PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : krom kaplama nasıl sökülür



greyhorse
17 Haziran 2011, 10:19
çogunlukla herkes krom kaplatmayı tercih ederken
ben sökmeye yeltendim.:) motor eskı ve uzun sure yattıgında cogu yerdekı nıkelajlar gıtmıs.onları cıkarmakta zorlanmadım.debrıyaj ve rotor kapagı ugrastıracak gıbı motorun olabıldıgınce dogal gorunmesını ıstıyorum.parlamasın bu namı deger nıkelaj nasıl sokulur?bır kac yerde okudum asit banyosu yazılmıs.baska alternatıf varmı?

kurubuz
17 Haziran 2011, 11:00
Kıpraşımlı Zampara ( titreşimli zımpara ) ile :)

greyhorse
17 Haziran 2011, 12:58
zımpara fıkrı kafamın bır kenarında duruyor.kıprasımlı alet var :) kavisli yerler hayli fazla o yuzden onunla zor,spıral ıle epey ugrasmak lazım
baska fıkır beyan edende yok sonunda el motoruyla zımparalayacagım oyle gozukuyor :)

babaçi
17 Haziran 2011, 13:36
pürmüsle yakıp,tel fırça veya zımpara ile başka türlü yolu yok sanırım

draggy
19 Haziran 2011, 12:11
Yakıp, zımparalamak ya da asit banyosu.. Ayrıca fırın boya da kapatıyor diye biliyorum..

Felon
19 Haziran 2011, 12:33
çok kötü durumda değilse sadece kararmışsa metylan metal parlatıcıyla eskisinden iyi olur

yucika
22 Haziran 2011, 10:42
Parçaları söküp sanayide kumlama işlemine tabi tutabilirsin. Sadece dış kısımlar kumlanacak unutma. Evde porçözle deneyebilirisn. Ufak bir parçayı dene önce sanayide kullandıkları asitlerde benzer kimyada sadece daha derişik.
Son olarak krom kaplanan kısımlar genellikle paslanma riski olan demir aksamdır. Kromaj kazındıktan sonra mutlaka boyanmalıdır.

zeda3000
22 Haziran 2011, 11:05
Ben motorun krom manifoldunu sanayide kumlamacida 5 dk icinde kromdan arindirdim:) Asit i kesinlikle tavsiye etmem. Metalde korozyon var ise asit bunu hizlandirir ve metalini deler.

Lakin kumlama yuzeyi portakal kabugu gibi yapar. Eger o bolgeleri boyayacak isen iyi bir macun cekmeni oneririm.

greyhorse
22 Haziran 2011, 18:21
http://www.hondarebelforum.com/f18/chrome-removal-with-acid-8729.html

kumlama aklıma geldi fakat yuzeyi pütürlü yapacaktı tekrar zımpara yapmam gerekebilirdi

o yuzden dogrudan zımpara yaparken yukarıdakı baslıga rastladım

karışımı vermişler :)

hidroklorik asit ve tuz ruhu

iç kısmını dokmeyınız kaplamayı dogrudan kaldırıyor
işe yaradıgını soyleyebılırım

-eren-
23 Haziran 2011, 22:32
Bu asit zaten tuz ruhu değilmi yoksa başka bir maddemi?
Karıştırılarakmı yaptınız?Resim vb varmı?
Bilgilendirirseniz sevinirim.

_OLD_
23 Haziran 2011, 23:10
http://www.hondarebelforum.com/f18/chrome-removal-with-acid-8729.html

kumlama aklıma geldi fakat yuzeyi pütürlü yapacaktı tekrar zımpara yapmam gerekebilirdi

o yuzden dogrudan zımpara yaparken yukarıdakı baslıga rastladım

karışımı vermişler :)

hidroklorik asit ve tuz ruhu

iç kısmını dokmeyınız kaplamayı dogrudan kaldırıyor
işe yaradıgını soyleyebılırım

Hidroklorik asit veya tuz ruhu aynı asitin farklı söylenişidir.Başka maddeler değildir.Verilen ölçü 1/3 asit ve 2/3 su karışımı olacak,istenilen sökme işi bitince parça iyice suyla yıkanmalı.

engineers
24 Haziran 2011, 01:31
ters elektroliz yani reverse electrolysis yüzey hasarı vermeden yapmanın tek yoludur

kenrox
24 Haziran 2011, 01:41
yeterli sabrın varsa, scotch brite. süper çözüm
bi de üzerine suyla su zımparası. mis gibi.

greyhorse
24 Haziran 2011, 08:50
[QUOTE=_OLD_;2388106] bilgilendirme için teşekkürler ayrı zannettıgımden :mrgreen: once tuz ruhunu market'ten kolayca temin ettim.sonra ise sanayideki kaplamacıdan hidroklorikasit aldım.(tuz ruhu sattı desenıze. soylemıyorda :mrgreen: )