PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : cbf 150 far ı akuye baglamak



ELİXSİR
11 Haziran 2011, 23:19
forumda okudum fakat kafam almadı tam bana acıklayıcı olarak bu ısı nasıl yapacagımı anlatmanızı ıstıyorum gaz kestıgımde far zayıflamasın ıstıyorum sadece dıger motorlar gıbı rolantı de de far canavar gıbı yansın yardımlarınızı beklıyorum herkese kazasız belasız keyıflı surusler dılerım

maxi97
11 Haziran 2011, 23:22
forumda okudum fakat kafam almadı tam bana acıklayıcı olarak bu ısı nasıl yapacagımı anlatmanızı ıstıyorum gaz kestıgımde far zayıflamasın ıstıyorum sadece dıger motorlar gıbı rolantı de de far canavar gıbı yansın yardımlarınızı beklıyorum herkese kazasız belasız keyıflı surusler dılerım

fardan çıkan kabloları akünün uçlarına kadar uzatacaksın. bir keski, yeterince uzun ve kalın kablo bir de izolasyon bandı yeterli.

ELİXSİR
11 Haziran 2011, 23:51
bu sekılde bende dusundum fakat bır aksılık olmaz deılmı dırek akuden alırsam

kimi
11 Haziran 2011, 23:52
Akün biter. :)

ELİXSİR
11 Haziran 2011, 23:55
ne yapmam lazım bır acıklayın allah askına

maxi97
12 Haziran 2011, 00:12
ne yapmam lazım bır acıklayın allah askına

yahu tabi ki açmak ve kapamak için araya anahtar da koyacaksın, hatta akünün + ucuna bir de sigorta bağlarsan mis gibi olur.

baştan anlatayım; önceden kablona bir ekleme yapacaksın. kabloyu aldığın yerden aküye kabloyu sabitleyen yuvarlak bir parça var(adını unuttum), ondan 2 tane al.

kablonun bir ucuna bu yuvarlak şeyi sabitle. bir tane sigorta kutusu da al, aküden gelen kabloyu bu sigortanın bir ucuna bağla, araya 10 amperlik sigortayı bağla. sigortanın diğer ucundan çıkan kabloyu gidona getir. far anahtarının olduğu parçayı gidondan sök. far anahtarına gelen +yı bul ve oraya bağla.

sonra fardan - kablosunu bul ve oradan aküye direk hat çek. gene o yuvarlak parçayı kablonun ucuna bağla ve fardan gelen kabloyu akünün -sine bağla.

-yi motorun şasesine bağlama, çukurlarda bazen kesme yapabilir.

ELİXSİR
12 Haziran 2011, 00:19
şoyle yapsam olurmu sag kutugu cıkarıp baska bır marka sag kutuk alsam taksam akude fara kablo ceksem fardan cıkan kabloyu cıkarıp akuden gelen kabloyu baglasam araya yenı aldım kutugun far anahtar dumesını n gırısıne baglasam daha ıyımı olur acaba bır fıkır olmassa senın dedıgın gıbı yapacam

maxi97
12 Haziran 2011, 00:33
şoyle yapsam olurmu sag kutugu cıkarıp baska bır marka sag kutuk alsam taksam akude fara kablo ceksem fardan cıkan kabloyu cıkarıp akuden gelen kabloyu baglasam araya yenı aldım kutugun far anahtar dumesını n gırısıne baglasam daha ıyımı olur acaba bır fıkır olmassa senın dedıgın gıbı yapacam

aynı şeyden bahsediyoruz. gene de sigortayı unutma ve +ya bağla.

eğer orijinal kütüğe dokunmak istemiyorsan kabloyu aldığın yerden 1-2 tlye anahtar alıp farını onla açıp kaparsın. gidip de kütüğe tonla para dökme bence. sonuçta uzunla kısayı sol taraftan yapacaksın (sağ taraf sadece elektrik veriyor, bütün motorların sistemi aynıdır sanırım).

ELİXSİR
12 Haziran 2011, 00:40
tamam dogru haklısın kardes yaın yapacam hayırlısı ıle ıns

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:38 ----------

tesekkur ederım yardımların ıcın

sozyurt
12 Haziran 2011, 02:19
Yapabilirsiniz aküden beslemeli farı yakabilirsiniz ama muhtemelen kısa bir süre sonra marş ve akü sorunuyla karşılaşacaksınız.Çünkü sistem uygun değil.Sistemi uygun hale getirmek için şarz sistemini modifiye etmek yani alternetör ve konjektörü uygun hale getirmek gerekir.