PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 125 cc Arka dişli.



quezzap
02 Ağustos 2011, 21:03
Arkadaşlar Merhaba.
Benim motosikletim Kymco CK 125. Arka dişli 42 lik(orjinal değil,orjinali kaçlık bilmiyorum).
Size sorum şu ;
Motosikletim 80 - 90 gibi bir hız sonucunda oldukça yüksek devirde ilerliyor. 110-120 ye çıktığımda Red Line a giriyor. Kısacası motorum rahat,sessiz bir şekilde gitmiyor.
Arka dişliyi 42 den aşşağı bir dişli taksam, motosikletim rahatlarmı ? son hız artarmı ? çekişten çok düşermi ?
125 cc motosiklet sahibi arkadaşlar sizce kaçlık arka dişli kullanmalıyım ?

ixeywent
02 Ağustos 2011, 22:06
senin motor rampaya nasıl gidiyoki bildiğim kadarı ile pek gitmiyodu o motor. arka 42 li normal zaten dahada düşürme motorun gtmez 5, vitesi istemez bile.

Onur21
17 Nisan 2014, 01:30
Arkadaşlar konuyu hortlatayım galiba :) size bi sorum olacak ybr125 imin ön dişlisinden sesler geliyor dişli sallanıyor olduğu yerde buda boşta giderken veya viteste şangur şungur sesler geliyor dişlinin arkasında bi parça falan olması gerekiyor um? yoksa benim motorda mı o parça yok? Varsa Elinizde hazır resim yada benzeri bişeyler ön dişlinin arkasında dişliyi tutan bir malzeme yada önünde onu tutan bir malzeme varsa bilgilendirirseniz sevinirim resim paylaşımı olursa daha iyi olur herkeze saygılar kazasız belasız günler dilerim.

Uğur
17 Nisan 2014, 01:35
Arkadaşlar konuyu hortlatayım galiba :) size bi sorum olacak ybr125 imin ön dişlisinden sesler geliyor dişli sallanıyor olduğu yerde buda boşta giderken veya viteste şangur şungur sesler geliyor dişlinin arkasında bi parça falan olması gerekiyor um? yoksa benim motorda mı o parça yok? Varsa Elinizde hazır resim yada benzeri bişeyler ön dişlinin arkasında dişliyi tutan bir malzeme yada önünde onu tutan bir malzeme varsa bilgilendirirseniz sevinirim resim paylaşımı olursa daha iyi olur herkeze saygılar kazasız belasız günler dilerim.

Ön dişli muhafaza kapağını açın. Ön dişlinin üzerinde iki somun olacak,kontrol edin. Gaz yağı ya da mazot ile zinciriniz temizleyin. Sonra uygun yağ ile yağlayın. Bunları yaparsanız. ses kesilir.

Dişlilerde sorun yoksa zincir gerginliğine bakın. Şayet zincir fazla gerginse ön dişliden "tak tak" vurma sesi gelebilir.

ogzcngdk
17 Nisan 2014, 01:40
Ön dişli muhafaza kapağını açın. Ön dişlinin üzerinde iki somun olacak,kontrol edin. Gaz yağı ya da mazot ile zinciriniz temizleyin. Sonra uygun yağ ile yağlayın. Bunları yaparsanız. ses kesilir.

Dişlilerde sorun yoksa zincir gerginliğine bakın. Şayet zincir fazla gerginse ön dişliden "tak tak" vurma sesi gelebilir.

hacı hazır yazmışken bende bi soru sorayım benimde ön dişli taraflarından tak tak diye ses geliyor ama dişliyi kontrol ettim bir sorun görmedim.. acaba benmi farketmedim bilemedim

Uğur
17 Nisan 2014, 01:43
hacı hazır yazmışken bende bi soru sorayım benimde ön dişli taraflarından tak tak diye ses geliyor ama dişliyi kontrol ettim bir sorun görmedim.. acaba benmi farketmedim bilemedim

Zincir gerginliğine bakın eğer gerginlik fazla ise ses yapabilir. Zincir-dişli setinde herhangi bir aşınma olmadığını varsayarak bu yorumu yapıyorum. Aşınma vb varsa da olabilir.

ogzcngdk
17 Nisan 2014, 02:45
Zincir gerginliğine bakın eğer gerginlik fazla ise ses yapabilir. Zincir-dişli setinde herhangi bir aşınma olmadığını varsayarak bu yorumu yapıyorum. Aşınma vb varsa da olabilir.

yok hocam aşınma falan sıfır gibi hatta, bayadırda bu şekilde kullanıyorum yavaş hızlarda yapıyor hızlanınca kayboluyor. neyse temizlik yaparken açar iyice bakarım adam akıllı teşekkür ederim

polo34
17 Nisan 2014, 09:55
ben de de az ses 3. viteste kendini belli ediyordu, zincire bolca wd40 sıktım, o ses ortadan kalktı, zincir-dişli değişimi sonrası meydana gelmişti, belki de alışıyordu bilemiyorum...

Uğur
17 Nisan 2014, 12:14
yok hocam aşınma falan sıfır gibi hatta, bayadırda bu şekilde kullanıyorum yavaş hızlarda yapıyor hızlanınca kayboluyor. neyse temizlik yaparken açar iyice bakarım adam akıllı teşekkür ederim

O zaman zincir gerginliğini kontrol etmenizi öneririm. Muhtemelen biraz fazla gergin.