PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Küçük Turbo Nerden Bulunur ?



engineers
24 Haziran 2011, 01:59
arkadaşlar şu peugeot satelis 125 turbonun üstünde kullanılan süpercharger sistemin aynısını yapmak için o kadar küçük bir turbo nerden teymin edebiliriz tecrübesi tanığı olan varmı
mesela bize
Garret GT12
GT1241 - 756068-1 gibi bir ürün lazım yada ta kendisi

bakarmısınız adamlar neler yapmış
http://www.youtube.com/watch?v=pUJk0N3byb0
http://www.youtube.com/watch?v=yPWaNFbgEEc&feature=related

efe tolga
24 Haziran 2011, 02:08
Demekkii para b.k olunca insan ne yapacağını şaşırıyor.

engineers
24 Haziran 2011, 02:15
100cc cub motora turbo takmışlar
http://www.youtube.com/watch?v=yPWaNFbgEEc

acayüp
24 Haziran 2011, 02:28
Adamlar yapar arkadaş. Sen önce maliyetine bak.
Ben 50 cc aprilia için ufaktan bir mod maliyeti çıkardım. En ucuz parçalarla 3000 euro tuttu.

gs500inanc
24 Haziran 2011, 02:34
bulsan taksan bile verimli çalıştırabilecek misiniz??? takınca herşey bitecek mi??? neden 2 zamanlı bir scooter felan modifiye etmiyorsunuz?? hem yapabilme imkanınız daha fazla hem de çalıştığını daha uzun zaman görürsünüz. iş yalnızca turbo nun egsoz gazıyla döndüğünü görmek mi??? youtube'da bir dünya video var ..her motora takmışlar. hangileri performans artışı sağlamış?? sağlasa bile orjinal parçalarıyla ne kadar çalışabilir???

engineers
24 Haziran 2011, 02:35
Adamlar yapar arkadaş. Sen önce maliyetine bak.
Ben 50 cc aprilia için ufaktan bir mod maliyeti çıkardım. En ucuz parçalarla 3000 euro tuttu.

Ama biz sadece turbo yapsak bişey tutmaması lazım sadece egsozu büküp turbodan geçiricez bide hava girişine turbo çıkışını bağlıcaz


yada direk ön varyatörden turbonun egsoz girişini iptal edip kayışla tahrik alabiliriz bu peıugeutun yaptığı

her iki durumdada masrafımız sadece turbo ve işçilik oluyor , tabi bide motoru 2 aye bölüp elimize almakta var :))

acayüp
24 Haziran 2011, 02:47
Aprilia yada gilera gibi bir markada bile sırf piston değişiminde dahi krank değişimi şartken turbo gibi ciddi bir modifiyeyi hangi markanın orjinal krank ı sübapları eksantiriği pistonu vsvs kaldırabilir. Hele çin malıysa vay haline.

engineers
24 Haziran 2011, 02:47
bulsan taksan bile verimli çalıştırabilecek misiniz??? takınca herşey bitecek mi??? neden 2 zamanlı bir scooter felan modifiye etmiyorsunuz?? hem yapabilme imkanınız daha fazla hem de çalıştığını daha uzun zaman görürsünüz. iş yalnızca turbo nun egsoz gazıyla döndüğünü görmek mi??? youtube'da bir dünya video var ..her motora takmışlar. hangileri performans artışı sağlamış?? sağlasa bile orjinal parçalarıyla ne kadar çalışabilir???

evet haklısınız , ama bir çok arabada kullanılan basit bir teknoloji olmasına rağmen motorlarımızın krank ve silindir dayanımını deneyerek kullanmak lazım aslında yapılabilirliği çok kolay ama dayanımı hususunda sizinle aynı fikirdeyim

GorkeM
24 Haziran 2011, 03:31
http://cgi.ebay.com/GARRETT-GT12-GT1241-JOURNAL-BEARING-TURBO-50HP-130HP-/160463194035?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item255c5a07b3

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GARRETT-GT12-72TRIM-43AR-GT1241-TURBO-JOURNAL-BEARING-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem587fae4579QQitemZ38009 9249529QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccesso ries

E-bay'dan :)

gs500inanc
24 Haziran 2011, 03:59
merak ettim kendisi yapmış olan var mı bu düzeni??

engineers
24 Haziran 2011, 05:40
http://cgi.ebay.com/GARRETT-GT12-GT1241-JOURNAL-BEARING-TURBO-50HP-130HP-/160463194035?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item255c5a07b3

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GARRETT-GT12-72TRIM-43AR-GT1241-TURBO-JOURNAL-BEARING-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem587fae4579QQitemZ38009 9249529QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccesso ries

E-bay'dan :)

Görkem Çok pahalıymış ama ben şöle 250$ civarı hayal etmiştim :( sükutu hayale uğradım şimdi :(( olsun çıkmasını falan buluruz belki biraz arge yapıcam bakiim en ucuz nerden tedarik etmek mümkün acaba garretın türkiye distrübütörüne sipariş etsek nederler bize :mrgreen: gülerlermi :)))

---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:14 ----------


merak ettim kendisi yapmış olan var mı bu düzeni??

peugeot satelis 125 compressor bunu yapmış

http://static.blogo.it/motoblog/peugeotsatelis125compressor8007001f.jpg

http://www.scooter-station.com/ttesimages/scooters/Peugeot_Satelis_Compressor_moteur_stmz

bende bu düzenin aynısını civic araçta hesaplarını ve manifold kaynağını ben yapmıştım hala tepe tepe kullanıyorlar
ancak sistemin bir dezavantajı var yüksek devirde turbo devreye giriyor (çünkü çıkan egsoz basınçının turboya yetmesi için fazla gaz yanıp çıkan egsoz gazı debisinin yetmesi gerekiyor) bu nedenle düşük devirlerden ziyade yüksek bir devir aralığına yerleştiriyoruz
burada temel sorun scooterın yada motorun azıcık çıkan egsozunun çevirebileceği kadar ufak turbo sanırım dünyada yok gibi mesela IHI turbo firmasına baktım IHI RHB31 en küçük olanı oda 105hp gibi değerlerden bahsediyor bunun egsozdan olması o zaman imkansız yani galiba gördüklerimiz videodakiler süs olmalı amma velakin bu sistem ön varyatörden tahrikle net ( supercharger dediğimiz olay oluyor bu durum (satelis 125 teki gibi) çalışır yada büyük motorların egsozu yetebilir

-eren-
24 Haziran 2011, 05:44
http://www.sahibinden.com/search.php?a=4&&b[search_text]=turbo&b[page]=1&b[sort_field]=date_first_activated&b[sort_order]=desc&c2=89096&c=89096&sListe=1
Birçok aracın çıkma olarak turbosu mevcut.Sonuçta aynı işi görüyorlar tek fark kalite.
Ufak boyutlarda olanlarıda var,
Yazarken siz bilimsel olarak döktürmüşsünüz :)
Peki turbo girişi daraltılsa basınç artmazmı?

engineers
24 Haziran 2011, 22:55
İyi güzel bi sürü turbo varda Eren insan yicek bunu :))) motora takıcaz mini mini bi turbo lazım bize arabalardakiler büyük geliyor sorun orda

şimdi şöle hesaplıyoruz
turbonun bize veriçeği efektif kompresyon = ((turbo çıkış basınço PSI cinsinden / 14.7) + 1) * (araçın kompresyon oranı )

mesela 1 bar 14.5 psi çıkış elde ettiğimiz bir turbo var diyelim onuda kullandığımız araçın kompresyon oranı 11/1 olsun bu durumda efektif kompresyon 21,8 falan olur yani 2 katına yakın bir güçü 1 bar lık turbo basıncıyla elde etmiş oluyoruz motorun standart güçünün

turbonun hava girişi küçültülürse çıkış verimi düşer yani küçültmek olmuyor

kokohami45
24 Haziran 2011, 23:05
Arkadaşlar çok güzel bir konuyq değindiniz ben uzun zamandır çalışıyorum turbıyu bugün aldım kısmetse 110 luk yamaha crptonuma deneme amaçlı takıcam elimde kazalı transik turbosu var tabi para verip almadım sanayici usulu tek kalan yağlama olayı :d onuda halledicem kısmetse bağlamayı düşünüyorum gelişmelerden haberdar edicem

-eren-
24 Haziran 2011, 23:08
Bilgilendirme için teşekkürler.
yüksek ccli motosikletlerin motorları sanırım bu turboları çalıştırır oda extra masraf demek.
Zaten yüksek ccli bi motosiklet aldımı turboyada gerek kalmaz 300 üzerinde işiniz yok ise :cherry: