PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Arkadaşlar LÜtfen Yardım Edin...



cappadoc
20 Haziran 2011, 10:17
Arkadaşlar geçen mesaj yazmıştım.
Motor IZH Planet 5
Motorda sorun şu;
Kontağı açıyorum Sinyaller çalışıyor, far çalışıyor, korna çalıyor hepsi çalışıyor.
yalnız Platine elektrik gitmiyor, ayak pedalı ile basıyorum platin birtürlü elekt rik akımı yapmıyor.
BU sistem nasıl işliyor KOntağı açınca
1- Kollektör
2- PLatin
3- ENdiksiyon bobini
elektirk bu şekildemi devre yapıyor.
içinden birtürlü çıkamadım.
Kontağı açıyorum normalde pedala dahi basmadan platine metal bir şeyle değilirse direk şase yapması lazım ama nafile oraya hiç elektirik gitmiyor.
Kontağı açıyorum Kollektöre koblo ile değip elektrik şasesi yapacakmı diye deniyorum yine tık yok.
KOntak açık Endiksiyon bobini başına değiyorum hiç şase ney göremiyorum.
Kısaca motor aksamo elektirik kesinlikle gelmiyor gibi ama diğer herşey çalışıyor.

sozyurt
20 Haziran 2011, 15:37
Birincisi platinde voltaj mı yok veya mekanik olarak şase voltajımı yok önce bunu tespit edelim yardımcı olalım.Yani artımı yok mekanik şasede eksimi yok hangisi.

cappadoc
20 Haziran 2011, 17:05
ilginize tşk.ler
şöyle söyleyim kontak açık, far çalışıyor, sinyal çalışıyor, korna çalışıyor
ama platin bölgesinde , kollektörde ve bobinde elektirik hiç yok.
normalde kontak açıkken platine dokunursan şase yapar bütün kablolarına dokuntum hiç elektrik gelmiyor.
şüphe üzerine elimde herhangi bir valtaj ölcen alet olmadığı için
koblo alaraktan aksamlaradaki elektiriği kontrol ettim.
hiç birinde elktriğe rastlamıyorum. Elektiriği kontrol ediyorumki bu arada eksi kutupla bakıyorum yani gelen elktrik şase yapsınki varmı yokmu bileyim.
bujiyi söküp gövdeyede değdirdim fakat platine elektirik gitmez ise zaten bujide elk. hiç olmaz.
ortada bir anormal durum var .
şuda var bu zamana kadar rastlamış değilim.
IZH Planet 5 - 1994 model bu motorda devre sigortası varmı ben bilmiyorum belki sigorta eskimiş belki patlamış olabilir.
çünkü bütün hepsine elk. gitmez ise sanki bir yerinde sigorta var oda elk. devresini açıp kapıyor.
birinde elkt. rastlasam platin arızalı dicem ama yok.

cappadoc
21 Haziran 2011, 11:06
Arkadaşlar hiç bilen yokmu

artiiist
21 Haziran 2011, 16:03
Benim bildiğim motora ilk hareketi vermeden platin elektrik üretmez..
Yine bujiyi çıkarıp motora değdirip platin başını çevirmeyi dene...

sozyurt
21 Haziran 2011, 20:19
Bende de 93 vardı start stop şalterini incele şaltere kontak girişi varmı ona bakarsan iyi olur.Aslında çok basittir sistemi platin hattında kablao takibi ile de bulabilirsin problemi.Platin ind. bobini start şalteri kontak aradaki kablolar.Ölçü aletiniz olursa daha rahat arıza takibi yapabilirsiniz.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:11 ----------

Öncelikle tavsiyem indiksiyon bobininde artı voltaja bakmanız.Eğer diğer ucunu boşa çıkartınca voltaj görmüyorsanız bobin açık devredir değiştirin .Yani sistem şöyle bobine bir uçtan artı veriliyor eksi hattı platin üzerinden devre tamamlanıyor.Bobin ve platin seri bağlı.Ölçü aletin yoksa ampüllü bi kontrol kalemi yap onunla voltaj kontrolü sağla.

cappadoc
22 Haziran 2011, 09:32
Bende de 93 vardı start stop şalterini incele şaltere kontak girişi varmı ona bakarsan iyi olur.Aslında çok basittir sistemi platin hattında kablao takibi ile de bulabilirsin problemi.Platin ind. bobini start şalteri kontak aradaki kablolar.Ölçü aletiniz olursa daha rahat arıza takibi yapabilirsiniz.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:11 ----------

Öncelikle tavsiyem indiksiyon bobininde artı voltaja bakmanız.Eğer diğer ucunu boşa çıkartınca voltaj görmüyorsanız bobin açık devredir değiştirin .Yani sistem şöyle bobine bir uçtan artı veriliyor eksi hattı platin üzerinden devre tamamlanıyor.Bobin ve platin seri bağlı.Ölçü aletin yoksa ampüllü bi kontrol kalemi yap onunla voltaj kontrolü sağla.

sağolasın ustam bu biligiler bayağı faydalı geldi bana, şuan işteyim eve varınca kontrolleri yapıp düzeltirsem yazarım.

sozyurt
23 Haziran 2011, 00:18
Problem noldu hallettinizmi.Eğer indiksiyon bobini bozuksa hiç arama tofaş bobini tak mükemmel oluyor.

cappadoc
23 Haziran 2011, 19:13
henüz gidipte ilgilenemedim Pazar günü bakacam.
start tuşlarında herhangi bir sorun yoksa
bobin bozuksa motora elekt. gitmezmi
Kontağı açınca İlk elektriğin girdiği parça Konjektörmü .
diğer ucu derken neyi kastetdiniz. Bobin dediğiniz gibi artı ile direk besleniyor.
ampülle tüm bakacaktımda fikirleriniz iyi oluyor.
bin bilsekte dilene sormak iyidir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:39 ----------

ve birde motora akü bağlı ise
direk Konjektöre elktrik gidiyormu,
Yoksa akü kontağa ve kontak açılınca KOnjektöremi gidiyor.

sozyurt
23 Haziran 2011, 19:14
Ateşleme bobinine voltaj start tuşuna basarsak ulaşır.Yani düğmeye basınca bobinin bir ucuna artı 12 volt girer.Bobinin diğer ucundaki kabloyu takip edebilirsen eğer platine giriş yapar.Daha basit düşünürsek bobinin bir ucuna starttan 12 volt girer diğer ucu platin üzerinden şaseyi tamamlar.

sozyurt
24 Haziran 2011, 01:07
Siz ateşlemeyle ilgili olarak sorduğunuz için ateşleme ssistemini anlattım.Ama galiba siz sorunu teşhis edemediniz.Kontağı açınca boş vites lambası şarz lambası yanıyormu far sinyal korna gibi alıcılar çalışıyormu sorun sadece ateşlememi yok.Sorduğunuz soruya gelince evet kojektörde akü girişini direk görebilirsiniz zaten.Motor çalışıp alternatif akım ürettiğinde konjektörün akım yönü aküyü doldurmaya başlayaktır.Sorunu önce tesbit edebilirseniz birbirimize daha iyi yardımcı olabiliriz diye düşünüyorum.Ateşlememi şarzmı yakıtmı yada mekaniksel sorunmu.Platinli ateşleme sistemi olan motorunuzun daha çok ateşleme ve şanzıman problemleri yarattığını 3 yıl kullanmış bi binici olarak gerçi biliyorum.

engineers
24 Haziran 2011, 01:23
bobin yanmış olabilir
kontaktan bobinin girişine elektrik geliyormu
?

cappadoc
24 Haziran 2011, 11:10
motor evde fakat ben iş için ilde çalışıyorum. Henüz gidipte bakamadım.
Sorun şu şekilde yalnız mekanik aksamda bir şey oldugunu sanmıyorum.
sorun Elektrikte.
AKüyü bağladım Kontağı açtım Sinyaller çalışıyor, Far çalışıyor, Korna çalıyor,
sorun motor elk. aksamında yani pedala bastığımda platinde elk. göremiyorum.
siz galiba şu şekilde kastediyorsunuz. Aküden gelen elk. Kontağa giriyor kontak açık start açık, elektrik ilk olarak bobinde bağlıki pedala bastığımızda 15-25 bin arası platine elektrik yollasın. Kablo aksamı sağlam ise bobine bakmak gerek.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:36 ----------

ayrıca Normalde akü motora bağlı iken kontağı açtığımızda
platine elktrik gider, ve herhangi bir metal şeyle değilirse çarpar veya şase yapar ama kontağı açıp pedala basmadan dokundum hiç bir şekilde elek. yok.
bobineden dokundum tık yok.
Sanırım benim sorun kablolarda çıkacak gibi yada kontakta veya start stop düğmesinde.
yukardada dediğim gibi kontağı açtığımda far, sinyal , korna çalışıyor.

sozyurt
24 Haziran 2011, 18:11
Bobinin bir ucunda kontak ve start açıkken artı voltaj görmelisin önce bunu kontrol et diğer ucuda aşağıya platine iniyor.İstersen aküden artı voltajı bobinin bir ucuna bağla bobinin diğer ucunuda bi kabloyla platine bağla böylece direk bağlamış olursun akünün eksisinide motor gövdesinde bir yere bağla böylece bobin sağlamsa kablo problemlerini atlamış olur arıza tespiti yaparsın.Bu şekilde sistemi çözmüş olursun normal montajda arızayı bulursun.Şimdilik söyleyebileceğim bunlar.Ateşleme arızasını başka yerde arama yani ind.bobini platin start anktarı kolay gelsin.

raif34
25 Haziran 2011, 14:46
Kısa devre vardır yagmur altına falan kaldıysa su iletken dir .
Bence sorun basit ... Kısadevre olayını çözersen hallolur..

cappadoc
27 Haziran 2011, 12:52
arkadaşlar ilginiz için çok tşk. ediyorum
özellikle 'sozyurt. abimize ayrıca tşk.
sorunumun çözümünüde yazayımki belki başkasınada bilgi olur.
ampül ile motorun bütün aksamlarını gezdik. altarnetörün vitasını kabloya sıkmış sayın ustamız, motor elktriği şaseye veriyormuş.
akıl alacak gibi değil bilerek yapılsa o denli yapılamaz. işten güçten vakit olmadığı için Silindiri pistonu diğer bütün aksamları bırakıp şeseyi toplaması için ustaya verdik.
30 tl. şaseyi toplamaya aldı. Helali hoş olsun fakat,o kabloyu nasıl geçirdi o vidanın altına hayret ettik,
motorda, gezerken gezerken altarnatörün orayı görünce kabloyu vidanın altından aldık. platini geri bağladık
biraz benzin pompaladık platinin gerekli ayarını yaptık pedala basınca çalışmaya başladı.
Herkese tavsiyemdir motoru verince yanında durun. ustanın neyi nasıl yaptığını mutlak görün. Amaç öğrenmek değil Kontrol etmek.

sozyurt
28 Haziran 2011, 01:05
Sorunun çözülmüş olması sevindirici.Yalnız platine geliş hattımı şaseye verdiği merak ettim de bilgilendirirseniz sevinirim.Geçmiş olsun.Teşekkür ne demek buradaysak varsak paylaşmalıyız ki insanlaşalım sosyalleşelim tartışalım fikir alışverişleriyle bilgimizi artıralım.SAĞLICAKLA....

cappadoc
28 Haziran 2011, 16:25
Elektrik aksamını tutan 4 adet. vida var platinin yanındaki vidayı sıkarken nasıl olduğunu hala çözmüş değilim platinin elektrik kablosunu oraya sıkıştırmış. Kısaca usta platine gelen elk. kablosunu motora bağlamış.
illaki sıkarkende kabloyu bayağı zedeleyerek işini bitirmiş. Malüm elektrikte motora girince platin ateşleme yapmaz. Hem şeseden alıyor + da şaseye bağlanmış . Allahtan Dinamo,Alternatöre dokunmamış neden olsa hepsi yanyana
Teknik anlatamıyorum fakat planet motorunu bayağı bir öğrendim.

sozyurt
28 Haziran 2011, 23:43
Anladım bobini direk şaselemiş.Yani platin iptal olmuş.Neyse geçmiş olsun sizde bahanesiyle motorunuzun ateşleme sistemini öğrenmiş oldunuz.Tecrube ve pratik böyle bişey zamanla insan kullandığı makinayla özdeşleşiyor.Bende şuan 8 yıldır bindiğim motoru ve dört yıldır bindiğim arabayı hiç tamirciye götürmem her arızayı kendim yaparım o nedenle fazla teferruatlı karmaşık teknoloji ürünlerine hiç sıcak bakmam.