cihanne
17 Temmuz 2011, 22:28
Selamlar,
Motoru stop ettiğimde karbüratörün altındaki tahliye deliğinden benzin akıtıyordu. Forumda sorduğuma göre içerisindeki iğnenin tıkanmış olduğunu, temizlersem sorunun düzeleceğini söyledi bir arkadaşımız. bana da mantıklı geldi. Motorum mct250 bu arada. Çift karbüratörlü.
Neyse,
Karbüratörü söktük, tahliye borularının olduğu alt kapağı açtık. İçerisinde 3 adet sarı boru vardı. İkisi vidalı başa sahipti, sökülebiliyordu. Söktük, benzinle temizledik. Bir tanesinin içerisinde iğne vardı ancak iğne üst kapağı açınca çıkıyordu. Üst kapağı açtım baktım iğnede bi sorun yok, tekrar kapattım. Sonra iğne olan deliğe takılacak sarı boruyu takarken iğne içeri doğru basıldı ve dipte takılı kaldı. Sonrasında düzelir dedim ve öyle bıraktım.
Karbüratörü topladık ve taktık. Motoru çalıştırdık. İlk marşta aldı. 10 saniye kadar güzel çalıştı ancak,
Sol silindir sağdakine nazaran daha az titreşim yaratıyordu ve daha geç ısındı. Egzostlardan da düzensiz bir ses geliyordu.
Sonra motor teklemeye başladı ve durdu.
Bir kaç kez daha marş aldı ama yine stop etti, sonra hiç çalışmaz oldu.
Benim düşünceme göre o iğnelerin altta takılı kalması sorun oldu, ama ömrümde ilk kez karbüratör söktüm.
Sizin fikriniz nedir? Sorun ne olabilir. Bu arada karbüratörden yine benzin aktı tahliye borusundan. Sorun çözülmedi anlayacağınız ... :)
Motoru stop ettiğimde karbüratörün altındaki tahliye deliğinden benzin akıtıyordu. Forumda sorduğuma göre içerisindeki iğnenin tıkanmış olduğunu, temizlersem sorunun düzeleceğini söyledi bir arkadaşımız. bana da mantıklı geldi. Motorum mct250 bu arada. Çift karbüratörlü.
Neyse,
Karbüratörü söktük, tahliye borularının olduğu alt kapağı açtık. İçerisinde 3 adet sarı boru vardı. İkisi vidalı başa sahipti, sökülebiliyordu. Söktük, benzinle temizledik. Bir tanesinin içerisinde iğne vardı ancak iğne üst kapağı açınca çıkıyordu. Üst kapağı açtım baktım iğnede bi sorun yok, tekrar kapattım. Sonra iğne olan deliğe takılacak sarı boruyu takarken iğne içeri doğru basıldı ve dipte takılı kaldı. Sonrasında düzelir dedim ve öyle bıraktım.
Karbüratörü topladık ve taktık. Motoru çalıştırdık. İlk marşta aldı. 10 saniye kadar güzel çalıştı ancak,
Sol silindir sağdakine nazaran daha az titreşim yaratıyordu ve daha geç ısındı. Egzostlardan da düzensiz bir ses geliyordu.
Sonra motor teklemeye başladı ve durdu.
Bir kaç kez daha marş aldı ama yine stop etti, sonra hiç çalışmaz oldu.
Benim düşünceme göre o iğnelerin altta takılı kalması sorun oldu, ama ömrümde ilk kez karbüratör söktüm.
Sizin fikriniz nedir? Sorun ne olabilir. Bu arada karbüratörden yine benzin aktı tahliye borusundan. Sorun çözülmedi anlayacağınız ... :)