PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : cbf 150 aydınlatma sorunu



ömer bektaş
06 Ağustos 2011, 22:07
merhaba dostlar .. HONDA CBF 150 motosikletimin gece sürüşlerinde ışıklarda,kavşaklarda vb. yerlerde durakladığımda devir düştüğü için zifiri karanlıkta kalıyorum bazen şehire gidebilmek için 20 km dağlık yoldan gitmek zorunda kalıyorum sıfır işiık ,.. zifiri karanlık.. Sorunun çözümü nedir sizce ucuz ledlerden mi döşemeliyim.....
yardımcı olan arkadaşların ahiretleri aydınlık olsun..:)

Ramazan Can
06 Ağustos 2011, 22:23
zenon al tak derim....

silentsorrow
06 Ağustos 2011, 22:23
merhaba dostlar .. HONDA CBF 150 motosikletimin gece sürüşlerinde ışıklarda,kavşaklarda vb. yerlerde durakladığımda devir düştüğü için zifiri karanlıkta kalıyorum bazen şehire gidebilmek için 20 km dağlık yoldan gitmek zorunda kalıyorum sıfır işiık ,.. zifiri karanlık.. Sorunun çözümü nedir sizce ucuz ledlerden mi döşemeliyim.....
yardımcı olan arkadaşların ahiretleri aydınlık olsun..:)

Bu sorunun aynısını bende dahil aşağı yukarı bütün cbf 150 kullanıcıları yaşıyoruz. Sorunun temel nedeni cbf 150 lerin aynı jawalar gibi aydınlatma için gücünü konjektörden (regülatör), motorcular arasında bilinen şekli ile şarj dinamosundan alması. Bizim motosikletlerin elektrik şemasında aküler sadece motosiklete ilk hareketini vermek için devreye giriyor, kalan diğer işler için şarj dinamosunun yüzüne bakıyoruz. Motosikletle kavşaklarda durduğumuz yada hareket halindeyken gaz vermeden debriyaja bastığımız zamanlarda şarj dinamosunun ürettiği elektrik gerilimi düştüğü için karanlıkta sokak lambası gibi aydınlatmalarda olmazsa tabiri caizse kör kalıyoruz. Ben üşendiğim için oturup bütün motosikletin elektrik tesisatını baştan aşağı değiştirmeye hiç uğraşmadım ama tanıdığın iyi bir elektrikçi varsa biraz uğraşla aydınlatma için gücünü tamamen aküden alan yeni bir şema çizilip motosiklet üzerinde tatbik edilebilir.

muhendisane
06 Ağustos 2011, 22:26
Birkaç tavsiyem olacaktı fakat konuya, sorun'un tam olarak özünü açıklayan başarılı bir açıklama getirilmiş. Tebrik ederim.

Bu arada honda'nın böyle büyük bir sorunu tahmin edememesi talihsizlik olmuş. Bu çapta ve kalitedeki bir firma için bu kadar temel ve büyük bir hatanın hoşgörülebilir olduğunu zannetmiyorum. Zira aydınlatma konusu hayati bir meseledir. Acaba yeni modellerde bu sorun çözüldü mü? Yoksa aynı hatayı yapılmaya devam mı ediliyor.

kartalizma07
06 Ağustos 2011, 22:30
aynı sorunu arkadaşımda yaşıyor
rolantide sanki yanmıyor, giderken bile çok az aydınlatıyor, kendiside benim farları beğenir
led düşündük bizde yada xenon taktıralım diyoruz
http://www.dealextreme.com/c/car-led-light-bulbs-712 bu sitede çok iyi ledler var kafana yerleştirip Türkiyeden bulabilirsin, 5-6w gücünde 6500k ışık veren ledler var 450 lümen olanlar var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:28 ----------


Bu sorunun aynısını bende dahil aşağı yukarı bütün cbf 150 kullanıcıları yaşıyoruz. Sorunun temel nedeni cbf 150 lerin aynı jawalar gibi aydınlatma için gücünü konjektörden (regülatör), motorcular arasında bilinen şekli ile şarj dinamosundan alması. Bizim motosikletlerin elektrik şemasında aküler sadece motosiklete ilk hareketini vermek için devreye giriyor, kalan diğer işler için şarj dinamosunun yüzüne bakıyoruz. Motosikletle kavşaklarda durduğumuz yada hareket halindeyken gaz vermeden debriyaja bastığımız zamanlarda şarj dinamosunun ürettiği elektrik gerilimi düştüğü için karanlıkta sokak lambası gibi aydınlatmalarda olmazsa tabiri caizse kör kalıyoruz. Ben üşendiğim için oturup bütün motosikletin elektrik tesisatını baştan aşağı değiştirmeye hiç uğraşmadım ama tanıdığın iyi bir elektrikçi varsa biraz uğraşla aydınlatma için gücünü tamamen aküden alan yeni bir şema çizilip motosiklet üzerinde tatbik edilebilir.
apachelerde de şarj dinamosundan alıyor ama gayet iyi aydınlatıyor
konjektör değişimi ile halledilebilirmi acaba

silentsorrow
06 Ağustos 2011, 23:08
aynı sorunu arkadaşımda yaşıyor
rolantide sanki yanmıyor, giderken bile çok az aydınlatıyor, kendiside benim farları beğenir
led düşündük bizde yada xenon taktıralım diyoruz
http://www.dealextreme.com/c/car-led-light-bulbs-712 bu sitede çok iyi ledler var kafana yerleştirip Türkiyeden bulabilirsin, 5-6w gücünde 6500k ışık veren ledler var 450 lümen olanlar var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:28 ----------


apachelerde de şarj dinamosundan alıyor ama gayet iyi aydınlatıyor
konjektör değişimi ile halledilebilirmi acaba

Apachelerde düşük devirlerde dahi olsa aydınlatma için gerekli olan optimum gerilimi sağlayan bir sistem varsa bu sistemide kendi motosikletlerimiz için örnek alabiliriz. Şarj dinamonuzun ve konjektörünüzün değerlerini yazabilir misiniz ?

Tolme
06 Ağustos 2011, 23:12
yeni 2011 model cbf lerde bu sorunun çözüldüğü ,fara giden elektriğin aküden alınır şekilde değiştirildiğini duymuştum,istersen bir honda yetkili servisine konuyu danış ,onların bildikleri kısa ve kolay bir çözümde olabilir

kartalizma07
06 Ağustos 2011, 23:15
Apachelerde düşük devirlerde dahi olsa aydınlatma için gerekli olan optimum gerilimi sağlayan bir sistem varsa bu sistemide kendi motosikletlerimiz için örnek alabiliriz. Şarj dinamonuzun ve konjektörünüzün değerlerini yazabilir misiniz ?
kitapçığa bakarak yazıyorum
dinamo: 12V 100W
konjektör hakkında herhangi bir yazı yok
belki bu şekilde hondanın açığını kapatmış oluruz
dinamo yeterli olur diye düşünüyorum ben ama ehline sormakta lazım

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------


yeni 2011 model cbf lerde bu sorunun çözüldüğü ,fara giden elektriğin aküden alınır şekilde değiştirildiğini duymuştum,istersen bir honda yetkili servisine konuyu danış ,onların bildikleri kısa ve kolay bir çözümde olabilir
evet bende duymuştum yenilerinde bu sorun yok diye
yada tolme nin dediği gibi direk aküye bağlantı yapılabilir

silentsorrow
06 Ağustos 2011, 23:32
Yeni kasa cbf 150 lerde far grubu gücü direk olarak aküden alıyor. Honda bu sorunu yeni kasada yukarıda anlattığım gibi komple şemayı değiştirerek çözdü. Bulunduğum şehirde honda motosikletlerin yetkili bir servisi yok. Sadece honda güç ürünlerinin yani jeneratörlerin bir servisi var. Onlarda her ne kadar pek çok motosikletin bayiliğine sahip olsalar bile motosiklet elektriği konusunda yeteri kadar ehil değiller. Bu yüzden otorup bu işi kendim yapmam gerekecek. Bende oturup bu değişikliği yapmak için motosikletin sağını solunu söküp tüm elektrik tesisatını baştan oluşturmaya erindiğimden konuya el atmadım. :cherry: Tvs apache deki konjektörü benim motora uydurabilirsem konu zaten otomatikman çözülecek ama ne olur ne olmaz diyede şarj dinamosunun değerlerinide sorayım dedim. :wiinkk: Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim kartalizma07. :rendeer:

kartalizma07
06 Ağustos 2011, 23:40
Yeni kasa cbf 150 lerde far grubu gücü direk olarak aküden alıyor. Honda bu sorunu yeni kasada yukarıda anlattığım gibi komple şemayı değiştirerek çözdü. Bulunduğum şehirde honda motosikletlerin yetkili bir servisi yok. Sadece honda güç ürünlerinin yani jeneratörlerin bir servisi var. Onlarda her ne kadar pek çok motosikletin bayiliğine sahip olsalar bile motosiklet elektriği konusunda yeteri kadar ehil değiller. Bu yüzden otorup bu işi kendim yapmam gerekecek. Bende oturup bu değişikliği yapmak için motosikletin sağını solunu söküp tüm elektrik tesisatını baştan oluşturmaya erindiğimden konuya el atmadım. :cherry: Tvs apache deki konjektörü benim motora uydurabilirsem konu zaten otomatikman çözülecek ama ne olur ne olmaz diyede şarj dinamosunun değerlerinide sorayım dedim. :wiinkk: Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim kartalizma07. :rendeer:
rica ederim
böyle bir çalışman olursa cevebını paylaşırsın
en güzeli tamirciye sormak derim ben
o parçalarda pahalıdır ikisi 100tl den aşağı değildir herhalde
xenon kesin çözüm gibi ama sağlıklımı tartışılır

RunemagicK
06 Ağustos 2011, 23:47
aküden fara kablo çekip far anahtarını araya koyarak bu iş çözülebilir.

Tolme
06 Ağustos 2011, 23:49
rica ederim
böyle bir çalışman olursa cevebını paylaşırsın
en güzeli tamirciye sormak derim ben
o parçalarda pahalıdır ikisi 100tl den aşağı değildir herhalde
xenon kesin çözüm gibi ama sağlıklımı tartışılır


birşey sormak istiyorum,xenon far takıldığını varsayarsak ve xenon farı hep bu değişken akımla beslemek kısa sürede bozulmasına sebeb olmazmı? xenon farlar bildiğim kadarıyla inverter ile çalışıyor akım düşmelerinde tamamen sönüp tekrar yanma veya florasan lambalardaki gibi pır pır yapmaya sebeb olmazmı?

silentsorrow
06 Ağustos 2011, 23:51
rica ederim
böyle bir çalışman olursa cevebını paylaşırsın
en güzeli tamirciye sormak derim ben
o parçalarda pahalıdır ikisi 100tl den aşağı değildir herhalde
xenon kesin çözüm gibi ama sağlıklımı tartışılır

Xenonda aslında bu tür durumlar için iyi bir çözüm ama elektrik tesisatının bunu ne kadar kaldırabileceğinin hesaplanması lazım. Akünün amperi belki xenon için yeterli olmayabilir bu durumda akü değişimi gerekir, o zamanda ana sigortada dahil bütün tesisatın yeni aküye uygun olarak değişmeside gerekebilir. Ayrıca bizim motorların farlarının arkasında fazla bir yer yok xenonu oraya sığdırmakta ayrı bir beceri ister. Bunun merceğiydi falan... Mercek kullanmazsak xenonun pek bir faydasıda olmaz hatta bazı durumlarda eski halini bile aratabilir. İnternette bir yerlerde daha önce ünv. de eğitim görevlisi bir arkadaşın bu konuda çalışmalarına denk gelmiştim. Cbf 150 için xenon yapmıştı. Hatta bir mercek bile uydurmuştu ama bunun için farın haznesini komple söküp kendisi yeniden bir far haznesi yapmıştı. Sonuç bu uğraşı yapan arkadaş için pek tatmin edici olmamıştı ama bol vakti ve becerisi olan arkadaşlar için yinede denenebilir. Böylesi bir teknik çalışmanında hepimiz altından kalkamayız. El becerisi ve iyi derecede elektrik elektronik bilgisi ister. Bu işe en iyi çözümü Tolme nickli arkadaş zaten söylemiş. Ötesi her motosiklet kullanıcısının altından kalkabileceği bir iş değil.

abolgi
06 Ağustos 2011, 23:55
merhaba dostlar .. HONDA CBF 150 motosikletimin gece sürüşlerinde ışıklarda,kavşaklarda vb. yerlerde durakladığımda devir düştüğü için zifiri karanlıkta kalıyorum bazen şehire gidebilmek için 20 km dağlık yoldan gitmek zorunda kalıyorum sıfır işiık ,.. zifiri karanlık.. Sorunun çözümü nedir sizce ucuz ledlerden mi döşemeliyim.....
yardımcı olan arkadaşların ahiretleri aydınlık olsun..:)

cbf 150 2011 modellerde o sorun çözülmüş. arabamdan daha iyi aydınlatıyor yolu. bir servise uğrayın 3 dakkada çözsünler.

kartalizma07
07 Ağustos 2011, 00:06
birşey sormak istiyorum,xenon far takıldığını varsayarsak ve xenon farı hep bu değişken akımla beslemek kısa sürede bozulmasına sebeb olmazmı? xenon farlar bildiğim kadarıyla inverter ile çalışıyor akım düşmelerinde tamamen sönüp tekrar yanma veya florasan lambalardaki gibi pır pır yapmaya sebeb olmazmı?

inanki hiç bilgim yok
xenon zarar veriyo kısa devre yapıyo diyende var ağache için özellikle
ama ybr ve cbf e takan var

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:04 ----------


Xenonda aslında bu tür durumlar için iyi bir çözüm ama elektrik tesisatının bunu ne kadar kaldırabileceğinin hesaplanması lazım. Akünün amperi belki xenon için yeterli olmayabilir bu durumda akü değişimi gerekir, o zamanda ana sigortada dahil bütün tesisatın yeni aküye uygun olarak değişmeside gerekebilir. Ayrıca bizim motorların farlarının arkasında fazla bir yer yok xenonu oraya sığdırmakta ayrı bir beceri ister. Bunun merceğiydi falan... Mercek kullanmazsak xenonun pek bir faydasıda olmaz hatta bazı durumlarda eski halini bile aratabilir. İnternette bir yerlerde daha önce ünv. de eğitim görevlisi bir arkadaşın bu konuda çalışmalarına denk gelmiştim. Cbf 150 için xenon yapmıştı. Hatta bir mercek bile uydurmuştu ama bunun için farın haznesini komple söküp kendisi yeniden bir far haznesi yapmıştı. Sonuç bu uğraşı yapan arkadaş için pek tatmin edici olmamıştı ama bol vakti ve becerisi olan arkadaşlar için yinede denenebilir. Böylesi bir teknik çalışmanında hepimiz altından kalkamayız. El becerisi ve iyi derecede elektrik elektronik bilgisi ister. Bu işe en iyi çözümü Tolme nickli arkadaş zaten söylemiş. Ötesi her motosiklet kullanıcısının altından kalkabileceği bir iş değil.
forumda xenon taktıran vardı cbf e hemde angel olan modelinden
cbf kullanıcı başlığına yazın bakalım çıkacakmı

mmucit
07 Ağustos 2011, 00:40
En iyisi xenon. Yok ona uğraşmayayım diyorsan, power led aydınlatma. Ben sis farları içine yaptım, farklı uygulama yapan arkadaşlar da mevcut.

Slayerrr
07 Ağustos 2011, 01:03
Far anahtarına giren kısa far kablosunu akünün "+" kutbuna bağlayarak ek bir donanım vs. olmadan sadece bir kablo çekerek halledebilirsin.

babaçi
07 Ağustos 2011, 12:46
birşey sormak istiyorum,xenon far takıldığını varsayarsak ve xenon farı hep bu değişken akımla beslemek kısa sürede bozulmasına sebeb olmazmı? xenon farlar bildiğim kadarıyla inverter ile çalışıyor akım düşmelerinde tamamen sönüp tekrar yanma veya florasan lambalardaki gibi pır pır yapmaya sebeb olmazmı?

bu sekilde hic yanmayacak zaten,çalizmaz.
1yil oldu xenon kullaniyorum,daha önce takmadigima pismanim

Ramazan Can
07 Ağustos 2011, 12:50
istanbulda cbf ine zenon takmak isteyen olursa yardımcı olurum...çok motosiklet e uyguladık herhangi bir problem söz konusu değil... ama dandik zenon balansları pır pır yanmaya sebeb oluyor... bir çift otomobil zenonu alarak onu 2 motosiklete uygulamak en güzeli ve en sorunsuzu...

silentsorrow
08 Ağustos 2011, 00:22
istanbulda cbf ine zenon takmak isteyen olursa yardımcı olurum...çok motosiklet e uyguladık herhangi bir problem söz konusu değil... ama dandik zenon balansları pır pır yanmaya sebeb oluyor... bir çift otomobil zenonu alarak onu 2 motosiklete uygulamak en güzeli ve en sorunsuzu...

İstanbulda yaşıyor olsaydım ilk fırsatta yanına uğrardım. :)

kaan898
13 Ağustos 2011, 07:04
hayret ya benim motoran torroda da bile en memnun olduğum parçalardan biri de far.hem geniş alanlı ışıtıyo hem mercekli gibi bitiş noktası belli hem de durduğun zaman azalmıyo ışık.honda gibi markada fardan yana sıkıntılı olmak düşündürücü.ta 89 da mz ler yeni geldiği zaman(tüm parçalar doğu alman o zaman)babam almıştı etz 250.herkes farına hasta oluyodu araba gibi aydınlatıyodu valla onu hiç unutmam.hem de sepetliydi.

unsaloc
13 Ağustos 2011, 08:58
Herhangibir oto elektirikçiye sıkıntınızı anlatırsanız , çok basit bir şekilde 2011 hondalar gibi farın aküden yanmasını sağlayabilir. Çokda fazla birşey tutmaz.

Konjektör değiştirmekle bu sorunu çözemezsiniz. Aslolan dinamodur. 2011 öncesi cbf için dinamo değerini 100w yazmışsınız.Sanırım 2011lerde bu 120w.Zaten 2011 değişiklikleri arasında dinamonun değiştiğini okumuştum bende. 2011 dinamosunu takabilirsiniz ama rolantide pek birşey değiştirmeyecektir.Dinamonun gücünün artması akünün şarz süresini kısaltacaktır sadece. Yukarıda yazdığım gibi bir oto elektirikçiye farları direk aküye bağlatırsanız bu dinamo değişikliğinin faydası olacaktır.

Xenon uygulamasının motora bir zarar vereceğini sanmıyorum. Xenonlarda normal ampül gibi 35w çekiyorlar.Hella Bixenon mercekler cbf'in far tasına sığıyor , googleda cbf150 xenon diye aratırsanız örnekleri mevcut. Hatta bazı motosiklet bayilerinde çin malı ama mercekli hazır xenon cbf farları satılıyor fiyatları da 200 lira cıvarındaydı. CBF150 başlığında da konusu geçmişti ama kaçıncı sayfadadır bilemiyorum.

ömer bektaş
13 Ağustos 2011, 12:04
herkeze çok teşekkür ediorum arkadaşlar sağolasınız . Buadan anlaşılıyorki sorunun tek çözümü zenon far taktırmak...

cbr125cbr
13 Ağustos 2011, 15:09
Arkadaşım ben taktım ahanda linkteki sayfada resimler ve görüşler...

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/22974-honda-cbf-150-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-1171.html

Hatta sol tarafa benzin anahtarının oraya zenon için bir anahtar daha takıldı. Gündüzleri zenonu kapatıyorum, park ışıkları yani angeller yanıyor o bile dikkat çekici.

raif34
14 Ağustos 2011, 15:06
beslemeyi aküden alırsan bu sorun otomatik çözülür..zenon da takabilirsin ama pır pır yanan tiplere zenon takılmaz.
bu sistem farı açık unutup aküyü bitirmemek için yapılmıştı ama yanlış bi uygulama yeni nesillerde aküden baglantılı . normalde bi akünün ömrü azami 2 yıl dersek saten farı yaksada yakmasada aşagı yukarı yine 2 yıl.. o zaman aküden farın yanması en mantıklısı akü neticede 50 tl civarı.. nasıl olsa bu parayı 2 yıl sonunda vereceksiniz o zaman farınız iyi yanarak vermeniz en mantıklısı..

ercanercan
12 Eylül 2011, 16:18
http://c1109.hizliresim.com/11/9/12/10885.jpg
arkadaşlar ben bu sorunu böyle aştım iki adet röle ve birazcık elektrik bilgisi ile bu sıkıntı aşılır
motor rölatide iken 12v fara geliyor ama ampul akımını karşılamaya yetmiyor bunda ise 12v far yerine önce rölelere giriyor röle çışları far a gidiyor