PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Statör Sağlam, Motor Çalışıyor Ama Akü Şarj Olmuyor.



Nexagon
06 Ağustos 2011, 23:57
Merhaba, geçen haftalarda statörüm yanmıştı dğeiştirdik, şimdi ise motorum çalışıyor ama aküyü bir türlü şarj etmiyor, iki saat boyunca sürüp kontağı kapattıp hemen açtığımda dahi ne ışıklar yanıyor ne de marş basıyor.

ne olur ne olmaz diye de şarjını ölçtük, şarzda sıkıntı yok, aküyü de ölçtük orda da sıkıntı yok acaba kısa devre mi vardır?

Bu arada motoru ayak marşıyla çalıştırıyorum.

RunemagicK
07 Ağustos 2011, 00:03
Merhaba, geçen haftalarda statörüm yanmıştı dğeiştirdik, şimdi ise motorum çalışıyor ama aküyü bir türlü şarj etmiyor, iki saat boyunca sürüp kontağı kapattıp hemen açtığımda dahi ne ışıklar yanıyor ne de marş basıyor.

ne olur ne olmaz diye de şarjını ölçtük, şarzda sıkıntı yok, aküyü de ölçtük orda da sıkıntı yok acaba kısa devre mi vardır?

Bu arada motoru ayak marşıyla çalıştırıyorum.

hemen başıma gelen olayı söyliyim. günlerce dediğin belirtiler yüzünden motorla uğraştım, hiçbişey bulamadım ta ki lanet olsun diyip motoru toplayana kadar. aküye giden kablonun biri oksitlenmiş, içinde bir iki tel kalmıştı. ilk iş aküye giden kabloları takip et derim. birde sigortana bak, eğer büyük takıldıysa büyük ihtiml sigortanın oralarda bişey vardır.

HaydarBıçak
07 Ağustos 2011, 00:17
aynı şey benimde başıma gelmişti motor elektriği üretiyor ama akü şarj olmuyordu kablolardan birinde sorun varmış usta 5 dakikada halletti

Nexagon
07 Ağustos 2011, 00:24
arkadaş bugün aküye gelen kabloları sökmeden, kutup başları üzerinden bir ölçüm yaptı akım normaldi acaba sorun başka bir yerdemi ki yoksa biz yanlış yere mi baktık ?

_OLD_
07 Ağustos 2011, 00:39
arkadaş bugün aküye gelen kabloları sökmeden, kutup başları üzerinden bir ölçüm yaptı akım normaldi acaba sorun başka bir yerdemi ki yoksa biz yanlış yere mi baktık ?
Akım ve Voltaj farklı birimlerdir.Akünün iki kutbuna ölçü aleti voltaj ölçmek için değdirilir.Normal şarj ediyorsa 3-4 bin devirde 14 volt civarında bir voltaj okunmalıdır.Rolantide akü voltajı okunur.Akım ölçmek için ölçü aleti uygun konuma alınıp artı kutup başı motor çalıştırıldıktan sonra çıkarılıp kırmızı uç kabloya,siyah uç akü başına değdirilmelidir.Motora gaz verilince artan şekilde bir değer okunur.Yaklaşık 1 ampere kadar çıkmalıdır.Bir değer okunamıyorsa veya 100-200 miliamper gösteriyorsa akü şarj olmuyor demektir.Statör be bağlantılarından eminseniz diyotlar veya konjektör arızalıdır.Çoğu motorda diyotlar ayrı değil konjektörün içindedir.

QM50
07 Ağustos 2011, 04:46
Akım ve Voltaj farklı birimlerdir.Akünün iki kutbuna ölçü aleti voltaj ölçmek için değdirilir.Normal şarj ediyorsa 3-4 bin devirde 14 volt civarında bir voltaj okunmalıdır.Rolantide akü voltajı okunur.Akım ölçmek için ölçü aleti uygun konuma alınıp artı kutup başı motor çalıştırıldıktan sonra çıkarılıp kırmızı uç kabloya,siyah uç akü başına değdirilmelidir.Motora gaz verilince artan şekilde bir değer okunur.Yaklaşık 1 ampere kadar çıkmalıdır.Bir değer okunamıyorsa veya 100-200 miliamper gösteriyorsa akü şarj olmuyor demektir.Statör be bağlantılarından eminseniz diyotlar veya konjektör arızalıdır.Çoğu motorda diyotlar ayrı değil konjektörün içindedir.
yaşa ustm bende konjektör yazacaktım dedim yazmışlar sorun büyük ihtimalle o dur eger kbloların sağlamsa

engineers
07 Ağustos 2011, 06:38
katılıyorum ölçüm yaparken akım ve voltajı karıştırmayın ki zaten siz muhtemelen akımı ölçmemişinizdir onu ölçmek biraz daha farklı dır voltajınız normal olsa bile konjektörden gelen akım ( dikkat voltaj değil ) yetersiz olabilir ( yani 14.4 volt gelir ama amperi düşüktür şarj etmesi için 40 saat gerekir ) burada senin sargıdan gelen akımda düşük olabilir en güzel yönten tak çıkar denesinler serviste

yucika
07 Ağustos 2011, 14:52
Akım ve Voltaj farklı birimlerdir.Akünün iki kutbuna ölçü aleti voltaj ölçmek için değdirilir.Normal şarj ediyorsa 3-4 bin devirde 14 volt civarında bir voltaj okunmalıdır.Rolantide akü voltajı okunur.Akım ölçmek için ölçü aleti uygun konuma alınıp artı kutup başı motor çalıştırıldıktan sonra çıkarılıp kırmızı uç kabloya,siyah uç akü başına değdirilmelidir.Motora gaz verilince artan şekilde bir değer okunur.Yaklaşık 1 ampere kadar çıkmalıdır.Bir değer okunamıyorsa veya 100-200 miliamper gösteriyorsa akü şarj olmuyor demektir.Statör be bağlantılarından eminseniz diyotlar veya konjektör arızalıdır.Çoğu motorda diyotlar ayrı değil konjektörün içindedir.
OLD abimizin dediği gibi Voltajı ölçmek için paralel bağlantı yapılırken Akım (amper) ölçmek için seri bağlantı yapılması gerekir.

Nexagon
07 Ağustos 2011, 22:50
teşekkürler üstadım değerli yorumun için, ne olur ne olmaz diye konjektör de almıştım, yarın bir değiştireyim o zaman sonucu yazarım.

RunemagicK
08 Ağustos 2011, 00:31
teşekkürler üstadım değerli yorumun için, ne olur ne olmaz diye konjektör de almıştım, yarın bir değiştireyim o zaman sonucu yazarım.

yok değiştirme:) konjektör bozuk ise mecbur değiştiricen ama eğer bozuk değilse bu yeni taktığında bozulabilir. üstte yazdığım gibi, kablodaki o oksitlenmiş yeri bulamadığım an konjektördendir diyip yenisini takmıştım, sorun çözüldü gibi göründü, 1 hafta filan herşey normaldi ama sonra o konjektörde bozuldu. bence önce kablolara bak, konjektörü ziyan etme.
bu arada ölçüm yaptığımda bendede voltaj normal değerler gösteriyordu. ama arkadaşların üstte söylediği gibi, akım ile voltaj ayrı olaylar.

burak usluer
08 Ağustos 2011, 01:18
Çok doğru kablo dan oluyo basıma geldi

_OLD_
10 Ağustos 2011, 11:11
Sonuç alınamadımı?Son durum nedir?

Nexagon
10 Ağustos 2011, 23:27
açıkcası kendim pek anlamadığım için ve de ustaya da gitmek istemediğim için (ankara da ustalar keriz yerine koyuyor bizim gibi sürücüleri) konjektörü değiştirdim ve sorun düzelmedi. arkadaşın gelmesini beklıyorum, o gelince dediğiniz gibi iki farklı ölçüm yapacak.

velizrsln
10 Kasım 2017, 02:39
kaçak var mı onu neden kontrol etmediniz en kolayı o