PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : vites..



Re!S*33
28 Haziran 2011, 09:01
bnm bi sorum olacaktı.. diyelim ki 4. viteste qidiyoruz ve yokus asaqı.. debriyaja basılı tutup insek bi sakıncası olur mu.. ? debriyaj balatasını yemez deqil mi.. ?:silent:

takendy
28 Haziran 2011, 09:13
“Türk” demek “dil” demektir. Milliyetin çok belirgin niteliklerinden biri dildir.

"Türk milletindenim; diyen insan, her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır.” (17.02.1931)

Mustafa Kemal ATATÜRK



*debriyaj ile boşta inilen yokuş kontrolsüz ve tehlikeli iniş demektir.

McWarnaly
28 Haziran 2011, 09:55
“Türk” demek “dil” demektir. Milliyetin çok belirgin niteliklerinden biri dildir.

"Türk milletindenim; diyen insan, her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır.” (17.02.1931)

Mustafa Kemal ATATÜRK



*debriyaj ile boşta inilen yokuş kontrolsüz ve tehlikeli iniş demektir.

:cat: :cat:

anaconda84
28 Haziran 2011, 12:41
debriyajla indiğin yokuşta bildiğim kadarıyla frenlerin tutmama ihtimalide var.( kesinlikle tam olarak bilmiyorum sadece bana söylenen bu )

Volkan Serezli
28 Haziran 2011, 12:50
bikere dene motorun güvensiz olduğunu göreceksin

İbrahim Büyükcevher
28 Haziran 2011, 12:51
araçlarda vites boştayken veya debriyaja basılı halde giderken yağlama olmuyor diye biliyorum...motosiklette de böyle bişey oluyo mu ???

_pLay_06
28 Haziran 2011, 12:53
“Türk” demek “dil” demektir. Milliyetin çok belirgin niteliklerinden biri dildir.

"Türk milletindenim; diyen insan, her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır.” (17.02.1931)

Mustafa Kemal ATATÜRK



*debriyaj ile boşta inilen yokuş kontrolsüz ve tehlikeli iniş demektir.


:cat: :cat:

debrıyaj balatası cok fazla yenmez yensede degıstırırsın onda sorun yok ama sen motordakı yuku tekerleklere verıyosun butun baskıyı tekerler yuklenıyor durman dolayısıyla daha gec olacakdır olası bır durumda kaza kacınılmaz hale gelecekdır.

Omicron
28 Haziran 2011, 12:54
“Türk” demek “dil” demektir. Milliyetin çok belirgin niteliklerinden biri dildir.

"Türk milletindenim; diyen insan, her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır.” (17.02.1931)

Mustafa Kemal ATATÜRK



*debriyaj ile boşta inilen yokuş kontrolsüz ve tehlikeli iniş demektir.

bir kaç söz de ben eklemek isterim. debriyaj balatasını bozan en önemli etmen araç viteste iken sol elin debriyaj maneti üzerinde durmasıdır (ki araba için ise ayağın debriyaj pedalı üzerinde durması). bu durum ister istemez debriyaj balatasını vites dişlilerinden bir miktar da olsa ayırarak dişlilerin ve balatanın çabuk yıpranmasına neden olur.

bir diğer etmen ise ilk kalkış esnasında aşırı güç yüklemesi yaparak (aşırı gaz açarak) debriyaj balatasının vites dişlilerine yüksek güç iletimine çalışarak yıpranmasıdır.

vites değiştirmek haricinde debriyaja basmanız pek önerilmez. bildiklerim bundan ibaret.

saygılar.:cat:

Carbon
28 Haziran 2011, 12:55
debriyajla indiğin yokuşta bildiğim kadarıyla frenlerin tutmama ihtimalide var.( kesinlikle tam olarak bilmiyorum sadece bana söylenen bu )

Teknik olarak debriyajla fren arasında bir bağlantı yok.

Mesela ağır vasıtalar hiç bir zaman boş viteste yokuş inemez.Bütün ağırlığı frene yüklerse diskler kampanalar ısınır ve fren artık tutmaz hale gelir.Bu kısmen otomobillerde de söyleniyor.Ancak motosikletlerde böyle bir şeyin olması çok kçük bir ihtimal.

Boş viteste yokuş inince bütün ağırlığı frenlere verirsin, karşına bir şey çıkarsa ani fren yapıp düşmen an meselesi.Motor freni ile gidilirse bu ihtimal biraz daha düşer.Bunun yanında yokuş bitip artık vitese takma zamanın geldiğinde düşük bir vitese takarsan da arka tekerin kitlenip senin yere yuvarlanman yine an meselesi.

Re!S*33
28 Haziran 2011, 13:25
tşk. arkadslar..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:56 ----------

eee nasıl inecez ya yokuşu.. :)

anaconda84
28 Haziran 2011, 13:26
Teknik olarak debriyajla fren arasında bir bağlantı yok.

Mesela ağır vasıtalar hiç bir zaman boş viteste yokuş inemez.Bütün ağırlığı frene yüklerse diskler kampanalar ısınır ve fren artık tutmaz hale gelir.Bu kısmen otomobillerde de söyleniyor.Ancak motosikletlerde böyle bir şeyin olması çok kçük bir ihtimal.

Boş viteste yokuş inince bütün ağırlığı frenlere verirsin, karşına bir şey çıkarsa ani fren yapıp düşmen an meselesi.Motor freni ile gidilirse bu ihtimal biraz daha düşer.Bunun yanında yokuş bitip artık vitese takma zamanın geldiğinde düşük bir vitese takarsan da arka tekerin kitlenip senin yere yuvarlanman yine an meselesi.

bilgilendrdiğin için teşekkür ederim kardeşim sağol

THE İMAM
28 Haziran 2011, 13:31
balataya bi şey olmaz ama bu gibi durumda arabadada, motosiklettede DEBRİYAJ BİLYESİNİ kısa zamanda bitirirsin.

extrem_015
28 Haziran 2011, 13:33
debriyaj bilyalarını yersin yapma yüksek viteste in yokuşu..böylelikle frenlemende kolay olacaktır.

THE İMAM
28 Haziran 2011, 13:40
bide niye böyle bişeye ihtiyaç duyuyorsun,vites boştayken kontrol senden gider.
bunu arabada yapan arkadaşlarda var.boşa atıp ,ekonomi yaptıklarını sanıyorlar ama.yeni nesil arabalarda araba viteste iken gaza basmadığın müddetçe araba yakıt yakmaz.
aynı sistem bazı karbüratörlü ve enjeksiyonlu motorlardada var

krd
28 Haziran 2011, 13:46
Honda eğitimlerinde anlatıldığı üzere: vites değiştirilmesi haricinde, motorun durmasına 1 metre kala debriyaja basılır. O da durduğunuzda motorun stop etmemesi için. Yokuş aşağı inerken debriyaja basılı tutulması hem hakimiyeti kaybettirir hemde ani bir fren yapma durumunda motor gücünden faydalanılmasını engeller.