PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Acil yardim karburator,rolanti.



savica
11 Temmuz 2011, 13:39
Arkadaslar yazliktayim suanda, motorum kuba kh125. Motor ani gaz acinca hafiften boguluyordu, karburatoru sokup temizledim. Motoru calistirinca bir de ne goreyim, rolanti duzensiz ve 5000 - 6000 devir arasinda oynuyor, rolanti ve hava ayar vidalarina tepki vermiyor. Ne yapacagimi bilmiyorum. Bilen varsa acil yazsin, bekliyorum.

GÜNTEKİN
11 Temmuz 2011, 13:45
Karbüratörü toplarken gaz pistonunun kenarında tırnağa geçmesi hereken kanal vardır. O kanal tırnağa geçmemişse gaz pistonu yukarıda kalmıştır. Motoru çalıştırınca gaz vermiş gibi olur. Gaz pistonunu söküp dibine tam oturacak şekilde yeniden toplayın. Kolay gelsin.

savica
11 Temmuz 2011, 15:19
ilk ondan suphelendim, gaz pistonu yerine oturmasaydi onu usten sikabilir miydim cu ku normal bir sekilde siktim

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:56 ----------

guncel....!

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:14 ----------

arkadaslar gaz pistonu kontrol ettim yerine guzel oturuyor sanki sorun ondan kaynaklanmiyor, baska ne olabilir? Karburatoru actigimda bir tek memeleri sokup ufleyip temizledim, baska bir sey yapmadim, sorun aynen devam ediyor. Ne olabilir acaba? :(

excavatus
11 Temmuz 2011, 15:27
Hocam anladım çok heyecanlı ve mutsuz bir durumdasın, ama emin ol fikri ve bilgisi olan arkadaşlar okudukları zaman iki kelam mutlaka ederler. Accık sakin...

Slayerrr
11 Temmuz 2011, 15:32
Karbüratör üzerindeki jikle kelebeği çekili kalmış olabilir.

savica
11 Temmuz 2011, 15:39
sagol kardes, sorun neyden kaynaklandigini anlamadigim icin sinirlendim, sonucta tek silidirli motorlardaki karburator sistemi cok basit ama iste bazen bunun gibi sorunlar basimiza cikabilir..

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:36 ----------

jikle manueldir, kontrol ettim ondan da degil..

excavatus
11 Temmuz 2011, 15:39
hocam benim makinada da rölanti 1900-2000 dd gibi , nedenini kaç aydır çözemiyoruz... hala uğraşıyoruz... başka herhangi bir problemi yok. Ayar tutmuyor. sürekli 2000 civarına geri geliyor.. annamadık... en son rölanti ayar vidasının yuvasını falan oynayacaktık.. du bakalım ne çıkacak...

Slayerrr
11 Temmuz 2011, 15:54
jikle manueldir, kontrol ettim ondan da degil..

Manuel olduğunu biliyorum ondan zaten söyledim. Demek istediğim gidon üzerindeki jikle çubuğu çekili değildir ama karbüratör üzerindeki çekili kalmıştır. Ama kontrol ettim demişsin.

Eğer motor akasamıyla ilgili sorun yoksa -ki karbüratörü söktükten sonra sorun başladığına göre sorun yok- motorun devirlenmesi için ya fazla benzin geliyordur ya da az hava geliyordur. Gaz pistonunu kontrol ettiysen hava az geliyor demektir.

savica
11 Temmuz 2011, 16:32
kontrol ediyorum, lutfen hatta kalin :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:01 ----------

arkadaslar Allaha cok sukur sorun cozuldu. Fakat nasil cozuldugunu anlamadim, karburatoru tekrar acip buyuk memeyi gevsetip tekrar siktim hava ayari vidasini 3 tur actim ve calistirdigimda rolanti 2000 deydi onu 1500'e indirip birazcik da hava vidasi ile oynadim ve eski haline dondu. :) Hepinize tesekkur ediyorum ilgilendiginiz icin, tekeriniz duz bassin..

Slayerrr
11 Temmuz 2011, 16:35
arkadaslar Allaha cok sukur sorun cozuldu. Fakat nasil cozuldugunu anlamadim, karburatoru tekrar acip buyuk memeyi gevsetip tekrar siktim hava ayari vidasini 3 tur actim ve calistirdigimda rolanti 2000 deydi onu 1500'e indirip birazcik da hava vidasi ile oynadim ve eski haline dondu. :) Hepinize tesekkur ediyorum ilgilendiginiz icin, tekeriniz duz bassin..
Muhtemelen farkına varmadan yaptığın yanlışı yine farkına varmadan düzelttin. :) Geçmiş olsun

savica
12 Temmuz 2011, 13:26
Evet arkadaslar yuksek rolanti sorunu cozdum, simdi ise asil sorunu size sorayim. Motoru 2.ci el 7000km'de aldim,genel durumu cok iyi simdiye kadar 100km yaptim ve sorun olarak sunlari tespit ettim: subaplardan sakirti sesleri geliyor, aniden ful gaz cevirdigimde bogulup stop ediyor ve simdi bu son kurcalamadan sonra hafiften sanki cig benzini egzostan atiyor fakat sivi benzin gibi kokmuyor. Simdi, elimde sentil cakisi yok o yuzden suanda onu yapamiyorum. Subap ayarlamadan obur iki sorunla ugrasayim mi yoksa ilk once subap ayari sart mi?

excavatus
12 Temmuz 2011, 13:44
7000km de ne yapmışlar motora öyle...
Şahin K filminde oynatsan motoru bu hale gelmez... yuhunuz!

savica
12 Temmuz 2011, 13:57
7000km de ne yapmışlar motora öyle...
Şahin K filminde oynatsan motoru bu hale gelmez... yuhunuz!
O kadar da degil abi :)
Motora subap ayari hic yapilmamis simdiye kadar yani ilk defa yapilacak. Benim merak ettigim, 2. ve 3. sorun subap ayari istemesinden mi kaynaklaniyor yoksa ondan bagimsiz sorunlar mi?