PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motorsikletim çok bağırıyo



kocak.
22 Haziran 2011, 10:15
arkadaslar uzunca bi aradan sonra tekrar motoruma kavuştum. Dün bayiden sıfır aldıgım Arora YM 150 Superstar marka motorsikletim in deviri çok çabuk yükseliyo hemen vites istiyo bağırıyo bunların sebebleri ve çözümleri nelerdir. Arka dişliyi küçültsem bu sorun halolurmu yardımlarınızı bekliyorum.

THE İMAM
22 Haziran 2011, 13:18
daha bismillah motorun rodajını falan bi bitir bakalım.dişli küçültmen rodajı bitmemişmotoru çok zorlar.
küçük cc (125-150 vs) motorlar zaten vites araları kısa olduğu için çabuk devirlenir onun içim kafana takma.
motor hacimleri küçük olduğundan yüksek hıza çıkabilmesi için tabiki devirli gitmesi gerek.
ne kadar ekmek o kadar köfte.
altındaki makina 250 cc olsa ş.içinde 3, vites bile sana yeter ama

kocak.
22 Haziran 2011, 16:07
Rodajı nı nasıl yapmayalıyım hocam senın bılgın varsa yardımcı olurmusun bana.Kitapçığa bak deme kitapçık yok.

ysn17
22 Haziran 2011, 16:43
Rodajı nı nasıl yapmayalıyım hocam senın bılgın varsa yardımcı olurmusun bana.Kitapçığa bak deme kitapçık yok.

ILK 600 km de 60' i gecme 600 de servise git

gokmenkurt
22 Haziran 2011, 17:06
bu iyi birşey. motor ne kadar rahat devirleniyorsa o kadar seri olur. ha çözüm istiyorsan; 3. viteste 80 gitmek yerine 5ci viteste gitmeyi dene. her zaman tapa gaz açmak zorunda değilsin. hiç sesi çıksın istemiyorsanda devir 2500 deyken vites at. yükseltme.

ama bunlar rodajdan sorna geçerli. rodajı doğru bitirmen gerekiyor kitapçıkta yazan en doğru bilgi olacaktır.

kocak.
23 Haziran 2011, 14:59
İşte sorun kitapçığın olması kitapçıgı bulamadım nette varmıdırki acaba ?

Zıpkıncı
23 Haziran 2011, 15:16
İlk bakım 1000 km. olması lazım ama 600-800 de olabilir. Bu zamana kadar gaz kolu yarım açık olacak. Daha sonra 3/2 açabilirsin 200-300 km. kadar. Bunuda devirince tam gaz aç ama devri redline yapma...

srhtsglm
23 Haziran 2011, 16:09
ilk 1000 km çok zorlamadan düşük-orta-orta üst devirlerde kullan bu süreç piston-segman ve diğer parçaların birbirine alışım sürecidir.unutmaki sürekli çok alt devirlerde hız yapmadan kullanırsan motorun sağır kalır (yani hız yapmaz) çok zorlarsanda zorlamaya bağlı sorunlar oluşur (piston-segman-krank vb) o yüzden dikkat et.ayrıca 1000 km den sonra rodaj bitti diye sevinme takip eden 2000-3000 km. boyunca aracta herşey birbirine alışma sürecindedir dişlilerin,zincirin,debriyajın ne varsa...o yüzden bunları bilerek düşünerek kullan...kazasız belasız güle güle kullan,hayırlı olsun...

THE İMAM
23 Haziran 2011, 22:51
iyi hoş ta çok devirsiz gitmek'te motoru zorlar.orta devirler herzaman iyidir.4000-5000 devir civarı hem yakıt ekonomisi hem rodaj iççin iyi.
yok basmassan motor sağır kalır basarsan uçarsın gibi şeyler 'e pek takılma .insasn mı bu sağır kalacak.önemli olan yağ ve yağ filiitresi bunlara fazla önem vermezzen işte o zaman olan olur.küçük bir metal parçası silindiri çizer ve bu zamanla kangırene dolaşır.yağ yakmaya başlar vs.rodajdaki amaç silindir-piston yüzeyleri biraz sürtünerek aşınsın, piston haraketi daha kolay olsun ve diğer aksamlarda aşınarak birbirine uyumluluk saplasın.
ha rodaj bitiminde istediğin kadar 'da bas diye bi şey yok.zorlanan motor her zaman arıza yapar.LİMİTLERİ BİLMEK GEREK ,SONUÇTA KÜÇÜK CC-ÇOK UZUN SÜRE 100 CİVARLARI SITABİL GİDEMEZ HELE BU SICAKLARDA
sen motorun keyfini çıkar gez -dolaş bunları fazla kafana takma su akar yolunu bulur.
ben motora 25,000 den sonra 150'lik silindir piston attım.100 km dikkat ettim ondan sonra verdim odunu ,ne oldu dersen o kadar aksesuar olmasına rağmen düzde 125-130 gibi bir hızı var.2 senedir biniyorum .

kocak.
24 Haziran 2011, 15:07
Eyv. cümleten.
Lastiklerini biraz büyültsem motorun bağırması kesilirmi peki ?

black_titan
24 Haziran 2011, 18:15
lastiklerle motorun bağırmasının alakasını kuramadım ben.arkadaslar gereken bilgiyi vermiş zaten.

KaPTaNHaSaN
24 Haziran 2011, 18:49
teknik bilgiler kısmında rodaj ile ilgili birden fazla konu bulabilirsin.

teker ile rodaj arasında bir alaka yoktur..

kocak.
24 Haziran 2011, 19:41
peki lastiklerimi mt 65 yada buna benzer lastiklerle değiştirsem motoru zorlarmı ?

srhtsglm
25 Haziran 2011, 12:33
iyi hoş ta çok devirsiz gitmek'te motoru zorlar.orta devirler herzaman iyidir.4000-5000 devir civarı hem yakıt ekonomisi hem rodaj iççin iyi.
yok basmassan motor sağır kalır basarsan uçarsın gibi şeyler 'e pek takılma .insasn mı bu sağır kalacak.önemli olan yağ ve yağ filiitresi bunlara fazla önem vermezzen işte o zaman olan olur.küçük bir metal parçası silindiri çizer ve bu zamanla kangırene dolaşır.yağ yakmaya başlar vs.rodajdaki amaç silindir-piston yüzeyleri biraz sürtünerek aşınsın, piston haraketi daha kolay olsun ve diğer aksamlarda aşınarak birbirine uyumluluk saplasın.
ha rodaj bitiminde istediğin kadar 'da bas diye bi şey yok.zorlanan motor her zaman arıza yapar.LİMİTLERİ BİLMEK GEREK ,SONUÇTA KÜÇÜK CC-ÇOK UZUN SÜRE 100 CİVARLARI SITABİL GİDEMEZ HELE BU SICAKLARDA
sen motorun keyfini çıkar gez -dolaş bunları fazla kafana takma su akar yolunu bulur.
ben motora 25,000 den sonra 150'lik silindir piston attım.100 km dikkat ettim ondan sonra verdim odunu ,ne oldu dersen o kadar aksesuar olmasına rağmen düzde 125-130 gibi bir hızı var.2 senedir biniyorum .

sağır kalmak teknik bir terimdir gaza gerektiği gibi tepki vermeyen sürekli alt devirlerde rodajı yapılan basınca gitmeyen motorlar için söylenir sen bilmiyor olabilirsin insanla kıyaslamanın alemi yok...ayrıca 25.000 km den sonra 150'lik silindir ve piston atmış olman demek o motoru 0 km motorla kıyaslama yapabileceğin anlamına gelmez...motor sadece silindir-piston dan oluşmamaktadır...diğer tüm parçaların rodaj süresi hayli hayli geçmiş hepsi birbirine uyum sağlamıştır 25.000 km.de...sen şimdi bu arkadaşa verdim odunu diyorsun ya çok güzel sen ver ama bu arkadaşda odunu 100 km.den sonra verirse vebali sana kalmasın hocam!:bounce:

raif34
25 Haziran 2011, 14:43
Kitaba göre rodaj yaparsan motorun sagır olur..
Binici terimiyle yapacan.yani şu
basabildigin kadar bas ama uzun gitmemek kaydıyla .
Mesela serin bi havada basabildigin kadarıyla bas.diyelimki son gaz 120 yi gördün sona gaz kes 50/60 km ye düş biraz git sona yine sıkıştır korkma motora bişey olur diye.
Baştan nasıl alıştırırsan o kadar parçalar uyum içinde çalışır ve gün geçtikçe yani motorun açıldıkça rolant ayarın da yükselme olur onu stop etmicek şekilde düşür.. Yani uzun lafın kısası
120 gör 50/60 km ye gerile 3/5 dakka sona yine bas yine 120 saten 1000/2000 arası işlem biter . Rodajı da nerdeyse bitmiş olur ve artık rolant yükselmesi olmaz.. Hayırlı sürüşler..