PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : teknik verirmisiniz?



Bold
22 Nisan 2011, 09:00
merhaba arkadaşlar bildiğiniz üzere bugün motorumu aldım ama vitesli motoru nasıl kullanıcağımı bilmiyorum bana yardım edermisiniz nasıl kullanayım neler yapayım şimdiden cevaplayan arkadaşlara teşekkürler:rendeer::rendeer:

(motorum ybr 125)

Not : Saçma bir başlık demeyin bilgileri paylaşmak öğrenmek istiyorum motora zarar vermeden nasıl düzgün bir biçimde kullanabileceğimi

osmanozkar
22 Nisan 2011, 09:12
http://www.uzmantv.com/motosiklet-ile-virajlarda-nelere-dikkat-etmeliyiz



bu linkteki bilgileri okumanı izlemeni tavsiye ederim

54RENA54
22 Nisan 2011, 09:19
Ilk aylar kesinlikle kontrolsüz hızlanma :) iyice tanı motorunu piş karı koca gibi ol tabiri caizse ondan sonra daha hakim olacaksın :)

takendy
22 Nisan 2011, 09:39
Not : Saçma bir başlık demeyin bilgileri paylaşmak öğrenmek istiyorum motora zarar vermeden nasıl düzgün bir biçimde kullanabileceğimi

sende farkettin değil mi başlığın saçma olduğunu ama başlığın dönüşü yok maalesef :)

teknik olarak veremem ama teorik ve pratik olarak verdiğin oluyor , alanlar oldukça memnun...:cherry:

aparat
22 Nisan 2011, 10:05
işin aslına bakarsan sana buradan vitesli motorunu nasıl kullanacağını anlatmak havanda su gövmek gibi birşey olur :)

arkadaşların içerisinde vitesli motoru olan var ise bire bir yardım istesen daha iyi randıman alırsın ...yoksa buradan tarifle olmaz kardeşim :cat:

Farukxtm
22 Nisan 2011, 11:02
merhaba arkadaşlar bildiğiniz üzere bugün motorumu aldım ama vitesli motoru nasıl kullanıcağımı bilmiyorum bana yardım edermisiniz nasıl kullanayım neler yapayım şimdiden cevaplayan arkadaşlara teşekkürler:rendeer::rendeer:

(motorum ybr 125)

Not : Saçma bir başlık demeyin bilgileri paylaşmak öğrenmek istiyorum motora zarar vermeden nasıl düzgün bir biçimde kullanabileceğimi

s.a ilk olarak hayırlı olsun :rendeer: araba kullanmasını biliyorsan gaz debriyaj ilişkisinide biliyorsundur motosikletin vitesleri şoyledir aşagı dogru basarsan vites küçültürsün yukarı çekersen vites büyütürsün vitesi boşa almak içinde vitesi 1 e al 1 kere yukarı çek boşa alırsın motosiklet park halinde iken boşta bırakma derim düşürüyolar sonra çarpıp

AmonRA34
22 Nisan 2011, 11:45
Kalkış yapmadan önce debriyajı tamamen sık , 1 nci vitese tak ve motoru bağıttırmadan hafif gaz ver.Sonra debriyajı kavrama noktasına gelene kadar yavaş yavaş bırak.Kavrama noktasına gelince debriyajı bırakmakta acele etme.Bekle motor hafif yürüsün.Motor biraz yürüdükten sonra debriyajı bırakırken gazı biraz artır.Diğer viteslere geçerken motoru fazla bağıttırma.Zaten ilerde doğru zamanlamayı kendiliğinden öğrenirsin.Acemiyken sakin kullan.Fazla hızlanma.Boş bir alanda bol bol kalkış ve fren antremanı yap.

acun0
22 Nisan 2011, 11:48
bisiklet gibi bin sonra zaten yavaş yavaş alışırsın ön firene kökleme buna dikkat et

< iLk@yy >
22 Nisan 2011, 11:55
işin aslına bakarsan sana buradan vitesli motorunu nasıl kullanacağını anlatmak havanda su gövmek gibi birşey olur :)

arkadaşların içerisinde vitesli motoru olan var ise bire bir yardım istesen daha iyi randıman alırsın ...yoksa buradan tarifle olmaz kardeşim :cat:

duydumki çok fena ders veriyormuşsun :cherry:

irondark
22 Nisan 2011, 12:23
Anlatıyorum....
Öncelikle belligimizi takıyoruz,ardından montumuzu üstümüze giyiyoruz ve korumalı motorcu botlarımızı sıkısıkı baglıyoruz ki her hangi bir aksilikte ayagımızdan cıkmasın, balaklavamızı basımıza geciriyoruz,kaskımızı takıyoruz ve 2 kopcanın icinden güzelce baglıyarak gıdıgımızla arasında bir parmak kalacak şekilde sıkıyoruz,eldivenlerimizi giyip baglıyoruz. motora dogru adımlar atmaya baslıyoruz, motorun etrafında gezerek tenik kontrol yapıyoruz(herhangi bir kablo cıkmısa yada vida gevsemis se yag akıtmıssa motora binmiyoruz)kontrollerden sonra motorunmuzun üstüne cıkıyoruz ve anahtarı direksiyon kilidinden sonra bir kademe acıyoruz ve bekliyoruz butun usıklar yanıp sondukten sonra motoru bosa alıyoruz ve start a basıyoruz(unutma basmadan önce 3 kulfu 1 elham okuyoruz) motor ısınırken aynaları ayarlıyoruz, hersey tamam ve kendini hazır hissettiginde debriyaja sonuna kadar basarak vitesi 1 e alıyorsun sonra yavas yavas kavrama noktasına kadar debriyası bırakmaya baslıyorsun, motor titremeye basladıgında hafif gaz veriyorsun ve motor tam anlamıyla hareeedene kadar elin debriyaj ustunde duruyor, motor hareket etti ve kücük CC bir motor oldugu icin fazla bagırmadan 2. vitese debriyaja basarak gızlı bir sekilde geciyorsun burdaki debriyaja basıp bırakmanla gazı acıp kapaman aynı anda olmalı ver saniyenin 1/2 gibi bir sürede yapmayı hedeflemissin, bu sekilde yolun durumuna gore ust viteslere cıkarak yoluna devam et, viraja geldigin zaman unutma motor 40-50 km den sonra kontrayla doner yani saga donecegin saman gidonun sagına kuvet uyguluyarak motorun vraj icine yatırarak dönüsünü gerceklestirmen gerekiyor virajlara alışman senin icin cok onemli, mutlaka viraja girerken kafanı donecegin istikametin omuz hizasına dogru cevirerek dönüş alman, unutma nereye bakarsan oraya gidersin, sonra motoru durdurmak icin %70 ön %30 arka fren kullanarak yavaslayıp Durmana yakın önve arkaya anı oranı kullanarak durmalısın ki motor yaylanmasın, Ön freni kulanırken 4 parmak kulanmayı sakın unutma sana soylenen mutlaka 2 parmak cok tehlikeli eger acıl bir durum olurda frene hızlı basman gerekirse diger iki parmagın frenin altında kalıp frenlemeni engelliyecektir,4 parmak kullanırken işaret parmagından baslayıp serce parmagına dogru kademeli bir sıkıs yapman lazım, düşük hızlarda yani dur kalklarda sadece arka fireni kullan ön freni kullanırsan motor öne dogru yaylanıp dengeni bozabilir, motor üstünde calısır vazıyette beklerkende mutlaka sag ayagın firen üstünde olsun... Sevgili arkadasım bu sekilde motor kullana bilirsin...

Eger istersin 2. dersimiz viraj da yatış 3. dersimiz Tekteker 4. dersimiz Stopy 5.Dersimiz sol virajlarda sol elimizi asvalta surtme 6. dersimiz arkanda hatun varken stopyle cafe onüne motor park etme 7. dersimiz ayakta tekteker 8. dersimiz hastanede yatarken karizma durma 9. dersimiz tekerlekli sandalyede ön kaldırma 10. dersimiz sondasız işeme :bounce:

AmonRA34
22 Nisan 2011, 12:29
Anlatıyorum....
Öncelikle belligimizi takıyoruz,ardından montumuzu üstümüze giyiyoruz ve korumalı motorcu botlarımızı sıkısıkı baglıyoruz ki her hangi bir aksilikte ayagımızdan cıkmasın, balaklavamızı basımıza geciriyoruz,kaskımızı takıyoruz ve 2 kopcanın icinden güzelce baglıyarak gıdıgımızla arasında bir parmak kalacak şekilde sıkıyoruz,eldivenlerimizi giyip baglıyoruz. motora dogru adımlar atmaya baslıyoruz, motorun etrafında gezerek tenik kontrol yapıyoruz(herhangi bir kablo cıkmısa yada vida gevsemis se yag akıtmıssa motora binmiyoruz)kontrollerden sonra motorunmuzun üstüne cıkıyoruz ve anahtarı direksiyon kilidinden sonra bir kademe acıyoruz ve bekliyoruz butun usıklar yanıp sondukten sonra motoru bosa alıyoruz ve start a basıyoruz(unutma basmadan önce 3 kulfu 1 elham okuyoruz) motor ısınırken aynaları ayarlıyoruz, hersey tamam ve kendini hazır hissettiginde debriyaja sonuna kadar basarak vitesi 1 e alıyorsun sonra yavas yavas kavrama noktasına kadar debriyası bırakmaya baslıyorsun, motor titremeye basladıgında hafif gaz veriyorsun ve motor tam anlamıyla hareeedene kadar elin debriyaj ustunde duruyor, motor hareket etti ve kücük CC bir motor oldugu icin fazla bagırmadan 2. vitese debriyaja basarak gızlı bir sekilde geciyorsun burdaki debriyaja basıp bırakmanla gazı acıp kapaman aynı anda olmalı ver saniyenin 1/2 gibi bir sürede yapmayı hedeflemissin, bu sekilde yolun durumuna gore ust viteslere cıkarak yoluna devam et, viraja geldigin zaman unutma motor 40-50 km den sonra kontrayla doner yani saga donecegin saman gidonun sagına kuvet uyguluyarak motorun ter acıya yatırarak dönüsünü gerceklestirmen gerekiyor virajlara alışman senin icin cok onemli, mutlaka viraja girerken kafanı donecegin istikametin omuz hizasına dogru cevirerek dönüş alman, unutma nereye bakarsan oraya gidersin, sonra motoru durdurmak icin %70 ön %30 arka fren kullanarak yavaslayıp Durmana yakın önve arkaya anı oranı kullanarak durmalısın ki motor yaylanmasın, Ön freni kulanırken 4 parmak kulanmayı sakın unutma sana soylenen mutlaka 2 parmak cok tehlikeli eger acıl bir durum olurda frene hızlı basman gerekirse diger iki parmagın frenin altında kalıp frenlemeni engelliyecektir,4 parmak kullanırken işaret parmagından baslayıp serce parmagına dogru kademeli bir sıkıs yapman lazım, düşük hızlarda yani dur kalklarda sadece arka fireni kullan ön freni kullanırsan motor öne dogru yaylanıp dengeni bozabilir, motor üstünde calısır vazıyette beklerkende mutlaka sag ayagın firen üstünde olsun... Sevgili arkadasım bu sekilde motor kullana bilirsin...

Eger istersin 2. dersimiz viraj da yatış 3. dersimiz Tekteker 4. dersimiz Stopy 5.Dersimiz sol virajlarda sol elimizi asvalta surtme 6. dersimiz arkanda hatun varken stopyle cafe onüne motor park etme 7. dersimiz ayakta tekteker 8. dersimiz hastanede yatarken karizma durma 9. dersimiz tekerlekli sandalyede ön kaldırma 10. dersimiz sondasız işeme :bounce:

Bu hocanın dediğini yap ama yaptığını yapma.Ayrıca o korumaların kaza anında yumurta kabuğunun yumurtayı koruyacağından daha fazla etkili olmadığını unutma.Dimi hocası.

irondark
22 Nisan 2011, 12:38
Bu hocanın dediğini yap ama yaptığını yapma.Ayrıca o korumaların kaza anında yumurta kabuğunun yumurtayı koruyacağından daha fazla etkili olmadığını unutma.Dimi hocası.

Denemesi bedava.... Asvalta bir kaskla birde ask takmadan ufaktan bir kafa at kaskı test et... Eldiven olmadan elini asvaltın ustunde bastırarak sadece 2mt sadece diyorum sürt... Yada ayagında sana karizma katan Nike ların varken üstüne motorunu bi bırak... Ceketin yokken koluna biri yumruk atsın...Bellik olmadan arkandan gellenler çatalını seyretsin... Balaklava olmadan akan terleri susadıkca yala...

Bu ekipmanların yoksa motoru sat git bisiklet al....:rendeer:

AmonRA34
22 Nisan 2011, 13:35
Denemesi bedava.... Asvalta bir kaskla birde ask takmadan ufaktan bir kafa at kaskı test et... Eldiven olmadan elini asvaltın ustunde bastırarak sadece 2mt sadece diyorum sürt... Yada ayagında sana karizma katan Nike ların varken üstüne motorunu bi bırak... Ceketin yokken koluna biri yumruk atsın...Bellik olmadan arkandan gellenler çatalını seyretsin... Balaklava olmadan akan terleri susadıkca yala...

Bu ekipmanların yoksa motoru sat git bisiklet al....:rendeer:

Onu demiyorum ben.16 yaşımdayken mobiletle korumasız kaza yapıp yerde 10 metre sürüklenmiş biri olarak o sürtünmelerin acısını iyi bilirim.Kolumun derisinin yüzüldüğünü dün gibi hatırlıyorum.Korumalar hayat kurtarır ona şüphe yok.Ama korumalara güvenip aşırı hız yapmamaktan bahsediyorum.Yerde sürüklenme durumlarında ya da düşük hızlarda korumalar hayat kurtarır ama yüksek hızda çarpma durumunda yumurta kabuğu vazifesi görmekten öteye gitmez.

F54
22 Nisan 2011, 13:47
Onu demiyorum ben.16 yaşımdayken mobiletle korumasız kaza yapıp yerde 10 metre sürüklenmiş biri olarak o sürtünmelerin acısını iyi bilirim.Kolumun derisinin yüzüldüğünü dün gibi hatırlıyorum.Korumalar hayat kurtarır ona şüphe yok.Ama korumalara güvenip aşırı hız yapmamaktan bahsediyorum.Yerde sürüklenme durumlarında ya da düşük hızlarda korumalar hayat kurtarır ama yüksek hızda çarpma durumunda yumurta kabuğu vazifesi görmekten öteye gitmez.

olurmu yumurta kabuğu ya moto gp de adamlar nasıl taklalar atıyor düşüyor adam kalkıyor motor sağlamsa yarış a dönmeye çalışıyor hemde koşa koşa bence korumalar hiçte yumurta kabuğuna benzetilecek kadar hafife alınmamalı o zaman kask takmayalım boşuna alıyoruz para cebimizde kalsın olmaz mı?

Acil112
22 Nisan 2011, 13:52
motorunu iyi günlerde kullan, debriyajı kullanmayı öğren. durma-kalkma, panik anında elin debriyajda olsun. Islak zeminde dikkat et, özellikle vites küçültmen gerekirse! Yavaş bile olsan Debriyajı bıraktığında arka tekeri yanında görebilirsin, kısacası SAKİN VE DİKKATLİ OL.

AmonRA34
22 Nisan 2011, 14:03
olurmu yumurta kabuğu ya moto gp de adamlar nasıl taklalar atıyor düşüyor adam kalkıyor motor sağlamsa yarış a dönmeye çalışıyor hemde koşa koşa bence korumalar hiçte yumurta kabuğuna benzetilecek kadar hafife alınmamalı o zaman kask takmayalım boşuna alıyoruz para cebimizde kalsın olmaz mı?

Yanlış anlaşılmasın.Benim amacım korumaları küçümsemek değil.Korumaların önemini anlatan birçok uzman yazısında yumurta kabuğu benzetmesini görebilirsiniz.Uzmanlar uyarıyo.Korumalara güvenip aşırı hız yapmayın diye.Moto gp'de yol kenarında bariyer yok.Adam 250 km hızla düşüyo ve kum zeminde kayıyo.Yol kenarları geniş.Çarpacağı hiç bi yer yok.Ama o hızla bi yere çarpsa demirden koruma olsa üzerinde o bile korumaz.

F54
22 Nisan 2011, 14:29
Yanlış anlaşılmasın.Benim amacım korumaları küçümsemek değil.Korumaların önemini anlatan birçok uzman yazısında yumurta kabuğu benzetmesini görebilirsiniz.Uzmanlar uyarıyo.Korumalara güvenip aşırı hız yapmayın diye.Moto gp'de yol kenarında bariyer yok.Adam 250 km hızla düşüyo ve kum zeminde kayıyo.Yol kenarları geniş.Çarpacağı hiç bi yer yok.Ama o hızla bi yere çarpsa demirden koruma olsa üzerinde o bile korumaz.

bu uzmanların ne dediği belli değil kimi öyle der kimi böyle bizim gibi bilgi sahibi olmayan insanları yanlış yönlendirirler yani mesala bi programda bayat ekmek yemeyin diyor biri öteki de başka bi programda taze ekmek yemeyin diyor ulan ne yiyecek bu millet diye soruyorum kızıyorum kendi kendime bunlarda hiç birşey bilmiyor diyorum:cat: