PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Rodajdaki motor çekiş ve yakıt problemi



Aspiretr
25 Haziran 2011, 19:51
İyi günler arkadaşlar geçen pazartesi bir adet kanuni dolphin aldım sıfır. İlk 50 km sakin kullanımdan sonra ara sıra dip gaz yapmaya başladım ve şuan 420 km'de. 100 km'de 15 lira yani 3,5 küsür litre yakmakta. Bir kere bakıma girdi sadece yağı değişti çamur gibi çıktı. Benim büyük sorunum ise dik bir yokuşu 50'lik today iki kişi çıkarken benim 100'lük motorla tek kişi çıkamıyor oluşum. Bu çekiş sorunu km ilerledikçe düzelecek mi yoksa böyle sabit mi kalacak? Ayrıca yakıtta emsallerine göre oldukça fazla, rodajdan sonra yakıtın düzeleceği söylendi. :pale: Bilgisi olan arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim.

Seko
25 Haziran 2011, 20:14
Motorun daha rodajda ve hızlı gitmek istemiyor işte neden zorluyorsun ki ? Bu kullanma şeklin doğru değil. Bir kere 50 km değil yaklaşık 1000 km sakin kullanman lazım. Bırak zorlama, 1000 - 1500 km'ye gelince kendiliğinden açılır. Bas açılsın diyen usta bozuntularına inanma.

murat0642
25 Haziran 2011, 20:18
arkadaş dogru söylüyor. yakıtında düzelecektir tabiki . dikkatlı zorlamadan ve sakın sakın sür .

Aspiretr
25 Haziran 2011, 20:33
Motorun daha rodajda ve hızlı gitmek istemiyor işte neden zorluyorsun ki ? Bu kullanma şeklin doğru değil. Bir kere 50 km değil yaklaşık 1000 km sakin kullanman lazım. Bırak zorlama, 1000 - 1500 km'ye gelince kendiliğinden açılır. Bas açılsın diyen usta bozuntularına inanma.

Öncelikle tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. :cat: Motoru inanılmaz derecede sıkıştırmaktayım 2 gün önce deniz seviyesinden 1200 metredeki bir dağa tırmandım. Artık daha dikkatli kullanırım teşekkürler. Peki yakıt konusu ne olacak? :silent:

yakamoz043
25 Haziran 2011, 22:10
motoru çok aşırı sıkıştırıyosun,bu yazmış oldugun sorunların ılerıkı zamanda dahada artacaktır buna emın ol busekılde gıdersen bellıkı bıraz da olsa motora eser bırakmısın cıgerıne ,daha sakın daha tatlı bır kullanım ıle motoru duzgun halde acabılırsın

raif34
26 Haziran 2011, 01:18
:pr: BENCE SIKIŞTIRABİLDİGİN KADAR SIKIŞTIR AMA FAZLA YÜKSEK DEVİRDE KALMA.. DİP GAZ 3/4 DAKKA GİT SONA YAVAŞLA MESELA 40/50 KM KADAR DÜŞ SONA YİNE DİP GAZ YAP SERİN HAVADA OLMASINA DİKKAT ET HARARET YAPAR.. ISINIR YANİ.. DİP GAZLA MOTORU YORMADAN BUNU TEKRARLA.. 1000/2000 KM SONA MOTORUN RODAJINI TAMAMLAMIŞ OLUR VE DEVRİ YANİ ROLANT AYARIDA AÇILDIKÇA YÜKSELİR AYAR VİDASINDAN ROLANTI DÜŞÜR.. SERVİS KATALOGUNA GÖRE AÇARSAN O YOKUŞU HİÇ BİR ZAMAN ÇIKAMASSIN MOTORUN SIKI ÇALIŞIR HEM FAZLA YAKAR HEM GİTMEZ..:cat::cat::cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:13 ----------

ÇOK SIFIR MOTORA BİNDİM.İŞİM GEREGİ YANİ 20 YILLIK KURYE 25 YILLIK TOPLAMDA MOTOR BİNİCİSİ OLARAK YAZIYORUM BUNLARI..
BEN HİÇ BİR ZAMAN KATALOG ÜZERİNDEN RODAJ YAPMADIM NE BİLİYORSAM ONU YAPTIM VE MOTORLARIM ZENİT SAAT GİBİ SAYARDI .. 125 LİK Bİ MOTORU BAYİDEN ALDIGIMDA 2 DAKKA SONA 120 KM Yİ GÖRÜYORDUM.. MOTORUN KOKUSUNU DUYANA KADAR.. AMA UZUN MESAFE GİTMEDEN SONA 40/50 GİBİ KM LERE DÜŞEREK TEKRAR 120 BUNU TEKRAR TEKRAR YAPARAK MOTORU AÇIYODUM .. 2000 SENESİNDE HONDA TİTAN ALDIM 2005 DE SATTIM 5 SENE KURYELİKTE KULLANDIM GÜNLÜK ORTALAMA 250/300 KM YAPARAK VARIN HESAPLAYIN 5 SENE ÇARPI GÜNLÜK ORTALAMA 250 KM:queen:

Aspiretr
26 Haziran 2011, 02:28
Aynen dediğiniz gibi yaptım zaten ama Antalyada yaşadığımdan ötürü 40 derece altında kullanıyorum motoru hararet konusunda bir bilgim yok çekişten düşme yaşanmıyor :wiinkk:

RunemagicK
26 Haziran 2011, 03:03
rodajda iken benim motorda 4,5lt filan yakıyordu, şimdi 3,5lt
aslında normalde 3,1 yakması lazım ama rodajda arada bir gaza abandım, böyle oldu.

ozgurakman
26 Haziran 2011, 03:38
bende rodajda sıkıştırdım benimki de 2.7 lt yakması gerekirken 3.1 lt yakıyor.

myword1
26 Haziran 2011, 04:26
öncelıkle herkeze selam ben kendım tamırcıyım ama senın deiğin gibi motor açılmaz hem bunlar ufak yanı en fazla 200 bg makınalar ben 1000bglık makınaların rektıfıyesını yaptığımızda adama dıyemıyoruz sonuna kadar aban sonra yuk azalt sonra yıne ver dıyemıyoruz cunku bı arızasında yuksekmalıyet oluyor ama sole soleyım motor acımı ıçın motor sılındır gomleklerı yağ tutunabılmesı ıcın homlama çızgılerı var bu cızgıler asağıdan yukarıya helısel cızıklerdır.bu çızıkler pıstondan ve gomlekten fazla asınarak pıston sıkışması asırı surtunme olacağından dolayı yağ tutunamıyacak ve surtunme hat safaya cıkacak pekı sıze bı soru normalde 1000 veya 1500 kmde değiştirdiğiniz yağı ılk bakımı neden 100 km de bunu cevaplarsanız zaten motoru n dılınden azda olsa anlarsınız bununda cevabı bole her zaman cevap yazamıyorum ama yanlısları duzeltelım kı herkezın doğrusunun bırlestığı yerde yanlıs cıkmaz

Aspiretr
26 Haziran 2011, 16:22
öncelıkle herkeze selam ben kendım tamırcıyım ama senın deiğin gibi motor açılmaz hem bunlar ufak yanı en fazla 200 bg makınalar ben 1000bglık makınaların rektıfıyesını yaptığımızda adama dıyemıyoruz sonuna kadar aban sonra yuk azalt sonra yıne ver dıyemıyoruz cunku bı arızasında yuksekmalıyet oluyor ama sole soleyım motor acımı ıçın motor sılındır gomleklerı yağ tutunabılmesı ıcın homlama çızgılerı var bu cızgıler asağıdan yukarıya helısel cızıklerdır.bu çızıkler pıstondan ve gomlekten fazla asınarak pıston sıkışması asırı surtunme olacağından dolayı yağ tutunamıyacak ve surtunme hat safaya cıkacak pekı sıze bı soru normalde 1000 veya 1500 kmde değiştirdiğiniz yağı ılk bakımı neden 100 km de bunu cevaplarsanız zaten motoru n dılınden azda olsa anlarsınız bununda cevabı bole her zaman cevap yazamıyorum ama yanlısları duzeltelım kı herkezın doğrusunun bırlestığı yerde yanlıs cıkmaz

Çok teşekkür ederim yorumunuzla bizi aydınlattığınız için. Artık daha dikkatli olurum bu konuda herkese teşekkür ederim. Tekeriniz düz bassın.:)

myword1
27 Haziran 2011, 23:14
onemlı değil herzaman yardımcı olurum

sozyurt
28 Haziran 2011, 01:27
Tabiki farklı fikirler çıkıcaktır.Onlarda bi seçenek yaşanmış tecrube edilmiş.Bencede motor parçalarının alışması gibi bizimde makinayı tanımamız için gerekli bi zaman olmalı.Makina kul yapısı hatalı üretim olma ihtimalide var.İnsanın tanımadığı bilmediği bi makinayı limitlerde kullanmasını doğru bulmuyorum.En azından güvenene kadar.Unutmayalım herşeyin fazlası zarar haddini aşmamak gerek.

myword1
29 Haziran 2011, 23:30
aynen katılıyorum

eby78
29 Haziran 2011, 23:54
onemlı değil herzaman yardımcı olurum

Bir soru daha dogrusu sıkıntı da benden..0 km bir cup motor aldım 3 gün önce..şu an 140 km de..sorunum 4.viteste 50 km de giderken oluyor,sanki biri motoru arkadan tutup bırakıyor..bariz hissediyorsunuz motorun gitmediğini..gazı çeviriyorum isteksiz hızlanıyor ama yine kasılıyor..bugun bujiyi söktü servis baktı,hafif siyah olmuş uç kısmı..bunu neden yapar yeni motor..

bu arada motoru ilk 50 km neredeyse 50 km hızın üzerine cıkartmadım ve sıkıştırmadım..50 km den sonra yine sıkıstırmadan 50-60 km hızlarda 3-4 vites te kullanıyorum..yanii bildiğiniz günlük normal kullanım..extra bir rodaj cabası yapmadım..sıkıstırmadan normal kullanıyorum..2-3 kere 80-85 km hıza anlık cıktım o kadar..

Blackeagletr
30 Haziran 2011, 00:58
:pr: BENCE SIKIŞTIRABİLDİGİN KADAR SIKIŞTIR AMA FAZLA YÜKSEK DEVİRDE KALMA.. DİP GAZ 3/4 DAKKA GİT SONA YAVAŞLA MESELA 40/50 KM KADAR DÜŞ SONA YİNE DİP GAZ YAP SERİN HAVADA OLMASINA DİKKAT ET HARARET YAPAR.. ISINIR YANİ.. DİP GAZLA MOTORU YORMADAN BUNU TEKRARLA.. 1000/2000 KM SONA MOTORUN RODAJINI TAMAMLAMIŞ OLUR VE DEVRİ YANİ ROLANT AYARIDA AÇILDIKÇA YÜKSELİR AYAR VİDASINDAN ROLANTI DÜŞÜR.. SERVİS KATALOGUNA GÖRE AÇARSAN O YOKUŞU HİÇ BİR ZAMAN ÇIKAMASSIN MOTORUN SIKI ÇALIŞIR HEM FAZLA YAKAR HEM GİTMEZ..:cat::cat::cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:13 ----------

ÇOK SIFIR MOTORA BİNDİM.İŞİM GEREGİ YANİ 20 YILLIK KURYE 25 YILLIK TOPLAMDA MOTOR BİNİCİSİ OLARAK YAZIYORUM BUNLARI..
BEN HİÇ BİR ZAMAN KATALOG ÜZERİNDEN RODAJ YAPMADIM NE BİLİYORSAM ONU YAPTIM VE MOTORLARIM ZENİT SAAT GİBİ SAYARDI .. 125 LİK Bİ MOTORU BAYİDEN ALDIGIMDA 2 DAKKA SONA 120 KM Yİ GÖRÜYORDUM.. MOTORUN KOKUSUNU DUYANA KADAR.. AMA UZUN MESAFE GİTMEDEN SONA 40/50 GİBİ KM LERE DÜŞEREK TEKRAR 120 BUNU TEKRAR TEKRAR YAPARAK MOTORU AÇIYODUM .. 2000 SENESİNDE HONDA TİTAN ALDIM 2005 DE SATTIM 5 SENE KURYELİKTE KULLANDIM GÜNLÜK ORTALAMA 250/300 KM YAPARAK VARIN HESAPLAYIN 5 SENE ÇARPI GÜNLÜK ORTALAMA 250 KM:queen:

Hocam şu kısımda öyle bi işkembeden atmışsın ki artık bişey yazmayacaktım ama tutamadım kendimi.

0 km motor geldiğinde motorun aksamı ne kadar pürüzsüz üretilmeye çalışılsada yinede içinde çapaklar kalır. Bu metal parçaları ilk yağ değişiminde rahatça pis yağın içinde görebilirsin. İlk 1000 km dediğin gibi sıkıştırırsan bu çapaklar silindiri çizer ve yağ yakmaya başlarsın 2 gün sonra sanki onbinlerce yol yapmış bi motor gibi gidersin rektefiye ettirirsin motorunu böyle kaç kişi geldi bana dert yandı. Kurye olman 30 40 sene motosiklete binmiş olman ve bi sorunla karşılaşmaman bu gerçeği değiştirmez istisnalar kaideyi bozmaz. Kimseyi yanlış yönlendirmeyelim.

Chronix
30 Haziran 2011, 13:18
Öncelikle tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. :cat: Motoru inanılmaz derecede sıkıştırmaktayım 2 gün önce deniz seviyesinden 1200 metredeki bir dağa tırmandım. Artık daha dikkatli kullanırım teşekkürler. Peki yakıt konusu ne olacak? :silent:

eğer rodajı bu şekilde yaptıysan herşey için çok geç:) motorun ömrünü rodajı belirler, bundan sonra artık daha dikkatli ol motoru zorlama ani gazlamalardan kaçın yakıtın düştüğünü görürsün.

myword1
03 Temmuz 2011, 05:22
sen ona acımazsan o sana hıç acımaz ona gore ağzı yok dılı yok

Aspiretr
06 Temmuz 2011, 02:39
Bir soru daha dogrusu sıkıntı da benden..0 km bir cup motor aldım 3 gün önce..şu an 140 km de..sorunum 4.viteste 50 km de giderken oluyor,sanki biri motoru arkadan tutup bırakıyor..bariz hissediyorsunuz motorun gitmediğini..gazı çeviriyorum isteksiz hızlanıyor ama yine kasılıyor..bugun bujiyi söktü servis baktı,hafif siyah olmuş uç kısmı..bunu neden yapar yeni motor..

bu arada motoru ilk 50 km neredeyse 50 km hızın üzerine cıkartmadım ve sıkıştırmadım..50 km den sonra yine sıkıstırmadan 50-60 km hızlarda 3-4 vites te kullanıyorum..yanii bildiğiniz günlük normal kullanım..extra bir rodaj cabası yapmadım..sıkıstırmadan normal kullanıyorum..2-3 kere 80-85 km hıza anlık cıktım o kadar..

Hocam motorunuzun hava ayarları bozuk. Buji siyahsa ve motoru sıkıştırmadım diyorsanız benzin fazla geliyodur havayı az alıyodur. Karbüratörden anlayan bir tamirciye götürüp hava-benzin ayarını yaptırın hem yakıt düzelecektir hemde çekişte artma olacaktır. İsteksiz hızlanma olayıda havayı az almasından kaynaklanıyordur.

raif34
07 Temmuz 2011, 22:32
tamircilerden çektigim kadar kuryelik hayatımda hiç bişiden çekmedim..
ön lastikden ses geliyor dersiniz onlar arka lastigi söker.. ön fren balatası bitik dersiniz arka balatayı degiştirirler
ara sıra bazı somun ve civataları sıkmazlar hatta ara ara takmadıkları bile olur sona dersiniz ki usta bu niye böle..
oda derki kullanıcı hatası.. buyur burdan yak bana tamircileri anlatma .... insanları motordan sogutanlar etkeninde tamircilerin payı yokmu sanıyorsunuz...

---------- Post added at 21:27 ---------- Previous post was at 21:23 ----------


Hocam şu kısımda öyle bi işkembeden atmışsın ki artık bişey yazmayacaktım ama tutamadım kendimi.

0 km motor geldiğinde motorun aksamı ne kadar pürüzsüz üretilmeye çalışılsada yinede içinde çapaklar kalır. Bu metal parçaları ilk yağ değişiminde rahatça pis yağın içinde görebilirsin. İlk 1000 km dediğin gibi sıkıştırırsan bu çapaklar silindiri çizer ve yağ yakmaya başlarsın 2 gün sonra sanki onbinlerce yol yapmış bi motor gibi gidersin rektefiye ettirirsin motorunu böyle kaç kişi geldi bana dert yandı. Kurye olman 30 40 sene motosiklete binmiş olman ve bi sorunla karşılaşmaman bu gerçeği değiştirmez istisnalar kaideyi bozmaz. Kimseyi yanlış yönlendirmeyelim.



ha sizler eleştirilmektende hoşlanmaz sınız ama burası da beni baglamaz... saglam bi parçayı bile artık degiştirir oldunuz yeni başlayanlara motora binmeye yani.. onlara allah kolaylık versin inşallah tamircilerle akraba olmadan kendi arzalarını ufak tefek kendileri yapmaya başlar... bu arada işkembe falan derken kendinden bahsetme dogru konuş anlaşılan artiz bi şekilsin 4 silindir...

---------- Post added at 21:32 ---------- Previous post was at 21:27 ----------

Ama iyi tarafı.. Bu anlattıgım tamirciler yüzünden bişilerden anlar olduk..
Sözüm işini iyi yapanlara diil. Eleştirileri hazmedeyenler saten tamirci diildir...

eby78
07 Temmuz 2011, 22:33
Aspiretr bilgi için teşekkür ederim..bugun 500 km bakımına girdi..tam sentetik yağ koyduk,buji değişti hava ayarı yapıldı..dediğin gibi şimdi eser yok eski halinden..kullandıkça da açılıyor motor ;)

raif34
07 Temmuz 2011, 22:43
hocam motorunuzun hava ayarları bozuk. Buji siyahsa ve motoru sıkıştırmadım diyorsanız benzin fazla geliyodur havayı az alıyodur. Karbüratörden anlayan bir tamirciye götürüp hava-benzin ayarını yaptırın hem yakıt düzelecektir hemde çekişte artma olacaktır. Isteksiz hızlanma olayıda havayı az almasından kaynaklanıyordur.

jiklen açık kalmasın

---------- Post added at 21:37 ---------- Previous post was at 21:34 ----------


bir soru daha dogrusu sıkıntı da benden..0 km bir cup motor aldım 3 gün önce..şu an 140 km de..sorunum 4.viteste 50 km de giderken oluyor,sanki biri motoru arkadan tutup bırakıyor..bariz hissediyorsunuz motorun gitmediğini..gazı çeviriyorum isteksiz hızlanıyor ama yine kasılıyor..bugun bujiyi söktü servis baktı,hafif siyah olmuş uç kısmı..bunu neden yapar yeni motor..

Bu arada motoru ilk 50 km neredeyse 50 km hızın üzerine cıkartmadım ve sıkıştırmadım..50 km den sonra yine sıkıstırmadan 50-60 km hızlarda 3-4 vites te kullanıyorum..yanii bildiğiniz günlük normal kullanım..extra bir rodaj cabası yapmadım..sıkıstırmadan normal kullanıyorum..2-3 kere 80-85 km hıza anlık cıktım o kadar..

jiklen açık kalmasın bi kontrol et belki takılı falan kalıyordur.. Karbüratörü elletme eski halini ararsın:))

---------- Post added at 21:40 ---------- Previous post was at 21:37 ----------


bir soru daha dogrusu sıkıntı da benden..0 km bir cup motor aldım 3 gün önce..şu an 140 km de..sorunum 4.viteste 50 km de giderken oluyor,sanki biri motoru arkadan tutup bırakıyor..bariz hissediyorsunuz motorun gitmediğini..gazı çeviriyorum isteksiz hızlanıyor ama yine kasılıyor..bugun bujiyi söktü servis baktı,hafif siyah olmuş uç kısmı..bunu neden yapar yeni motor..

Bu arada motoru ilk 50 km neredeyse 50 km hızın üzerine cıkartmadım ve sıkıştırmadım..50 km den sonra yine sıkıstırmadan 50-60 km hızlarda 3-4 vites te kullanıyorum..yanii bildiğiniz günlük normal kullanım..extra bir rodaj cabası yapmadım..sıkıstırmadan normal kullanıyorum..2-3 kere 80-85 km hıza anlık cıktım o kadar..

jikleni kontrol et takılı kalmış olabilir.. Karbüratörü elletme.. Eskisini arar olursun

---------- Post added at 21:43 ---------- Previous post was at 21:40 ----------


aspiretr bilgi için teşekkür ederim..bugun 500 km bakımına girdi..tam sentetik yağ koyduk,buji değişti hava ayarı yapıldı..dediğin gibi şimdi eser yok eski halinden..kullandıkça da açılıyor motor ;)
yeni bi motorda kolay kolay karbüratör ellenmez yapılanları gördünmü yakından..

Blackeagletr
08 Temmuz 2011, 02:38
tamircilerden çektigim kadar kuryelik hayatımda hiç bişiden çekmedim..
ön lastikden ses geliyor dersiniz onlar arka lastigi söker.. ön fren balatası bitik dersiniz arka balatayı degiştirirler
ara sıra bazı somun ve civataları sıkmazlar hatta ara ara takmadıkları bile olur sona dersiniz ki usta bu niye böle..
oda derki kullanıcı hatası.. buyur burdan yak bana tamircileri anlatma .... insanları motordan sogutanlar etkeninde tamircilerin payı yokmu sanıyorsunuz...

---------- Post added at 21:27 ---------- Previous post was at 21:23 ----------





ha sizler eleştirilmektende hoşlanmaz sınız ama burası da beni baglamaz... saglam bi parçayı bile artık degiştirir oldunuz yeni başlayanlara motora binmeye yani.. onlara allah kolaylık versin inşallah tamircilerle akraba olmadan kendi arzalarını ufak tefek kendileri yapmaya başlar... bu arada işkembe falan derken kendinden bahsetme dogru konuş anlaşılan artiz bi şekilsin 4 silindir...

---------- Post added at 21:32 ---------- Previous post was at 21:27 ----------

Ama iyi tarafı.. Bu anlattıgım tamirciler yüzünden bişilerden anlar olduk..
Sözüm işini iyi yapanlara diil. Eleştirileri hazmedeyenler saten tamirci diildir...

Üslubuna dikkat et. İster 4 silindire binerim ister tek silindire binerim bu seni ilgilendirmez.
Ben 20 bin lira buldummu araba değil motor alan bi şekillerdenim bu artizlikse artizim.
2 yıl tamircide çalıştım kimse bana gelipte rodajını düzgün yaparken motor yağ yakmaya başladı çekişten düştü demedi ama 10 dan fazla rodajdayken düzgün kullanılmamış motosiklet geldi.
Ben işkembeden atıyorsam, honda yamaha kawasaki suzuki bmw gibi motosiklet devleri de işkembeden atıyor demektir. Tek doğru sensin kardeşim.

_pLay_06
08 Temmuz 2011, 03:09
Öncelikle tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. :cat: Motoru inanılmaz derecede sıkıştırmaktayım 2 gün önce deniz seviyesinden 1200 metredeki bir dağa tırmandım. Artık daha dikkatli kullanırım teşekkürler. Peki yakıt konusu ne olacak? :silent:

bence cok gecmeden sen motoru sıfır nıyetıne satıp yenısını al :D

raif34
09 Temmuz 2011, 17:17
Üslubuna dikkat et. İster 4 silindire binerim ister tek silindire binerim bu seni ilgilendirmez.
Ben 20 bin lira buldummu araba değil motor alan bi şekillerdenim bu artizlikse artizim.
2 yıl tamircide çalıştım kimse bana gelipte rodajını düzgün yaparken motor yağ yakmaya başladı çekişten düştü demedi ama 10 dan fazla rodajdayken düzgün kullanılmamış motosiklet geldi.
Ben işkembeden atıyorsam, honda yamaha kawasaki suzuki bmw gibi motosiklet devleri de işkembeden atıyor demektir. Tek doğru sensin kardeşim.

2 yıl tamircide çay taşımakla bu iş ögrenilmez ... bu arada durumun iyi anlaşılan millet 2 binlira bulup bi çin motoru alamasken sen 20 binlira buluyon.. demekki tamirciligi hobi olarak yapıyorsun neyse sen çay taşımaya devam et ama ara sıra ustana bak ne yapıyo..
ve son olarak burda herkes yorum yapıyo sanırsam sen bile yapıyorsan ben niye yapmim:) 4 silindir..

Blackeagletr
10 Temmuz 2011, 01:08
2 yıl tamircide çay taşımakla bu iş ögrenilmez ... bu arada durumun iyi anlaşılan millet 2 binlira bulup bi çin motoru alamasken sen 20 binlira buluyon.. demekki tamirciligi hobi olarak yapıyorsun neyse sen çay taşımaya devam et ama ara sıra ustana bak ne yapıyo..
ve son olarak burda herkes yorum yapıyo sanırsam sen bile yapıyorsan ben niye yapmim:) 4 silindir..

Öğrencilik yıllarımda tamircilik yaptım paraya ihtiyacım olduğu için. 2 yıl tamircide çalıştığımı bu süre içinde bu rodajı yanlış yapılıp getirilen birçok motora şahit olduğumu belirtmek için söyledim ama sen çok güzel bir şekilde her yöne çekmişsin.
Benim ekonomik durumum seni neden bu kadar ilgilendirdi anlamadım zaten. Heralde zenginin malı züğürdün çenesini yorarmış bu olsa gerek pek zenginde sayılmam elimde olan bütün para motora gidiyor sadece çok merak ettiysen. Millet ev almaya çalışırken ben motor almaya çalışıyorum.
Neyse seninle tartışmaya girip arkadaşın konusunu baltalamayacağım. Hakaret ederek inceden laf soktuğunu mu sanıyorsun bilmiyorum ama böyle çocukça şeylere ayıracak vaktim yok. İyi forumlar.

raif34
10 Temmuz 2011, 01:34
aynen yazdıklarına katılıyorum.bak bişiler ögrenmeye başladın bile..forum en çok sana yarıcak bişiler kap...

pring
10 Temmuz 2011, 03:32
arkadaşım senin sorunun rodaj bitince tamamen düzelcek gibi değil..umudunu sadece buna bırakıp servise göstermeyi ihmel etme de durum içinden çıkılmaz bi hal almasın