PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yağsız kalan motor için yardım talebi



DusenAdam
28 Haziran 2011, 23:45
Arkadaşlar, motorum (Ramzey QM200-GY enduro) bir şekilde yağsız kaldığı için ses yapıyordu. Birkaç tamirciye dinlettim, kimisi sübap, kimisi krank dedi. Sonunda birine söktürttüm. Pistonlarda yağsızlıktan biraz çizilme vardı, sekman-piston-gömlek komple değişti. Bu şekilde kullanabileceğim söylendi ama seste bir azalma yok ve içim rahat değil. Henüz 30 km. kadar kullandım, daha fazla kullanmadan krank ve parçalarını da alıp değiştirteyim mi, bu şekilde kullanırsam ileride krankla beraber silindir-gömlek takımı için de yeniden masraf yapmam gerekir mi? Krank 240 lira (bilye-dişli hariç), işçilik de 150 lira istiyorlar. :(

Not: Yağsız kalma durumu da ilginç. Kontrol için gösterdiğim ustaların da söylediği gibi motor kesinlikle yağ yakmıyordu; herhangi bir yerden kaçak, damlama, sızıntı filan da kesinlikle yoktu. Ama birkaç ay içinde 2 litre yağ buhar oldu gitti. Yağ kapasitesi 1 litre, yağın azaldığını farkedip 1 litre yağı kendi ellerimle koymamdan bir ay sonra karter tapasını söktüğümüzde 1 kaşık bile yağ çıkmadı. :silent:

Votkalı24
28 Haziran 2011, 23:52
ses çıkaran parça sadece krank olmayabilir eğer usta tanısı konmadıysa.Ki benim motoruma usta tanısı konulduğu halde ses gelmesinin sebebi egzantirik mili çıkmıştı bendede aynı dert yağsızlık nedeniyle baş göstermişti.4-5 ustaya götürdüm kimisi sübap ayarı yaptı para aldı kimisi yağını değiştirdi para aldı kimisi silindir piston sekman attı ona para aldı ama nasıl yediler o parayı bilmiyorum.Bunların içinde yamaha serviside var.Motorum YBR 125 idi en sonunda eniştem bir kanı koydu ve egzantirip milinin sübapları çeviren dişlerinden biri aşındığı için sübapları düzensiz çalıştırdığını ve bu yüzden ses yapıp sürekli sübap ayarını bozduğunu bulup parçayı değiştirmemizle çözümü bulmuştuk.

DusenAdam
29 Haziran 2011, 00:13
Tanı konusunda; krank diyen var, süpap diyen var, piyano diyen var... Senin başına geldiği gibi deneme yanılma yoluyla yapmaya çalışıyor herkes.
İşini seven bir usta bulsam komple parçalatıp baktıracağım ama her tamircinin elinde sürekli 10-15 tane tamir bekleyen skutır olduğu için ince işlere zaman ayıramıyorlar :(

piranha dört
29 Haziran 2011, 00:18
Bencede ekzantrik mili zinciri, gergiler.Özellikle mil ve yatakları yada bilyaları.Mil sabit durmazsa sübop ayarı tutmaz.Zincir den ses gelir.Kırank, piston:degiştiren usta tarafından kontrol edilmediyse de yuh derim o ustaya.Fakat yağı asıl yakan belki de süboplar ve duman lastikleri(duman çıkmıyordu diyorsun fakat yol alırken izlemişmiydin eksozu?)Karank sesi tok bir sestir.Sübop sesinden daha kalın..............Bu arada motor orjinal kaç km de?

sozyurt
29 Haziran 2011, 00:26
Motorunuzun problemlerini gidermeye çalışmanız ve problemsiz bi motora binmek istemeniz güzel.Ama öncelikle yapmanız gerekenin yağını sık sık kontrol etmek olduğunu belirtmek isterim.Bütün motorlar yağ yakar yakmayan olmaz heleki sıkıştırılırsa kesinlikle yakar.Az yakar veya çok yakar kesinlikle böyledir binici olarak bize düşen bunu kontrol etmektir.Yağ seviyesini gözlemleyip ilavede bulunsaydınız belkide motorunuz uzn yıllar size hizmet edecekti.Belirtmek istedim umarım bi an önce çözüm üretilir geçmiş olsun.

DusenAdam
29 Haziran 2011, 00:50
Bencede ekzantrik mili zinciri, gergiler.Özellikle mil ve yatakları yada bilyaları.Mil sabit durmazsa sübop ayarı tutmaz.Zincir den ses gelir.Kırank, piston:degiştiren usta tarafından kontrol edilmediyse de yuh derim o ustaya.Fakat yağı asıl yakan belki de süboplar ve duman lastikleri(duman çıkmıyordu diyorsun fakat yol alırken izlemişmiydin eksozu?)Karank sesi tok bir sestir.Sübop sesinden daha kalın..............Bu arada motor orjinal kaç km de?
Tok filan değil, bayağı süpap şıkırtısına benziyor. Yarın sesi kaydedip paylaşmaya çalışacağım. İlk iş olarak da egzantrik miline baktırırım. Pistonu değiştiren ustaya süpap ayarına bakıp bakmadığını sorma gereği duymadım haliyle, onu da sorarım.
Duman konusuna gelince, yolda izlemedim ama usta egzoza, egzozdan çıkan dumana, bujiye bakarak yağ yakmadığını söylemişti.
Motor bir süre km teli arızalı kullanıldığı için net rakam veremiyorum ama 6-7 bin gibi...


Motorunuzun problemlerini gidermeye çalışmanız ve problemsiz bi motora binmek istemeniz güzel.Ama öncelikle yapmanız gerekenin yağını sık sık kontrol etmek olduğunu belirtmek isterim.Bütün motorlar yağ yakar yakmayan olmaz heleki sıkıştırılırsa kesinlikle yakar.Az yakar veya çok yakar kesinlikle böyledir binici olarak bize düşen bunu kontrol etmektir.Yağ seviyesini gözlemleyip ilavede bulunsaydınız belkide motorunuz uzn yıllar size hizmet edecekti.Belirtmek istedim umarım bi an önce çözüm üretilir geçmiş olsun.
Çok haklısınız ama hatayı yaptım bir kere... Bundan sonra her binip inişimde kontrollerimi eksiksiz yapacağım. Pahalı ve zaman çalan bir ders oldu...