PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 150 cc Scooter Elektirik Problemi...



Husimo
30 Haziran 2011, 01:13
Merhaba Arkadaşlar...
Aranıza yeni katılan bi amatör olarak şöyle bi sorunum var....
Geçen gün Çin malı 150 cc scooterimin kontağını ve farlarını açık unutttum...:pr: Akümün bitmesi ve marş kolunun sıyırmasından sonra yoldan geçen bi kamyondan akü aktarması yaparak scooterı çalıştırdım... (Kamyon aküsünden aktarma yaparak scooteri çalıştırmanın pek iyi bir fikir olmadığını biliyorum ancak mecbur kaldık :queen: ) Motoru bi kaç dakika çalıştırdıktan sonra marş butonu ile motor çalışıyordu yani herşey normal gibiydi... Ertesi gün
ilk iş ayak marşını yaptırdım ancak şimdi akü şarj olmuyor... İlk etapta devirin azalıp artmasına göre farlar sönüp, parlıyordu ama şimdi ne far ne sinyal ne de korna çalışıyor... marş düğmesine bastığımda hiç ses çıkmadığından bahsetmiyorum bile =)... Statörden şüpeleniyorum ancak devire göre farların yanıp, sönmesi ve ilk etapta aküyü şarj etmiş olması beni başka şeylermi oluyor diye düşündürüyor... Sizce sorunun kaynağı ne olabilir... Akünün kendisi ya da statörmü yoksa başka bişeylermi oluyor, arızadan nasıl emin olabilirim..??:silent:
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim...

acayüp
30 Haziran 2011, 01:19
Sanırım o kamyon 24 volt olabilir. Arzadan emin olmanın yolu bir ustaya göstermek.
Geçende bir scooter a neler yaptık yine şarj sorunu devam etti. Meğerse tesisatta kabloda kopuk varmış. Bulana kadar canım çıktı tüm tesisatı dağıtmam gerekti.
Demem oki buradan sağlıklı olmayacak fakat konjektör (regülatör) ve dinamona (statör)baktırman lazım. elinden geliyorsa kendinde bir ohm metre ile kontrol edebilirsin yalnız özel alet olmadan statörü sökebileceğini sanmıyorum.

Husimo
30 Haziran 2011, 01:23
hmm... Teşekkür ederim...
gece gece zaman ayırdığınız için saolun!

maxi97
30 Haziran 2011, 01:29
12 voltluk sisteme 24 volt vermişsin. büyük konuşmak istemiyorum ama tüm tesisat yanmış olmasın?

sozyurt
30 Haziran 2011, 02:22
Bazı aküler tam deşarz olduğunda akım kapasiteleri şarz edilsede iyi olmuyor.Bunu devir artışıyla artan işıklarınıza değinerek söylüyorum.Şarz edilmiş gibi görünsede zaman geçince istenilen akımı veremez.Çok düşük amperli 15 volt civarı bir adaptör ile uzun süre şarz edip deneyin.Olmazsa bi arkadaşınızın aküsünü tespit amaçlı takın.Anlattığınız arıza muhtemelen akü gibi gözüküyor.

Husimo
30 Haziran 2011, 14:20
tamam o zaman öncelikle aküyü bi yenileyelim bakalım sorun ortadan kalkıyormu..
zaten akü herhalükarda yenileyecektik. teşekkür ediyorum ilgilendiğiniz için. İyi günler dilerim...

syn022
01 Temmuz 2011, 00:50
12 voltluk sisteme 24 volt vermişsin. büyük konuşmak istemiyorum ama tüm tesisat yanmış olmasın?

Kamyonlarda ve minibüslerde 2 adet 12 volt akü birleştirilerek 24 volt elde edilir. Kamyoncu eğer çoban değilse. Sadece 1 akünün "+" ve "-"sini alarak takviye yapmıştır. Yine sen biliyosun baktın mı adama nasıl taktı kabloları?

yakamoz043
01 Temmuz 2011, 08:48
kardeş kamyon aküleri birbirine 24 olmak üzere birbirlerine seri bağlıdır,syn022 arkadaşımında dediği gibi aküyü seri bağlı şekilde takviye yaptıysa işin zor,fakat seri başların herhangi birisini çıkarark takviye ediıldıyse sorun olmaz kısa süre takviye için.ihtimaller üzerine konuşuyorum ki önceden de akünüğz arızalı ise üzerine yüksek volt ve yüksek amper sonucu iyice zarar görmüştür ,akü gözlerini kaynatmıştır,sorun aküdür ,bu olmadıgını düşünüyorsanız denedıkten sorna tabıkı regülatör yanı bır dılle konjektöre bakılmalı, saygılar selamlar

Husimo
01 Temmuz 2011, 09:05
ilginize teşekkür ederim arkadaşlar...
sorun aküde değilmiş regülatör yan basmış=)
kamyondan aktarma yaparken kamyonun iki aküsü birbirine bağlıydı ondan oldu sanırım. regülatör ü değiştirdik şimdi çok daha enteresan şeyler oluyor =)
gaza bastığımda farlar kararıyor, firene bastığımda açılıyor... kornaya basınca sellektör gibi oluyor =) regülatör çıkma idi ondan olur mu acaba ?

myword1
03 Temmuz 2011, 05:18
hayırlı işler o zaman