PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ybr 125'in Arka Jantını Yamulttular Galiba...



babaeskili
27 Haziran 2011, 01:19
Arkadaşlar 3-4 gün önce arka lastik değişimi için lastikçiye gittim değişim yapıldı.Yeni lastikle yola çıktıktan sonra arka tekerlekte balans kaçıklığı olduğunu farkettim fakat lastik yeni olduğu için zamanla oturur dedim ve pek umursamadım.
Bugün jantta bir eğiklik var mıdır acaba diyerekten motoru arka sehpaya aldım ve 3. vitese takıp jikle açarak 3000 devir civarı tekerleğin dönüşünü izledim.Gözle görülür bir kaçıklık vardı ama daha da emin olmak için elime bir bez alıp jantın içine parmağımı değdirdim ve janttan kaynaklı bir sorun olduğunu anladım.Acayip moralim bozuldu ve sizlere sormak istediğim bazı sorularım var..Yanıtlarsanız çok sevinirim.

1)Lastikçi orjinal lastiği sökerken hava basınçlı bir makina(lastiğin uzun süreli kullanımından kaynaklanan janta yapışma olayını gidermek için kullanılan bir alete benziyordu) ile lastiğe baskı uygularken yanlışlıkla 1 kez janta isabet ettirdi ve makina janta değdiği zaman durdu ve gözle görülür bir deformasyon olmadı.Acaba bu esnada ufak bir yamulma olmuş olabilir mi?Bu makina jantı eğecek kadar güçlü müdür?
2) Lastiği çıkarmak için 2 adet levye kullandı bunlar jantı bozmuş olabilr mi?
3) Jantı motosiklete tekrar takarken gözden kaçırdığımız birşey var mıdır acaba?
4) Eğer jant yamulduysa düzeltilebilir mi?
5) Yan sanayi A sınıfı arka jant 85 lira, B sınıfı 65 lira.Acaba bunlar arasında nasıl bir fark vardır?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler... :rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 22:38 ----------

Arkadaşlar düşüncelerinizi 1-2 cümle ile yazsanız bile yetecek bana..En azından yan sanayi jant orjinalinden farklı olduğunu hissettirir mi?

maxi97
27 Haziran 2011, 01:29
eski jantın düzeltilemiyor mu? ben ısıyla jant düzeltilebiliyor diye biliyorum?

babaeskili
27 Haziran 2011, 01:35
Belki düzelttirmek için yarın sanayiye gideceğim ama eskisi gibi olur mu acaba..?

eby78
27 Haziran 2011, 01:37
eski jantın düzeltilemiyor mu? ben ısıyla jant düzeltilebiliyor diye biliyorum?


düzeltiliyor..benim scooter ın da lastik havası inikken yamulmuştu ve düzeltildi.lastik satan büyük bir bayii tercih et,en azından işini düzgün ve özenli yaparlar ;)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:35 ----------


Belki düzelttirmek için yarın sanayiye gideceğim ama eskisi gibi olur mu acaba..?

tabiki olur o kadar kafanda büyütme işini iyi yapan bir lastikçiye yaptır,anlamazsın bile düzeltilen yeri :cat:

yakamoz043
27 Haziran 2011, 01:45
tabıkı kardesım duzeltılyıor olur hemde bal gıbı olur ,yenı jant alaman pek gerek yok bu konuda gıt duzelttır ,yan sanayı jany ıle orjınal bır jant arasından cok buyk bır fark olmaz gozle ama kullanılan metalın bılesımı oranları boyası koruyucusu tabıkı bunlar onemlı etkenler bızler ıcın ,orjınalden şaşma kardes herseyın

babaeskili
27 Haziran 2011, 01:53
Sakınan göze çöp batarmış...Adam jantı sökerken etrafında pervane oldum çizmemesi için ama o demek ki çizmeden yamulttu :pr:
Tekerlek sabit iken janta bakıldığında gözle görülen bir anormallik yok sadece dönerken belli oluyor, acaba takarken mi bir hata yaptı bu adam..?Yarın ilk önce kendim söküp bir daha takacağım bakalım birşey değişecek mi?
Arkadaşlar gecenin bu saatinde cevap verdiğiniz için çok sağolun.Yarın yine gelişmeleri yazacağım.İyi geceler herkese...

maxi97
27 Haziran 2011, 02:26
aynı sıkıntı benim motorda da var ve virajlarda bazen arka taraf hopluyor. orta ayakta gaz verince arka teker özellikle bariz gözüküyor.

zar zor nitrojen bastırdığım için lastiği sökmek istemiyorum.

babaeskili
27 Haziran 2011, 21:22
Arkadaşlar eski lastikte baloncuk varmış o yüzden yapmış o vuruntuyu.Jantı da kontrol ettirdim lastikçiye "Biraz yamukluk var ama bu sürerken farkedilmez" dedi.Acaba lastikteki baloncuk jantın yamulmasına sebep olmuş olablir mi?

Sonra tekrar yeni takılan irc tubeless lastikle az önce 30km yol yaptım ama o da eski Sakura lastik kadar konforlu değil motor çok sarsılıyor başım ağrıdı sarsıntıdan :pr:

Ben bu lastik olayına hiç girmeyecektim ama TÜV muayenesi sırasında lastik diş derinliği az olduğundan mecburen değiştirmek zorunda kaldım...

Arkadaşlar tubeless lastiklerin genel karakteristiği bu mudur?Ben motordan soğumaya başladım artık sırf lastik yüzünden.

F54
27 Haziran 2011, 22:02
aslında lastik çi kadar bu işleri düzgün yapan olmaz bende çok iç lastik değiştirdim jant hep çizil di ama lastikçi lastiği makinayla taktı hiç levye ile uğraşma dı bende dedim ki kendi kendime bir daha lastik patlarsa lastikçiden başkasına elletmem. aslında yeni lastikte böyle sorunlar görülmez jant yamuk olsa sen nasıl gideceksin onuda çok merak ediyorum sorun lastikte olabilir bi lastik için motordan soğuma buna şükret birde çinli kullansan demekki bi gün yakarsın motorunu hele benim başıma gelenleri bi duysan oturup ağlarsın:salut:

piranha dört
27 Haziran 2011, 22:04
Havası fazla olmasın lastiğin.

jawa
27 Haziran 2011, 22:40
Havası fazla olmasın lastiğin.


Olabilir. :)


Alaşım jantlarda esneme payı çok az, gözle görülür yamukluk olmaz, kırılır yada çatlar diye biliyorum ama emin değilim.

Benim ybr nin arka lastiği 4 kere değişti.Orta ayakta çalıştırıp baktığımda sallanma, yalpa oluyor ilk takıldıktan sonra.Zamanla azalıyor.Ama asla tamamen sıfırlanmıyor.

Lastikteki baloncuk jantı yamultmaz.Lastikçideki makine de yamultmaz.Zaten o makine ile yanal bir baskı uygulanıyor.Sen yukarı aşağı bir zıplamadan bahsediyorsun.

Lastiğin bir noktasında fabrika hatası olabilir.Orada ağırlık dengesiz olarak birikmiştir mesela, karşı balans koymak gerekir.Balans ayarı yapan yerlere bir göster derim.

tr100a
27 Haziran 2011, 22:50
Arkadaşlar eski lastikte baloncuk varmış o yüzden yapmış o vuruntuyu.Jantı da kontrol ettirdim lastikçiye "Biraz yamukluk var ama bu sürerken farkedilmez" dedi.Acaba lastikteki baloncuk jantın yamulmasına sebep olmuş olablir mi?

Sonra tekrar yeni takılan irc tubeless lastikle az önce 30km yol yaptım ama o da eski Sakura lastik kadar konforlu değil motor çok sarsılıyor başım ağrıdı sarsıntıdan :pr:

Ben bu lastik olayına hiç girmeyecektim ama TÜV muayenesi sırasında lastik diş derinliği az olduğundan mecburen değiştirmek zorunda kaldım...

Arkadaşlar tubeless lastiklerin genel karakteristiği bu mudur?Ben motordan soğumaya başladım artık sırf lastik yüzünden.







iyi yapmışın bulamadınmı alacak lastik ben cub un lastiğini atıp yerine 90-90-17 önede 275-17 İRC tubalees aldım bende pirpirikliyim lastiği motorcuya değil rotbalanscıya taktırdım aynı zamanda motosiklet cantına balans ta yapabiliyor taktıktan sonra ön lastikte balans olduğu anlaşıldı balansıda düzeltemedi lastiğin üretiminden kaynaklanıyor ve gidon 40 km hızda sallıyor hiç memnun değilim 1.5 senedir kullanıyorum en kısa zamanda değiştiricem biraz dağa eskisin birdağa tövbe türk malı birşey takarsam motoruma

myword1
27 Haziran 2011, 23:21
valla kardesım benım motorda da vardı o yamukluk ama gıderken veya vıraja gırerken sallama yoksa sakın elletme yoksa yenısını alırsın salınımı yanı yamukluk nasıl

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:18 ----------

o yamukluk dedığın senın lastığın kasıntısını almak ıcın yapılan bır eğıklık o yamukluğu aldıramazsın bırde ıstersen deneme sansın varsa yenı jantı alıp balansa sok kendın gor anlayacaksın

babaeskili
28 Haziran 2011, 00:31
Havası fazla olmasın lastiğin.

Evet fazla hava basılmış olacağını düşünerek eve geldikten sonra lastiğin havasını biraz indirdim.Yarın tekrar çıkıp deneme yapacağım bakalım eskisi gibi stabil gidecek mi..?
Ben zaten bu motorun dengesine hayranım eğer zangırtı devam ederse yan sanayi olan aşağıda linkte verdiğim jantı sipariş edeceğim yapacak başka birşey kalmadı.Jant düzeltme işi zaten 75-80 lirayı bulurmuş öyle dediler.

http://www.rialli.com/urunler/190_yamaha-ybr-motorsiklet-yedek-parca/9361__arka-jant-aluminyum-ybr-siyah/

Cevaplarınız için teşekkürler...

babaeskili
11 Şubat 2012, 19:13
Herkese tekrardan merhabalar :bestmt:
Arkadaşlar bundan 7 ay kadar önce benim Ybr 125'in arka jantı yamulmuştu.Askere gideceğim için o aralar yeni jant almak için veya düzelttirmek için acele etmedim ama şimdi askerden geldim çok şükür ve motorla biraz turladıktan sonra tekrardan karnıma ağrılar girdi :salut:
Arkadaşlar motoru kullanırken eskisi gibi keyif alamıyorum çünkü hep az da olsa bir sarsıntı var; bu yüzden sürerken aklım sürekli jantta :pale:
Ben artık yeni bir jant almak istiyorum ve jant fiyatları şu şekilde:

Orijinali:Motoliz'de 294 TL, Rialli 170 TL ,Albay Motor 135 TL (niye böyle anlamadım ???)
A Kalite Yan Sanayi: 95 TL
B Kalite Yan Sanayi:Albay Motor 65 TL (Bulabildiğim en ucuz fiyat bu arkadaşlar)

Şimdi tekrardan sizlerin fikirlerini bekliyorum arkadaşlar acaba hangsini almam daha mantıklı olur? Daha önceden motoruna B kalite jant alan var mı? Bu jant çok mu dandik çok mu kırılgan acaba?? Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler

psyche
11 Şubat 2012, 19:32
A'sını B'sini bilemiyorum tek bildiği Rialli güvenilir bir yer ben ve siteden bir çok arkadaş sorunsuz alışveriş yapmıştır piyasa ortalamasının altında fiyatları var.

Kalite olarak bu grenaj,plastik yada manet değil.Motosikletin jantı çok önemli yürüyen aksamıdır bence orjinalin dışında yan sanayi bakmamalısın bile yerinde olsam rialliden 170 liralık jantı alırdım fakat senin sorunun kesin olarak jant kaynaklımı aksi halde ciddi anlamda zaman ve para kaybı..

babaeskili
11 Şubat 2012, 19:38
Malesef sorun jant kaynaklı çünkü orta sehpada motorun tekerleği dönerken jantın iç tarafına dokunuyorum ve yalpalamayı çok net hissediyorum :pr:

babaçi
12 Şubat 2012, 01:10
Malesef sorun jant kaynaklı çünkü orta sehpada motorun tekerleği dönerken jantın iç tarafına dokunuyorum ve yalpalamayı çok net hissediyorum :pr:

arkadaşım jantı takarken gönyeli takamamış olmasın bu lastikçi,orta göbeği ayarlayamamıştır.lastik sök tak işleminde kolay kolay yamulmaz ybr'nin jantı.

tavsiyem yamaha servisine git,orada bu işlemin tespiti için arka dişliye kibrit kutusu gibi bir alet takıp lastiği çeviriyorlar,aletten çıkan kırmızı lazer ışığının zincirdeki yol alışına göre yanlış montajı tespit edebiliyorlar.aslında arka çatalda mm hesabıyla cetvel var kendinde yapabilirsin.

babaeskili
12 Şubat 2012, 14:53
arkadaşım jantı takarken gönyeli takamamış olmasın bu lastikçi,orta göbeği ayarlayamamıştır.lastik sök tak işleminde kolay kolay yamulmaz ybr'nin jantı.

tavsiyem yamaha servisine git,orada bu işlemin tespiti için arka dişliye kibrit kutusu gibi bir alet takıp lastiği çeviriyorlar,aletten çıkan kırmızı lazer ışığının zincirdeki yol alışına göre yanlış montajı tespit edebiliyorlar.aslında arka çatalda mm hesabıyla cetvel var kendinde yapabilirsin.

Coşkun Abi,cevapladığın için sağol ama arka çataldaki cetveli tam anlayamadım biraz daha açmanız mümkün mü acaba bu durumu??