PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : çaresizim çaresiz !!!



işçi
03 Nisan 2011, 20:18
herkese merhaba arkadaşlar benim sorunum motorumun stop etmesi ilk çalışmada sorun yok ama çalıştırıp yürükten bir kaç dakika sonra duruyor ve basıyorum basıyorum tekrar almıyor bir süre bekliyorum (30 dk) basıyorum yine çalışıyor daha önce defalarca ustaya gösterdim görmeden bilemem diyenler (her zaman yapmıyor ) bujiden deyip buji değiştirenler elimde 5 6 tane buji oldu :) karbüratöre de baktırdım bişey yok dediler ama bir gerçek var benim böyle bir sorunum olduğu bu kötü durum beni motosikletten soğutacak önrilerinizi bekliyorum

antilop_skul
03 Nisan 2011, 20:23
eger beyin denilen cihaz bunlarda da varsa onu değiştirmeni avsiye ederim . cunki ateşleme olayında faydası oluyo diye biliyorum beyni değiştir iş cözülür

cengaver29
03 Nisan 2011, 20:47
gittiğin ustalar hiç rölantiyi arttırmayı denediler mi?

işçi
03 Nisan 2011, 21:50
rolantiyi arttırdım ama sorun hala devam ediyor

patron_58
03 Nisan 2011, 21:58
Statöre baktır.

yakamoz043
03 Nisan 2011, 23:33
dostum motorunun benzin hortumunu sök musluğun altından çıkar bak benzinin gelmesi nasıl kesik kesikmi yuksa akışı normalmi,eğer imkanında varsa benzin musuluğunu sök temizle deponu kontrol et.sorununun elektrık oldugunu sanmıyorum dedıklerımı bir yap tekrar yaz bakalm yardımcı olmaya çalısıcam.:cat:

Alp34.5
03 Nisan 2011, 23:44
ateşleme ve yakıt sistemini elden geçir.. ama zamanını alır bu işlem

chopperrider
04 Nisan 2011, 00:03
Statöre baktır.

teşhis bu. şarj sorunun var sadece.

Acil112
04 Nisan 2011, 00:12
Aynı problem bende de oldu! motor ara-sıra tekliyordu, benzindendir diyordum. sonra biryerde stop etti, ateşleme durdu. CDI(beyin) değişti sorun çözüldü. başka birgün tekrar ateşleme gitti. Bu sefer ateşleme sisteminin bütün elemanlarına baktılar(ölçmeden başka parçalar deneyerek) ateşlemenin zayıf olduğu görüldü. sorun Statörde dediler sonra nasıl olduysa motor çalıştı 500 km falan yaptım. bugün motoru bir çalıştırayım dedim, yine çalışmadı. yarın servise göndercm -malum bacak iyileşmedi- ne gerekiyorsa yapsınlar.

cHreSs
04 Nisan 2011, 00:32
ben benzın otomatıgınden yaşadım aynı sorunu. bır dene ıstersen 10 lıra benzın otomatıgı. denemeye deger..

mstf_gnc
04 Nisan 2011, 00:33
** Manifolt hava alıyor çatlak vardır
** Statör ölçümü yaptır
** Benzincini değiştir
** cdi/bobin/statör yollarına baktır gerekirse değiştir
++ statör mıknatısa çarpar enerji kesik gelir ateşleme yapmaz

işçi
06 Nisan 2011, 22:19
** Manifolt hava alıyor çatlak vardır
** Statör ölçümü yaptır
** Benzincini değiştir
** cdi/bobin/statör yollarına baktır gerekirse değiştir
++ statör mıknatısa çarpar enerji kesik gelir ateşleme yapmaz


manifolt sağlam orjinali plastikti 2 kez kırıldı şu an aliminyum taktırdım
benzincimi değiştirdim
statör dediğiniz şeyi bilmiyorum onada baktırayım
statörün mıknatısa çarpması olayı nedir onuda anlamadım yardımlarınız için çok sağolun

Goktug
06 Nisan 2011, 22:52
ateşleme sistemine bi bak bence

Acil112
06 Nisan 2011, 22:55
@işçi arkadaşım topic ini işgal ediyorum ama kusura bakma:) benim problem çözüldü. Buji yi değiştirdiler çalıştı. Çıkan buji daha 500km lik. Ama simsiyah:) karbüratörü ayarlamaya çalıştılar, ısrar etmemle temizlemek için söktüler, iğneyi tutan segman çıkmış!.. Iğne de eğilmiş, uygununu bulamadılar, maalesef karbüratör değişti. Gitmişken subap ayarı da yapıldı, motor saat gibi oldu:)
Yanlış anlaşılmasın hala iyileşemedim. Yatışa devam.

jawa
06 Nisan 2011, 23:10
Benzin deposunun kapağında havalandırma deliği bulunur. Görevi depodaki benzin azaldıkça ortaya çıkan boşluğun vakum etkisi yaratıp karbüratöre giden benzini kesmemesidir. Bu delik zamanla yağmur çamur ve tozdan tıkanabilir. Tıkandığında tam da bu tarife uygun şekilde sorun çıkarır.Kontrol etmekte fayda var.

işçi
09 Nisan 2011, 18:37
@işçi arkadaşım topic ini işgal ediyorum ama kusura bakma:) benim problem çözüldü. Buji yi değiştirdiler çalıştı. Çıkan buji daha 500km lik. Ama simsiyah:) karbüratörü ayarlamaya çalıştılar, ısrar etmemle temizlemek için söktüler, iğneyi tutan segman çıkmış!.. Iğne de eğilmiş, uygununu bulamadılar, maalesef karbüratör değişti. Gitmişken subap ayarı da yapıldı, motor saat gibi oldu:)
Yanlış anlaşılmasın hala iyileşemedim. Yatışa devam.

gözün aydın bennim sorunda bir düzelse de çıkıp gezsem ama bu ara çok yoğun çalışıyorum motorla ilgilenicek vaktim yok kardeş tam iyileşmeden binme sen aman ha :) tekrar geçmiş olsun

umtglsr
09 Nisan 2011, 18:47
Sorunun büyük ihtimalle sübaplardan kaynaklanıyo sübaplarının ayarı yok ve uzun süre bole gezdiysen orta kapagıda aşındırdığından kompresyon yapmıyo alet ve stop ediyo o kadar uzun süre calısmıyo çünkü siboplar soğumuyo soğuyunca bi nebze ayar geliyo bida çalışıyo yine aynı motorun sesinde bi değişiklik var ama çözemiyosun bunları bende yaşadım sorun büyümeden git açtır orta bloğunu ve sorun çözülsün bence ateşleyicinede baktırmanda fayda var hayırlı sürüşler.

yakamoz043
09 Nisan 2011, 22:09
UMTGLSR özel mesaj kutunu kontrol edermısın bı sana zahmet..

kartal1439
09 Nisan 2011, 22:13
Hocam o motorları bilirim kesin ve kesin beyinden

umtglsr
10 Nisan 2011, 00:07
UMTGLSR özel mesaj kutunu kontrol edermısın bı sana zahmet..
hemen bakıyorum.

işçi
18 Nisan 2011, 23:27
arkadaşlar sorunum cdı bobini denilen parçadaymış 100 km kadar yol yaptım sıkıntı yaşamadım ateşlemenin keilmesine sebeb oluyormuş inşallah sizinde var olan sorunlarınız tez zamanda çozülür