PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Lastik tamir spreyinin mantığı nedir?



GÜNTEKİN
20 Nisan 2011, 17:17
Arkadaşlar uzun yola çıkmadan önce bir adet SUPER-X lastik spreyi aldım. Olacak ya yolda tekerime çivili kroşe batmış, yerinden söktüm, bu arada hava inmeye başladı. Ben de kendimden emin bir şekilde spreyi alıp talimatına uygun bağlantısını yaptım ve tetiğe bastım. Spreyin tetik kısmında ve sübap bağlantı yerinden köpükler fışkırmaya başladı. sonuç; biz patlak lastikle yolda kaldık. konuyu uzatmayalım. Bu spreyi ben mi yanlış kullandım? bunu kullanmanın mantığı nedir? Hava basmak mı? köpük çıkarmak mı? üzerinde yazdığı gibi lastiği onarıp hava basmak mı? daha önce kullanan varsa nasıl kullanılır? Bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.

takendy
20 Nisan 2011, 17:21
lastik dublex ise sibobtan basılan kömük ile lastiği geçici olarak onararak şişirmek ve en yakın tamirciye kadar orta süratte ulaştırmaktır asıl amacı , eğer sibopla bağlantı arasından köpükler dışarı taştı ise birşey ters yapılmış demektir.

bunun yerine http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-ve-lastik-aksesuar-ekipman-lastik-tamir-aparati/detay/ daha kullanışlıdır.

Slayerrr
20 Nisan 2011, 17:46
Anladığım kadarıyla lastiğin tubeless değil ondan dolayı bütün basınç siboptan çıkmış. Doğru mudur?

fusuy364
20 Nisan 2011, 17:53
ben kullandım, bir arkadaşım da kullanıyor sürekli. dublex lastiklerde köpüğü boşaltınca o köpük deliği bulup orada bir nevi plastik haline geliyor. taşmasına ben de bir çözüm bulamadım. taşıyor ama bayağı da içine gidiyor. bu şekilde o spreyin hemen hemen hepsini içeriye doldurmak gerekiyor. aynı zamanda lastik şişiyor. ben bunu şimdiki şambiyelli motorumda da kullandım. birkaç gün havası inmedi. sizin çivi deliği belki büyük olduğundan öyle bir sorun olmuş olabilir.

Samet Ağır
20 Nisan 2011, 17:53
benim bildiğim ve kullandığım şekli şöyleydi...

lastiğim iç lastikliydi..telli jant idi...buna rağmen kullandım spreyi..

bildiğim kadarıyla bu spreyi kullanmak için lastiğinizin tamamen sönük olması gerekiyor.sibobun ve spreyin pozisyonu kutuda belirtiliyordu sanırım, sıfır basınçtaki lastiğe uygulanıyor ve içerde hacmi genişleyerek hem lastiği şişiriyor hemde deliği (abartı olmayanları) kapatıyor..

yarı sönük yada şişik lastiklerde sprey basıncı lastik içindeki başıncı aşamıyor...bu yüzden işe yarayamayabiliyor...

ergün1968
20 Nisan 2011, 18:18
Spreyin amacı lastiği ilk tamirciye kadar şişirip onarmaktır.Büyük ihtimalle ucu tam bağlayamadınız siboba.Ürünü uyguladıktan sonra hemen haraket etmek gerekiyor birde.Lastiğin iç cidarına yayılması lazım köpüğün.

huska
20 Nisan 2011, 18:20
Arkadaşlarıma katılıyorum hava boşalmazsa yeterli olmuyor,bunun için sibob sökme aparatıyla sibobtan havayı iyice indiriyoruz daha sonra sıvıyı püskürtüp sibobu takıyoruz hava bastıktan sonra taş gibi oluyor

draggy
20 Nisan 2011, 18:27
Ben farklı bir şey soracağım, bu zımbırtıyı 2 sene önce ne olur ne olmaz diye almıştım, yangın söndürme tüpleri gibi bunlarında kullanım ömrü var mı :)

ergün1968
20 Nisan 2011, 18:38
Ben farklı bir şey soracağım, bu zımbırtıyı 2 sene önce ne olur ne olmaz diye almıştım, yangın söndürme tüpleri gibi bunlarında kullanım ömrü var mı :)

Valla ben 1 sene bagajda gezdirdiğim spreyi kullandım işe yaradı.Çok önemli olduğunu sanmıyorum.

WOLF 81
20 Nisan 2011, 18:49
kullanım talimatında çok önemli bir şey yazıyor spreyi çalkalayınız eğer yeterli düzeyde çalkalanmaz ise önce tüpün içindeki hava lastige girer ve patlak yerden kaçar gider sonrada biraz köpük gelir köpük azgeldiği içinde bir işe yaramaz, köpük sibopla tüp mekanizmasının birleştiği yerden dışarı çıkıyor ise mekanizmayı sibop a takarken diş sıyırmıştır ki büyük ihtimal bu oldu ve sonuç fiyasko. geçmiş olsun.:pale:

jawa
20 Nisan 2011, 21:19
kullanım talimatında çok önemli bir şey yazıyor spreyi çalkalayınız eğer yeterli düzeyde çalkalanmaz ise önce tüpün içindeki hava lastige girer ve patlak yerden kaçar gider sonrada biraz köpük gelir köpük azgeldiği içinde bir işe yaramaz, köpük sibopla tüp mekanizmasının birleştiği yerden dışarı çıkıyor ise mekanizmayı sibop a takarken diş sıyırmıştır ki büyük ihtimal bu oldu ve sonuç fiyasko. geçmiş olsun.:pale:


Katılıyorum, bence de durum bu.

Ben aslında yukarıda linki verilen lastik tamir kitini kullanıyordum (arka teker iç lastiksiz için). Ancak şişirmek için kullandığım co2 tüpleri bitti.Yenisini de bir türlü alamadım.Daha doğrusu internet yoluyla almaya çalıştım ama saçma sapan fiyatlarla karşılaşıp vazgeçtim. Motosiklet malzemesi satan dükkanlarda hiç yok zaten.Hatta bazılarının haberi bile yok böyle bir şey olduğundan.En kızdığım satıcı profilidir bu aynı zamanda.Neyse uzatmayayım, bu köpük tüpünden aldım.Lastiğim patladı.Çivi girmiş.Çıkardım çiviyi hava tamamen sıfırlandı.Eski alışkanlık önce fitil attım.Sonra aklıma geldi bu tüpün tamir özelliği de olduğu.O yüzden denedim dersem yalan olur.Sadece lastiği şişirmek için kullanmış oldum.Sonra gittim benzin istasyonunda uygun havaya getirdim lastiği.Yanlış hatırlamıyorsam zaten ona yakın değerde (29 psi) şişirmişti.Lastik 100-90 r18. o günden beri dikkatimi çeken şey lastiği ne zaman hava basıncını kontrol için gitsem basıncının hiç değişmemiş olduğu.Özellikle aynı istasyondan aynı makina ile deniyorum.Yaklaşık 2 ay oldu, lastik basıncı asla değişmiyor. Normalde illa ki biraz iner lastikler, senelerdir böyle olmuştur bende. Bana bayağı ilginç geldi bu durum.

Bir de slime yada lastik zırhı gibi çeşitli isimleri olan malzemeler var.Geçmişte bunların hepsini kullandım. Kendi adıma bu türdeki malzemelerin hiçbirinin işe yaramadığını düşünüyorum, en azından bende yaramadı.Lastik delinince o malzeme sızım sızım aktı durdu delikten.Asla tamamen kapanmadı.Delik satıcının kapatacağını iddia ettiği limitler içindeydi.

Bu spreyler acayip basit, temiz (slime vs nin doldurulmasına göre) ve kullanışlı bence. Üzerindeki kullanma talimatını dikkatlice okuyup uygulamak yeterli.

Ancak bu spreyler lastik değişim zamanında sorun çıkarıyor diye bir şeyler okumuştum. Jant tabanına sıvandığı için temizlemesi güç oluyormuş.Öyle bile olsa lastik değişim periyodu benim için senede 1. Ben bunu göze alıyorum.

BLACK_ICE
20 Nisan 2011, 21:35
abi lastik işte bu illa yolda bırakcak adamı sen önelmini almışssın fakat üretici firma gereği kadar önlemini almamış demek ben onu bunu geçtim de bu vespaların ve hondaların arkasında yedek teker koyuyolar ya böyle durumda bir sürücü lastiği değiştirbilirmi değişrse bile bu nekadar sürere diyelim herşey ok sağlıklı olurmu

DarkArchAnGeL
20 Nisan 2011, 21:48
Eskiden babamla çalışırken kamyonlarda kullanırdık ama hatırladığım lastiğin patladıktan sonra değil patlamadan önce havayı bir miktar indirip daha sonra bu spreyi tamamen boşaltıp lastiğini havasını ayarlamaktı...

işçi
20 Nisan 2011, 22:30
şimdi özetlersek şamrelsiz arka lastiği tamamen havasını indiriyoruz tüpü güzelce çalkalıyoruz aparatları iyice takıp düğmeye basıyoruz bumudur? :)

F54
20 Nisan 2011, 22:33
şimdi özetlersek şamrelsiz arka lastiği tamamen havasını indiriyoruz tüpü güzelce çalkalıyoruz aparatları iyice takıp düğmeye basıyoruz bumudur? :)

evet olay bu şişme teker gibi birşey olacak yani

mehmetcan323
08 Temmuz 2013, 14:57
bu spreyler ve köpüklerin zararlı olduğunu duymuştum onun yerine 'Lak lastik zırhı' kullanın