PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kanuni tiger kullanıcıları için bazı bilgiler



ylcndrsn
04 Mayıs 2011, 16:32
En önemilisini ilk önce yazmalı
* motorun yağ boşaltma tapasının altında telden yapılmış yağ filtresi bulunmaktadır. Bu filtreye ulaşmak için yağ boşaltma tapasının sıkıldığı üç cıvatalı kapağı söküyorsun . Bu filtre yağ pompasının emiş ağzına çok yakın olduğundan toplanan pislikler yağ akışını engelliyor ve çok ciddi sorunlar açabiliyor , en basiti silindir kafası yatak sarar 750TL. zaman zaman kontrol edilmeli ve temizlenmeli. Bir çok motor tamircisinin bundan haberi bile yok.
* tigerin geleneksel arızası arka zincir dişlisinin saplamaları kesmesi. Bunu nasıl çözdüğümü daha önce anlatmıştım Kanuni Tiger 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı - sayfa 41-
Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/subscription.php#ixzz1LNGX0BG3
* şasenin arka kuyruk uzantısının tam kıvrım noktası koltuğun ortasına denk geliyor . bu kısımda bazı modellerde üçgen şeklinde demir kaynatılarak takviye yapılmış bazılarında yoktur. Motor yüklü ise arka çanta yan çanta v.s üçgen demir olsa bile bir müddet sonra kırılma yapacaktır bu kısım mutlaka kaynakla kuvvetlendirilmeli.
* ön ve arka tekerlek rulmanları mutlaka değiştirilmeli motor oldukça ağır ve bütün yük bu rulmanlar üzerinde, üzerindekiler kısa zamanda bozuluyor ve canta zarar veriyor . ben FAG marka taktım 4 senedir problem yok. Takarken mutlaka gres yağ ile yağla ve yatağa bol miktarda doldur.
* yağ keçeleri , motorun üzerinde toplam 3 adet yağ keçesi var bunlar debriyaj – vites ve ön zincir dişlisinde . bu keçeler standart ölçülerdedir üç beş fazla verip keçeciden en iyisini alıyorsun ve arkana bakmıyorsun. Ben şahsen motorun bir yerinde yağ görünce deli oluyorum.
* akünün takıldığı yer aslında sağlam fakat montaj berbat. Akü yerine lastik bir kayışla bağlanmış ve kısa zamanda çürüyor ve kopuyor . Ben de aküyü düşürdüm ve üzerinden geçtim . bu lastik kayış yerine saç ve ya daha sağlam başka bir şeyle bağlanmalı . normal durumda yerinden çıkması zordur arka amortisöre takılıyor, fakat biri motorun üzerine oturunca daha rahat çıkıyor.
*ön çamurluk bağlantı aparatı oval şeklideki demir parçası, bu parçanın oval kısmı tekerleğe çok yakın taşlı ve bozuk yollarda taş parçası ve ya sert bir cisim bu araya girim sıkışma ve firenleme yapabiliyor . bu parçayı tutan 4 adet alyan cıvatayı söküyorsun, parçayı vida bağlantı kısımları kalacak şekilde ortadan kesip oval kısmı alıyorsun.
* sağ tarafta Tiger yazan kapağın altında CDI ateşleme ünitesi var . bu parça kolay kolay arıza yapmaz montaj sırasında bağlantı soketleri yukarı doğru verilmiştir ve içine su alıp bozuluyor bu parçanın bağlantı fişlerin aşağıya doğru olduğundan emin olun.
*motor yüklüyse arka çantalar v.s arka amortisörü biraz sertleştirin. Bu konuda takılırsanız mesaj atın açıklamalı olarak anlatırım .
*arka teker bağlandığı salıncak yada makas amortisöre bağlı olan hareketli parça . bozuk yollarda veya uzun arkada yük varken kullanmalarda bu parçanın , amortisöre yakın demir profile açı verilen yerden , bakınca ezik presli kısımdan esneme ve yırtılma yapabiliyor . bu parça iç kısımdan kompile kalın lama ile desteklenerek kaynatılırsa sorun yaşamasınız. Üzerinde kaynaklı bir lama var ama zayıf onu söküp yapmanızı tavsiye ederim.
*buji ve yağın en iyisini kullanın ben buji olarak NGK yağ olarak castrol 10-50 kullanıyorum.

digicem
11 Mayıs 2011, 23:48
*motor yüklüyse arka çantalar v.s arka amortisörü biraz sertleştirin. Bu konuda takılırsanız mesaj atın açıklamalı olarak anlatırım .
.

bilgiler için teşekkürler dostum.mesaj olarak değilde burda cevap olarak amortisör ayarını anlatabilirmisin.hem herkez görmüş öğrenmiş olur .resimlerle desteklersende tadından yenmez :P :)