PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : karbüratör bozuldu yardım...



cihanne
17 Temmuz 2011, 22:28
Selamlar,

Motoru stop ettiğimde karbüratörün altındaki tahliye deliğinden benzin akıtıyordu. Forumda sorduğuma göre içerisindeki iğnenin tıkanmış olduğunu, temizlersem sorunun düzeleceğini söyledi bir arkadaşımız. bana da mantıklı geldi. Motorum mct250 bu arada. Çift karbüratörlü.

Neyse,

Karbüratörü söktük, tahliye borularının olduğu alt kapağı açtık. İçerisinde 3 adet sarı boru vardı. İkisi vidalı başa sahipti, sökülebiliyordu. Söktük, benzinle temizledik. Bir tanesinin içerisinde iğne vardı ancak iğne üst kapağı açınca çıkıyordu. Üst kapağı açtım baktım iğnede bi sorun yok, tekrar kapattım. Sonra iğne olan deliğe takılacak sarı boruyu takarken iğne içeri doğru basıldı ve dipte takılı kaldı. Sonrasında düzelir dedim ve öyle bıraktım.

Karbüratörü topladık ve taktık. Motoru çalıştırdık. İlk marşta aldı. 10 saniye kadar güzel çalıştı ancak,

Sol silindir sağdakine nazaran daha az titreşim yaratıyordu ve daha geç ısındı. Egzostlardan da düzensiz bir ses geliyordu.

Sonra motor teklemeye başladı ve durdu.

Bir kaç kez daha marş aldı ama yine stop etti, sonra hiç çalışmaz oldu.

Benim düşünceme göre o iğnelerin altta takılı kalması sorun oldu, ama ömrümde ilk kez karbüratör söktüm.

Sizin fikriniz nedir? Sorun ne olabilir. Bu arada karbüratörden yine benzin aktı tahliye borusundan. Sorun çözülmedi anlayacağınız ... :)

greyhorse
17 Temmuz 2011, 22:43
mct'nin karburatoru " keihin " markadır .kolay kolay bozulmaz
yanlız uste kapakta diyafram ,pul,tabure benzeri :) bir parca ve igne var
yerlerini karıstırmaman lazım
bırde sokerken dıyafyarımı yırtmıs olabılırsın
artı alt taraftakı vıda ıle sokulen sarı parcalar var(adları jet)
onları sokup basınclı hava tutman gereklı
en azından bır ustaya goturup ızlemek ve orada tecrube edınmek lazım
daha once karburator sokmeyıp kıtapcıklarada bakmadıgında bu tıp sorunlarla karsılasman kacınılmaz



kitapcık;

http://hotfile.com/dl/115142661/6efc04d/250cc_service_manual.zip.html

cihanne
17 Temmuz 2011, 23:00
greyhorse, siz karbüratörü biliyorsunuz sanırım. ozaman size şunu sorabilir miyim?

Diyafram yırtılmadı, yay, tabure ve iğneyi sırasıyla taktım.
Alt taraftaki jetleri söktüm, benzinle yıkadım, üfledim, ışığa doğru tutup içlerinin delik olduğunu, tıkanma olmadığını gördükten sonra yerine taktım.
Ancak iğne olan jeti takarken, içini temizleme amacıyla benzinli fırça soktum ve iğne basıldı. Alt noktada takılı kaldı. Normalde iğne yayın etkisiyle oynuyordu yukarı aşağı, ama takılı kalınca oynamaz oldu. Bundan kaynaklanabilir miarıza sizce?

Samet Ağır
17 Temmuz 2011, 23:05
keşke kendin kurcalamasaydın..

çift karbüratör olunca ikisinin birbirine uyumu için senkron ayarı gereklidir..eğer birde bunu bozduysan verim alamazsın...

ayrıntılı birkaç resim koyarsan yardımcı olmaya çalışalım....