PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ön disk fren ayarı ve vites kolu sorunu!!!



kaan898
31 Temmuz 2011, 21:01
merhabalar 3 gün önce o km bir motoran torro cub aldım.daha önceden motosikletim yoktu ama çok defa arkadaşların scooter tarzı oto vitesli makinalarını kullandım ama sonuçta acemiyim .fakat aldığım motosiklet yarı otomatik olduğu için vites konusunda az da olsa sorun yaşadım ilk günler.ilk sorunum şu .vites kolunun arka kısmı yani basınca vites küçülen yer ön kısımla aynı seviyede .mantığımca insan ayağının topuk kısmının hareket kabiliyeti burun kısmına nazaran daha az olduğu için topukla basılan kısmın aerodinamik olarak biraz daha yüksekte olması gerekmiyo mu?bariz olarak topukla vites küçültürken zorlanıyorum.tabi şu da var sizce topukla basıp mı vites düşürülmeli yoksa kolun uç kısmından burundan kaldırarak mı?şu an için ben topukla zorlandğım için burundan kaldırıyorum.sorun 2:bu ön fren disk ayarı nasıl yapılır ?şu an bilmiyorum belki motosiklet yeni olduğundan belki ama ön tekerden dönünce cıv cıv sesler geliyo ve boşta teker çok az da olsa kasılıyo. şöyle tekeri döndürünce bisiklet tekeri kadar olmasa da az olsa 2-3 saniye dönmesi gerekmez mi?ayrıca ön disk fren de öyle pek sıkı da değil yani duruyo ama sanki kampana gibi hissiyat veriyo. ustalar ,motosiklete gönül vermiş arkadaşlar fikirlerini yazarlarsa memnun olurum.herkese kazasız sürüşler....:king:

mertfan
31 Temmuz 2011, 21:39
burundan kaldırmaya dewam et bişi olmaz motoru çözünce öbür sekıldede yaparsın :)) dıske gelınce biraz kullan erısın bendede çıkıyodu ses cıv cıv diye kullana kullana gidiyor snra ustaya götür azcık acar.belkıde balata ile dısk arasında toz warsa oda öter.toz girince, korkacak bişi yok bütün 0 motorlarda oluyo bunlar :))

sozyurt
31 Temmuz 2011, 21:44
Hayırlı olsun arkadaşım kazasız belasız kullan yeni motorunu.Sorunlarına gelirsek senin motorunu tam olarak bilemem görmeden ama vites kolu genellikle şanzıman çıkışındaki dişli mile geçiyor somunu gevşetip yeriden çıkartıp aşağı ve yukarı geçirip somunu sıkman yeterli.İstediğin şekilde ayarlarsın.Disk frende kampana gibi ayar olmaz.Sistemde sorun yoksa balatan yeni olduğu için olabilir.Zaten disk fren sisteminde balatalar frene basılmadığında bile bi miktar sürter.Ancak tabiiki bunu motordan anlayan birine tespit ettir ne kadar sürtmekte.Aşırı bi sürtme varsa diskin zarar görmesini istemem.Güle güle kullan kardeş.

kaan898
31 Temmuz 2011, 22:01
cevaplar son derece faydalı oldu kafamdaki soru işaretleri kayboldu. iyi dilekleriniz için ve beni aydınlattığınız için çok teşekkürler arkadaşlar...