PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bir Yardım Etseniz?



maxi97
23 Temmuz 2011, 12:46
motorum mondial 150 zc. motor 11 000de. subap ayarı düzgün yapılmadığı için ve egzoz vidaları sürekli gevşediği için egzoz subabı yamuldu ve üst kapak değiştik. bir de yağ tıpası açık halde 50 km tapa gaz gittim. üzerine 500 gr yağ ekledimi yani içinde 250 gr yağ kalmış anlayacağınız. hava filtresi kirliydi(değişemedim 2-3 ay bu malzemeyi bekledim)+bir geri dönüşüm hortumunu ayarlayamadılar ve egzoz vidaları hep düşüyordu. bunlar hep "usta" denen şahısların mallıkları yüzündendir.

sorunlarıma gelince ilk çalıştırmada ara sıra 400-500 devir civarında tıkanık çalışıyor. gaza yüklendiğimde egzozdan çok hafif bir siyah duman atıp güzel devirleniyor. gazı bırakınca bazen gene devir düşüyor bazen de düzeliyor. motor ısınınca bunu yapmıyor sanki. karbüratörde pislik mi var? benzin borularıyla benzin süzgeci mi kirli? hava filtresinden mi yoksa? yoksa subap ayarlarından mıdır?

ikinci olarak başıma aynı gün 2 kere 10-20 km hıza kadar yavaşlayıp ani gaz verdiğimde "taktaktak" sesi çıkarmıştı. gazı bırakıp yavaş gaz verince bir sıkıntı olmadı. hatta o zamandan beri hiç olmadı. sanırım arka varyatör değişim istiyor, siz ne diyorsunuz?

bunları buradan soruyorum çünkü usta yok bu memlekette. hiç olmazsa buradakilerden bir fikir alıp gidersem kasaplarla kapışma şansım olur.

maxi97
23 Temmuz 2011, 17:47
fikri olan yok sanırım

ozgurakman
23 Temmuz 2011, 17:51
yeni takılan supap güzel alıştırılmamış galiba, o siyah duman yağ yaktığına işaret. üst kapak değişmeden önce yoktuysa eksoz supapının keçesi yağ kaçırıyordur.
taktak sesine bişey diyemem bi video ekle bence

raif34
24 Temmuz 2011, 14:27
evet mantıklı subap lardan kaynaklı olsa gerek inşallah karbüretörde istemez .. ustan onlada ugraştıysa yandın..

Slayerrr
24 Temmuz 2011, 14:57
yeni takılan supap güzel alıştırılmamış galiba, o siyah duman yağ yaktığına işaret. üst kapak değişmeden önce yoktuysa eksoz supapının keçesi yağ kaçırıyordur.
taktak sesine bişey diyemem bi video ekle bence

Siyah duman benzin/hava karşımında sorun olduğunu zengin karşım (yani az hava fazla benzin) olduğunu gösterir. Motor yağ yaktığında egzozda açık mavi bir duman görülür.

maxi97
25 Temmuz 2011, 15:44
karbüratörün diyaframını çıkarıp tırnağı bayağı bi yukarı aldı. üstten 3.ye mi ne... sonra tekleme sorunu çözülmüştü ama.

motor artık 80i zor geçiyor. zengin karışımın sebebi otomatik jikle arızası olabilir mi?

otomatik jikleye anahtar bağlasam, istediğim zaman çalışsa ne gibi bir zararı olur? işyerinin içinde 200 metre gidip gelirken jikle açık olduğundan fazla yakıyor.

Malatyada ve Elazığ'da bir usta bulamadık.

en kötü ihtimal motoru otobüsün dibine atıp İstanbul'a götürmek.

not: 7000 deviri geçince 85 yapıyor; radara girmiştim, citroen c4 ve ybr ile de hız testi yaptım. gösterge doğru.

---------- Post added at 14:44 ---------- Previous post was at 14:34 ----------

subap ayarı için ölçü nedir, üstk kapak değişirken adam resmen parmağıyla ölçüp yaptı...

maxi97
26 Temmuz 2011, 14:09
sitede motorcu kalmamış... motorlulara selam olsun.

Arjantinli69
26 Temmuz 2011, 14:50
sibop ayarından duman yapabilir.ama karbüratör ayarsızlıgı büyük etken.bulabiliyorsan bir arkadaşından karbüratörü denemelik degiş farka bak derim.eger düzelme olmazsa sibop ayarlarına tekrar baktırman gerekli.deneme yanılma yöntemi.
kolay gelsin fazla büyük bir sorun degil.100 km hız yapsa ne fark eder...

maxi97
26 Temmuz 2011, 16:22
sibop ayarından duman yapabilir.ama karbüratör ayarsızlıgı büyük etken.bulabiliyorsan bir arkadaşından karbüratörü denemelik degiş farka bak derim.eger düzelme olmazsa sibop ayarlarına tekrar baktırman gerekli.deneme yanılma yöntemi.
kolay gelsin fazla büyük bir sorun degil.100 km hız yapsa ne fark eder...

işte bunları yapabilecek bir usta yok. adam parmağıyla subap ayarı yapıyor. gene oraya mecburum. deneyeceğiz artık.

subapların kaç mm açık olacağını da bulamadım. gy6 motorların subap ayarını bilen var mı?

sürekli uzun yoldayım. 10 km fark inan çok farkediyor. keşke durum olsa da bir bmw f650 gs alabilsem...

Arjantinli69
26 Temmuz 2011, 23:53
bak bu konuyu bir oku sana biraz fikir verebilir.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/65917-buji-tirnak-araligi-karburator-ayari-tek-marsta-calistirma.html

birde burayı okumanı tavsiye ederim güzel aydınlatıcı bilgiler mevcut.hadi kolay gelsin.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/48612-mondial-150zat-karburator-ayari.html

raif34
27 Temmuz 2011, 00:00
iyi bir usta subap ayarını elle ayarlıyabilir flet çakısına gerek yok . ama iyi bir usa

maxi97
27 Temmuz 2011, 00:20
bak bu konuyu bir oku sana biraz fikir verebilir.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/65917-buji-tirnak-araligi-karburator-ayari-tek-marsta-calistirma.html

birde burayı okumanı tavsiye ederim güzel aydınlatıcı bilgiler mevcut.hadi kolay gelsin.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/48612-mondial-150zat-karburator-ayari.html

çok teşekkürler. adamın bu bilgileri pek kaale alacağını sanmıyorum ama şansımı deneyeceğim.

@raif34: iyi usta yok malesef... geçenki sıkıntıda deneye yanıla zor çözdü.

F54
27 Temmuz 2011, 00:58
iyi bir usta subap ayarını elle ayarlıyabilir flet çakısına gerek yok . ama iyi bir usa evet bu arkadaşa katılıyorum usta adam sente çakısı kullanmadan da ayar çeker hemde orj gibi olur fakat senin sıkıntıların sanırım ustalarda allah herkeze benim ki gibi sabırlı bi usta versin ne desem ilgileniyor hiç öf pöf yapmadan sana da allah kolaylık versin

maxi97
27 Temmuz 2011, 01:14
evet bu arkadaşa katılıyorum usta adam sente çakısı kullanmadan da ayar çeker hemde orj gibi olur fakat senin sıkıntıların sanırım ustalarda allah herkeze benim ki gibi sabırlı bi usta versin ne desem ilgileniyor hiç öf pöf yapmadan sana da allah kolaylık versin

Elazığ ve Malatya'da dolaşmadığım usta kalmadı. bu seferki bakımda karbüratör temizliği ve subap ayarı yaptırmaya çalışacağım. büyük ihtimnalle yanaşmayacaklardır. böyle insanlarla muhatap oluyorum bu Allah'ın cezası yerde.

eğer usta istediğim şeyleri yapmazsa motoru otobüsün dibine atıp İstanbul'a götüreceğim.

F54
27 Temmuz 2011, 01:44
Elazığ ve Malatya'da dolaşmadığım usta kalmadı. bu seferki bakımda karbüratör temizliği ve subap ayarı yaptırmaya çalışacağım. büyük ihtimnalle yanaşmayacaklardır. böyle insanlarla muhatap oluyorum bu Allah'ın cezası yerde.

eğer usta istediğim şeyleri yapmazsa motoru otobüsün dibine atıp İstanbul'a götüreceğim. eğer motorun garantisi varsa ve servis para alamayacaksa eline sürmez malesef bu ülkede ticaret kanununda açıklar var olduğunu düşünüyorum herkez kafasına göre iş yapıyor hiçbir yaptırım olmadığı için bende sıfır aldım ama daha bir defa servise gitmedim yağını balatasını buji arka teker takozları yani çoğu periyodik parça değişimini kendim yaptım 10000 km de isa sadece sübab ayarı hava ayarı onuda usta yaptı yani gerekli ayarları yapmaya nasıl yanaşmazlar hayret adam kafayı yer yani

maxi97
27 Temmuz 2011, 03:07
eğer motorun garantisi varsa ve servis para alamayacaksa eline sürmez malesef bu ülkede ticaret kanununda açıklar var olduğunu düşünüyorum herkez kafasına göre iş yapıyor hiçbir yaptırım olmadığı için bende sıfır aldım ama daha bir defa servise gitmedim yağını balatasını buji arka teker takozları yani çoğu periyodik parça değişimini kendim yaptım 10000 km de isa sadece sübab ayarı hava ayarı onuda usta yaptı yani gerekli ayarları yapmaya nasıl yanaşmazlar hayret adam kafayı yer yani

2 tane servis kovdu beni.

bildiğin kovdu.

adamlara ustalık yapıyormuşum.

lan 5000-6000 devirde scooter kalkarmı insafsız??!?!

su gibi zincir yağıyla ön varyatr bilyaları yağlanır mı?

Allah'tan bir kayış değişti... bunlara silindir sekman attırsam ne olur Allah bilir.

2. servisin de psikolojik sorunlarını dinledim 2-3 kere.

2 kırılmış saplamayı çıkarmak için 1 saat boyunca motoru dik halde bırakıp adamın keyfini bekledim.

2 tane başka somun kaynak etti ve 5 dakika sürmedi. ben adamı 2 saat bekledim ama. 5 dakikalık iş için.

egzozu takarken de yağ tıpasını biraz gevşetmiş. 250 gr yağla yağ ata ata 50 km tapa gaz uzun yola çıktım. ertesi gün motoru götürdüğümde adama gayet sakin şekilde "usta tıpa açık kalmış, arka fren arka lastik komple yağdı. motoru deterjanlı suyla sildim ama yağ geçmedi. motora bir şey olmuş mudur? dedim. 50 gr yağ bile yeter dedi.

boşa 0.75 litre yağ koyuyormuşuz....

arka fren tutmuyor abi dedim.

resmen bin dereden su getirdi. yok fren iyiymiş de balata diske alışmış da gerek yokmuş da.

ben değiş dedim.

gitti bi tur attı. önümde duracakken arka frenle duramadı, ön tekeri kaydırarak zorla durdu ve tahmin edin:

"bu arka fren iyi, böyle kullan"

gerne de efendiliğimi bozmadım değiş abi dedim. sıkıla sıkıla değişti.

değişirken de "o kadar büyük motor yapıyorum, hiç birinde sende yaptığım basit hataları yapmıyorum. senin pimpirikliğinden kaynaklanıyor bu. senin motoruna bir daha bakmak istemiyorum"

böyle şerefsizlerle uğraşıyorum.

Allah belanı versin, hakkım haram olsun dedim çıktım gittim.

malatya ali ekber ile elazığ oruç usta'ya buradan selamlarımı iletiyorum.

---------- Post added at 02:07 ---------- Previous post was at 01:55 ----------

konuya geri dönersek;

motorum 11.300 civarında falan. ara sıra ilk çalıştırmada düşük devirde gaz yemeyip fazla gazı verince çok hafif bir siyah duman atıyor. düşük devirde ilerlerken gaza güvenemiyorum, aynı seviyede gazı açarken bir milim oynatmamla ileri fırlar gibi oluyor.

kilometreye 15 kuruş yakıyor.

1. ihtimal karbüratörün içinde pislik var.
2. ihtimal karbüratör zengin karışım yapıyor.
3. ihtimal otomatik jikle bazen takılı kalıyor.
4. ihtimal yeni takılan üst kapağın subap alıştırması yapılmadı. subap ayarı gerek.

egzozumun içi dağılmış durumda. kasisten geçerken egzoz içinin sesini duyuyorum. fazla yakması bundan da olabilir.

motorumdan memnunum. vallahi memnunum.

MaxiBoost
27 Temmuz 2011, 09:27
ben her fırsatta yazmaya çalışıyorum..

Çin malı motor alacaksanız bir takım şeyleri biliyor,yapabiliyor olmalısınız
orasını burasını sökebilmeli, bazı şeyleri değişebilmeli, ağır olmayan bakımlarını kendiniz yapabilmelisiniz, eliniz alet edevat tutabilmelidir.
En ufak sorunda 55 watt uzun farlara bakan kediler gibi donup kalmamalısınız.

yoksa o kendini servis zannedenlere para yetiştiremezsiniz
işiniz yapılsa neyse, o da yapılmaz.

Elbette herkesin yetisi becerisi işi gücü farklı olabilir
bu tip teknik işlerden anlamıyor olabilirsiniz, normaldir.


Paranız varsa: Gidin marka motor alın japon-italyan gibi.. pintilik yapmayın.
Paranız yoksa: Yapacak birşey yok, ya motordan vazgeçin veya çin malı alınca bunun 2 sene garantisi var nasılsa sorun yaşamam, kapı gibi servisleri var bozulunca hallederler gibi hayaller kurmayın.



*Bu çin malı motorları kötülemek değildir,
aksine ülkemize girdiklerinden sonra çok işe yaramışlar
aklında-hayalinde motosiklet! olmayanlar bile motorla tanışabilmişlerdir.(örnek ben)
Bunlar olmasaydı hala japon motorları bugünkü fiyatlarından 3 katı pahalı olurdu.

Üstelik çin olsun olmasın motosiklet çevreyi fazla kirletmez, birçok işe yarar,trafik yaratmaz,ekonomik ve keyifli sürüş sunar.



evet şimdi gelelim senin probleme :

eksozdan beyaz duman atmak : yanma odasına su karışıyor, conta yanık olabilir (tabi bu su soğutmalı motorlar için geçerli daha çok)
eksozdan siyah duman atmak : aşırı zengin karışım, yani çok fazla benzin yanıyor demek .
eksozdan mavimsi duman atmak : yağ yakıyorsun, segmanlar eskimiş olabilir, subap guideleri sızdırıyor olabilir.

sizin sorun ya karburator ayarından veya otomatik jikle probleminden
(zaten problemi tahmin etmişsin)

şu an hatırlayamadım, karbüratördeki diyaframın üzerindeki çentiği yukarı alırsan ne olur? aşağı alırsan ne olur ?
ama o direk yakıtı etkiliyor. birde dediğim gibi otomatik jiklede çok fark ettirir, eşşek gibi yakarsın ama motor gitmez .

Genelde çok benzin = daha güçlü ve daha iyi giden motor diye düşünür insanlar, bu tamamen yanlıştır.
fazla benzin verirsen motorun gücü düşer, bunun bir oranı vardır.

Jikle testi ile ilgili benim bir yazım var bu forumda, resimli falan, onu bulmanı tavsiye ederim.

malesef bu işi sen çözeceksin, birazcık mantığını kullan ve birazcık alet-edevat kullanmayı biliyorsan inan hiç zor değil .

son olarak istanbula gelsende servislerde karşılaşacağın manzara pek farklı olmayacak benden söylemesi .


az daha unutuyordum, buradaki dökümanlar çok işine yarayacak.
servis manuelleri, açıkmalar

www.firenzee.com/gy6
http://www.familygokarts.com/manuals/ace/arrow150_engine_service_manual.pdf

F54
27 Temmuz 2011, 11:32
ağa demekki mondiallerin türkiye genelinde bütün servisleri aynı ben sadece sakarya daki servislerde sorun var sanıyordum ama yanılıyormuşum:jocolor:

baris4444
01 Ağustos 2011, 00:08
hangi ustalara gittin topragım malatyada ?