Arjantinli69
06 Haziran 2011, 13:52
Uzun zamandır karbüratörü temizletmeyi düşünüyordum z-moto malum,dogru düzgün usta'da bulmak sıkıntı ,bizim GKN Gökhan'da sağolsun vatani görevini yapmakta dedim nasıl olsa servis manueli var bir sıkıntı çıkmaz elde yatkın amele işlerine :P
Ugur kardeş başta ! arkadaşlar'da durmadan gaz veriyor kendin yapsana ne işin var usta arıyorsun :) bende kulak astım dostlara dedim en güzeli kendim yapayım şu karbüratör temizliğini :)
iş yerinde ortam müsait takımlarda yerinde vakit zaten sorun değil tek eksi olasılık dağıtıp toplayamamak,ama dediğim gibi servis manueli'nin olması ve biraz ingilizce'den anlıyor olmak toplayamamak olasılığını minumuma indiriyordu ve işe koyulma zamanı :)
gerkli olan malzeme listesi :
1- takımlar
2-1 lt selülozik tiner
3-hava kompresörü
4-yeterli vakit
ilk önce servis manueli'nden bir kaç bilgilendirici resim,yakıt deposunun-hava filtresinin-karbüratör ve hortum-kablo bağlantılarının nasıl söküldüğünü görme açısından :)
http://img26.imageshack.us/img26/6536/6548001.jpg (http://img26.imageshack.us/i/6548001.jpg/)
http://img196.imageshack.us/img196/8266/9685001.jpg (http://img196.imageshack.us/i/9685001.jpg/)
ilk önce seleyi ve yan grenajları yerinden çıkartıyoruz ve resimde görünen A parçasını akü üstü muhafazayı söküyoruz.daha sonra B parçassındaki yakıt deposunu tutan 12 lik civatayı söküyoruz sonra B parçasındaki şase bağlantılarını (10 luk civata ) ve hava filtresini tutan (8 lik civataları ) söküyoruz.
http://img860.imageshack.us/img860/3890/resim1003.jpg (http://img860.imageshack.us/i/resim1003.jpg/)
http://img84.imageshack.us/img84/1144/resim1004.jpg (http://img84.imageshack.us/i/resim1004.jpg/)
http://img191.imageshack.us/img191/3193/11122007.jpg (http://img191.imageshack.us/i/11122007.jpg/)
http://img3.imageshack.us/img3/5210/grnt068x.jpg (http://img3.imageshack.us/i/grnt068x.jpg/)
akü muhafazasının sökülmüş hali
http://img546.imageshack.us/img546/876/grnt070.jpg (http://img546.imageshack.us/i/grnt070.jpg/)
sonra hava filtresinin kapağını ve filtreyi yerinden çıkartıyoruz
http://img593.imageshack.us/img593/7149/grnt071.jpg (http://img593.imageshack.us/i/grnt071.jpg/)
http://img806.imageshack.us/img806/9239/grnt072.jpg (http://img806.imageshack.us/i/grnt072.jpg/)
hazır çıkartmışken hava filtresinin durumuna'da bakmakta her zaman fayda var filtre gözenekleri temiz ise içten dışa hava vurarak temizlemek iyi olur,eğer filtre çok kirli ise yenisi ile degiştirmek gerekir.
şimdi yakıt deposunu yerinden çıkartacağız ama ilk önce yakıt deposundaki benzini içindeki yakıt durumuna göre uygun bir bidona boşaltıyoruz,benzini boşaltmak için benzin deposundan yakıt musluguna giren hortumun kelepçesini geri alıp hortumu yerinden çıkartıyoruz ve etrafa yakıt akmaması için hortumun ucunu parmağımızla hemen kapatıyoruz.ben 1 parmak parça hortum kestim yakıt hortumunu parça borunun içine soktum ve O şekilde benzini bidona boşalttım.ben karbüratör temizliği yapacağım için deponun çeyrek depoya düşmesini bekledim öyle bu işe başladım,benim depodan 5 lt ye yakın benzin çıktı :)
resimde görünen B hortumu ana yakıt hortumu,A hortumu rezerv(yani yedek depo konumu).
http://img263.imageshack.us/img263/8043/resim1005.jpg (http://img263.imageshack.us/i/resim1005.jpg/)
yakıtı tamamen boşalttıktan sonra sıra geldi benzin deposunun şamandıra kablosunu soketinden ayırmaya.soket sağ grenaj içinde,deponun hemen altında görünüyor resimde
http://img143.imageshack.us/img143/2927/grnt074w.jpg (http://img143.imageshack.us/i/grnt074w.jpg/)
sonra yavaşça benzin deposunu yerinden alıyoruz.ilk önce depoyu biraz geriye doğru çekiyoruz depo takozlardan kurtuluyor sonra hafif yukarı dogru kaldırıyoruz altındaki sökülmesi gereken hortumları söküp depoyu müsait bir yere kaldırıyoruz.yakıt deposunun kapağını açıp içine bakmakta fayda var eğer depo içinde pislik varsa depo içerisine biraz benzin koyup depoyu biraz sallayıp içindeki pisliği boşaltmalı.
resimde görünen A soketi şamandıra kablosu B yakıt taliye hortumu
http://img268.imageshack.us/img268/5568/resim1006m.jpg (http://img268.imageshack.us/i/resim1006m.jpg/)
ve karşımızda meşhur ER-5 silindirleri :)
http://img705.imageshack.us/img705/5757/grnt077q.jpg (http://img705.imageshack.us/i/grnt077q.jpg/)
depoyu söktükten sonra hava filtresi kutusuna giren 1 parmak vakum hortumunu filtreden ayırıyoruz.
http://img716.imageshack.us/img716/153/grnt088.jpg (http://img716.imageshack.us/i/grnt088.jpg/)
sıra geldi hava filtresi kutusunu yerinden çıkartmaya.ilk önce hava filresi-karbüratör arasındaki B ile gösterilen kelepçeleri gevşetiyoruz,daha sonra karbüratörü tutan A ile gösterilen kelepçeyi gevşetiyoruz ve hava filtre kutusunu yerinden dikkatlice çıkartıyoruz.
http://img10.imageshack.us/img10/6634/11122008y.jpg (http://img10.imageshack.us/i/11122008y.jpg/)
ve hava filtresi kutusu dışarıda :)
filtre kutusu çıkınca hemen filtrenin altında daire şeklindeki parça dikkatimizi çekecektir.bu parça motor blogu içindeki fazla motor yağını filtre kutusu içine tahliye eden kazan,ucunda kazandan çıkan filtreye giren 6 cm bıyunda hortum bulunur ve filtresin altına girer.bu hortumu sökünce kazan yani motor yagının içine pislik kaçmaması için ucunu bir bez parçası ile kapatın.
http://img860.imageshack.us/img860/4626/grnt085.jpg (http://img860.imageshack.us/i/grnt085.jpg/)
http://img228.imageshack.us/img228/3779/grnt088we.jpg (http://img228.imageshack.us/i/grnt088we.jpg/)
sol tarafta dikkat etmişsinizdir radyatör suyunun filtresi var,filtreyi hortumlarından dikkatli ayırın çok zayıf ucları var ve hortumları sökmeden önce yanınıza 2 tane 8 lik vida alın su akmaması için söktügünüz hortumların ucuna takacaksınız.filreyi sökünce güzelce temizleyip sonra yerine takarsınız.
parça bu ;
http://img199.imageshack.us/img199/8537/grnt103r.jpg (http://img199.imageshack.us/i/grnt103r.jpg/)
http://img146.imageshack.us/img146/2530/grnt091s.jpg (http://img146.imageshack.us/i/grnt091s.jpg/)
ben hazır işe başlamışken radyatörü'de yerinden söktüm radyatör gözeneklerini pilastik aparat ile açtım,radyatör içini güzelce temizledim.fan motorunu temizleyip bakımını yaptım.bir 5 sene daha bakım gerektirmez herhalde :P
sıra geldi gaz ve jikle tellerini karbüratör'den ayırmaya,gaz tellerini sökerken dikkat edin sonra yerlerini karıştırmayın,gaz telinin geçiş güzergahına dikkatli bakın.
http://img580.imageshack.us/img580/1200/grnt080.jpg (http://img580.imageshack.us/i/grnt080.jpg/)
http://img713.imageshack.us/img713/2107/grnt090f.jpg (http://img713.imageshack.us/i/grnt090f.jpg/)
ve telleri söktükten sonra karbüratörü ameliyat masasına alıyoruz :)
http://img860.imageshack.us/img860/9461/grnt096d.jpg (http://img860.imageshack.us/i/grnt096d.jpg/)
sonra başlıyoruz üst taraftan vakumlardan sökmeye.dikkat etmeli vakumu sökerken zarar vermeyin-yay ve iğne diziliş sırasını karıştırmayın.
http://img17.imageshack.us/img17/8572/grnt100p.jpg (http://img17.imageshack.us/i/grnt100p.jpg/)
sonra şamanıra kapağını,şamandırayı,yakıt jetlerini-memeleri yerinden dikkatlice söküyoruz.
http://img89.imageshack.us/img89/6197/grnt098r.jpg (http://img89.imageshack.us/i/grnt098r.jpg/)
http://img42.imageshack.us/img42/8283/grnt099.jpg (http://img42.imageshack.us/i/grnt099.jpg/)
karbüratör'ü üzerindeki plastik aksamlar'dan ayırdıktan sonra karbüratör'ü ve metal yakıt jetleri-memeleri almış oldugumuz ve derin temiz bir kap içine koydugumuz selülozik tiner içine yatırıyoruz,en az 30 dakika tiner içinde beklemesinde fayda var kir ve pisliklerden arınması için.
karbüratör'ü toplamaya başlamadan önce jetleri-memeleri tiner içinden alıp temiz bir kaba koyuyoruz ve bir fırça yardımıyla karbüratör'ü güzelce temizliyoruz.
daha sonra karbüratör ve jetlere kompresör ile hava tutuyoruz ve söktüğümüz gibi başlıyoruz toplamaya.
hava filtresi kutusunun temizledikten sonraki hali :)
sadece filtre kutusunu söküp,dağıtıp,temizleyip toplaması 45 dakkamı aldı :pale:
http://img840.imageshack.us/img840/1932/grnt094.jpg (http://img840.imageshack.us/i/grnt094.jpg/)
ve bir kaç foto daha ;
http://img706.imageshack.us/img706/4626/grnt085.jpg (http://img706.imageshack.us/i/grnt085.jpg/)
http://img838.imageshack.us/img838/7203/grnt087c.jpg (http://img838.imageshack.us/i/grnt087c.jpg/)
sonunda bakım işlemi bitti toplam süre 4,5 saat,yapılan masraf 1 lt selülozik tiner 12 tl ve özenle yapılan el emeği :)
tekrar başa döndük sanki motor hiç sökülmemiş gibi :)
http://img860.imageshack.us/img860/1039/grnt101g.jpg (http://img860.imageshack.us/i/grnt101g.jpg/)
http://img838.imageshack.us/img838/5715/grnt102o.jpg (http://img838.imageshack.us/i/grnt102o.jpg/)
toplama işlemi bittikten sonra yakıt durumunu ölçmek için doğru benzinciye depoyu fullemeye :) gitti yine bir dünya paracıklar :P
http://img607.imageshack.us/img607/6373/grnt104.jpg (http://img607.imageshack.us/i/grnt104.jpg/)
bu bakımları yaparken bu kadar yorulmamıştım :P
konuyu yazmak,resim çekip eklemek daha zor ama sonunda bitti galiba :P
eksik yazılar belki olabilir siz tamamlayabilirsiniz.
fazla resim çekmediğim için kusura bakmayın tek kişi ile iş yapmak böyle eksikliklere neden olabiliyor.
hadi sizlere kolay gelsin :cat:
Ugur kardeş başta ! arkadaşlar'da durmadan gaz veriyor kendin yapsana ne işin var usta arıyorsun :) bende kulak astım dostlara dedim en güzeli kendim yapayım şu karbüratör temizliğini :)
iş yerinde ortam müsait takımlarda yerinde vakit zaten sorun değil tek eksi olasılık dağıtıp toplayamamak,ama dediğim gibi servis manueli'nin olması ve biraz ingilizce'den anlıyor olmak toplayamamak olasılığını minumuma indiriyordu ve işe koyulma zamanı :)
gerkli olan malzeme listesi :
1- takımlar
2-1 lt selülozik tiner
3-hava kompresörü
4-yeterli vakit
ilk önce servis manueli'nden bir kaç bilgilendirici resim,yakıt deposunun-hava filtresinin-karbüratör ve hortum-kablo bağlantılarının nasıl söküldüğünü görme açısından :)
http://img26.imageshack.us/img26/6536/6548001.jpg (http://img26.imageshack.us/i/6548001.jpg/)
http://img196.imageshack.us/img196/8266/9685001.jpg (http://img196.imageshack.us/i/9685001.jpg/)
ilk önce seleyi ve yan grenajları yerinden çıkartıyoruz ve resimde görünen A parçasını akü üstü muhafazayı söküyoruz.daha sonra B parçassındaki yakıt deposunu tutan 12 lik civatayı söküyoruz sonra B parçasındaki şase bağlantılarını (10 luk civata ) ve hava filtresini tutan (8 lik civataları ) söküyoruz.
http://img860.imageshack.us/img860/3890/resim1003.jpg (http://img860.imageshack.us/i/resim1003.jpg/)
http://img84.imageshack.us/img84/1144/resim1004.jpg (http://img84.imageshack.us/i/resim1004.jpg/)
http://img191.imageshack.us/img191/3193/11122007.jpg (http://img191.imageshack.us/i/11122007.jpg/)
http://img3.imageshack.us/img3/5210/grnt068x.jpg (http://img3.imageshack.us/i/grnt068x.jpg/)
akü muhafazasının sökülmüş hali
http://img546.imageshack.us/img546/876/grnt070.jpg (http://img546.imageshack.us/i/grnt070.jpg/)
sonra hava filtresinin kapağını ve filtreyi yerinden çıkartıyoruz
http://img593.imageshack.us/img593/7149/grnt071.jpg (http://img593.imageshack.us/i/grnt071.jpg/)
http://img806.imageshack.us/img806/9239/grnt072.jpg (http://img806.imageshack.us/i/grnt072.jpg/)
hazır çıkartmışken hava filtresinin durumuna'da bakmakta her zaman fayda var filtre gözenekleri temiz ise içten dışa hava vurarak temizlemek iyi olur,eğer filtre çok kirli ise yenisi ile degiştirmek gerekir.
şimdi yakıt deposunu yerinden çıkartacağız ama ilk önce yakıt deposundaki benzini içindeki yakıt durumuna göre uygun bir bidona boşaltıyoruz,benzini boşaltmak için benzin deposundan yakıt musluguna giren hortumun kelepçesini geri alıp hortumu yerinden çıkartıyoruz ve etrafa yakıt akmaması için hortumun ucunu parmağımızla hemen kapatıyoruz.ben 1 parmak parça hortum kestim yakıt hortumunu parça borunun içine soktum ve O şekilde benzini bidona boşalttım.ben karbüratör temizliği yapacağım için deponun çeyrek depoya düşmesini bekledim öyle bu işe başladım,benim depodan 5 lt ye yakın benzin çıktı :)
resimde görünen B hortumu ana yakıt hortumu,A hortumu rezerv(yani yedek depo konumu).
http://img263.imageshack.us/img263/8043/resim1005.jpg (http://img263.imageshack.us/i/resim1005.jpg/)
yakıtı tamamen boşalttıktan sonra sıra geldi benzin deposunun şamandıra kablosunu soketinden ayırmaya.soket sağ grenaj içinde,deponun hemen altında görünüyor resimde
http://img143.imageshack.us/img143/2927/grnt074w.jpg (http://img143.imageshack.us/i/grnt074w.jpg/)
sonra yavaşça benzin deposunu yerinden alıyoruz.ilk önce depoyu biraz geriye doğru çekiyoruz depo takozlardan kurtuluyor sonra hafif yukarı dogru kaldırıyoruz altındaki sökülmesi gereken hortumları söküp depoyu müsait bir yere kaldırıyoruz.yakıt deposunun kapağını açıp içine bakmakta fayda var eğer depo içinde pislik varsa depo içerisine biraz benzin koyup depoyu biraz sallayıp içindeki pisliği boşaltmalı.
resimde görünen A soketi şamandıra kablosu B yakıt taliye hortumu
http://img268.imageshack.us/img268/5568/resim1006m.jpg (http://img268.imageshack.us/i/resim1006m.jpg/)
ve karşımızda meşhur ER-5 silindirleri :)
http://img705.imageshack.us/img705/5757/grnt077q.jpg (http://img705.imageshack.us/i/grnt077q.jpg/)
depoyu söktükten sonra hava filtresi kutusuna giren 1 parmak vakum hortumunu filtreden ayırıyoruz.
http://img716.imageshack.us/img716/153/grnt088.jpg (http://img716.imageshack.us/i/grnt088.jpg/)
sıra geldi hava filtresi kutusunu yerinden çıkartmaya.ilk önce hava filresi-karbüratör arasındaki B ile gösterilen kelepçeleri gevşetiyoruz,daha sonra karbüratörü tutan A ile gösterilen kelepçeyi gevşetiyoruz ve hava filtre kutusunu yerinden dikkatlice çıkartıyoruz.
http://img10.imageshack.us/img10/6634/11122008y.jpg (http://img10.imageshack.us/i/11122008y.jpg/)
ve hava filtresi kutusu dışarıda :)
filtre kutusu çıkınca hemen filtrenin altında daire şeklindeki parça dikkatimizi çekecektir.bu parça motor blogu içindeki fazla motor yağını filtre kutusu içine tahliye eden kazan,ucunda kazandan çıkan filtreye giren 6 cm bıyunda hortum bulunur ve filtresin altına girer.bu hortumu sökünce kazan yani motor yagının içine pislik kaçmaması için ucunu bir bez parçası ile kapatın.
http://img860.imageshack.us/img860/4626/grnt085.jpg (http://img860.imageshack.us/i/grnt085.jpg/)
http://img228.imageshack.us/img228/3779/grnt088we.jpg (http://img228.imageshack.us/i/grnt088we.jpg/)
sol tarafta dikkat etmişsinizdir radyatör suyunun filtresi var,filtreyi hortumlarından dikkatli ayırın çok zayıf ucları var ve hortumları sökmeden önce yanınıza 2 tane 8 lik vida alın su akmaması için söktügünüz hortumların ucuna takacaksınız.filreyi sökünce güzelce temizleyip sonra yerine takarsınız.
parça bu ;
http://img199.imageshack.us/img199/8537/grnt103r.jpg (http://img199.imageshack.us/i/grnt103r.jpg/)
http://img146.imageshack.us/img146/2530/grnt091s.jpg (http://img146.imageshack.us/i/grnt091s.jpg/)
ben hazır işe başlamışken radyatörü'de yerinden söktüm radyatör gözeneklerini pilastik aparat ile açtım,radyatör içini güzelce temizledim.fan motorunu temizleyip bakımını yaptım.bir 5 sene daha bakım gerektirmez herhalde :P
sıra geldi gaz ve jikle tellerini karbüratör'den ayırmaya,gaz tellerini sökerken dikkat edin sonra yerlerini karıştırmayın,gaz telinin geçiş güzergahına dikkatli bakın.
http://img580.imageshack.us/img580/1200/grnt080.jpg (http://img580.imageshack.us/i/grnt080.jpg/)
http://img713.imageshack.us/img713/2107/grnt090f.jpg (http://img713.imageshack.us/i/grnt090f.jpg/)
ve telleri söktükten sonra karbüratörü ameliyat masasına alıyoruz :)
http://img860.imageshack.us/img860/9461/grnt096d.jpg (http://img860.imageshack.us/i/grnt096d.jpg/)
sonra başlıyoruz üst taraftan vakumlardan sökmeye.dikkat etmeli vakumu sökerken zarar vermeyin-yay ve iğne diziliş sırasını karıştırmayın.
http://img17.imageshack.us/img17/8572/grnt100p.jpg (http://img17.imageshack.us/i/grnt100p.jpg/)
sonra şamanıra kapağını,şamandırayı,yakıt jetlerini-memeleri yerinden dikkatlice söküyoruz.
http://img89.imageshack.us/img89/6197/grnt098r.jpg (http://img89.imageshack.us/i/grnt098r.jpg/)
http://img42.imageshack.us/img42/8283/grnt099.jpg (http://img42.imageshack.us/i/grnt099.jpg/)
karbüratör'ü üzerindeki plastik aksamlar'dan ayırdıktan sonra karbüratör'ü ve metal yakıt jetleri-memeleri almış oldugumuz ve derin temiz bir kap içine koydugumuz selülozik tiner içine yatırıyoruz,en az 30 dakika tiner içinde beklemesinde fayda var kir ve pisliklerden arınması için.
karbüratör'ü toplamaya başlamadan önce jetleri-memeleri tiner içinden alıp temiz bir kaba koyuyoruz ve bir fırça yardımıyla karbüratör'ü güzelce temizliyoruz.
daha sonra karbüratör ve jetlere kompresör ile hava tutuyoruz ve söktüğümüz gibi başlıyoruz toplamaya.
hava filtresi kutusunun temizledikten sonraki hali :)
sadece filtre kutusunu söküp,dağıtıp,temizleyip toplaması 45 dakkamı aldı :pale:
http://img840.imageshack.us/img840/1932/grnt094.jpg (http://img840.imageshack.us/i/grnt094.jpg/)
ve bir kaç foto daha ;
http://img706.imageshack.us/img706/4626/grnt085.jpg (http://img706.imageshack.us/i/grnt085.jpg/)
http://img838.imageshack.us/img838/7203/grnt087c.jpg (http://img838.imageshack.us/i/grnt087c.jpg/)
sonunda bakım işlemi bitti toplam süre 4,5 saat,yapılan masraf 1 lt selülozik tiner 12 tl ve özenle yapılan el emeği :)
tekrar başa döndük sanki motor hiç sökülmemiş gibi :)
http://img860.imageshack.us/img860/1039/grnt101g.jpg (http://img860.imageshack.us/i/grnt101g.jpg/)
http://img838.imageshack.us/img838/5715/grnt102o.jpg (http://img838.imageshack.us/i/grnt102o.jpg/)
toplama işlemi bittikten sonra yakıt durumunu ölçmek için doğru benzinciye depoyu fullemeye :) gitti yine bir dünya paracıklar :P
http://img607.imageshack.us/img607/6373/grnt104.jpg (http://img607.imageshack.us/i/grnt104.jpg/)
bu bakımları yaparken bu kadar yorulmamıştım :P
konuyu yazmak,resim çekip eklemek daha zor ama sonunda bitti galiba :P
eksik yazılar belki olabilir siz tamamlayabilirsiniz.
fazla resim çekmediğim için kusura bakmayın tek kişi ile iş yapmak böyle eksikliklere neden olabiliyor.
hadi sizlere kolay gelsin :cat: