PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : zincir problemi



kocak.
26 Temmuz 2011, 20:51
arkadaslar motorumun zincirinde bi gerilme bi gevseme var bunu neden yapar acaba

_OLD_
26 Temmuz 2011, 21:06
Zincir bozulmuş,değiştirmen gerekir.

kocak.
26 Temmuz 2011, 21:40
abi motoru alalı 1 ay oldu daha 1000 km de naaıl bozuldukı ?:cyclopsan.
Bide abi senin dedğin gibi ön dişliyi büyülttüm 2 diş ,14 den 16 ya yükselttim ,arka dişlide 38 bunlardan kaynaklanmaz demi?

< iLk@yy >
26 Temmuz 2011, 21:44
zincirini değiştirken ön arka dişli takımda değiştir. muhtemelen dişlilerde de bir problem vardır yoksa durduk yere bozulmaz kolay bir şekilde.

kocak.
26 Temmuz 2011, 21:49
dişlileri zaten yenı değiştirdim zincir ,arka, ön dişli farklı farklı bi zararı olurmu farklı olmalarının.

raif34
26 Temmuz 2011, 23:58
zincir bozuk bi tarafı gevşek bi tarafı muhtemelen sıkı oda zincirden kaynaklanır..

DusenAdam
27 Temmuz 2011, 01:11
@kocak arkadaşım kusura bakmazsa zincirle ilgili bir konuda bu başlık altında bir şey sormak isterim, sonuçta zincir gerginliğiyle ilgili olduğu için konuyu kirletmez sanırım.
Arka lastiğim patladığında şöyle bir sorun yaşadım: Lastik tamircileri motosiklet lastiğini söküp takmayı bilmiyordu, motosiklet tamircileri de "biz motordan anlarız, lastiği bilmeyiz" diyordu. Sonuçta motosikleti tuğladan oluşan bir sehpaya alarak elime anahtarı alıp jantı üstündeki lastikle birlikte kendim çıkardım, lastik tamircisine götürüp yamattım, yine kendim yerine taktım. Jantı yerine oturttuktan sonra vites boştayken zinciri de taktım. Ön dişli serbestçe dönüyordu, zinciri arka dişliye rastgele oturtup gerginlik ayarını yaparak sıktım ve bu şekilde de herhangi bir sorun yaşamadan 600 km. civarı sürüş yaptım. Bu doğru bir yaklaşım mıdır, yoksa zinciri dişliye oturtma konusunda belirli bir yöntem kullanmak gerekir mi, bunu merak ediyorum...

Slayerrr
27 Temmuz 2011, 01:21
@kocak arkadaşım kusura bakmazsa zincirle ilgili bir konuda bu başlık altında bir şey sormak isterim, sonuçta zincir gerginliğiyle ilgili olduğu için konuyu kirletmez sanırım.
Arka lastiğim patladığında şöyle bir sorun yaşadım: Lastik tamircileri motosiklet lastiğini söküp takmayı bilmiyordu, motosiklet tamircileri de "biz motordan anlarız, lastiği bilmeyiz" diyordu. Sonuçta motosikleti tuğladan oluşan bir sehpaya alarak elime anahtarı alıp jantı üstündeki lastikle birlikte kendim çıkardım, lastik tamircisine götürüp yamattım, yine kendim yerine taktım. Jantı yerine oturttuktan sonra vites boştayken zinciri de taktım. Ön dişli serbestçe dönüyordu, zinciri arka dişliye rastgele oturtup gerginlik ayarını yaparak sıktım ve bu şekilde de herhangi bir sorun yaşamadan 600 km. civarı sürüş yaptım. Bu doğru bir yaklaşım mıdır, yoksa zinciri dişliye oturtma konusunda belirli bir yöntem kullanmak gerekir mi, bunu merak ediyorum...

Zincir dişlinin üzerine geçtiyse sorun yok. Tek dikkat edeceğin gerginlik ve gerginlik ayarı yaparken tekerleğin hizalanması.

_OLD_
27 Temmuz 2011, 01:25
Zincir gerginlik ayarı en doğru olarak motorun üzerinde seninle aynı kiloya yakın birini oturtarak yapılmalır.Tekerlek her iki taraftan çatala aynı uzaklıkta olacak,yani ön teker ile aynı hizada olacak.Zinciri olması gerekenden fazla gergin veya gevşek takmak bu arızaya sebeb olur.

kocak.
28 Temmuz 2011, 21:51
herkeze tesekkürler arkadaslar problem dişli deymiş dişli yi değiştiren kişi uydurmadan bi dişli takmış orjinal dişli olmadıgı için balanslı takılmıs tornacı içine göre bi pul yaptı sorun haloldu.