PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motosiklet alırken ki önceliklerimiz



safakk
03 Ağustos 2011, 18:28
Evet sevgili forum sakinleri bir motosiklet alırken neler dikkatinizi çeker? öncelikle nesiyle ilgilenirsiniz? Tabii ki hemen herkesin ilk bakacağı yakıt ekonomisi!. Ancak daha sonra hangi özellikleri sizin için daha önceliklidir?

Ergonomi?
Performans?
Dış görünüş?
Aksesuarlar?
Güvenlik?
çevreci olması?
Vs vs..

Benim bu konudaki fikrim amaca hizmet etmesi peki ya Sizlerin bu konudaki öncelikleri neler? Güzide fikirlerinizi bekliyorum :)

fatih545
03 Ağustos 2011, 18:29
Benim önceliklerim bunlardan bazılarıydı ama para olmayınca hepsi silindi..

safakk
03 Ağustos 2011, 18:35
allah gönlünüze göre kazasız belasız kullana bileceğiniz bir motosiklet nasip etsin :)
Peki alacağınız motoru en çok hangi özeliği için alacaktınız?

anaconda84
03 Ağustos 2011, 18:39
yakıtı tabiki en önemli koşullardan birisi sonrasında ise kullanım amacı ben işe gidip gelirken kullanıyorum sadece tatillerimde gezmek için kullanıyorum şehir içinde oda.performansıda önemli sonrasında da görüntüsü geliyor benim için.

safakk
03 Ağustos 2011, 18:44
anlıyorum peki ya aksesuar? örneğin aynı özellik kalite ve performansta 2 motosiklet var ancak birinde arka çantası çakmak gözü uzaktan kumandası vs de var ama arada 200 yada 300tl gibi bir fark var aradaki farkı verip aksesuarlı olanı mı tercih edersiniz yoksa düz çıplak olanı mı?

Burak.Şimşek
03 Ağustos 2011, 20:23
Bence şu şekil;

Güvenlik
Performans
Dış görünüş
Ergonomi
Çevreci olması
Aksesuarlar

Ramazan Can
03 Ağustos 2011, 20:26
yakıt sağlamlık............

Burak.Şimşek
03 Ağustos 2011, 20:41
Evet seçenek eklendikçe sıralıcam :)

Güvenlik
Sağlamlık
Performans
Yakıt
Dış görünüş
Ergonomi
Çevreci olması
Aksesuarlar

Tolme
03 Ağustos 2011, 20:43
parası parası :)

F54
03 Ağustos 2011, 20:46
marka bilinirliği ilk sıradadır benim için mantıklı bakıldığında bilinen bi markada bunları hemen hemen hepsi mevcudtur zaten bir şey eksikse marka olunmuyor ki

safakk
03 Ağustos 2011, 20:47
ben motosiklet alacağım zaman sağlamlığına bakmak için grenajlarına el atar nasıl malzemeden yapıldığına bakarım peki ya siz motosiklet alırken sağlam olduğu kanısına motosikletin neresini deneyerek anlarsınız ?

takendy
03 Ağustos 2011, 20:51
ilk kriter yakıt olamaz , hatta son kriter olmalı ,

1- Ergonomi - en önemli kriter - konfor ve dış görünüş dahildir.
2- Performans - Motosiklet dediğin güçlü olmalı
3- Dış görünüş - ergonomi , dış görünüş ve konforu kapsamakta
4- Aksesuarlar - hiç önemi yok , motor alıyoruz , çanta egzoz , sis farı değil...
5- Güvenlik - güvenlikten kasıt ABS -CBS ise beğendiğim ve istediğim bir motoru ABS yok diye almamazlık yapmam
6- çevreci olması - güldürmeyin insanı ,

:)

COQ
03 Ağustos 2011, 21:00
Hiz
Devir
Beygir
Tork
Agirlik merkezi
Vites araligi
ivmelenme degerleri
Egzoz
:)

Sinan Aksu
03 Ağustos 2011, 21:03
Hiz
Devir
Beygir
Tork
Agirlik merkezi
Vites araligi
ivmelenme degerleri
Egzoz
:)

Yarisci adam kendini belli ediyor :P

Burak.Şimşek
03 Ağustos 2011, 21:23
Hiz
Devir
Beygir
Tork
Agirlik merkezi
Vites araligi
ivmelenme degerleri
Egzoz
:)

Bunların çoğu performansa giriyor hocam. Ana kategoride sıralarsak daha tatlı olur :)

tr100a
03 Ağustos 2011, 21:24
parası parası :)

parası parası gücüm yettiğince en pağalısını almaya çalışırım benzin önemli değil

Raphae1
03 Ağustos 2011, 21:34
Benim için 1. sırada Performans(Beygir-Tork) ve Dış görünüş (Kaslı-Yakışıklı ve siyah :) )
2. sırada ise Ergonomi(Az yakan çok kaçan) ve Güvenlik ( Abs olsa iyi olur olmazsada çok takmam Asd de olur :=) )

Çevreci olunca ergonomıde olur. zaten bunun için benzınle çalışmaması lazım . (Elektrik-Solar enerji)

COQ
03 Ağustos 2011, 21:40
Bunların çoğu performansa giriyor hocam. Ana kategoride sıralarsak daha tatlı olur :)

Bunlarin olmadigi bir motor hangi kategoriye girerse girsin ilgimi çekmez.
Ama mesela tüm bu özellikleri birbirinin ayni iki motor arasinda tercih yapmam gerekirse o zaman durum degisir.

Sinan Aksu
03 Ağustos 2011, 21:54
Bunlarin olmadigi bir motor hangi kategoriye girerse girsin ilgimi çekmez.
Ama mesela tüm bu özellikleri birbirinin ayni iki motor arasinda tercih yapmam gerekirse o zaman durum degisir.

İste kilit soru bu bence.

Konu basliginda belirtiler özellikler hemen hemen her markada mevcut, ve her kullanıcı kendine göre bi alternatif bulabilir.

Ama altini çizdigim durumla karsi karsiya kalirsak, her iki marka arasindaki hizmet kalitesi, fiyat politikasi, müsteri memnuniyeti ve buna benzer bi cok durumla karsi karsiya kalma olasiligi cok yüksek bence. Dogal olarak buda durumu degistiriyor.

dalbay444
03 Ağustos 2011, 21:59
Ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı . Parayla doğru orantılı hepsi..

efe tolga
03 Ağustos 2011, 22:05
Beyle basınca gitsin beyle durmasın

COQ
03 Ağustos 2011, 22:07
İste kilit soru bu bence.

Konu basliginda belirtiler özellikler hemen hemen her markada mevcut, ve her kullanıcı kendine göre bi alternatif bulabilir.

Ama altini çizdigim durumla karsi karsiya kalirsak, her iki marka arasindaki hizmet kalitesi, fiyat politikasi, müsteri memnuniyeti ve buna benzer bi cok durumla karsi karsiya kalma olasiligi cok yüksek bence. Dogal olarak buda durumu degistiriyor.

Evet simdi motosikletin kullanim amacina göre beklentiler degisiyor.
Simdi ben yaris motosikleti alirken bakacagim kriterleri yazdim.
Birbirinin ayni özellikte iki motosiklet arasinda kalsam tabi ki hangisi daha küçük, daha hafif ona bakacagim.
Ayni kiloda iki motosikletse, bu sefer markanin bendeki etkisi önemli olacak.

Ama uzun yol gidecek bir motosiket alacak olsam, aslinda kriterler pek degismiyor.
ama bu sefer, daha agir, daha konforlu,daha yere saglam basan ve idaresi kolay bir motosiklete bakacagim.

Simdi kisisel tercihler önemlidir.
Kimin ne önceligi varsa ona gore motosiklet bakacak.
Yani bu isin tek dogrusu yok.
Zaten ben de bunu belirtmek için kilçik atayim diye yazdim o maddeleri.:P

safakk
03 Ağustos 2011, 22:11
şehir içi kullanmak amaçlı bir motosiklet olsa sıralama nasıl olurdu? :)

COQ
03 Ağustos 2011, 22:26
şehir içi kullanmak amaçlı bir motosiklet olsa sıralama nasıl olurdu? :)

Yine degisken.
Istanbul'un içi de sehir içi,Nevsehir'in içi de sehir içi!!
Oratk özellikler ne olabilir.
Bir kere trafik vardir.
O zaman surekli dur kalk yapmanin sinirimizi bozmayacagi kolaylikta bir motosiket bakacagiz.
Manevra kabiliyeti yûksek bir motosiklet bakacagiz.
Yani sport motosikletler gibi gidonu ancak birkaç derece dönebilen degil daha genis açida dönebilen motosikletlere bakacagiz.
Kullanacagimiz sehiriçinde kullanmak zorunda oldugumuz çevre yollari bölünmüs yollar varsa, bu yollarda ihtiyaç duydugumuz hizlara çikabilecek motosikletlere bakacagiz.
Dedigim gibi kriterler degisken.
Ve motosiklet seçiminde belirleyici çok etken var.
Trafik gerçekten beladir ve altinizdaki aracin bu belayla bas edebilecek güçte olmasi sizi çok rahatlatir.

safakk
03 Ağustos 2011, 22:34
aklıma bişi takıldı raceing lerin gidonunun çok manevra yapmadığı gibi bir şey geçti bunun sebebi var mı yani neden diğer scooterlar gibi daha geniş dönme açısına sahip değil?

Sinan Aksu
03 Ağustos 2011, 22:37
İlkay abi, sabaha kadar yaz şimdi işin yoksa :P

takendy
03 Ağustos 2011, 22:41
bu topicten çıkarttığımız ders ;

"her kim nerede , nasıl ve ne şekilde bir motor almak istiyorsa önce konuyu detaylı anlatan özel mesajı İlkay abiye gönderip onay alıyor"

safakk
03 Ağustos 2011, 23:14
olsun arkadaşlar bilgi paylaktıkca çoğalır :)

kalidor
03 Ağustos 2011, 23:14
En başta ekonomi ve ergonomi geliyor benim için. Yani seçtiğim motosiklet; üzerime dikilmiş elbise gibi olmalı:)

COQ
04 Ağustos 2011, 01:07
En başta ekonomi ve ergonomi geliyor benim için. Yani seçtiğim motosiklet; üzerime dikilmiş elbise gibi olmalı:)
150bin dolardan basliyor o terzi ürünleri.
Biz hazir giyim tercih etmeye devam edelim istersen.:P


aklıma bişi takıldı raceing lerin gidonunun çok manevra yapmadığı gibi bir şey geçti bunun sebebi var mı yani neden diğer scooterlar gibi daha geniş dönme açısına sahip değil?
Sebebi var tabi.
Ama bu topigin konusu degil.
Onuda baska bir baslik açarsin orda konusuruz.
Yaziyoz yaziyoz bosa gidiyor yoksa.:):wiinkk:


İlkay abi, sabaha kadar yaz şimdi işin yoksa :P
yazarim isim ne.:P


bu topicten çıkarttığımız ders ;

"her kim nerede , nasıl ve ne şekilde bir motor almak istiyorsa önce konuyu detaylı anlatan özel mesajı İlkay abiye gönderip onay alıyor"
Sen beni sevmiyon galiba.:sunny:
Hayatim kaydi özel mesajlardan.:)

CygnusBursa
04 Ağustos 2011, 01:11
param olunca ALACAGIM TEK MOTOSİKLET AFRİCA tWİN 750 olacak

COQ
04 Ağustos 2011, 01:15
param olunca ALACAGIM TEK MOTOSİKLET AFRİCA tWİN 750 olacak
Topic amacina ulasti.
Sonuç belli oldu.
Moderatörler kitleyebilir artik bu topigi bence.::sluu::

CygnusBursa
04 Ağustos 2011, 01:19
Topic amacina ulasti.
Sonuç belli oldu.
Moderatörler kitleyebilir artik bu topigi bence.::sluu::

pardon yanlış birşeymi yazdım acaba ben uzun zamandır honda africa twin 750 yi takip ediyorumda o yüzden yazdım

syn022
04 Ağustos 2011, 01:36
Bence önce fiyat gelir. Bütçe önemlidir. Daha sonra ise yakıt ekonomisi ve performans. Babam sürekli söyler. Motora yada arabaya 1 kere benzine her zaman para verirsin diye. Doğrudurda yani. Çok iyi performans almak önemlidir ama benzini su gibi içerse ne anlamı kalır. Tabi bu esnada da illaki öyle bir motor olsa alırdık diyen çıkacaktır. Kendi segmentinden bahsediyorum. İçlerinden en az yakanı tercih ederdim.

COQ
04 Ağustos 2011, 01:52
pardon yanlış birşeymi yazdım acaba ben uzun zamandır honda africa twin 750 yi takip ediyorumda o yüzden yazdım
Olaya almak istedigin motor açisindan bakarsak hiç de yanlis bir sey yazmamisin.
Gayet güzel bir tercih.
Ama bu topigin amacinin ne oldugu açisindan bakarsak yazdiklarinin pek ilgisi yok Hemso.:)
Sakin ol heyecan yapma.
Insallah istedigin motora kavusursun.:wiinkk:

safakk
04 Ağustos 2011, 02:55
aklıma az önce takıldı motosiklet kullanıvısı olarak tarzı fark etmez kullanırken gidonu kavramak için öne doğru eğilmeyi mi yoksa hemen aynı mesafede olsun diyerek dik durmayı mı yada gidonun sele hizasından biraz yüksek olmasını mı(orjinal amerikan chopper motosikletler gibi) tercih edersiniz?

GorkeM
04 Ağustos 2011, 03:00
Motosiklette genelde kolların elden dirseğe kadar yere paralel ve gidon hizzasında olmalı.
Cruser tipi motorlarda dirsek hizzası gidondan çok az daha aşağıda olabilir.

safakk
04 Ağustos 2011, 03:07
peki genelde en rahat hangi pozüsyondur yada siz hangisinde rahat ediyorsunuz :) bunu scooterdan ve bir kaç cub dan başka bi motosiklet kullanmadığımdan soruyorum :)

GorkeM
04 Ağustos 2011, 03:31
Poponun yumuşak belinin dik olduğu pozisyon. Ben en fazla touringde ve maxi scooter'da rahat ederim. Cruiser de rahattır fakat gidon pozisyonu nedeniyle biraz belini yorabilir insanın.Hele yüksek gidonlu cruiser'lar öldürür. Nakedler de dik oturuşludur fakat yediğin rüzgar kaskatı yapar insanı. Rahat istiyorsan fazla rüzgar yemeyeceksin.

simitpeynir
04 Ağustos 2011, 05:00
aklıma bişi takıldı raceing lerin gidonunun çok manevra yapmadığı gibi bir şey geçti bunun sebebi var mı yani neden diğer scooterlar gibi daha geniş dönme açısına sahip değil?

racing kullanan hic kimse saatte 260 km hızla giderken scooter gibi manevra yapmak istemez de o yüzden ;)

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:52 ----------

önce fiyat yani ekomomik olarak motoru alma gücün..

sonrasında ise;
dış görünüş yani bir yerde durduğun zaman dikkat çekici bir tasarım olmalı, performans yani en azindan şehir içinde bile seni ufak bir gaz hareketiyle kurtarabilecek güç ve son olarak amaca uygunluk yani kirsal bir bölgede yaşıyorsan cross kullanmak gibi..

safakk
04 Ağustos 2011, 09:32
görkem
Düşüncelerenizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim tabii birde scooterlarda aykakların rahatlığı da ön plana çıkıyor :)

Simitpeynir
Peki motosiklet hızlandıkça bu açıyı daraltan bir sistem olsa ama şehir içinde yavaş hızlarda geniş açı sağlayan bir gidon sistemi tercih edilir mi sizce?

Blackeagletr
04 Ağustos 2011, 13:07
İlk önce rahatlık sonra güç sonrada görüntü :)