PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Erken Yağ Kararması



joSe_55
10 Haziran 2011, 19:25
Scooter'ımın yağını değiştiren usta motorun km'sine bakıp yağın erken karardığını söylemişti bi ara bakalım dedı ama henuz goturmedım ve suan yenı koyulan yagda yaklasık 1 km oldu ve karardı.Bugun yağını değiştirmeyı dusunuyorum.Sizce bu yağ neden erken kararır sebelerı neler olabılır.Kanuni rokko 150-3300 km.

Castrol power 1 yağ kullanmayı düşünüyorum hangi benzin istasyonunda satılır

jawa
10 Haziran 2011, 19:48
Aman elletme sakın! :cyclopsan

Bakalım daha neler duyucaz. Adam 3300 km deki motoru sökmeye kalkacak.Hem de yağ kararıyor diye.

Yağı da bunu söyleyen kişi mi değiştirdi? Yağı değiştirdi mi acaba? Gözünle gördün mü?

jackonbir
10 Haziran 2011, 19:54
bunu da söyledi mi
sana bişi kabarmış:queen:
takma kafana yola devam et motorun eksozundan çıkan dumana bak artı sesini dinle
bi sorun yoksa devam et

F54
10 Haziran 2011, 19:57
kara olsa ne olur sarı olsa ne olur kullanıldıkça zaten rengi siyah gibi oluyor bende yağı boşalttığım zaman siyah yani sakın elletme motorunu bi anormallik yok bence 1 km yağ değişimi ilk defa duyuyorum:mrgreen:

joSe_55
10 Haziran 2011, 21:00
Yağı değiştirirken ordaydım :) ben 1 km yazmısım o 1000 km olacak. sımdı ılk yag 2300 de degıstı ve erken kararmıs dendi,sonra 3300 oldu ve ben baktım bu yenı yagda kararmıs.şuan için egsoz/egzoz dumanında herhangi sorun yok.motordada bi sorunum yok ama ihmal etmim dıyorum

huska
10 Haziran 2011, 21:26
Yağın kararması motorunun sağlıklı yağlama yaptığına işarettir,birazdan yağı değiştir 50 km sonra dur bak yağın yine kararmış bir şekilde olduğunu görürsün.yağ seviyeni kontrol et motorun sesinde,performansında değişik bir durum sezmiyorsan gönül rahatlığıyla 2000-3000km hiç yağ yenilemeden devam edebilirsin

sozyurt
11 Haziran 2011, 18:44
Asıl yağ temiz çıkarsa kork ve yağ değişiminde yağı temiz çıkan motordan uzak dur.Kendini usta sınıfına sokan o zat tanda uzak dur.Motorunda sorun yok sorun ustada onu değiştir.

jönysf
11 Haziran 2011, 18:48
motor yağının kararmasında bir sorun yok. Motor yağının gereğini yaptığına işarettir. Motorunu sakın elletme.

Farukxtm
11 Haziran 2011, 19:24
arkadaşım motorunda hiçbir sorun yok. arkadaşların dedigi gibi kararsın normal birşeydir.karararmazsa işte ozaman motor yaglama yapmıyordur zaten, benim motor yagını 3 bin km dir,ben degişiyorum ve degiştikten sonra 3-5 tur atıyorum ve motoru stop edip yag seviyesine bakıyorum yagı koyulaştımı iş tamamdır.her 1000 km de yada 1200 km oldumu yağını degişiyorum benim motor 800 gr yag alıyor. :cat:

Samet Ağır
11 Haziran 2011, 19:42
kardeşler motor yağı 1000 km de kararıyorsa sorun yoktur...
kararmayan yağ yağlama yapmaz mantığına girmeyin..eğer motor yağlanmazsa 100 km bile gidemezsiniz unutmayın...

hele motor yağını değiştirip bir tur atıp gelen hah tamam yağ koyulaşmış iyi diyenler..motor yağının tamamını boşaltamıyorsunuzdur..eğer bunada emindeniz,motorunuzu kontrol ettirin..erkenden yağ kararması motorun sağlıksız olduğunu gösterir...ama bu erken 1000 km değildir....

araçlarımız dizel değildir.bu nedenle erkenden 50-100-200 km lerde yağınız kararıyorsa motorunuzun yağını ya tam boşaltamıyorsunuzdur yada sağlıksız bir motora sahipsinizdir...

üstüne basa basa söylüyorum...yağ zamanla kararır..ama hemen değil...ayrıca bazı makineler (örneğin benim ybr) sıkıştırılmamış ve aşırı devir yaptırılmamış,ve yaptırılmıyor olanlarda 1500-2000 km de bile motor yağını simsiyah bulamayabilirsiniz..koyulaşır ama simsiyah olmaz..bu motor yağlama yapmıyormu yani şimdi??? yoksa sağlıklı mı çalışıyor...:cat:

Farukxtm
11 Haziran 2011, 20:27
kardeşler motor yağı 1000 km de kararıyorsa sorun yoktur...
kararmayan yağ yağlama yapmaz mantığına girmeyin..eğer motor yağlanmazsa 100 km bile gidemezsiniz unutmayın...

hele motor yağını değiştirip bir tur atıp gelen hah tamam yağ koyulaşmış iyi diyenler..motor yağının tamamını boşaltamıyorsunuzdur..eğer bunada emindeniz,motorunuzu kontrol ettirin..erkenden yağ kararması motorun sağlıksız olduğunu gösterir...ama bu erken 1000 km değildir....

araçlarımız dizel değildir.bu nedenle erkenden 50-100-200 km lerde yağınız kararıyorsa motorunuzun yağını ya tam boşaltamıyorsunuzdur yada sağlıksız bir motora sahipsinizdir...

üstüne basa basa söylüyorum...yağ zamanla kararır..ama hemen değil...ayrıca bazı makineler (örneğin benim ybr) sıkıştırılmamış ve aşırı devir yaptırılmamış,ve yaptırılmıyor olanlarda 1500-2000 km de bile motor yağını simsiyah bulamayabilirsiniz..koyulaşır ama simsiyah olmaz..bu motor yağlama yapmıyormu yani şimdi??? yoksa sağlıklı mı çalışıyor...:cat:

ben motoru5 dk çalıştırıyorum geziyorum.stop ediyorum altına kap koyup yağ boşaltma tapasını açıp bekliyorum son damla düşene kadar , bittikten sonra ise ayak marşına 3-5 defa basıyorum olan yagda iniyor karter'e tamamen bittimi tapayı sıkıyorum.aldıgım yagın 800 ml sini dolduruyorum ve motoru çalıştırıp 3-5 tur atıyorum. motoru stop ediyorum yag kaçagı kontrolü yapıyorum.sorun yok tamamdır diyorum ve ben kullanımıma göre yag seviyesi kontrolü yapıyorum :rendeer:

RunemagicK
11 Haziran 2011, 20:38
ben motoru5 dk çalıştırıyorum geziyorum.stop ediyorum altına kap koyup yağ boşaltma tapasını açıp bekliyorum son damla düşene kadar , bittikten sonra ise ayak marşına 3-5 defa basıyorum olan yagda iniyor karter'e tamamen bittimi tapayı sıkıyorum.aldıgım yagın 800 ml sini dolduruyorum ve motoru çalıştırıp 3-5 tur atıyorum. motoru stop ediyorum yag kaçagı kontrolü yapıyorum.sorun yok tamamdır diyorum ve ben kullanımıma göre yag seviyesi kontrolü yapıyorum :rendeer:

yağ boşalttığın tapa iç tarafta(karterde) biraz üstte kaldığı için yağın hepsi boşalmaz. misal benim zat öyle, 900ml yağ var içinde ama alttaki tapadan sadece 750ml yağ çıkıyor, solda bir tapa daha var ordan hepsi boşalıyor.
yani sen 800ml yağ boşaltıyorsun ama içeride 150-200ml daha yağ olması olası

artiiist
11 Haziran 2011, 20:39
o ne demek ya..1000 km de motor yağı kararmaz olur mu ya hiç..karardığı zamanda ''bu yağ erken kararmış bi baklım'' denir mi hiç..
Her yağın kalitesi ve özellikleri farklıdır..kimi çok erken kararır kimi 100 km de..kimi 200 km de..ama 1000-1500 km de kararmayan bir yağ henüz görmedim ..
benim bildiğim en iyi yağ castrol'e ait..power1 100 km bile bulmuyor kararmak için..

sozyurt
12 Haziran 2011, 02:28
Sıfır motorda bile yağ 100 km rede simsiyah olur ki hiç bir motorda 1000 kmrede tertemiz kalamaz.Buna ısı ve metalle etkileşim sebep olur.Öyle bi motor henüz icat edilmedi yani sürtünme ve ısının olmadığı bi motor.Uzun bi sürede edilmeyecek.

Hot_Road
15 Haziran 2011, 04:36
yağ filtresini değiştirmediysen erkenden kararmasına neden olabilir

Samet Ağır
15 Haziran 2011, 18:48
o ne demek ya..1000 km de motor yağı kararmaz olur mu ya hiç..karardığı zamanda ''bu yağ erken kararmış bi baklım'' denir mi hiç..
Her yağın kalitesi ve özellikleri farklıdır..kimi çok erken kararır kimi 100 km de..kimi 200 km de..ama 1000-1500 km de kararmayan bir yağ henüz görmedim ..
benim bildiğim en iyi yağ castrol'e ait..power1 100 km bile bulmuyor kararmak için..


Sıfır motorda bile yağ 100 km rede simsiyah olur ki hiç bir motorda 1000 kmrede tertemiz kalamaz.Buna ısı ve metalle etkileşim sebep olur.Öyle bi motor henüz icat edilmedi yani sürtünme ve ısının olmadığı bi motor.Uzun bi sürede edilmeyecek.


tüm türkiye önünde ve noter huzurunda yapılacak olan bir test ile...
benim ybr nin yağını değiştireceğiz...katkı maddesi filan da yok..
sonra km kayıt edeceğiz ve ben bu motoru 1000 hatta 1500 km kullanacağım..ve isterseniz her 100-150 km de yağını kontrol edip renk değişikliğini kayıt edeceğiz...1500 km de bile hayır 2000 km de bile hala yağım simsiyah olmamışsa ikinizden de birer goldwing alırım..
1000 km ve altında kararırsa ikinizede ben goldwing veririm ...ok??!!!!

şu anda yağımı değiştireli 1750 km oldu ve isteyen gelip yağın rengini görebilir....

unutmayın herkes sizler gibi motor kullanmayabiliyor..ben 20 seneyi aştım bu konuda...
her motor sizinki gibi olmayabiliyor...ybr daha 5750 km de....

bişeyi konuşurken ( en azından ) benimki böyle diye söyleyin...görmediğiniz şeyler için çok emin olmayın...
nelerin icat edildiğinden bir haberiniz olsa....

sozyurt
17 Haziran 2011, 00:54
Bende motor kullanmaya dün başlamadım.44 yaşındayım sayısız motora bindim sıfır motorum da çok oldu.Övünmek için söylemiyorum yanlış anlamayın şu an bindiğim motor bile 8 yaşında 55000 lerde ve debriyaj bile orjinaldır.Nasıl bir binici olduğuma da sanırım bu motor orjinalliğiyle referans olur.YBR sinede titanınada nx250 sinede transalpinede f 650 sinede iki zamanlısınada binmiş bi insanım.Onun için kendi motorunu ve arabasını tamirciye bile götürmeyip kendi tamir ve bakımını yapan bana yağın kararmayacağını söylemek benim için kusura bakmayın dede korkut hikayesidir.Benim 27 yıllık tecrubemde budur.Yağ bozulmayabilir motor iyi durumda olduğundan fakat rengi bozulur.

_pLay_06
17 Haziran 2011, 01:03
Yağı değiştirirken ordaydım :) ben 1 km yazmısım o 1000 km olacak. sımdı ılk yag 2300 de degıstı ve erken kararmıs dendi,sonra 3300 oldu ve ben baktım bu yenı yagda kararmıs.şuan için egsoz/egzoz dumanında herhangi sorun yok.motordada bi sorunum yok ama ihmal etmim dıyorum

normal sartlar altında yag degısımını 1000-1500km de bır yapmalısınız dıye dusunuyorum :D

Samet Ağır
17 Haziran 2011, 17:54
Bende motor kullanmaya dün başlamadım.44 yaşındayım sayısız motora bindim sıfır motorum da çok oldu.Övünmek için söylemiyorum yanlış anlamayın şu an bindiğim motor bile 8 yaşında 55000 lerde ve debriyaj bile orjinaldır.Nasıl bir binici olduğuma da sanırım bu motor orjinalliğiyle referans olur.YBR sinede titanınada nx250 sinede transalpinede f 650 sinede iki zamanlısınada binmiş bi insanım.Onun için kendi motorunu ve arabasını tamirciye bile götürmeyip kendi tamir ve bakımını yapan bana yağın kararmayacağını söylemek benim için kusura bakmayın dede korkut hikayesidir.Benim 27 yıllık tecrubemde budur.Yağ bozulmayabilir motor iyi durumda olduğundan fakat rengi bozulur.



yağ kararmaz demiyorum..sağlıklı :cat: bir benzinli motorun yağı 100 km de 500 km de kararmaz dedim..
kendi ybr 'm 1000-1500 de bile hatta 2000de bile yağını simsiyah yapmıyor dedim...:cat:
2000 km de bal rengine döndü şu anda...:P simsiyah değil yani hala!!!

dediklerim bunlardan ibarettir???? sanırım yanlış anlamışsın...:) :rendeer:

huska
17 Haziran 2011, 18:01
5 ) Motorda kullanılan yağın renginin kararması ne anlama gelmektedir?

Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğindeki katıklar sayesinde, motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmalarını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle motor yağı kirlenerek rengi kararır. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı görevini iyi yerine getiriyor demektir. Alıntıdır

Samet Ağır
17 Haziran 2011, 23:29
5 ) Motorda kullanılan yağın renginin kararması ne anlama gelmektedir?

Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğindeki katıklar sayesinde, motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmalarını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle motor yağı kirlenerek rengi kararır. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı görevini iyi yerine getiriyor demektir. Alıntıdır



işte bahsedilen şey..sağlıklı ve henüz kurum bağlayamamış bir motorda neden yağ hemen simsiyah olsunki????

diğer bir deyişle hemen (150-200 km de) yeni yağ simsiyah oluyorsa motorun içi kurum doludur..sağlıksızdır yani....

birde aşırı devir yaptırılan ve aşırı ısınan motorlar yağını diğerlerine kadar çok daha çabuk karartır....yağ özelliğini yitirir çünkü....

Volkan Serezli
17 Haziran 2011, 23:41
bu motorun garantisi devam ediyormu?

Jubaa
18 Haziran 2011, 00:28
işte bahsedilen şey..sağlıklı ve henüz kurum bağlayamamış bir motorda neden yağ hemen simsiyah olsunki????

diğer bir deyişle hemen (150-200 km de) yeni yağ simsiyah oluyorsa motorun içi kurum doludur..sağlıksızdır yani....

birde aşırı devir yaptırılan ve aşırı ısınan motorlar yağını diğerlerine kadar çok daha çabuk karartır....yağ özelliğini yitirir çünkü....

Abi bu konuda yanlissin.

Yagin kararmasi devirli kullanma ve sikismadan ziyade,
ne kadar sure motorun icinde kaldigi ve motorun kac bin kmde oldugu ile alakali.

Yaglarin omru isinma-soguma sayilarina gore olculur.

Kararmanin sebebide yagin icindeki deterjanin silindir yataklarindaki,pistondaki ve emme-egzos valflerinin ustundeki kurumu temizlemesi.

Eger yagin rengi siyah degilse 2000km gittikten sonra,
ya o yag senin motorunda gerekli gorevi yapmiyor yada icindeki mineraller belirli bi sure sonra etkinlesiyor.
Bu yaglar genelde motosiklet icin iyi degildir cunku motorlar devirlidir yag konuldugu anda gorevini yerine getirmeli.
Arada sirada devirli kullanmakta motordaki kurumu temizler ama arada sirada!!

Motoru sikistirmak yagi karartir cunku devirli kullanimda kurum bahsettigim yerlerden kazinir ve yagin icine karisir.

Kurumsuz motor olur mu?

0 motorun kontagini actiginiz anda kurum kaplamaya baslar.
Icten yanmali her motorda kurum olur.

Yagin omrunude isinip-soguma belirler,
yani bi yagin misal 1000 defa isinip soguma omru vardir
bu sureden sonra yag ozelligini kaybeder.

Kurum kapli olmasi kotu bisey mi?
Evet zamanla zimpara gibi piston ve yataklar arasindaki boslugu arttirir.
Yag azalmasa devirsizde kullansaniz,
yagi motosikletin kitapcigindaki araliklarla degistirmeniz gerek bu yuzden.

Yag kararmasi kotu mu?
Hayir kararmazsa sikinti var demektir.Yaginiz islevini yerine getirmiyor demektir.
Her yag her motora gitmez.
Sertifikalari vardir yaglarin japon motorlar icin olanlarin
JASO ve MA sertifikalari vardir.
Bunlar uretici tarafindan tavsiye edilen yaglardir japonlar icin.

Ornegin tutupta CBF ye racing yagi koyarsaniz bosuna para harcamis olursunuz.
Film gibi olan racing yagi cok ince kacar cbf ye cunku yeterli deviri cevirmez, sikistirma orani dusuktur ve gerekli isiya cikmaz.

Ayni sekilde baska bi tur motor icin olan yagi racinge koymakta olmaz kalin gelir pistonu ve yataklari zorlar.

Bunlarda kaynak.
Okuyun, ingilizceniz yetmiyosa bilen birine cevirtip okuyun.
Cok degerli bilgiler var icinde adamlar cok iyi bi arastirma yapmis yag hakkinda.
Banada nemrut nickli uye yolladi sagolsun.
Uzun oldu ama eksik ve yanlis bilgi olmasindan iyidir.

http://www.calsci.com/motorcycleinfo/Oils1.html

http://www.bikenomads.com/wiki/index.php/Do_not_use_car_oil_in_bikes

Samet Ağır
18 Haziran 2011, 00:47
Abi bu konuda yanlissin.

Yagin kararmasi devirli kullanma ve sikismadan ziyade,
ne kadar sure motorun icinde kaldigi ve motorun kac bin kmde oldugu ile alakali.

Yaglarin omru isinma-soguma sayilarina gore olculur.

Kararmanin sebebide yagin icindeki deterjanin silindir yataklarindaki,pistondaki ve emme-egzos valflerinin ustundeki kurumu temizlemesi.

Eger yagin rengi siyah degilse 2000km gittikten sonra,
ya o yag senin motorunda gerekli gorevi yapmiyor yada icindeki mineraller belirli bi sure sonra etkinlesiyor.
Bu yaglar genelde motosiklet icin iyi degildir cunku motorlar devirlidir yag konuldugu anda gorevini yerine getirmeli.
Arada sirada devirli kullanmakta motordaki kurumu temizler ama arada sirada!!

Motoru sikistirmak yagi karartir cunku devirli kullanimda kurum bahsettigim yerlerden kazinir ve yagin icine karisir.

Kurumsuz motor olur mu?

0 motorun kontagini actiginiz anda kurum kaplamaya baslar.
Icten yanmali her motorda kurum olur.

Yagin omrunude isinip-soguma belirler,
yani bi yagin misal 1000 defa isinip soguma omru vardir
bu sureden sonra yag ozelligini kaybeder.

Kurum kapli olmasi kotu bisey mi?
Evet zamanla zimpara gibi piston ve yataklar arasindaki boslugu arttirir.
Yag azalmasa devirsizde kullansaniz,
yagi motosikletin kitapcigindaki araliklarla degistirmeniz gerek bu yuzden.

Yag kararmasi kotu mu?
Hayir kararmazsa sikinti var demektir.Yaginiz islevini yerine getirmiyor demektir.
Her yag her motora gitmez.
Sertifikalari vardir yaglarin japon motorlar icin olanlarin
JASO ve MA sertifikalari vardir.
Bunlar uretici tarafindan tavsiye edilen yaglardir japonlar icin.

Ornegin tutupta CBF ye racing yagi koyarsaniz bosuna para harcamis olursunuz.
Film gibi olan racing yagi cok ince kacar cbf ye cunku yeterli deviri cevirmez, sikistirma orani dusuktur ve gerekli isiya cikmaz.

Ayni sekilde baska bi tur motor icin olan yagi racinge koymakta olmaz kalin gelir pistonu ve yataklari zorlar.

Bunlarda kaynak.
Okuyun, ingilizceniz yetmiyosa bilen birine cevirtip okuyun.
Cok degerli bilgiler var icinde adamlar cok iyi bi arastirma yapmis yag hakkinda.
Banada nemrut nickli uye yolladi sagolsun.
Uzun oldu ama eksik ve yanlis bilgi olmasindan iyidir.

http://www.calsci.com/motorcycleinfo/Oils1.html

http://www.bikenomads.com/wiki/index.php/Do_not_use_car_oil_in_bikes



güzel bilgiler de....
benim söylediklerim de farklı değilki????

tek farklı söylediğim şey yeni koyduğunuz bir yağ 150-200 km de simsiyah oluyorsa motorunuz sağlıklı değildir...
sağlıklı bir motorda bu kararma daha uzun sürelerde olur...

Jubaa
18 Haziran 2011, 13:35
[/SIZE]
tüm türkiye önünde ve noter huzurunda yapılacak olan bir test ile...
benim ybr nin yağını değiştireceğiz...katkı maddesi filan da yok..
sonra km kayıt edeceğiz ve ben bu motoru 1000 hatta 1500 km kullanacağım..ve isterseniz her 100-150 km de yağını kontrol edip renk değişikliğini kayıt edeceğiz...1500 km de bile hayır 2000 km de bile hala yağım simsiyah olmamışsa ikinizden de birer goldwing alırım..
1000 km ve altında kararırsa ikinizede ben goldwing veririm ...ok??!!!!

şu anda yağımı değiştireli 1750 km oldu ve isteyen gelip yağın rengini görebilir....

unutmayın herkes sizler gibi motor kullanmayabiliyor..ben 20 seneyi aştım bu konuda...
her motor sizinki gibi olmayabiliyor...ybr daha 5750 km de....

bişeyi konuşurken ( en azından ) benimki böyle diye söyleyin...görmediğiniz şeyler için çok emin olmayın...
nelerin icat edildiğinden bir haberiniz olsa....

Benim demek istedigim bosuna butun siteye goldwing alma.



güzel bilgiler de....
benim söylediklerim de farklı değilki????

tek farklı söylediğim şey yeni koyduğunuz bir yağ 150-200 km de simsiyah oluyorsa motorunuz sağlıklı değildir...
sağlıklı bir motorda bu kararma daha uzun sürelerde olur...

Abi bu konuda da yanlissin ne yazik ki.

Hic pistte yarisa cikan motor gordun mu bilmem ama eger denk gelirsen.
Piste girmeden once yeni yag konulur, pistten ciktiginda da degistirilir.
20 dakikalik bi seanstan sonra yagin rengi zifiri karanlik oluyor.

Anlattigim gibi yagin rengi bi cok sebebe dayali olarak degisir.

20 dakikalik bi yaris 0 motorun yagini bile zifiri karanlik yapar.

Cok basit bi mantik yanmanin oldugu yer kararir, yagda bunu temizler.

Normal bi cadde kullanicisi icin 200km cok ekstrem ama olmaz diye birsey yok.

Motor eskidir ama daha once hic sikistirilmamistir, 10 dakika redline kullan bakalim yagin rengine.

Bende bu konuda goldwingine iddaya varim.:wiinkk:

Serk21
18 Haziran 2011, 13:53
rengine değil kendisine bak,elinle kontrol et yogunlugu nasıl yağın?

huska
18 Haziran 2011, 15:54
işte bahsedilen şey..sağlıklı ve henüz kurum bağlayamamış bir motorda neden yağ hemen simsiyah olsunki????

diğer bir deyişle hemen (150-200 km de) yeni yağ simsiyah oluyorsa motorun içi kurum doludur..sağlıksızdır yani....

birde aşırı devir yaptırılan ve aşırı ısınan motorlar yağını diğerlerine kadar çok daha çabuk karartır....yağ özelliğini yitirir çünkü....

Motorun içinin eski veya kurum bağlamasına gerek yok ki.Sıfır motorun alışma devresinde çıkardığı parçaları toplarken bile yağ kirlenip kararabilir.yağın kararmış olduğu yağın veya motorun eskimiş olduğu bilgisini kesinlikle vermez:rendeer:

Samet Ağır
18 Haziran 2011, 17:00
demekki benim motor bozuk....:pr:
6000 km de ve 2000 km önce değişen yağ hala bal renginde...:silent:

simsiyahlık nerelere gitti yahu??:pr:

sozyurt
18 Haziran 2011, 20:50
Valla kardeş banada garip geldi hemde 2000 km rede.Bence siz o motorda bi arıza yoksa ki zaten yağlamayla ilgili problemi olan motor fazla dayanmaz.O motoru çerçeveletip duvara asalım.Olmaz demeyelim madem canlı şahitsin olabiliyormuş demekki bize yalan borcun yok ya.Dünyada tek olduğunuda iddia etmeyelimde sayılı motorlardan birine sahip olduğunu belirtelim.Kazasız sürüşler.

joSe_55
18 Haziran 2011, 21:10
Şimdi arkadaşım Bana ilk gittiğim usta senın motor erkenden yag karartmış dedı,neyse yagı degıstırdık bı ara gel bakım ona dedı felan fıstık gıtmedım ben bunun yanına sonra 1 ay gectı aradan motorun baska sorunu ıcın baska bı ustaya gıttım oda yag ile ilgili senın yagın kararmıs ona göre gibisinden uyarıda bulundu.Yuh dedım noluyo ya.Sonra sıze sormaya karar verdım.Bende sasırdım ne yapacagımı.Sonuc olarak degıstırcem bu yagı ama neden motor erken yag karartır. :D sımdı soruyu sordum yıne hersey başa dönmesın :D

sozyurt
18 Haziran 2011, 21:14
Bujin söktüğün zaman nasıl çıkıyor kararmışmı ne renkte.Buji kararıyosa ve ekzoz ani yüksek devirde kara duman atıyosa belki bi problem var diyebiliriz.

Jubaa
18 Haziran 2011, 22:28
demekki benim motor bozuk....:pr:
6000 km de ve 2000 km önce değişen yağ hala bal renginde...:silent:

simsiyahlık nerelere gitti yahu??:pr:

Abi bunu diyecegin icin yazmistim onceden.

Ya aldigin yag senin motorunda gerekli gorevi yapmiyor, senin motoruna uygun degil yada sen ciddi anlamda devirsiz kullaniyorsun makinayi.

Ama dedigim gibi yagin kararmasi kotu degildir bilakis kararmazsa sorun vardir bunu bilin.

Samet Ağır
18 Haziran 2011, 22:46
Abi bunu diyecegin icin yazmistim onceden.

Ya aldigin yag senin motorunda gerekli gorevi yapmiyor, senin motoruna uygun degil yada sen ciddi anlamda devirsiz kullaniyorsun makinayi.

Ama dedigim gibi yagin kararmasi kotu degildir bilakis kararmazsa sorun vardir bunu bilin.

son kez şunu söylemeliyim..ben kararan yağ kötüdür demiyorum..sadece ilk mesajlara bakın 100-200 km lerden bahsediliyor...bu km lerde bir ybr-cbf v.b yağı (buraya dikkat) simsiyah yapıyorsa sorun vardır diyorum...
ayrıca yağıda 35 yıldır birfiil motosiklet serviz ve tamirciliği yapan abimden alıyorum... ve oraya gelen yaklaşık aynı hacim ve tip motorlara kurye filan da farketmiyor aynı yağı koyuyoruz...
ciddi anlamda devirsizlik demiyelimde şuna 20 seneyi aşkın motorculuk tecrübesiyle hangi motoru hangi yolda ve bana ne verebileceğini,gücünü bilerek abartmadan kullanıyorum diyelim.... şehir içinde ybr yi 11-12000 devirlere çıkartmadan biyerlerini yırttırmadan sakin kullanmak,agresifliği yapabilecek makinalara saklamak malesef herkesin yapa-ma-dığı bişeydir günümüzde....


Valla kardeş banada garip geldi hemde 2000 km rede.Bence siz o motorda bi arıza yoksa ki zaten yağlamayla ilgili problemi olan motor fazla dayanmaz.O motoru çerçeveletip duvara asalım.Olmaz demeyelim madem canlı şahitsin olabiliyormuş demekki bize yalan borcun yok ya.Dünyada tek olduğunuda iddia etmeyelimde sayılı motorlardan birine sahip olduğunu belirtelim.Kazasız sürüşler.

önceden de dediğim gibi benim kullanışımla bu oluyor...ne adamlar görüyorum ki motorun gaz telini kopartmak istercesine asılıyor..utanmasa vites değiştirirken bile gazı bırakmayacak....yahu bırakında şu motora yiyeceği kadar gaz verin... dayanmayacak olan motor değil 6000 km 600 km bile gitmez kilitlenir dağılırdı..ne zaman motordan anlayan biri sesini duysa bu ne yahu diyor...nedenini bilmiyorum sanırım..:)

ayrıca forumda beni şahsen tanıyanlar bilirler motorlarımı..1997 model olan yzf bile yaşından çok çok daha genç görünüyor..
neden???
ben motoru kullanıyorum..öldürmeye çalışmıyorum..:cat:

Jubaa
18 Haziran 2011, 22:57
son kez şunu söylemeliyim..ben kararan yağ kötüdür demiyorum..sadece ilk mesajlara bakın 100-200 km lerden bahsediliyor...bu km lerde bir ybr-cbf v.b yağı (buraya dikkat) simsiyah yapıyorsa sorun vardır diyorum...
ayrıca yağıda 35 yıldır birfiil motosiklet serviz ve tamirciliği yapan abimden alıyorum... ve oraya gelen yaklaşık aynı hacim ve tip motorlara kurye filan da farketmiyor aynı yağı koyuyoruz...
ciddi anlamda devirsizlik demiyelimde şuna 20 seneyi aşkın motorculuk tecrübesiyle hangi motoru hangi yolda ve bana ne verebileceğini,gücünü bilerek abartmadan kullanıyorum diyelim.... şehir içinde ybr yi 11-12000 devirlere çıkartmadan biyerlerini yırttırmadan sakin kullanmak,agresifliği yapabilecek makinalara saklamak malesef herkesin yapa-ma-dığı bişeydir günümüzde....



Tamam abicim bende diyorumki 200kmde de kararir bu yag.

Dert tasa edilecek bisey degildir.

Yagin 200kmde kararmasinin zarari nedir?

Hicbisey.

Karardimi degistirmek iyi mi olur?

Param olsa ben her aksam motoru park ettigimde yagini degistiririm, zarari olmaz.

joSe_55
19 Haziran 2011, 01:41
Bujin söktüğün zaman nasıl çıkıyor kararmışmı ne renkte.Buji kararıyosa ve ekzoz ani yüksek devirde kara duman atıyosa belki bi problem var diyebiliriz.

Ben resim hariç hayatında buji görmemiş adamım ne sökmesi ama şunu diyebilirim motorumda xenon var ve bu birzaman motorun marşına kadar sorun yaratmıştı,kavrama diye bi dişli değişti hatta bu sorundan dolayı,acaba bu zamanında olan elektriksel sorun bujiyide etkilemiş ve karartma yapıp yağ sorununuda mı oluşturuyor.Dediğin olay gercekten boyle bıseyle olabılecekse sorunum o olabılır.

sozyurt
19 Haziran 2011, 03:33
Yok hayır xenonla bujinin alakası yok.Karbüratörle ilgisi belki olabilir diye sormuştum.Bazen karbüratör probleminden dolayı zengin karışım oluyor.İyi yanma olmadığından diye düşünmüştüm.Onun için sordum iyi bir yanma ve sıkıştırma sonu basıncı olmazsa yağlama ve temizliğe daha fazla iş düşer diye düşünmüştüm.

jawa
19 Haziran 2011, 13:07
Yok hayır xenonla bujinin alakası yok.

İşi iyice karıştıralım da içinden çıkılmaz bir hal alsın. :mrgreen:

Farla bujinin alakası var.Hatta bujinin tüm elektrikli parçalarla alakası var.Hatta ve hatta elektrikle çalışan tüm parçaların birbiri ile alakası var.

Hadi bakalım buyrun. :) Var mı itirazı olan?

sozyurt
20 Haziran 2011, 01:27
Farla bujinin alakası yoktur.Desenizki konjektörle desenizki alternatörle tamam bi ortak noktadır evet.Onlarla bile ortaklığının ateşleme sisteminin cinsi ile alakası vardır.

jawa
20 Haziran 2011, 19:50
Diyelim ki far kısa devre yaptı sigorta attı.Motor çalışacak mı? :)

Yada alternatör arızası varmış ama sürücü farkında değilmiş.
Gündüz vakti "farım da açık yolum da" şeklinde gülümseyerek giderken motor "zoort pııırrt" yapıp stop ediyor.Hani yoktu alakası? Farı açmasa belki 30 km daha gidecekti. :)

İnat etme daha elli tane bağlantı sayarım. :cherry:

sozyurt
21 Haziran 2011, 01:07
Etmem neden edecem çünkü ben zaten elektrikçiyim sayısız dükkanında motosiklet üzerine arıza yapıyorum.O saydığınız şeyler veya sayacaklarınız buji de kronik bi sistem arızasına neden olmaz.Yani buji ya ateşler ya ateşlemez.Kara buji çıkartmaz.Sistem her zaman motora çalışma önceliğiverir.Ama alternatör arızasında ise motorun ateşleme tipi öne çıkar.Ayrıca her arızada kara buji çıkaracak değil.Motorun çalışıp çalışmaması değil sorun.Ateşleme sistemindeki aksaklık olarak düşünmüştük.