PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motor hareket halinde stop ediyor..



ytkn
07 Haziran 2011, 14:11
Yoldaşlar,

Tehlikeli bir durum olduğu için danışmak istedim umarım nedenini bilen vardır. Motorum (cbf250) 2 ay önce honda servisinden çıktı, servisten önce bir iki kez benzin azaldığında hareket halindeyken stop etmişti. Ama son 5-6 gündür bir kaç kez depo doluyken stop etmesi beni korkuttu, viraj alırken stop etse ben debriyajı çekene kadar motor kayabilir..

Bu motor durmasının nedeni ne olabilir, yağ ile ilgili midir? Yardım edebilir misiniz?

ekremz
07 Haziran 2011, 16:19
aynı sorun bende de olmuştu
ama benim benzin hortumunu sanırım birisi iyice kıvırmış musluktan gelen benzin akısı çok yavaşladığı için 6 bin devirden sonra gaz kesip duruyordu

diğer muhtemel sebepler buji ve benzin musluğunda veyahut karbüratör de bir sorun olabilir tahminimce

McWarnaly
08 Haziran 2011, 07:32
Benim R6 da da 88 dereceden sonra devirlerde dusme oluyor ve bazen isiklarda beklerken stop ediyor.Tehlikeli bi durum yok.Zaten ben isiklarda motoru stop ediyorum.Motorun el kitabinda da oyle yaziyor zaten.

excavatus
08 Haziran 2011, 10:57
Benim R6 da da 88 dereceden sonra devirlerde dusme oluyor ve bazen isiklarda beklerken stop ediyor.Tehlikeli bi durum yok.Zaten ben isiklarda motoru stop ediyorum.Motorun el kitabinda da oyle yaziyor zaten.

88 dereceden sonra devirde düşme olması normal bir durum değil be hajım. En azından ben öyle biliyorum. Daha iyi bilen birileri bi açıklık getirir sanıyorum. Benim takıldığım nokta, motorun el kitabında (R6) trafik ışıklarında beklerken motoru stop edin!! mi yazıyor? nası bi kitap o öyle.. ilk defa duyuyorum böyle bir şey...

< iLk@yy >
08 Haziran 2011, 11:11
88 dereceden sonra devirde düşme olması normal bir durum değil be hajım. En azından ben öyle biliyorum. Daha iyi bilen birileri bi açıklık getirir sanıyorum. Benim takıldığım nokta, motorun el kitabında (R6) trafik ışıklarında beklerken motoru stop edin!! mi yazıyor? nası bi kitap o öyle.. ilk defa duyuyorum böyle bir şey...

hani benim f 55 68 arası daha ısısına gelmeden otomatik jikle yaptığından düşürüyor deviri 70 ve sonrasında normale dönüyor ama 88 sonrası problem...

GÜNTEKİN
10 Haziran 2011, 01:00
Hava ayarı fazla açık olabilir (Fakir karışım) Hava fazla gelip yakıtın az gelmesi olayı. Hava ayar vidasını yarım tur sıkıp tekrar deneyebilirsin.

otopsici
10 Haziran 2011, 18:43
88 dereceden sonra devirde düşme olması normal bir durum değil be hajım. En azından ben öyle biliyorum. Daha iyi bilen birileri bi açıklık getirir sanıyorum. Benim takıldığım nokta, motorun el kitabında (R6) trafik ışıklarında beklerken motoru stop edin!! mi yazıyor? nası bi kitap o öyle.. ilk defa duyuyorum böyle bir şey...

benim kitapçıkta da ve yamaha fazer kitapçığında da aynısı yazıyor

excavatus
10 Haziran 2011, 18:47
Abi cidden şaşırdım... onun için yazdım zaten...
ışıklarda durunca kontak kapatmak nasıl bir tavsiyedir, nasıl bir mantıktır çözemedim.
Bol ışıklı şehir içinde kullanıyorsan o zaman motoru...
2000km sonra marş motorundan başlamak lazım söküp takmaya sanırım...

otopsici
10 Haziran 2011, 20:12
Abi cidden şaşırdım... onun için yazdım zaten...
ışıklarda durunca kontak kapatmak nasıl bir tavsiyedir, nasıl bir mantıktır çözemedim.
Bol ışıklı şehir içinde kullanıyorsan o zaman motoru...
2000km sonra marş motorundan başlamak lazım söküp takmaya sanırım...

atıyorum 10 dakika sürekli kullandıktan sonra 1.5 dakika olduğun yerde çalıştırırsan eğer hararet yapmaya başlıyor ki 4 silindir makinelerde bu yarım dakikaya kadar düşüyor