PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : GT250R ( 30 km ) Ve ilk izlenimlerim



Free_AnGeL
11 Haziran 2011, 20:42
Değerli Dostlarım Arkadaşlarım :) Bu gün biraz boş vaktim oldu ve Tekirdağ'da
Dolaştım .


30 km Belki Az olabilir belli başlı fikirlerimi beyan ederken belki daha erken daha başındasın diyebilirsiniz,Lakin Yinede Bugun Motorla Seyahat ederken Neler olduğunu bir bir anlatacağım size :)


Sabah 6 Gibi motoru çıkarttım Sabah serinliği havada iyi Güzelce Bir gezerim dedim.Kask'ı giydim Montu Giydim Eldivenleri giydim . Bindim motorun üstüne taktım anahtarı bastım marşa :)

İlk olarak Bir sahil yoluna gideyim orada bi 3. ve 4. viteslere bi geçeyim dedim Geldiği gün deneme amaçlı biraz sürdüm ama ondada 1 ve 2 . vitesi geçemedim şehir içinde .. Sonra Çıktım sahil yoluna Lakin Baktım Yolda Kimsecik yok Taş Çatlasın 3 - 4 araba var koca yolda . Bende 1.2.3 derken (50-60 65 ) 70 yaptım Lakin daha sıfır olduğundan 76 ya çıkmadım . devir olarak ta 6500-7500 devir arasında çoğunlukla kullandım . Her neyse motorla şuan için en yüksek Süratım 70 - 75 Ve o hızda da Öyle Beni Rahatsız edecek bir titreşim hissetmedim.Kask Kafamda olmasına rahmen öyle boğucu bir rüzgar seside duymadım ama motorun sesini gayet iyi ve net bir şekilde duydum..

Sonra biraz Virajlarda nasıl rahat dönebilecekmiyim dedim ve attım kendimi virajlara lakin Virajlara girişte Hafif gaz Kestim tam çıkışa doğru biraz gaz açtım bir kaç sefer bu şekilde Döndüm Ve hiç bir sorun yaşamadım .. :) :queen:

En son olarak '' D U R M A '' Konusunda biraz Pratik yapayım dedim :) Ticaret Lisesinin oraya gittim yol Hem düz Hem Bomboş Lakin Kendi kendime dedimki . İlyas Oğlum bak ilerdeki Ağaç '' Işıklar '' Şuanda Kırmızı Yanıyor Ve ışıkların önünde durmuş bir Transit Var oraya Gelmeden Yavaşlayıp durman lazım .

İşte Zurnanın Zırt Dediği Yer de tam burası Çünkü adam akıllı durdum durdum ama istediğim gibi kalkamadım :salut:

Vites İkide Debriyajı sıktım Yavaş yavaş Arka freni Sıktım . Tam istediğim Yerde durdum Sonra Bir kaç Saniye bekledim Ama kalkışım yavaş oldu .

Neden ? Çünkü Devriyajı Yavaşça bırakıyorum ondan :(( Bu konuda Beni aydınlatacak bir mesaj olursa çok sevinirim :)))

Soru :

Benimle Beraber Geziye Fırat abide geldi Gerçi O okadar durmadı Lakin onun motorda bir şey fark ettim . Bayır yukarı çıkarken( Çok Dik bi Bayır Değil Hafif yukarı doğru eğimli ) Kırmızı '' F1 '' ışığı bir kere yandı oda hemen durdurdu . Çekti köşeye motoru 1 sigara içti ' sonra biraz motor soğuduktan sonra Motor bloğunun altına baktım ve orada Siyah :silent: Yağ benzeri bir sıvı gördüm 2 damla bişey sonra motoru çalıştırdı . Ve benimle beraber 1 saat kadar takıldı ama bişey olmadı bidaha .

Bunun Sebebi nedir dostlar ?


Biraz uzun oldu Kusura bakmayın okuyan ve yorum yazan Tüm Dostlara Abilere Şimdiden Çok Teşekkür ederim .

Felon
11 Haziran 2011, 20:51
motorda hayat 6bin devirden sonra başlıyor :) bende alalı 1hafta oluyo ama 350km kadar yol gitmişim:mrgreen:
İlk başlarda takoz gibi dönüyodum daha doğrusu bu shinko lastiklere güvenmiyodum ama baya tutuyolar kuru havada artık virajlara daha iyi giriyorum :)
o dediğin yağ yolda başkasının damlattığı bişey olmasın?
titreşimde en çok 6bin devirde var diyolar ama çok çok bi fark yok benim motorda.rahatsız edecek bi titreşim kesinlikle hiçbir devirde yok.
1.vitesde ilk kalkışı bende ayarlayamıyorum bazen.ya çok yavaş kalkıyorum yada hızlı kalkıp biraz motoru silkelediğim oluyo:mrgreen:

fatih545
11 Haziran 2011, 20:51
Sorularını bilemiyorum ama okurken çok keyif aldım :cat:

cakalaz
11 Haziran 2011, 20:54
Debriyaj tekniği konusunda bırakmak önemli değildir...
Hareket Noktasına kadar bırakıp, o noktada 2-3 saniye kadar tutarak ilerlersen sorun yasamazsın :)

Felon
11 Haziran 2011, 20:56
Debriyaj tekniği konusunda bırakmak önemli değildir...
Hareket Noktasına kadar bırakıp, o noktada 2-3 saniye kadar tutarak ilerlersen sorun yasamazsın :)

evet en rahatı öyle :) en azından alışana kadar

AguilaNegra
11 Haziran 2011, 21:19
Ben ybr ile alışma süreci geçirmiştim kalkışta dediğin gibi ya çok yavaş ya da çok hızlı kalkıyordum. Bende kendimce bir yöntem geliştirdim debriyajı bırakırken hızlı bır sekılde ara gazı verir gibi gaz verip bırakıyorum ama hızlı bı sekılde böylece debrıyaj kavrama noktasını gectıgı andan ıtıbaren cok guzel kalkıyordu motor.sonradan el alışıyor zaten motosıkletıde tanıdıkca bide böyle dene bakalım ( Tabi anlatabildiysem derdimi :) )

Free_AnGeL
11 Haziran 2011, 21:30
motorda hayat 6bin devirden sonra başlıyor :) bende alalı 1hafta oluyo ama 350km kadar yol gitmişim:mrgreen:
İlk başlarda takoz gibi dönüyodum daha doğrusu bu shinko lastiklere güvenmiyodum ama baya tutuyolar kuru havada artık virajlara daha iyi giriyorum :)
o dediğin yağ yolda başkasının damlattığı bişey olmasın?
titreşimde en çok 6bin devirde var diyolar ama çok çok bi fark yok benim motorda.rahatsız edecek bi titreşim kesinlikle hiçbir devirde yok.
1.vitesde ilk kalkışı bende ayarlayamıyorum bazen.ya çok yavaş kalkıyorum yada hızlı kalkıp biraz motoru silkelediğim oluyo:mrgreen:

Sanmıyorum çünkü motor biraz soğuduktan sonra Eğildim dizleri Yere koydum Motora baktım Alttaki Granajın İçine 1.2 damla bişey dökülmüştü ama bi anlam veremedim ..

Bi Yerde okumuştum Aynen şöyle diyordu .

''Öncelikle belli bir km'yi aşan araçlarda yağ yakması ve yağ eksiltmesi görülebilmektedir..( 0,200 km Veya 0,400 Km )''

Fazla üstünde durmadık . Ama fırat abiye dedim tekrardan başına gelirse beni mutlaka bilgilendir diye .:)

Felon
11 Haziran 2011, 22:00
yanlız kalma buralarda şu konuyada gel arada herkes burada :queen:
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/10439-hyosung-gt-250-r-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-806.html

UNdocab
11 Haziran 2011, 22:01
Sanmıyorum çünkü motor biraz soğuduktan sonra Eğildim dizleri Yere koydum Motora baktım Alttaki Granajın İçine 1.2 damla bişey dökülmüştü ama bi anlam veremedim ..

Bi Yerde okumuştum Aynen şöyle diyordu .

''Öncelikle belli bir km'yi aşan araçlarda yağ yakması ve yağ eksiltmesi görülebilmektedir..( 0,200 km Veya 0,400 Km )''

Fazla üstünde durmadık . Ama fırat abiye dedim tekrardan başına gelirse beni mutlaka bilgilendir diye .:)



zincirin attığı yağ o bişe değil merak etme. Bende de vardı aynısı ben de telaş edip arkadaşa sormuştum. Biraz daha kullan zincirin bittii yerdeki biyerde biraz birikmiş göreceksin ara ara temizle.
Daha önceden araba ehliyetin varsa daha kısa sürede kavrama noktasını yakalamaya alışırsın. Yoksa da birazcık daha geç zaman sonra alışırsın

Soykan67
11 Haziran 2011, 22:08
Bence çok durma çalışmalısın.Ne kadar çok o kadar iyi.Kalkma sorununu bence problem etme ilerde alışır elin çok yenisin motorunla ama dediğim gibi ani frenlere özellikle çalış.İnsanlar şu kadar hız yaptım diye övünür ama kimse ben şu hızda şu kadar mesefeda durdum diye övünmez.

Mr_Muscle
11 Haziran 2011, 22:31
Bende 1.2.3 derken (50-60 65 ) 70 yaptım Lakin daha sıfır olduğundan 76 ya çıkmadım . devir olarak ta 6500-7500 devir arasında çoğunlukla kullandım .


Burda kafama takılan bişey oldu , motor rodajdayken önemli olan hız değil devirdir. Yani 5. vitesle veya 6 vitesliyse 4000-5000 devir arasında daha yüksek bir hızda kullanabilirsin. Tavsiyem 5000 deviri geçme ilk 1000 km .

SvS_61
11 Haziran 2011, 22:33
valla gt250r hacmine göre fena makine değil ...
artıları: sürati yeterli çapına göre(150 km/h hızı gördüm daha da devirlenmedi, zaten nerdeyse devrinin sonundaydı) , frenleri mükemmel;
eksileri: çok hantal, viraj kabiliyeti zayıf....
sürülebilir bi alet.... ancak bana göre performans/fiyat olarak verimsiz

zaferkarizma
11 Haziran 2011, 22:59
herkezin yanıldıgı nokatada bu 6000 deviri geçmemsi lazım ilk bakıma kadar ama millet zannediyoki hız yapmıcan deviri yüksek kullanıcan :) kulakdan dolma bilgiler yapıcak bişi yok.
hız yapmanız önemli deil sadece deviri düşük tutmalısınız yag damlatmasıda bu yüzden oldu sanırım yada motor sogukken gazladıysanız bundanda olur.(yeni motor oldugu için)

Soykan67
11 Haziran 2011, 23:31
haklılar birde rodajda önemli olan motorun aşırı ısınmaması yoksa arada makineye yüklen biraz.Tüm o uyarıların tek amacı vardır motorun fazla ısınmaması..Şu kadar hızı geçme felan biraz hikaye kanımca önemli olan devir.Birde 1 saat kullandıktan sonra motoru biraz dinlendir.

Alper41
11 Haziran 2011, 23:35
yazi bitsin istemedim ne guzel anlatmissin yahu :))

Free_AnGeL
12 Haziran 2011, 01:21
herkezin yanıldıgı nokatada bu 6000 deviri geçmemsi lazım ilk bakıma kadar ama millet zannediyoki hız yapmıcan deviri yüksek kullanıcan :) kulakdan dolma bilgiler yapıcak bişi yok.
hız yapmanız önemli deil sadece deviri düşük tutmalısınız yag damlatmasıda bu yüzden oldu sanırım yada motor sogukken gazladıysanız bundanda olur.(yeni motor oldugu için)


Hocam Bana Dedikleri sürekli aynı devirde kullanma . !! Bende bu şekilde Yapıyorum lakin bugün mecburdum 70+ e çıkmaya bir ara 2 araba ortasında kaldım önümde bi x5 var arkamdada 206 var mübarek 206 koptu geliyor x5 gene Tabiri caiz ise Tın tın tın gidiyor. Mecburen adamı sollamak zorunda kaldım ondan öyle 70+ e çıktım .

Bu arada bir sorum olacak motor soğuk iken gazladıysanız dediniz. .

benim motorum kapalı yerde duruyor bugün çıkardıktan sonra bi 1.5 dk kadar bekledim rolentide çalıştı öyle gittim . Bu süre Azmı ? Yada azami süre ne kadardır ?




yanlız kalma buralarda şu konuyada gel arada herkes burada :queen:
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/10439-hyosung-gt-250-r-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-806.html

Hocam şimdi oraya bakıyorum :queen::queen::queen:

Soykan67
12 Haziran 2011, 01:31
Hocam Bana Dedikleri sürekli aynı devirde kullanma . !! Bende bu şekilde Yapıyorum lakin bugün mecburdum 70+ e çıkmaya bir ara 2 araba ortasında kaldım önümde bi x5 var arkamdada 206 var mübarek 206 koptu geliyor x5 gene Tabiri caiz ise Tın tın tın gidiyor. Mecburen adamı sollamak zorunda kaldım ondan öyle 70+ e çıktım .

Bu arada bir sorum olacak motor soğuk iken gazladıysanız dediniz. .

benim motorum kapalı yerde duruyor bugün çıkardıktan sonra bi 1.5 dk kadar bekledim rolentide çalıştı öyle gittim . Bu süre Azmı ? Yada azami süre ne kadardır ?





Hocam şimdi oraya bakıyorum :queen::queen::queen:




Herhangi bir azami süre yok.Motor ne zaman ısınırsa o zaman tamam demektir.3-4 dakika bunun için uygundur.Ben genelde eksoz ısısına bakarım ısındığı zaman yola çıkarım.

Free_AnGeL
12 Haziran 2011, 01:33
Herhangi bir azami süre yok.Motor ne zaman ısınırsa o zaman tamam demektir.3-4 dakika bunun için uygundur.Ben genelde eksoz ısısına bakarım ısındığı zaman yola çıkarım.


Hocam Bilgi için teşekkürler Bundan sonra öyle Yapacağım :) Saolasın .