PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Vites Sertliği...?



AzRaİL42
23 Temmuz 2011, 23:01
Honda Cbr125r Motosikletimin 3-4 Gün Önce Yağını Değiştirdim Repsol Marka 10-40 Yağ Koydular 1 Litrenin Tamamını Motora Koydular Neyse 3-4 Gün Motora Bindim Motorun Soğukken Yani Hararet Çizgisi En Alt Seviyedeyken Motor Vites Geçişleri Sertleşmeye Başladı Ama Motor Isındığı Zaman Normal Seyrine Geçiyor Birde Bazen Motor Vitese Girmiyor Yüksek Süratlerde Arada Bi Yapıyor Ama Bu Vites Sertlik Olayı Motor Soğukken Devamlı Var Bir Önerisi Çözümü Olan Arkadaşlara İhtiyacım Var ?

zaferkarizma
23 Temmuz 2011, 23:35
olması gerekende bu zaten...

ozaktasi
23 Temmuz 2011, 23:40
Benim makinada vitese biraz sert geçiyor..yeni cıbırların hemen hemen hepsinde bu olay var...tatlı sert ...baboş makina neyapalım olacak okadar....

AzRaİL42
23 Temmuz 2011, 23:45
Yağı Değiştirmeden Önce ßöyle Bişey Yoktu Tıkır Tıkır Geçiodu Şimdi Bi Tatlı Sertlik Başladı Yağ Değişiminden Sonra.

bassturbin
24 Temmuz 2011, 00:06
Yağ akışkanlığı ve işlenimiyle alakalı.Bende 10-40 castrol koymuştum balatalar yapışma yapıyor halen geçerken sert geçiyor vitesler.10-30 yağ veya farklı bir marka kullanabilirsin belki fark eder.

AzRaİL42
24 Temmuz 2011, 00:10
Yağ akışkanlığı ve işlenimiyle alakalı.Bende 10-40 castrol koymuştum balatalar yapışma yapıyor halen geçerken sert geçiyor vitesler.10-30 yağ veya farklı bir marka kullanabilirsin belki fark eder.

ßirisine Sordum Oda Diyorki Yaz Aylarında 15-40 Kullan Diyorlar Ama Senin Dediğin Doğru Galiba Yağı Tekrar Değiştiricem İlerleyen Zamanlarda.

bassturbin
24 Temmuz 2011, 00:39
Soğukken vites geçişleri zorsa şöyle birşeyde olabilir şu 10w 40 ın önündeki 10wde soğukken yağın kalınlığını gösteriyor.Motorun sogukken yağ kalınlığı 10 vites geçişerinde vs sertlik yapabilir 5w40 da koyulabilir ama tahminim yağ biraz eskisin düzelebilirde ama bilindik castrol vs koymanı tavsiye ederim yinede.

15w 40 yani soğukken yağ 15 akışkanlık kalınlığında yani kış için soğukken verilen vizkosite oranı akışkanlık oranı, o yüzden soğukken takırtı tukurtuyla geçen vites kutusuna dahada kalın yağ konulursa -15w- gibi dahada sert geçecektir vitesler diyte düşünüyorum.

Birde yeni yağ ilşe sert geçmesi bence normal çünkü yağ tam olması gereken kıvamda ve daha fazla işlenmemiş durumda.

overcloud
24 Temmuz 2011, 01:09
bu tamamen yağ ile alakalı. bende cbr125 varken castrol marka yağda vites geçişleri senin bahsettiğin gibi sertti ve bazen vitese geçmediği oluyordu. ipone rs4000 10/40 yağ kullandıktan sonra bu şikayetlerim geçmişti.. tam sentetik olan farklı yağlarıda deneyebilirsin. ipone biraz pahalıdır (35tl) ama mobil ile castrol'un tam sentetik yağları 25tl civarında. aynı şekilde ipone'u ninjada kullanmaya devam ediyorum. vites geçişleri pamuk gibi diyebilirim.

AzRaİL42
24 Temmuz 2011, 01:19
bu tamamen yağ ile alakalı. bende cbr125 varken castrol marka yağda vites geçişleri senin bahsettiğin gibi sertti ve bazen vitese geçmediği oluyordu. ipone rs4000 10/40 yağ kullandıktan sonra bu şikayetlerim geçmişti.. tam sentetik olan farklı yağlarıda deneyebilirsin. ipone biraz pahalıdır (35tl) ama mobil ile castrol'un tam sentetik yağları 25tl civarında. aynı şekilde ipone'u ninjada kullanmaya devam ediyorum. vites geçişleri pamuk gibi diyebilirim.

Sentetik Yağın Vitesli Motorlarda Debriyaja Zarar Verdiğini Duydum O Yüzden Daha Hiç Sentetik Yağ Kullanmadım Ama Eğer Dediğin Gibiyse Yarın İpone Alıp Deniycem 1 Hafta Zaten Yağı Değiştiricem İpone Kullanalım Bide :)

McWarnaly
24 Temmuz 2011, 23:54
bende motul 300v 15-50 koymustum vites gecislerio yumusadi ama motordan gelen ses artmisti sonra tekrar motul5100 10-40 koydum soguk iken ozellikle 2.vitese atarken tak diye sert bi ses geliyor ama isininca sorun yok.Bende o yuzden motorla yola cikmadan once 5 dakika kadar isinmasini bekliyorum 60 derece ye falan gelince hareket ediyorum.Hem motor icinde saglikli.

bassturbin
25 Temmuz 2011, 17:15
2. vitesten gelen tak sesi birinci vitesten sonra vites kolundaki boş ''N'' olan kısımdanda kaynaklanıyor normalde yağ ile alakalı olmayıp.

Birden ikiye atarken boşa geçiyor sonra ikiye geçiyor ayağımızla önce ikiye atıyormuşuz gibi hafif yukarı çekip yani boşa alıp sonra ikinci vitese takarsak bu sesin azaldığını görürüz ama kendim için söyleyeyim her zaman muntazam bu şekilde ikiye takmıyorum motoru, yani birinci vitesten sonra ayağımı hızlıca kaldırıp 2. vitese takmak gibi.