada kablolarında bir bozukluk var. staratorun rolan ti devrinde 12 volt gibi deyeri yakalaması gerekiyor daha az bir devir elde ettiğsen daha küçükte olsa bir voltaj okuman gerekiyor.

staratorun elekrik üretmesede cdi ve ateşleme bobinin sağlamsa motorun çalışırdı. demek ki onlarada bakman gerekeçek.

arızanın kaynağı ne olursa olsun motorun aküyü çartlatdıysa kojektorun de kesin çartmalıştır. yeni nesil motorların konjektorlerınde diyot lar falan hepsi mevcut. sadece akünü şarjı için gerekli 13.8 volt elektiriyi gondermiyor. tesisat için gerekli 12 voltu ( maximum 13.8 ) da ayarlıyor.


daha önce konjektör arıza yapmıştı ancak motor çalışır durumdaydı ve akü bitene kadar fark etmedim..Sonra akü bitince konjektörü değiştirmiştim..O yüzden konjektör yanmış bile olsa motorun yine çalışıyor olması gerektiğini düşünmüştüm..
Statörün yanması sonucu motorun yine de çalışıyor olabileceğini bilmiyordum..Gerçekten öyle ise o halde başka yerlerde aramam gerekiyor sorunu..