PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Cehennemden gelen bujiler



greyhorse
17 Temmuz 2011, 18:20
öncelikle merhaba
bujiler yaklaşık 3000km'lik
5 ay önce aldıgım T100 bonneville motosiklet'ten cıkma
randımanlı olur düşüncesiyle
iridyum buji taktım
ilk 1000km kedi gidibiydi
sonraları çok gürültülü çalışmaya başladı
önemsemedim.uzun sure o şekilde kullandım
bugun bir kontrol edeyim dedigimde bu manzara ile karsılastım
bujileri kontrol ettım.fazlaca kurumluydular.fırcaladım ,bu hallerıylede kıvılcım verıyorlardı
standart ngk taktım.motor ilk mars'ta aldı.yol yapmadım
bujılerın bu hale gelmesı ırıdyum takmamdan oturu degıl heralde?
subap ayarlarına yada ateslemeye'mı bakmam gerekır
yorumlarınız ıcın sımdıden tesekkurler


http://img683.imageshack.us/img683/1844/dsc01825v.jpg

piranha dört
17 Temmuz 2011, 20:16
Selam.Öncelikle belirtmeliyim ki iridyum bujiler yüksek performansda normal bujilerin deyanamadıgı sıcaklık,basınç,akım larda görevini verimli olarak yerine getirmek için üretilmiş.Düşük sıkıştırma basınçlı ve gündelik kullanımlarda randuman vermemesi normal.Motorunuzun sıkıştırma oranı zannedersem • Sıkıştırma Oranı 9.2:1.............İridyum bujiler ve aslında normal kullanım bujiler bile belli bir ısıdan sonra temizleme reaksiyonuna girebiliyorlar.Her ne kadar yakıtlar kaliteli olsada uygun karışım anı ve uygun sıcaklık şartları oluşmadığında kurum bağlama ve performans düşüklüğü hepsinin kaderi.Bende ilk denediğimde başta pisikolojikmi degilmi dahamı iyi sanki derken bi baktım motor yığılıyo.Performans parçalarına(eksoz,buji,hava filtresi vs) uygun,teknik degişikler yapmadan ödenen paralar resmen sokağa atılmış paralar.Kolay gelsin geçmiş olsun.

sozyurt
17 Temmuz 2011, 22:09
Bir aracın performansı hiç bi zaman tek fomülle artamaz bu bi denklemdir bu denklem doğru çözülmediğinde verim tam tersine işler.Sadece eksozla dişliyle hava filtresiyle verim artışı sağlanamayacağı gibi bujiylede sağlanamaz eğer olsaydı imalatçı firma inanın koyardı.Orjinal parça her zaman en iyi verimi sağlayan parçadır.

greyhorse
17 Temmuz 2011, 22:52
psıkolojık denılıyor dedıgım gıbı bujı ılk 1000km'de ılk marsta motoru calıstırdı
son zamanlarda jiklesiz calısmıyordu
şimdi stadart bujiyi taktım tabi farkını henuz anlamadım

bu arada mondial'de var onda bile bujiler bu şekilde olmuyor
bujinin farklılıgından ziyade bana baska bir sorun var gibi geldi
birinin elektrot erimiş
motorun ilk bakımları servıste yapılmıs gozuksede ıkıncı el almıs oldugumdan suphelenmıyor degılım
bıraz once karburatorunu sokup fıltre ile birlikte temızledım
hava ayarına bakmalımıyım?internet'te servis kıtapcıgını buldum fakat hava ayar vıdasının kac tur cevırılecegı yazmıyor

KALDERA
17 Temmuz 2011, 23:14
Buji diagnostatiği,olası sorunlarının nedenlerini gösteren fotolar aşağıdaki gibidir..
Paylaşmak istedim..
Ayrıca iridyum buji, platin buji gibi farklı isimlerde üretilen bujilerin kullanım alanları çok farklıdır.Ve %99 bu tip ürünler hiçbirimizin
motorunda gerekli değildir..Standartların dışına çıkmayınız.Teknik olarak bir getirisi olmayacağı gibi extra fazla ödemiş olabilirsiniz..
Selamlar..

http://i1107.hizliresim.com/2011/7/17/5787.jpg (http://goo.gl/mc9cY)
http://i1107.hizliresim.com/2011/7/17/5817.jpg (http://goo.gl/mc9cY)
http://i1107.hizliresim.com/2011/7/17/5843.jpg (http://goo.gl/mc9cY)
http://i1107.hizliresim.com/2011/7/17/5861.jpg (http://goo.gl/mc9cY)

bassturbin
19 Temmuz 2011, 00:33
Kısadan kendi motorumdan izlenimim ve genel olarak iridyum bujisi ne ayaktır? sorusuna cevabım daha iyi yanma yapmasıdır.Şu erken marş almadı aldı standartlarla daha iyi çalıştı mevzusu iridyumla normal bujinin ateş çıkarma yani çakma anı bir değil tırnak aralıkları aynı fakat erken çakmadan dolayı (bence) motorun ateşleme sente ayarı değişiyor gibi.İridyum erkenden daha kaliteli birbiçimde yakıtı ateşliyor erkenden yanan ve fazla patlatma yapan haznede güç daha fazla oluyor %10-30 gibi.

Elemanın birisi fuardanmı nerden bir video çekmiş şu görüntülerdende ateşleme yoğunluğunu görebilirsiniz:

http://www.youtube.com/watch?v=tS4MV2pELyU

zaferkarizma
19 Temmuz 2011, 00:59
resimlere göre arkadaşın sorunu neyden veya nelerden kaynaklanmış ?

adanalı
19 Temmuz 2011, 07:44
Selam.Öncelikle belirtmeliyim ki iridyum bujiler yüksek performansda normal bujilerin deyanamadıgı sıcaklık,basınç,akım larda görevini verimli olarak yerine getirmek için üretilmiş.Düşük sıkıştırma basınçlı ve gündelik kullanımlarda randuman vermemesi normal.Motorunuzun sıkıştırma oranı zannedersem • Sıkıştırma Oranı 9.2:1.............İridyum bujiler ve aslında normal kullanım bujiler bile belli bir ısıdan sonra temizleme reaksiyonuna girebiliyorlar.Her ne kadar yakıtlar kaliteli olsada uygun karışım anı ve uygun sıcaklık şartları oluşmadığında kurum bağlama ve performans düşüklüğü hepsinin kaderi.Bende ilk denediğimde başta pisikolojikmi degilmi dahamı iyi sanki derken bi baktım motor yığılıyo.Performans parçalarına(eksoz,buji,hava filtresi vs) uygun,teknik degişikler yapmadan ödenen paralar resmen sokağa atılmış paralar.Kolay gelsin geçmiş olsun.


Bir aracın performansı hiç bi zaman tek fomülle artamaz bu bi denklemdir bu denklem doğru çözülmediğinde verim tam tersine işler.Sadece eksozla dişliyle hava filtresiyle verim artışı sağlanamayacağı gibi bujiylede sağlanamaz eğer olsaydı imalatçı firma inanın koyardı.Orjinal parça her zaman en iyi verimi sağlayan parçadır.


Buji diagnostatiği,olası sorunlarının nedenlerini gösteren fotolar aşağıdaki gibidir..
Paylaşmak istedim..
Ayrıca iridyum buji, platin buji gibi farklı isimlerde üretilen bujilerin kullanım alanları çok farklıdır.Ve %99 bu tip ürünler hiçbirimizin
motorunda gerekli değildir..Standartların dışına çıkmayınız.Teknik olarak bir getirisi olmayacağı gibi extra fazla ödemiş olabilirsiniz..
Selamlar..

http://i1107.hizliresim.com/2011/7/17/5787.jpg (http://goo.gl/mc9cY)
http://i1107.hizliresim.com/2011/7/17/5817.jpg (http://goo.gl/mc9cY)
http://i1107.hizliresim.com/2011/7/17/5843.jpg (http://goo.gl/mc9cY)
http://i1107.hizliresim.com/2011/7/17/5861.jpg (http://goo.gl/mc9cY)

arkadaşlara katılıyorum.:cat:

greyhorse
19 Temmuz 2011, 11:52
fotograf çok ıyı oldu
yanlız ıkı bujıde farklı sekılde hasar aldıgı ıcın bende bır kategorıye sokamadım
emın olmak ıcın subap ayarlarına baktım
tabı daha once yapmadıgım ıcın mondıal'de bır deneme yaptım :)
cok sıkıydı neredeyse yarı yarıya. duzelttıkten sonra motorada canlılık gelınce
bu sefer soruna sebebıyet veren motorda denedım
0,3mm'lık bır farkla subaplar cok sıkıydı.su an sesı ve gidişi degıstı
forumdakı beycıvan dostumla gorustum muhtemelen sorunun nedenının bu oldugunu
ve motoru fazla ısınıp hararete neden oldugunu sonucundada bujılerın hasar gorebılecegını soyledı
sımdılık bır sorun yok gıbı hayırlısı
bujileri arada kontrol etmeye devam edecegim
tabı buradan edındıgım tecrube kasaplar sadece sılıvrıde degıl.ıstanbulun gobegınde servıs hızmetı verenler olduguydu

myagdi
19 Temmuz 2011, 13:23
yüksek performanslı motorların yanma odasındaki sıcaklık, daha yüksek olur. yine bu motorlarda daha güçlü bir ateşleme sistemi kullanıldığı durumlar da olmaktadır. iridyum bujilerin özelliği, iridyum metalinden dolayı daha yüksek sıcaklıklara dayanabilmesi, yüksek sıcaklıklarda çalışabilmesidir.

ayrıca, iridyum buji denilince elektrotların bu metalden yapılmış olduğu aklınıza gelmesin; elektrodun ucundaki, kıvılcımın çaktığı minicik bir kısım iridyumdan yapılmıştır.

kısaca, ateşleme hızına, motor gücüne etkisi yoktur. motorunuza iridyum buji gerekli değilken bunu kullanırsanız büyük ihtimalle hiç fayda göremezsiniz; bir ihtimal ateşleme sisteminiz yeterli akımı üretemeyeceğinden, performans kaybı bile yaşarsınız.

orijinalden şaşmamanızı tavsiye ederim.

KALDERA
19 Temmuz 2011, 16:05
Tekrar selamlar..
Farklı amaçlar için üretilen bu bujilerin kullanım alanları genelde performans arttırımı içindir.
Hiç birimizin bu tür bujilere ihtiyacı yok derken modifiye edilmemiş standart çalışma düzeneklerinin değiştirilmemiş, kurcalanmamış motorları kastediyorum..
Ticari amaçla raflarında bulunduran servisler vs bunları bir şekilde motorlarına daha iyi baktıklarını,veya
herşeyin en iyisini kullanma düşüncesinde olan kişilere, birazda överek satıyorlar..

Ancak burada gözardı edilen veya bilinmeyen tarafları şudur ki;
birincisi ihtiyacımız olmayan ve motorumuzun standart olarak desteklemediği yüksek teknolojili bu bujilere daha fazla ödemek..

ikincisi ve en önemlisi bu bujiler yüksek ateşleme yapabilmeleri için tasarlandıkları için;
amperi yüksek bir aküye ihtiyaç vardır..nedeni ise iridyum veya platin bujiler standart bujilerin içindeki bakır çubuklara göre daha yüksek bir kütlesi olan tıpkı civa gibi olan iridyumun ateşlemeyi sağlıklı yapabilmesi için daha yüksek amperli akü gerekir. Nasılki daha iyi aydınlatma için xenon farın ayrı bir elektirik düzeneği gerekiyorsa bu bujiler içinde farklı bir yapı gerekir..
Ben mutllaka bu bujileri kulanacağım diyorsanız o zaman ateşleme bobininide değiştirmeniz gerekir..
sadece bujiyi alıp takarsanız standart yapı ile uyuşmayacağı için tam aksine güç kaybı yaşarsınız..
motorların üreticileri tarafından yapılmış ise eğer bu performans bobin sistemlerinden alabilirsiniz..
daha sonra buji kablolarınıda ipek kablolar ile değişmeniz gerekir..

tüm bunları değiştirdik diyelim.. eğer motorumuz 750 cc den aşağı ise hissedilir bir fark,performans göremezsiniz..

üçüncüsü uygun düzenek temin edilmez ise bu bujilerin çok hassas olup çok çabuk arızalanmasıdır.

Netice itibari ile bu imkanları sağlayamıyorsak eğer ve amacımızda performans olup güç artışı peşinde değilsek bunları kullanmayalım..asla faydasını göremeyeceğimiz için motorumuza kötülük yapmış oluruz..

bassturbin
22 Temmuz 2011, 20:23
Yüksek amperli akü vs. gerekmez ekstradan iridyum buji için bobin diye birşey yok.Standart buji için performans sağlayan veya performansı orjinalinden farklı bobinler satılıyor olabilir.

iridyum buji sadece daha uzun süreli kullanım için ve daha iyi yanma yapması ve buna oranla biraz gidişatı fazlalaştırmak içindir.

Fiyatı ; normali 5 lira ise yine kendi içinde ayrılan elementine göre iridium, lytitrum, platinium, laser iridium gibi seçeneklerle fiyatı 25 ila 50 tl arasında olur.

Bobin sabit cereyan akım verir buji fazla akım çekmez üzerinden ne geçerse onu verir, far lambası ayrı bir sistemdir buji sistemi ayrı bir sistemdir.
xenon örneği verilmiş, evdeki 60 watt'lık tavan lambasına elektrik verirseniz lamba ışık çıkarır.Floresan lambası direk elektrikle çalışmaz balans ve starter parçaları gerekir.Xenon lamba sistemide direk elektrikle çalışmıyor.

Aklıma gelen başka birşey üst resimdeki buji fabrika çıkışı hatalı olabilir.Sıfır kutusunda aldığım iridyum bujilerin 4 taneden 2 tanesinin tırnakları yamuk çıkmıştı.

---------- Post added at 19:20 ---------- Previous post was at 19:15 ----------

Altın paladyum elementinden yapılan bujilerde vardır (racing race veya competition ibaresi vardır üzerinde) direk yarışlarda kullanılan bunlarında ömürleri 4-5 yarışlıktır.Performansları iridyumda daha fazladır.

---------- Post added at 19:23 ---------- Previous post was at 19:20 ----------

Birkaç sene sonrada 150 oktan benzin çıkarsa hiç şaşırmayın.

novablue
24 Mayıs 2012, 12:32
Arkadaşlar bende honda vt750c var. Bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine ngk iridium buji taktım. Motorda 12 volt 14 amper akü var. Önceki bujilerde sorunsuz çalışırken şimdi ilk çalıştırmada baya sorun yaşıyorum. Zar zor çalıştı diyelim sanırım motoru boğduğum için arada bir tekeleme yapıyor ve bujileri komtrol edince tek silindirin bujileri kurumlanmış oluyor, zımpara ile temizleyince normale dönüyor. Haftada 1 de aküm bitiyor. Acaba bu çalışma sorunları ve akünün bitmesi iridyum bujiye bağlımıdır? Çok akım çektiği için olabilir mi?

adanalı
24 Mayıs 2012, 12:38
arkadaşım,benim bildiğim kadarıyla iridyum bujiler temizlenmez,bozulur diye okumuştum bir yerlerde.birde eğer iridyum varsa,ilk çalıştırmada,bujiler henüz soğukken,gaz açmamak gerekir diye biliyorum.ama kurumlanma işini bilemeyeceğim.

adem80
24 Mayıs 2012, 13:19
amperi yükselttik. Akımı, bobini sargıları yüksettik. Mükemmel bi tork ve güç aldik. Yanlız iridyum bujiyi 10 bin km de erittik,bitirdik. Bak ne oldu şimdi?
Ben motoruma iridyum buji taktım demekle motorunuza hiç bişey yapmamış olursunuz. Eski buji ne kadar güç veriyosa iridyumlada aynı gücü verir. Benim motorda akü amperinin buji akımıyla bi alakası yoktur. 5 amperde aynı akımı gönderir, 50 amperde bujiye aynı akımı gönderir. Sargılar güçlü olucak, güçlü akım gönderecek bobin ,yanı büyük bobin. Kalın ve iletken buji kablosu ve piposu takmak lazım gelir. Bu dediklerim iridyum buji ile kullanıldığında farkedilir bi güç,tork artışı sağlanabilir. Akımı fazlada kaçırırsanız benım gibi bilmem kaç derece ısıya dayanıklı iridyum bujiyi eritirsiniz. Yada pistonu tepeden kaynaklayarak deler. Akımı iyi ayarlamak gerek. Ama bende değerlerini bilmiyom şu an. Hani iridyum bujinin ömrü 100 bin km, 2000 kusur derece ısıya dayanıklıya, benim motora göre bu değerler yalan. En fazla 15-18 bin gidecek gibi duruyor. Ama fena tork var. İki kişi çok mükemmel denilecek dağ rampalarını tek tekerde çıkıyor. Gaza yüklendimmi tekere kalkıyo rampada. Bu yukarda dediklerim 125, 150 cc motorlar için geçerlidir.sevgiler.

brds
24 Mayıs 2012, 13:30
işin teknik kısmı beni aşar...ama benim anlamadığım yanma odası zaten çok küçük ve oktanlarda epey yüksek ekstra kıvılcım neden lazım...
ben performans artışı sağladığına inanmıyorum...eğer kurum tutmuyor hep temiz kalıyor gibi bir durum olsaydı hakikaten kullanmak lazım derdim
eee o da yok neye gerek ki bu iridyum vs vs...gençlere vermiş gazı motorcu ustaları oradanda yayılmış bir balon haber gibi geldi bana...

adem80
24 Mayıs 2012, 13:44
dostum o bujiden herkes performans alamaz. Performans almak epey uğraş gerektirir. Yukardada yazdım zaten. Standart bujiyi sök, iridyum tak ondan sonra performans bekle. Tabiki alamazsın.

ozgurakman
24 Mayıs 2012, 13:56
dostum o bujiden herkes performans alamaz. Performans almak epey uğraş gerektirir. Yukardada yazdım zaten. Standart bujiyi sök, iridyum tak ondan sonra performans bekle. Tabiki alamazsın.

adem sonra sıcaklıktan dolayı sekmanlar bitmesin?
ayrıca o kadar akıma c.d.i ve elektrik kabloları nasıl dayanıyor?

yakıt arttı mı?

adem80
24 Mayıs 2012, 14:04
dostum biterse bitsin. İki çift segman kaç lira? Benzin olmuş 5 lira. Yakıt arttı ama ondan değil. 150 cc ye çevirdiğim için arttı. Yoksa bujiyi söktüğümde ateşleyen kısım,söktüğüm kısım bembeyaz ve kupkuru.kablolar değişti. Kablolar kalın. Ver coşkuyu :cat:

novablue
24 Mayıs 2012, 14:58
Benim biraz yukarda sorduğum soru gözden kaçmış galiba, yardımcı olabilir misiniz bana da?

adem80
24 Mayıs 2012, 15:32
dostum akün bitiyosa statör veya konjektörde sorun vardır diye düşünüyorum. Bi normal bujilerle deneme yap bakalım. Düzelmezse konjektör ve statöre baktır. Buji akü bitirmez.

adem80
26 Mayıs 2012, 03:40
amperi yükselttik. Akımı, bobini sargıları yüksettik. Mükemmel bi tork ve güç aldik. Yanlız iridyum bujiyi 10 bin km de erittik,bitirdik. Bak ne oldu şimdi?
Ben motoruma iridyum buji taktım demekle motorunuza hiç bişey yapmamış olursunuz. Eski buji ne kadar güç veriyosa iridyumlada aynı gücü verir. Benim motorda akü amperinin buji akımıyla bi alakası yoktur. 5 amperde aynı akımı gönderir, 50 amperde bujiye aynı akımı gönderir. Sargılar güçlü olucak, güçlü akım gönderecek bobin ,yanı büyük bobin. Kalın ve iletken buji kablosu ve piposu takmak lazım gelir. Bu dediklerim iridyum buji ile kullanıldığında farkedilir bi güç,tork artışı sağlanabilir. Akımı fazlada kaçırırsanız benım gibi bilmem kaç derece ısıya dayanıklı iridyum bujiyi eritirsiniz. Yada pistonu tepeden kaynaklayarak deler. Akımı iyi ayarlamak gerek. Ama bende değerlerini bilmiyom şu an. Hani iridyum bujinin ömrü 100 bin km, 2000 kusur derece ısıya dayanıklıya, benim motora göre bu değerler yalan. En fazla 15-18 bin gidecek gibi duruyor. Ama fena tork var. İki kişi çok mükemmel denilecek dağ rampalarını tek tekerde çıkıyor. Gaza yüklendimmi tekere kalkıyo rampada. Bu yukarda dediklerim 125, 150 cc motorlar için geçerlidir.sevgiler.

boşuna yazmamışım demekki.

novablue
26 Mayıs 2012, 04:00
Adem tespitime gore akuyu, motoru calistiricam derken bitiriyorum. Cunku voltmetre ile olctugumde 12 volt 14 amper cikiyor. Motor calisirken de gaz verince 14 ampere kadar cikiyor. Motor asiri sicakken bu olcumleri yapmadim, yuksek sicakliklarda konjektor gorevini yerine getirmiyor olabilir.

adem80
26 Mayıs 2012, 04:06
Adem tespitime gore akuyu, motoru calistiricam derken bitiriyorum. Cunku voltmetre ile olctugumde 12 volt 14 amper cikiyor. Motor calisirken de gaz verince 14 ampere kadar cikiyor. Motor asiri sicakken bu olcumleri yapmadim, yuksek sicakliklarda konjektor gorevini yerine getirmiyor olabilir.
Bu değerler iyi değerler. Akü dolmuyosa aküde problem var demektir. Bi uzun yol yap veya şarja bağla. Bitmemesi lazım artık. Gaz verince 13.5, 14 volt civarı vermesi lazım

novablue
26 Mayıs 2012, 12:53
Peki o zaman birsey daha sorayim, tespitime gore bujiler hatali ve cakmiyor, fakat 750 cc lik bir motoru ilk calistirmaya calisirken mars denemeleri toplam 10 dakikayi bulursa akuyu bitirir miyim?

adem80
26 Mayıs 2012, 16:09
benim araba bile 5 dk marşa dayanmaz. Toplamda 5 dk. 10 dk iyi bile dayanmış.