PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kartel Sökerken Yağ aktı



thefireofhel
14 Haziran 2011, 19:25
Pazar günü motorun kayışını değiştirmek için kartel kutusunu açıyordum küçük ve uzun vidaları söktüm kapak açılmayınsa kartel'in en sonunda 10 numara anahtarla bi vida daha söktüm ve vidayı çıkarttığımda yağ akmaya başladı hemen vidayı geri taktım. Bu yağ neyin yağı ve nereden değiştiriliyor çünkü akan yağ çok siyahtı yenilemek istiyorum ve nereden değiştiğini bimiyorum. bilen arkadaş varsa lütfen yardım etsin.


Okla gösterilen bölgeden söktüm :)


http://www.yukleresim.com/images/64548965208621388721.jpg Yukleresim.com (http://yukleresim.com)

maxi97
14 Haziran 2011, 19:35
orada yağ ile ilgili bir şey yok sanırım? bi debriyaj var...

arka fren kampanaysa fren hidroliğini boşaltmış olabilir misin?

Samet Ağır
14 Haziran 2011, 19:55
o motorda arka frende hidroliğin ne işi var????

kapak vidalarının tümünü 8 anahtar tutar..söktüğün 10 anahtar ağızlı civata kapağa bağlı değildir..onu sökmeden kapak çıkardı...sadece pimleri tutar hafif tıklaman yeterdi..
bahsettiğin civatadan akan yağ,arka teker milinin ve dişlisinin olduğu kutunun yağıdır...oradan boşaltır üst kısmındaki civatadan doldurursun....

thefireofhel
14 Haziran 2011, 19:56
franla bi bağlantısı yok orada köşede bir tane vida kapağı tutmuyor ama kapanın hemen yanında 10 numara anahtarla sökülen tek vida zaten

Samet bey peki orada kullanılan yağ ne tür bi yağdır

joSe_55
14 Haziran 2011, 20:00
Bu kartel kutusunda fır fır fır kayışın sesi gelıyor,Aslında benı rahatsızda edıyor.Bu ses neden cıkar,normal midir ?Sürtme sesi gibi.

_OLD_
14 Haziran 2011, 20:08
franla bi bağlantısı yok orada köşede bir tane vida kapağı tutmuyor ama kapanın hemen yanında 10 numara anahtarla sökülen tek vida zaten

Samet bey peki orada kullanılan yağ ne tür bi yağdır

90 numara yağ kullanılır.
http://i827.photobucket.com/albums/zz191/ahmetersen/disli%20kutusu/Diff01.jpg

Ramazan Can
14 Haziran 2011, 20:10
o motorda arka frende hidroliğin ne işi var????

kapak vidalarının tümünü 8 anahtar tutar..söktüğün 10 anahtar ağızlı civata kapağa bağlı değildir..onu sökmeden kapak çıkardı...sadece pimleri tutar hafif tıklaman yeterdi..
bahsettiğin civatadan akan yağ,arka teker milinin ve dişlisinin olduğu kutunun yağıdır...oradan boşaltır üst kısmındaki civatadan doldurursun....

samet abi doğruları söylemiş.... bende kapakta 8 anahtar ile tutulan civatalardan başka görmedim...

thefireofhel
15 Haziran 2011, 18:48
90 numara yağ kullanılır.
http://i827.photobucket.com/albums/zz191/ahmetersen/disli%20kutusu/Diff01.jpg

Gönderdiğin fotodan tam belli olmuyor abi ama ben motorun resimlerini yüklüyorum üzerinden tarif edebilir misiniz. ve söktüğüm yeri kırmızı yuvarlak içine aldım. daha net anlaşılsın diye.

http://www.yukleresim.com/images/33085173285560073283.jpg Yukleresim.com (http://yukleresim.com)

http://www.yukleresim.com/images/85456281393864396039.jpg Yukleresim.com (http://yukleresim.com)

Farukxtm
15 Haziran 2011, 18:54
sen şanzuman yagını koyma yerinin vidasını açmışsın.sana tavsiyem o motoru öyle kullanma atta bi vida olacak onuda sök olan yagı komple boşalt boşalttıktan sonra alt vidayı sık o üstteki açtıgın vidanın ordan yagı koy taşana kadar taştıktan sonra birazdaha ekle ve vidayı sık işlem bukardar şanzuman yagı eksilirse dişlilerin aşınacaktır.:cat:

thefireofhel
15 Haziran 2011, 19:18
Açtığımyer yağ koyma yeri olamaz çünkü açınca akıyo mantık olarak daha yukarıdan bi yerden konuyor. Benim açtığın vida tahminen yağı boşaltma yeri. Peki bu yağı nereden dolduruyoruz ve ne tür bi yağ kullanıyoruz.

_OLD_
15 Haziran 2011, 21:29
Açtığımyer yağ koyma yeri olamaz çünkü açınca akıyo mantık olarak daha yukarıdan bi yerden konuyor. Benim açtığın vida tahminen yağı boşaltma yeri. Peki bu yağı nereden dolduruyoruz ve ne tür bi yağ kullanıyoruz.

Açtığın yer yağ koyma yeri.Daha önce motor sağa yatırılmış şekilde gereğinden fazla yağ konulmuş,düz durumda açınca yağ akmış.Boşaltma yeri altta solda resimlerde görülebiliyor.Yağ yeni gibi görünüyorsa bir şey yapmana gerek yok.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:00 ----------


Açtığımyer yağ koyma yeri olamaz çünkü açınca akıyo mantık olarak daha yukarıdan bi yerden konuyor. Benim açtığın vida tahminen yağı boşaltma yeri. Peki bu yağı nereden dolduruyoruz ve ne tür bi yağ kullanıyoruz.

Yeni resim:
http://i405.photobucket.com/albums/pp132/mnz53/Ayarlar/Sonaktarma.jpghttp://i405.photobucket.com/albums/pp132/mnz53/Ayarlar/Sonaktarma.jpg

thefireofhel
16 Haziran 2011, 10:48
Arkadaşlar yazılanları türçkeye çevirdim googleden :)

Son dişli yağı
Not: aylık kontrol ve üç aylık değişim
Not: 80/90 ağırlık dişli yağı son sürücü durumda önerilir. Ancak, aşırı soğuk hava koşullarında, bu kart itmek zor olduğunu fark edebilirsiniz. Bu durumda, örneğin 75 kilo veya eşdeğer motosiklet iletim sıvısı olarak, hafif viskoziteli yağ kullanın.
Seviyesini kontrol etmek için, sol arka motor durumda seviye vidayı çıkarın.
Yağı boşaltmak için, motor kasanın arka alt kısmında boşaltma tapasını çıkarın. Bu 10 dakika ya da daha fazla drenaj son sürücü petrol WAM motor tavsiye edilir
Final disk kapasitesi
80ml
80/90 ağırlık

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:33 ----------

Bu resim herşeyi özetliyor galiba tüm yorum ve önerileriniz için teşekkürler.
http://www.yukleresim.com/images/82096350321852855104.jpg Yukleresim.com (http://yukleresim.com)