PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hacim & beygir = yakıt



MaxiBoost
28 Temmuz 2011, 10:35
Genel bir kanı var, ne kadar düşük hacimli olursa o kadar az benzin yakarsın gibi
bu yanlıştır, yakıt tüketimi birçok etkene bağlı farklı birşeydir. okuyunuz..

Örnek verecek olursak orta halli çok teknolojik ve yeni olmayan 1600cc 4 silindir bir otomobilin
şehir içinde ortalama 100km de 10lt benzin tükettiğini görürürüz, dedik ya az yakan güncel araçlardan bahsetmiyoruz.
yoksa dizeller var, 6litre yakan benzinli araçlar var.

Bizim aracımız 1600cc 100km de 10litre yakıyor, ağırlığıda 1200kg falan.
buradan yola çıkarsak eğer 150cc scooterımızında 1600cc /150 cc = 10 katı az yakması gerekiyor değilmi ?
hayır.. halbuki 150cc scooterlarımız genelde 3.5lt yakar ! üstelik bunlar 150kg falandır !
insanın inanası gelmiyor değilmi? su bardağının yarısı kadar tek pistonlu bir motor nasıl 3.5 litre yakar 100km de ?

gene doğrusal düşünmeye devam edersek, ki bu hatalı bir düşünce
150cc = 3.5lt yakıyorsa
300cc = 7 litre
600cc = 14 litre yakması lazım gelir
1200cc = 28 litre !

yada gene tersten gidelim ,1600 cc arabamız 10litre yakıyorsa, bizim 150cc scooterın en kötü 0.9 litre yakması lazım 100km de


demekki neymiş hacim ne kadar düşükse O KADAR AZ YAKMAZ !


bende şu an hem mondial 150zat scooter (150cc tek silindir karb.) , hemde honda cbf600s motor var (600cc 4 silindir karb.)

mondial, şu an 3.4 litre yakıyor (20 tl ile 140km falan gidiyor)
honda ise 6 litre yakıyor, (50 tl ile 200km falan gidiyor)

bakın, mondial 10hp falan, honda ise 78hp !


peki nedir bu saçmalık ?
ben mondial ile 60km hız yapmak için gazı yarıdan çok açıyorum,
hatta 90 gitmek için tam gaz yapmak zorundayım (zaten bu sayede motorun anası belleniyor, çabuk eskiyip bozuluyor)

halbuki, 90km hondanın dişinin kovuğuna bile sığmaz, 90 ile gitmek için belki ben gazı %10 açıyorum .


uzun lafın kısası
aslında işin içine tork falanda giriyor,
başka etkenlerde var tabi, kayış-vites falan ama o kadar derine girmeye gerek yok, birşey değişmeyecek çünkü.

hacmi büyük motor almaya çalışın, 250-300-400cc motor, 150cc den hem daha az bozulur hem daha ekonomiktir aslında.

takendy
28 Temmuz 2011, 10:43
ben 1100 cc 165 hp ile senin cbf 600 abs den daha az yakıyorum , ne kadar enteresan değil mi ? :)

MaxiBoost
28 Temmuz 2011, 10:48
ben 1100 cc 165 hp ile senin cbf 600 abs den daha az yakıyorum , ne kadar enteresan değil mi ? :)

al işte mükemmel bir örnek

Felon
28 Temmuz 2011, 10:49
GT250R ile bi önceki motorum 125zn scooter ile aynı yakıtı yakıyorum ortalama 4litre.:cherry:

takendy
28 Temmuz 2011, 11:05
al işte mükemmel bir örnek

bu çok tarşıldı , devir ile alakalı olduğunu düşünüyorum ,

cbf 600 78 Hp yi 9.000- 10.000 rpm de verirken , yüksek cc bir motor aynı gücü 5.000-6.000 rpm de üretebiliyor ...


sanıyorum sebebi bu :)

Syanur
28 Temmuz 2011, 12:01
Ben fazla detaya inmiycem(vaktim yok:)) ama güzel bir örnek vericem bu konuda; BMW F 650... Bu motor yakıt tüketiminin, hem devir bandına, hem motor hacmine, hem silindir sayısına hemde ürettiği güce bağlı olduğunu çok güzel ispatlıyor...


bu çok tarşıldı , devir ile alakalı olduğunu düşünüyorum ,

cbf 600 78 Hp yi 9.000- 10.000 rpm de verirken , yüksek cc bir motor aynı gücü 5.000-6.000 rpm de üretebiliyor ...


sanıyorum sebebi bu :)

Bu da güzel bir yaklaşım, evet.

fat280
28 Temmuz 2011, 13:39
herşey motorun yapısıyla alakalı bence yukardaki bir abininde dediği gibi f650gs 650 lik olmasına karşın bir 150 cc lik scoter kadar yakıyor

murat0642
28 Temmuz 2011, 14:05
üstünde uzuunn uzun tartısılması gereken bi konu bence . cünkü kimin nasıl neden motor sürdügünü bilemeyiz .
eger bi hız tutkunuysa düşük cc de istedigi hızı alamıcak yüksek cc de ise cebinde para bulamıcak
ama adam 125 lik bi makıneyle 90 la gitmek icin tam gaz acıyorsa
bi büyük cc de 90 la gitmek icin daha az gaz acacak belki burdan tasarrufu olur. o yüzden kim ne istedigini bilecek ona göre motor alacak düşüncesindeyim ben .

raif34
29 Temmuz 2011, 01:09
şimdi arkadaşlar 125 lik bi motoru alabildigince sıkıştırıp 100 yapsın diye ugraşıyorsunuz buda fazla yakıt demek ve motorun yıpranması demek ama bi 600 cc motorda bu 100 km yi rolantide yapıyorsunuz işte aradaki fark bu ufak bi motorun son gaz haliyle büyük bi makinenin rolant gazı karşılaştırılır..
o büyük makineyide sıkıştırın bakalım neler oluyo .. benzin ibresinin düştügüne tamamen şahit olabilirsiniz:)yani ters orantı km yükselirken benzin ibresi ters istikamete doru yükselir:)))))))))))))))))))))

Lucas
29 Temmuz 2011, 03:01
Bu konunun benzeri yuzlerce acilmis konu var sitede, artik motor kullanan herkes motor hacmi ile benzin sarfiyatinin alaka iliskisini cozdu, ruzgarin, hava basincinin, lastik basincinin, oturus pozisyonunun, hava durumunun, eğim açilarinin, kisaca herseyin benzin sarfiyatina etken oldugunu biliyor, bu konuda master duzeyinde herkes. Cunki Ulkemizde benzin pahali...

piranha dört
29 Temmuz 2011, 20:19
Motosikletde fazla yakıtın en önemli faktörü rüzgar direnci.Küçük cc nin daha fazla yakmasının sebebleri birden fazla.Yakıt hava karışım oranları ve karbüratördeki devreler,piston hızı,avans düzenekleri.Küçük cc lerde arabalardaki gibi avans sitemler yok.Büyük cc lerdeki torku ateşleme ayarları ve atalet kuvvetleri desteklerken küçük cc lerde düşük ağırlıklı malzemelerinden dolayı gerekli ataleti tamamen benzinle sağlıyoruz.Bir tonluk bir aracın hızlandıktan sonra kendi halinde alacağı yol ile yüz kiloluk bir aracın hızlandıktan sonra alacagı mesafe arasında ucurumlar var.Bir çogumuz denemiştir uzun yokuşlarda araba ile motorsikletin hız sınırlarını zorlarken aralarındaki farkı.Küçük cc de motor dip gaz gider 100-120 arabada ayak gazdan çekilir bu sürat çok rahat aşılır hatda fren yapılır.Yakıt ve motor sistemleri,rüzgar direnci ve ataletkuvvetleri yakıtı etkiler diyorum.Kolay gelsin.

MaxiBoost
29 Temmuz 2011, 20:55
bir moderatör arkadaş başlığı
Hacim & beygir = yakıt`mı ?
diye değişebilirmi acaba ?

OguzhanCBR
29 Temmuz 2011, 21:04
Bende 125CC ile 7 lt yakıyorum nasıl ama :queen:

myagdi
29 Temmuz 2011, 21:09
Aslina bakilirsa ne kadar beygir o kadar yem, pardon benzin demektir. Fakat motorun toplam gucu ahirdaki beygir demektir, ne kadarini ise kosarsan, yani gaza ne kadar yuklenirsen okadar yakar.

safakk
31 Temmuz 2011, 22:17
maxiboost
Dediniz ki 150cc 20tl benzinle 140km
600cc 50tl ile 200 km ve diyorsunuz ki büyük cc daha ekonomik nasıl oluyor bu?

150 cc ile 50 tl benzin harcadığınızda sizin verdiğiniz verilere dayanarak ve sizin yaptığınız doğru orantıyı kurarak 350 km yol gitmemiz lazım
600 cc içinde siz 200km gittiğinizi yazmışsınız

Arada 150km gibi pekde azımsanmayacak bir mesafe farkı var evet küçük hacimli olduğundan torksuz ve son hızı düşük makinalar ama ekonomik olduğundan dolayı alınıyor zaten yanılıyormuyum yoksa?

Dip not: honda kaç cc olursa olsun mondial den daha ucuza gider sebebi ise hondanın mondiale göre daha az sorun çıkarmasıdır :)

gokmenkurt
31 Temmuz 2011, 22:43
1600 cc araçlar 4 silindir oluyor.

tek silindirli araçların yakıt sarfiyatı çift silindire göre; çift silindiri araçların yakıt sarfiyatı 3~4 silindire göre daha fazladır. silindir yükseldikçe yakıt düşer.
yanlış anlaşılmasın 4 silindir 1600 2 silindir 800 ccden az yakar demiyorum. 400 cc tek silindir bir motorla 400 cc çift silindir motoru karşılaştırırsak çift silindir daha az yakar.

sonra 150 cc bir motor 8 hp, yine 150 cc 12 hp bir motoru karşılaştırırsak 8 hp üreten daha az yakar. fakar her iki motoruda 250 kiloluk bir şaseye bindirirsek 12 beygirlik motor daha az yakar.

yani silindir sayısı , beygir gücü, şase ağrılığı, torku ve kullanıldığı devirler motorun yakıtını etkiler. bu yüzden herhangi bir şekilde 600 cc bir motor ile 150 cc bir motor karşılaştırılmaz. her motor kendi sınıfında karşılaştırılır. 150 cc mondial ile 600 hondayı karşılaştıracaksak ikisinide sökelim şaselerden olduğu yerde rolantide 10 dk çalıştıralım. 600 cc en az 2 kat daha fazla yakar.

ayrıca çin malı ile honda karşılaştırılmasına girilmiş yine. açık ve net 151 rs motorumu 9000 km kullandım ve bir defa bile yolda kalmadım. sadece fren balataları ve amartisör değişti amartisörümse bir ara depoda yatarken üzerine ağır yük konulması sonucu çöktü ve patladı. honda dahil hiçbir 600 cc motorun 9000 kmde benim mondial 151 rsmden daha ucuza gideceğini düşünmüyorum.

kenrox
31 Temmuz 2011, 23:37
kendi motörümden örnek vereyim.
çift silindi 883 cc.
uzun düz yolda 110'la 5nci vites. 100 km'de 3-4 lt. (direk ecu'dan alıyorum verileri)
lakin bol virajlı yollarda gaz aç gaz kapa vites düşür yükselt direk 5,5-6,5 lt 100 km'de.