PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kask seçimi ve ülke kodları



cekokk
29 Haziran 2011, 19:53
Bir kaskın ortalama raf ömrü 5 yıldır ve kasklar arasında en güvenilir kask biçimi fullface dediğimiz bütün yüzü kapatan dediğimiz türdür.Her kaskın üretildiği ülk Avrupa standartları gereği kodlanmış diye biliyorum mesela E6 malezya E90 çin vs. gibi o kodlar o kaskın menşeini yani üretildiği ülkeyi ve avrupa standartlarına uygunluğunu gösterir bu standartlara uygun bütün kaskların arkasındaki etiketlerinde yada içindeki etikette belirtilmektedir.Çinde üretilen kaskların bir çoğu sert mikadan yapılmakta ve sıcak yapıştırma metoduyla kaskın iki yanağı birleşmektedir,çoğu muhabbette duymuşsunuzdur kaskım motorun üzerinden düştü karpuz gibi yarıldı diye inanın abartı değil kendi gözlerimle gördüm Kaskın hafif olanı makbuldür tabi boynunuzu seviyorsanız şimdilerde karbon fiber kasklar üretiliyor hem hafif hemde dayanıklı ve güvenli. eğer bulursan ülke kodlarınında bu linke ekler sizinle paylaşırım.eğerki bir yanlışım varsa düzeltin sevinirim yanlış bildiğim şeyleri düzeltmiş olururm
Umarım yardımcı olmuşumdur.

Bu bilgileri bir süre önce almıştım başka sitelerden.

E1 For Germany
E2 France
E3 İtalya
E4 Hollanda
E5 Sweden
E6 Belçika
E7 Macaristan
E8 Çekoslavakya
E9 İspanya
E10 Yugoslavya
E11 UK
E12 Avusturya
E13 Lüksemburg
E14 Switzerland
E15 Vacant
E16 Norveç
E17 Finland
E18 Denmark
E19 Romanya
E20 Polonya
E21 Portekiz
E22 Rusya
E23 Greece
E24 Ireland
E25 Croita
E26 Slovenya
E27 Slovakya
E28 Bielo Russia
E29 Estonya
E30 Vacant
E31 Bosna Hersek
E32 Letonya
E34 Bulgaristan
E37 TÜRKİYE
E40 Makedonya
E43 Japon
E44 Vacant
E45 Avustralya
E46 Ukrayna
E47 South Africa
E48 Yeni Zelenda
MARKA..........................................STA NDARTLAR

VEMAR......................................ECE 22-05 ve DOT onaylı
HJC...........................................DOT ve Snell onaylı
KBC..........................................TUV ve BSI onaylı
X-LITE, NOLAN, GREX ...................................?
SHOEI............................................. ..............?
SIMPSON...................................Snell onaylı
SUOMY............................................. ............?
ZAMP.........................................Snell ve DOT’u karşıladığını/aştığını belirtiyor
ARAI.............................................. ................?
ARAI (America)..........................Snell ve DOT’u karşıladığını/aştığını belirtiyor
BELL..........................................Snel l ve DOT’u karşıladığını/aştığını belirtiyor
VEGA.............................................. ...............?
İCON..........................................DOT ve Snell onaylı
SCORPIO EXO............................DOT ve Snell onaylı
AGV............................................DOT ve Snell onaylı
CABERG......................................ECE 22-05 onaylı
SHARK............................................. ..............?
CRAFT.......................................ECE 22-05 onaylı
NEXX.........................................ECE 22-05 onaylı
DEMON......................................ECE 22-05 onaylı
NZI............................................... ......?......(sadece vizör ECE 22-05 onaylı)
ROOF.............................................. ...............?
GPA...........................................ECE 22-05’i karşıladığını/aştığını belirtiyor
AIROH............................................. ..?......(sadece vizör ECE 22-05 onaylı)

BÜYÜK BRİTANYA İNGİLTERE

S.6658. TİP A (OFF ROAD) TİP B.
(Dış kısım üzerine yapıştırılmış etiket)

JAPONYA JIS T 8133 : 2000
Kaskın iç kısmına yapıştırılmış etiket

ABD M2000
Kaskın iç kısmına yapıştırılmış etiket.

KASKLAR İÇİN ÖN DENEME TESTİ
1- Başanızın üst çevresini ölçerek doğru bedeni alınız.
2- Sağa Sola, Öne arkaya, oynamadığını kontrol ediniz.
3- Kayışı emniyetli bir şekilde sıkıştırınız.
4- Kaskı elle öne ve arkaya hareket ettirip gevşek olup olmadığını kontrol ediniz.

5- Omuz üzerinden net bir şekilde görebilme yeteneğini kontrol ediniz.
6- Kask içerisinde hiçbir şeyin soluk almanızı engellemediğinden emin olun.
7- Kaskın içerisine hava girişini engelleyebileceği için, aslı boyun etrafına eşarp, fular, atkı dolamayınız. Bunun yerine balaklava tercih ediniz.

8- Kask vizörünün eldivenli tek el ile açılmasını kontrol ediniz.
9- Kaskınızın arka kısmının boynunuzu koruyacak şekilde tasarlanmış olduğuna emin olun.


ECE 22-05 den sonra gelen P (protection) ürünün çene koruma bandı olduğunu ve standarda uygun koruma yaptığını belirtiyor. "NP" (no protection) bandın olduğunu ama koruma standardına uygun koruma yapmadığını gösteriyor. Bir de "J" var. Çene bandı olmadığını (jet tip kasklar) belirtiyor.

2)Aşağıda hangi standartın, hangi yarış organizasyonu tarafından kabul bilgisi yer almakta.

SNELL - FIM, PIM, AMA, Formula-USA, WERA, CCS.
BSI 6658 Type A - FIM, PIM, AMA, Formula-USA, WERA, CCS.
ECE 22-05 "P" - FIM, PIM, AMA, Formula-USA, WERA, CCS.


ECE 22-05 standartının genellikle üstünde yer alan Exx işareti standart onayının verildiği ülkeyi gösterir. Sadece ECE 22-05'de değil tüm Avrupa Birliği standartlarında kullanılır.
Ör. E37
ECE R 67 işareti, LPG ile ilgili bir malzemeye (valfe) Türkiye (E37 Türkiye'nin kodudur) tarafından verilmiş onayı belirtir. Exx 'in doğrudan ECE 22-05 ile bir ilgisi yok. Ülkelerin kod listesini zaten yukarıda.:bounce:

ALINTIDIR

bY_aLp
29 Haziran 2011, 20:10
tex marka kask almıştım arkasında dot yazıyor içindede made in china

anaconda84
29 Haziran 2011, 23:11
hmm demekki senin kask dota gelmiş kardeş :D yaa bu arada GDR nin başı kelmi yaa :D