PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bujiyi Kaç km de bir değiştirilmeli ?



_w_
03 Ağustos 2011, 05:21
öncelikle herkese hayırlı ramazanlar...
arkadaşlar motosikletim şu an 10 000 km yi geçmiş durumda. bazı arkadaşların mesajlarında görmüştüm buji 10000 km de değişecek felan die yazıyordu.bende değiştirmeye fırsat bulamadım. şu an da motorda çalışma ile ilgili sorun yok. eğer biz bujiyi değiştirmeden devam edersek ne gibi sorunlarla karşılaşırız ? mesela yakıt miktarı artarmı ? çekiş düşermi ? değiştirilcekse kaç km de bir değişmeli ?
şimdiden cvblarınız için teşekkür ederim...

COQ
03 Ağustos 2011, 05:23
Motosikletin kullanma klavuzunda ne yaziyor?

_w_
03 Ağustos 2011, 05:26
kullanma klavuzunda bujinin kaç km bir değiştirilmesi hakkında birşey yazılmamış . nasıl söküldüğü felan var .

özcan1980
03 Ağustos 2011, 05:33
bazı arkadaşların mesajlarında görmüştüm buji 10000 km de değişecek felan die yazıyordu.

Titanyumdan mı yapmışlar o bujiyi be! Ben 3000 de değiştiriyorum,bazen 2000 de.Boşa mı masraf yapıyorum acaba diye düşündüm bi an.

Evet aralık 0.7 -- 0.8 mm olacak şekilde bujideki kalıntıları temizleyin yazıyor... !!!

_w_
03 Ağustos 2011, 05:35
Titanyumdan mı yapmışlar o bujiyi be! Ben 3000 de değiştiriyorum,bazen 2000 de.Boşa mı masraf yapıyorum acaba diye düşündüm bi an.

şuanda 10100 lerdeyim masaallah bi sorun çıkmadı. :)

özcan1980
03 Ağustos 2011, 05:43
en önemlisi bujileri kontrol ederek değiştirmektir. çünkü buji değiştirmek için bir çok etken vardır.
bunlar;

++kullanılan bujininn kalitesi
++kullandığınız bujiye verilmiş katalog ömrü (araçtan araca değişir)
++yakıt oktan sayısı ve diğer değişkenlikler(tutuşma ile ilgili)
++aracı kullanım şekli
++kullanılan bujilerin malzemesi
++buji tırnakları ve buji çeşitliliği
++katalog değerine uygun seçilmeyen buji (tölerans değeri)
++araçtaki ateşleme sisitemindeki arızalar ve ayarsızlıklar


buji kablosuda ise ömür daha fazladır. ve aracına göre değişir. ama yaklaşık buji ömrünün 3-5 katıdır denebilir.

(alıntıdır)

_w_
03 Ağustos 2011, 05:54
en önemlisi bujileri kontrol ederek değiştirmektir. çünkü buji değiştirmek için bir çok etken vardır.
bunlar;

++kullanılan bujininn kalitesi
++kullandığınız bujiye verilmiş katalog ömrü (araçtan araca değişir)
++yakıt oktan sayısı ve diğer değişkenlikler(tutuşma ile ilgili)
++aracı kullanım şekli
++kullanılan bujilerin malzemesi
++buji tırnakları ve buji çeşitliliği
++katalog değerine uygun seçilmeyen buji (tölerans değeri)
++araçtaki ateşleme sisitemindeki arızalar ve ayarsızlıklar


buji kablosuda ise ömür daha fazladır. ve aracına göre değişir. ama yaklaşık buji ömrünün 3-5 katıdır denebilir.

(alıntıdır)



motosikletin motor kısmından maalesef pek fazla anlamıyorum... ama

buji ngk - yakıt olarak PO san 95 oktan
motosikletimi bazen zorlarım bezen dip gaz giderim. ama çok sık değil.

COQ
03 Ağustos 2011, 05:57
Bujinin ömrü hakkinda genel kanaatler var aslinda.
Dün gece bir baska konuyu arastirirken sôzüne gûvendigim birinin makalesi denk geldi.
Bir çok verinin yani sira buji ömrû hakkinda da biseyler karalamisti.
Fakat isin gerçegi ben biliyorum ki bu isin bir genel yapisi yok.
buji surekli kontrol gerektiren bir eleman.
Üstelik buji tipi ve markasiyla da dogrudan alakali bir konu;
Bu nedenle olaya benim bakis açim biraz farkli.
Olaya bujinin aksak çalismasi durumunda olabilecek sorunlar açisindan bakmak lazim.
Tek pistonlu motorlarda bunu saptamak kolay tabi.
En azindan çalisiyorsa, kurcalama metodunu uygulayabiliriz.
Ama birden fazla pistonlu motorlarda bu isi biraz daha ciddiye almak gerekiyor.
bu nedenle rutin kontrolleri yapip, bizi killandiran bir durum yoksa, bujilerin daha ömrü oldugunu söylemek çok da mantiksiz degil.
Tabi rutin kontrollerin nasi yapildigini bilmek lazim.
Bilmiyorsak forumda arama yapmak lazim.:)

Ramazan Can
03 Ağustos 2011, 10:04
45 000 km buji değişimi yapmadan kullandığım ybr oldu..... tabi tırnak mesafesi ve temizliği düzenli yapıldı...şuanki ybr mde ise 23000 km civarında kullandım... yine sorun olmadı... fakat değişim km 10 000 km de birdir..... yani buji her 2000 ile 3000 km arasında kontrol edilip tırnak mesafesi ayarlanıp 10 000 km bir değiştirilmeli....

kurubuz
03 Ağustos 2011, 10:39
Ben de 10000 de bir bakım sırasında değiştiriyorum. İridyum bujiler daha az bakım gerektirir.

_w_
03 Ağustos 2011, 12:07
Peki arkadaşlar bujinin yakıtla ve çekişle alakası var mı? Mesela buji değiştirince motor eskiye bujiye göre yakıtı az mı yakıyor? Çekiş gücünde değişme fln oluyormu?

Uğur Bilgili
03 Ağustos 2011, 15:52
Çekişi gaz yiyişi fark eder, sonuçta daha canlı patlamalar için daha güçlü kıvılcımlar gerekir. buji,yağ ve hava filtresi değişiminden sonra motosikletin çekiş farkını bariz hissedebiliyorum.

_w_
03 Ağustos 2011, 23:23
Arkadaşlar bugün bujiyi değiştirdim, hava filtresini temizledim. Yağı değiştirdm. Motor artık daha iyı tırmanıyor. Cevaplanız için bütün arkadaşlara teşekkür ederim :)

kalidor
03 Ağustos 2011, 23:26
2000-3000 km arası.

_pLay_06
03 Ağustos 2011, 23:52
şuanda 10100 lerdeyim masaallah bi sorun çıkmadı. :)

hocam bujinin topu kaç kuruş al bir tane değiştiriver.

F54
03 Ağustos 2011, 23:54
2000-3000 km arası. ben çin harikası mondial kullanıyorum 8000 km değiştirdim hala sağlamdı bakalım yeni aldığım şampiyon marka kaç km yapacak artık ben bittim çalışmıyorum diyene kadar değiştirmeyecem tabii yolda kalmaya hazırlıklıyım eski çıkarttığımı atmadım:cherry:

Ramazan Can
04 Ağustos 2011, 00:03
ben çin harikası mondial kullanıyorum 8000 km değiştirdim hala sağlamdı bakalım yeni aldığım şampiyon marka kaç km yapacak artık ben bittim çalışmıyorum diyene kadar değiştirmeyecem tabii yolda kalmaya hazırlıklıyım eski çıkarttığımı atmadım:cherry:

ara sıra tırnak mesafesini ayarla....

F54
04 Ağustos 2011, 00:26
ara sıra tırnak mesafesini ayarla.... onun arası kaç mm olacak ramço? arada bi çıkartıp temizliyorum soba borusu gibi olmasın fazla benzin yakmasın diye ama aralık ayarı bilmiyorum:pale:

_w_
04 Ağustos 2011, 00:28
breton kullanma kulavuzunda 0.7-0.8 mm yazıyordu.

F54
04 Ağustos 2011, 00:35
breton kullanma kulavuzunda 0.7-0.8 mm yazıyordu. güzel kardeşim öyle yazıyor olabilir fakat usta eline kumpas alıp ta ayarlama mı yapar göz kararı yapar marş alması yani ateşlemeye göre ince ayar çeker herşeyi kitap ta yazılan gibi yapmaya kalksak way halimize

_w_
04 Ağustos 2011, 00:49
güzel kardeşim öyle yazıyor olabilir fakat usta eline kumpas alıp ta ayarlama mı yapar göz kararı yapar marş alması yani ateşlemeye göre ince ayar çeker herşeyi kitap ta yazılan gibi yapmaya kalksak way halimize

bu aralık değeri çok mu önemli fazla olursa ya da az olursa ne gibi durumlar ortaya çıkar ????

F54
04 Ağustos 2011, 00:56
bu aralık değeri çok mu önemli fazla olursa ya da az olursa ne gibi durumlar ortaya çıkar ???? onu teknik olarak daha bilgili arkadaşlar biliyordur benim bildiğim ateşlemeyi sağlık lı yapmaz dı 2t motorlarda ama 4t motorları bilmem

gursus
04 Ağustos 2011, 01:06
buji yi takarken aşırı sıkmamaya özen gösterin ısınan buji genleşeceği için ciddi sonuçlar doğurabilir.Bahsedilen aralık değeri de bunun içindir fakat bunu nasıl ölçecez derseniz benim yöntemim el ile sıkabildiğimiz kadar sıkıp daha sonra buji anahtarıyla biraz daha sıkmaktır.
Yanlış varsa düzeltiniz bu benim uyguladığım yöntemdir.
sevgiler...

COQ
04 Ağustos 2011, 01:09
buji yi takarken aşırı sıkmamaya özen gösterin ısınan buji genleşeceği için ciddi sonuçlar doğurabilir.Bahsedilen aralık değeri de bunun içindir fakat bunu nasıl ölçecez derseniz benim yöntemim el ile sıkabildiğimiz kadar sıkıp daha sonra buji anahtarıyla biraz daha sıkmaktır.
Yanlış varsa düzeltiniz bu benim uyguladığım yöntemdir.
sevgiler...
Tasiyen çok dogru.
Ama tork anahtari icat edileli çok oldu.

Slayerrr
04 Ağustos 2011, 01:14
Ama tork anahtari icat edileli çok oldu.

Abi Türkiye'de büyük ve işini ciddi yaptığı düşünülen servislerin bile haberi yok tork anahtarından. :mrgreen:

COQ
04 Ağustos 2011, 01:18
Abi Türkiye'de büyük ve işini ciddi yaptığı düşünülen servislerin bile haberi yok tork anahtarından. :mrgreen:
10 sene sonra hatirlat bana bir daha yazayim.:cherry:

F54
04 Ağustos 2011, 01:23
Tasiyen çok dogru.
Ama tork anahtari icat edileli çok oldu. sayende tork anahtarı diye bir anahtar varmış onu öğrendim tşk:rendeer: ama fiyatını da yazarsan iii olur mübarek benim motordan pahalı bi aletmiş:santa:

_w_
04 Ağustos 2011, 01:29
bende daha yeni duydum 7000 € felan yazıyor :D

COQ
04 Ağustos 2011, 01:42
sayende tork anahtarı diye bir anahtar varmış onu öğrendim tşk:rendeer: ama fiyatını da yazarsan iii olur mübarek benim motordan pahalı bi aletmiş:santa:
Ne diyeyimki?
Tamam normal anahtar gibi bir fiyati yok ama o kadar da degil yahu!
Neredeyse asgari ücretlinin bile alabilecegi fiyatlara satilmasi lazim.
Ama orasi Türkiye.
Biseyin pokunu çikarmakta ustumuze yok arkadas.:pr:

F54
04 Ağustos 2011, 01:46
Ne diyeyimki?
Tamam normal anahtar gibi bir fiyati yok ama o kadar da degil yahu!
Neredeyse asgari ücretlinin bile alabilecegi fiyatlara satilmasi lazim.
Ama orasi Türkiye.
Biseyin pokunu çikarmakta ustumuze yok arkadas.:pr: aynen öyle neden pahalı bilmiyorum ama bi sitede 1900 ytl ye vardı o yüzden keşke aldığım maaş bu kadar parayı anahtara verecek kadar yüksek olsa güzel olurdu yani.....

Slayerrr
04 Ağustos 2011, 01:47
bende daha yeni duydum 7000 € felan yazıyor :D

O muhtemelen test cihazıdır. Tork anahtarları yaklaşık 100-150 € civarında bulunabiliyor

sarpkaia
01 Eylül 2021, 17:54
10 sene sonra hatirlat bana bir daha yazayim.:cherry:

abi 10 sene olmuş

hn33
01 Eylül 2021, 18:36
Titanyumdan mı yapmışlar o bujiyi be! Ben 3000 de değiştiriyorum,bazen 2000 de.Boşa mı masraf yapıyorum acaba diye düşündüm bi an.

Evet aralık 0.7 -- 0.8 mm olacak şekilde bujideki kalıntıları temizleyin yazıyor... !!!

yazık verdiğin paraya israftan başka bir şey değil genelde iyi bir buji 20000 kilometreye kadar sorun çıkartmadan çalışıyor

Atincozkan
01 Eylül 2021, 22:54
Ortalama 15bin diye biliyorum.yanlisim varsa duzeltin

Green_Beret
02 Eylül 2021, 00:22
Konu eskiymiş ama madem hortlattınız bende yazayım bari :) Sıfır km aldığım rks cafe 152 ilk bujisi ile 18xxx km oldu. Arada değiştirsem mi diyorum ama çalışıyorken de israf olur mu diye de düşünmüyor değilim 😁

BikeManiac
02 Eylül 2021, 09:00
abi 10 sene olmuş

muazzam olay hahaha :thumleft:

COQ
02 Eylül 2021, 14:23
abi 10 sene olmuş

10 yıl heyecanla bugünü beklemen takdire şayan. :)

Neyse tekrar yazayım.
Tork anahtarı

ERROR88
02 Eylül 2021, 14:39
20,000 en mantıklısı bence yıllardır öyle yapıyorum

ahmetkaya
02 Eylül 2021, 15:55
Yabancı dildeki kullanma kılavuzu bulmaya çalış yada mail at

EMRE_R19
03 Eylül 2021, 00:35
ben çin harikası mondial kullanıyorum 8000 km değiştirdim hala sağlamdı bakalım yeni aldığım şampiyon marka kaç km yapacak artık ben bittim çalışmıyorum diyene kadar değiştirmeyecem tabii yolda kalmaya hazırlıklıyım eski çıkarttığımı atmadım:cherry:

Tam benim kafadansın dibini sıyırana kadar kullanırım

Remzidemir41
03 Eylül 2021, 20:35
Benim cbf in 8000 km de bir yazıyor kitapçığında. Sizin kitapçıkta ne yazıyorsa ona uymakta fayda vardır.

nCode
05 Eylül 2021, 00:24
Motor yağı değiştirir gibi 3-5 bin km de buji değişirse o motora para mı dayanır :)

Bakım periyodlarında ağır bakım yazan aralıklarda buji değişimi yapılır. Bunun dışında buji bu kadar kısa aralıkla değişen bir parça değil.