PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kendini Elcikleri Sıkarken Bulma Haline Yardım



goker
22 Mart 2011, 01:23
Arkadaşlar İstanbul trafiği malum ben de günde 70 km yol gidip geliyorum

Canımı sıkan bir konu ise elcikleri sıkmamam gerektiğini bildiğim hatta trafik açıkken bunu yapmadığım halde sıkışık trafikte yani gevşek ellere en çok ihtiyacım olduğu zaman kendimi elcikleri sıkarken buluyorum ve her seferinde gevşetmeye çalışıyorum ama yine aynı...

Bu el sıkılığı durumu kontralarımı da etkiliyor ve beni yoruyor

Nasıl çözülür ? Ne yapmak lazımdır ? Başına gelen var mıdır?

RunemagicK
22 Mart 2011, 01:59
konuyla ilgili gördüğüm bir yazı



ELCİKLERİ TUTUŞ BASINCI


http://www.cadalyst.com/files/cadalyst/nodes/2009/12804/MCAD_061109_img_14.jpg
Düz yolda gidiyorsunuz diyelim, ölçü nedir? Hiç. Hafif bir dönüştesiniz hızınız 60 km. Ne kadar sıkılır? Hiç. Peki, dönüşe başlama noktasında kontra basarken? Yine hiç. Elcikler sıkılmamalıdır. İnanmayanlar denesin. Bir kere motoru dönemece oturttunuzmu o artık kendi yolunu bulur. Bu sırada sürücü motordan bir şekilde kayıp düşse bile motosikleti bir engele rast gelinceye kadar yatış açısını koruyacaktır. Bu sebeple dönüşte yapmanız gereken tek şey hızı sabit tutmak için usulünce gazı açık tutmaya, motoru boşta gezer duruma düşürmemeye çalışmaktır.

Bu durumda elcikleri sıkı tutmanız gerekli midir? Evet, tutmanız gerekli ama sıkmanız gerekmez. Sadece avuç içinizi elciğin üzerine koyun ve kontra basarkende tek elinizi devreye sokun. Ben şahsen sadece bacaklarımla benim eski ZZR1400ü tutarak ellerimi bırakmış vaziyette slalom yapardım. Burada önemli olan süspansiyon, lastik ve balans ayarlarının ve şasenin hizalanmasının doğru olmasıdır.

Öyleyse niye elcikleri sıkı tutarız? Büyük ihtimalle bacaklarınızı çalıştırmıyorsunuz. Elciklere abanarak kendinizi motor üzerinde dengede tutuyorsunuz. Trafikde bazen sert frenleme yapmak ya da sert gaz verip makas atmamız gerekebilir. Bu durumlarda farkında olmadan kasılırız. Bu durumda sürüşe zarar veririz. Yani sürüşümüzün zorlaşmasına sebep oluruz. Gidon ağırlaşır, kafa açar ve hızlı yönlendirmemiz zorlaşır.


Şunlara dikkat edin:

1. Sürüşte kollarınız geriliyor mu?
2. Elleriniz, kollarınız ve bilekleriniz bir müddet sürüş yaptıktan sonra ağrıyor mu?
3. Dönüşlerde zorlanıyor musunuz hatta kafa isteminiz dışı açıyor mu?
4. Alt süratlerde veya dururken denge problemi yaşıyor musunuz?
5. Durduğunuzda ayağınızı yere koyarken bu biraz sert bir şekilde mi oluyor?

Bu sorulardan herhangi birine cevabınız ‘’evet’’ ise elcikleri gereksiz sıkıyorsunuz demektir. Elcikleri fazla sıktığınızda sizin beden geometrinizin yönlendirme yetisi de kayboluyor. Yüzey bozukluklarının sebep olduğu darbeleri de bedenimizde çok fazla hissederiz.

Elcikleri fazla sıkmak demek yüksek süratlerde kafa salınımına sebep olmak da demektir. Özellikle gazı tam çekmelerde çok tehlikeli olan kafanın hafifleyrek ileri geri salınımı başlayabilir. Bu sebeple gevşek, kasılmadan gerilmeden tutuş öğrenilmelidir. Bunun için ilk adım bedeninizi o şekilde tutun ki kollarınızın ön kısımları yere paralel olsun. Dirsekleriniz bileklerden biraz daha aşağıda olsun ve elcikleri yere paralel doğrultuda itebilesiniz. İkinci adım bedeninizi ayaklıklar üzerinde tam simetrik dengeleyin. Oturduğunuz pozisyondan ayağa kalktığınızda öne veya arkaya kaykılma olmasın. Bu şekilde kollarınız elciklere doğru dozda ivmeleri rahat bir tarzda verecektir.

Bir kuşu tutar gibi. Ne elinizden kaçırın ne de sıkın.


alıntı: ALFA Zaman

Okan Sinan Ocan
22 Mart 2011, 02:11
Ayaklarınızı peglere doğru pozisyonda oturtur ve bunun doğal sonucu olarak dizleriniz ile depoyu sararsanız ellerinizin kendiliğinden gevşediğini göreceksiniz.
Bir eğitmenden veya GS1 eğitimi almış arkadaşınızdan doğru oturuş pozisyonunu göstermesini isteyin , çok kısa sürede probleminizin çözüldüğünü göreceksiniz

Saygılar

goker
22 Mart 2011, 02:22
Cevaplarınız için teşekkür ederim...

kench
22 Mart 2011, 03:41
Ayaklarınızı peglere doğru pozisyonda oturtur ve bunun doğal sonucu olarak dizleriniz ile depoyu sararsanız ellerinizin kendiliğinden gevşediğini göreceksiniz.
Bir eğitmenden veya GS1 eğitimi almış arkadaşınızdan doğru oturuş pozisyonunu göstermesini isteyin , çok kısa sürede probleminizin çözüldüğünü göreceksiniz

Saygılar

Katılıyorum. İşin anahtarı dizlerle depoyu sıkmak. Zira beyniniz bir şekilde motora tutunma ihtiyacı hissediyor. Dizlerle tutunmamışsanız o görevi istemsiz olarak kollara ve ellere veriyor.

Elleri, kolları serbest bırakmak iyi bir motosiklet hakimiyetinin en can alıcı noktasıdır. Kolları serbest kullanmaya alışmış, motoru kalça ve beliyle idare eden bir sürücünün motor üstündeki rahatlığı dışarıdan bile kolaylıkla anlaşılabilir. En hassas manevraları ve dönüşleri bile bisiklet üstendeymiş kadar rahat yapabilirler. Sadece manevralarda değil, gaz ve fren kolunu hassas kullanabilmenin anahtarı da budur.


Bu arada diğer arkadaşın verdiği alıntıdaki resim fren manetini tek parmakla sıkıyor. Bu yarışçıların kullandığı tekniktir. Yarışlarda durmak değil sadece yavaşlamak söz konusudur ve o motoskletlerin fren ekipmanı sizin hayal edemeyeceğiniz kadar hassastır. Güvenli sürüş teknikleri manetin en az 2 parmakla, en iyisi 4 parmakla sıkılmasını söyler. Tek parmakla düzgün hissiyat alamazsınız, tabii soyadınız Rossi değil ve motosikletinizdeki fren tertibatınının maaliyeti bir ortalama bir Türk'ün 1 yıllık kazancı kadar değilse... Sokaklarda kendini Rossi, motosikletini de Yamaha M1 zannedenler tek parmaka fren yapılması gerektiğini söylerler. Bu cahillere kulak asmayın.

anaconda84
22 Mart 2011, 10:36
peki arkadaşlar bende 100lük bir yuki var ve malum bu motorda depo selenin altında duruyor yani selenin ön kısmı boş ben depodan destek almam mümkün değil bu cup motorlarda nasıl güvenli sürüş yapılabilir yardımı olursanız sevinirim çünkü bende bazen farkediyorum gidonu çok sıkıyorum ve bazen gidon sallanabiliyor heleki yolda sıkıştırılmış mıcırlı bir yolsa o zaman motor komple çok oynuyor yolda sağa sola sanki kayacakmış gibi çakıllar sıkıştırılmış ama asfalt dökülmemiş yola bu tür durumlarda ne yapabilirim son olarakta rüzgarlı havalarda ne yapabilirim motoru adeta savuruyor rüzgar 3.vitese bile atmaya korkuyorum mesela daha dün bu bahsettiğim yol türünde havada rüzgarlı baya 3. viteste yaklaşık 60 km ile gidiyordum rüzgarda resmen dengemi kaybediyorum motor kayıyor adeta hemen yavaşlıyorum bu hemen yavaşlama tehlikelimidir böyle bir durumda ön freni kullanmadım tabiki yardımcı olursanız çok sevinirim.

kench
22 Mart 2011, 13:02
Bu teknik scooter ve cup motorlarda uygulanamaz. Ayrıca cruiser tipi motorlar da çok pratik değildir.

Ben hiç cup kullanmadım ama onlar zaten belli limitleri olan motorlar. Buna manevra kabiliyeti de dahil. Bahsettiğimiz türden bir kullanım için değil,.. pratik ve ucuz bir ulaşım aracı olarak tasarlanmışlar. Bir motosiklet kadar da güvenli sayılmazlar. Hele de limitlerini zorlarsanız.

Kolları gene de fazla kasmayın. Ayrıca ani yavaşlama (frenli ya da frensiz) her zaman stabiliteyi bozan bir unsurdur. Fazla yapmayın.

anaconda84
22 Mart 2011, 13:09
çok teşekkür ederim ilgilendiğiniz için kench arkadaşım gereğinden daha fazla dikkatli olacaz artık

myagdi
22 Mart 2011, 14:13
scooter gibi dizlerle tutunacak yer olmayan motorlarda (kendim de scooter kullanıyorum) açık konuşmak gerekirse ben de biraz güvensizlik hissi duyuyorum. Ayaklarımı ileri doğru uzatıp, ayaklara biraz basınç uygulamak işe yarıyor.

mıcırdan geçerken sürati düşürmek, ağırlığımızı ayaklarımıza verip popoyu seleden biraz kaldırmak gerekir.

MkD
22 Mart 2011, 15:08
sukuterın dönüşleride zor dizlere yer yok :)

RunemagicK
22 Mart 2011, 15:11
scooterda dönüşlerde öne biraz eğilerek daha rahat dönebilirsiniz. geriye yaslanınca bi güvensizlik oluyor, haliyle heyecanlanılıyor, kontrolü kaybediyor insan ama öne eğilince daha güvenli girilebiliyor. eskiden 50 ile dönemediğim virajları şimdi 60la çok rahat alıyorum.

goker
23 Mart 2011, 00:29
Bugün normalden biraz önde oturmayı denedim biraz da dikkat edince sorun çözüldü. Anladığım kadarıyla sıkışık trafikte devamlı fren gaz yaptığımdan vücudumdaki eylemsizliği kollarıma veriyormuşum öne gidince depo vücudum ve bacaklarımla kendimi dengeleyebildim ve çok rahat bir sürüş oldu. Tabi şimdi doğal refleks haline getirmek lazım. Bu arada 9 nisandaki honda gs2 için ön rezervasyon yaptırdım ancak yedek listeye aldılar.

Osbourne
23 Mart 2011, 00:43
Bu arada diğer arkadaşın verdiği alıntıdaki resim fren manetini tek parmakla sıkıyor. Bu yarışçıların kullandığı tekniktir. Yarışlarda durmak değil sadece yavaşlamak söz konusudur ve o motoskletlerin fren ekipmanı sizin hayal edemeyeceğiniz kadar hassastır. Güvenli sürüş teknikleri manetin en az 2 parmakla, en iyisi 4 parmakla sıkılmasını söyler. Tek parmakla düzgün hissiyat alamazsınız, tabii soyadınız Rossi değil ve motosikletinizdeki fren tertibatınının maaliyeti bir ortalama bir Türk'ün 1 yıllık kazancı kadar değilse... Sokaklarda kendini Rossi, motosikletini de Yamaha M1 zannedenler tek parmaka fren yapılması gerektiğini söylerler. Bu cahillere kulak asmayın.

Güzel bir cevap..
Tek parmakla fren sıkmak panik fren anında sizi yarı yolda bırakır..Hatta yarı yol bile fazla, çeyrek yolda kalırsınız..

Motosiklet hakkında alaylı yoldan bilgiler edinip sürmeye başlayan ve nispeten bir süredir sürmekte olan kişilerin bir hatası bu..(Kendimden bahsediyorum) Herkes tek parmak frenin ileri sürüşte en doğru teknik olduğunu söyler bir süre sonra ama motorlarımız pist motor fren tertibatına sahip olmadığından (en azından benim şimdiye kadar sürdüklerim) bu teknik size kaza yaptırır. Emin olun. Test edildi onaylandı :)

Kişisel tecrübelerim: Sürüş esnasında şehir dışı, uçsuz bucaksız otobanda her daim tek parmak fren manetinde, şehir içi otoyollarda iki parmak her daim, şehir içinde ise her zaman sondan 3 parmak..

Zor değil..Alıştırmayla kazanılamayacak yetenek yok..

RunemagicK
23 Mart 2011, 00:51
alıntıyı ben verdim ama parmaklara dikkat etmemiştim
ki benimde iki parmak daima frende olur (scooter kullandığım için arka frendede 4 parmak durur her zaman)

kench
23 Mart 2011, 12:00
Konu fren kullanımı konusuna dönecek belki ama manet üzerinde parmak bekletmek yanlış bir stratejidir.

Kaçınma manevrası (ki çoğu zaman daha doğru tercihtir) yapmanıza engel olur. Onun yerine direk fren sıkarsınız. Ayrıca manette nekleyen parmaklarda hissiyat azalır. Freni daha az hissedersiniz.

Bir tavsiyem de bulunduğunuz yere göre parmak adedini değiştirmemeniz. 2 parmak kullanıyosanız, şehir içi, dışı, otoban vs her yerde o teknikle fren yapın ki o teknikte parmaklarınız uzmanlaşsın. Farkılık, refleksinizin gelişimini önler.

goker
24 Mart 2011, 00:00
2-3-1 parmaklar tavsiye edilmiyor genelde. Bu tip teknikler yarış teknikleridir ve yalnızca max hıza dayanır gazla frenin birlikte kullanılmasını sağlar. Fren 4 parmakla sıkılır. ayrıca kullanmak istiyorsanız lütfen pistlerde kullanınız trafikte tehlike oluşturuyor alışkanlığınız ise de biran önce değiştirip 4 parmağa geçmenizi öneririm. Özellikle uzun mesafe sürüşlerinde (el pozisyonunun çok sık değişmediği aynı el pozisyonun da uzun süre gidildiği zaman ya da soğuk havalarda) el hasasiyeti azalır panik frenlerde elin gazda kalma ihtimali artar efektif frenleme yapılamaz. 4 parmak kullanımda ise el pozisyonunuz tamamen değiştiğinden gazı otomatik olarak bırakırsınız

Güzel oldu böyle bilgi alış-verişi :)

AmonRA34
24 Mart 2011, 00:26
Scooterlarda ayak uzatma işi kurtarıyo.Şu an kullandığım maxiscooter virajlarda en az eski kullandığım motorlar(cbf150 , cbf250) kadar kıvrak.Gerçi gt250r uzun yolda geniş viraj alışlarda en zevk veren motordu ama şehir içinde tam bir işkenceydi.Bizim arka fren sol elcikte olduğundan genelde 2 parmağımı frende tutuyorum ve elcikleri sıkma gibi problemim yok.Relax olmak lazım.