PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kırmızıda geçersen ne olur ?



Okan Sinan Ocan
21 Mart 2011, 00:32
Eğer yukarıdaki soruya verdiğiniz cevapdan "nasıl bir sürücü" olduğunuzu teşhis etmek isteseydim aşağıdaki sınıflandırmayı kullanarak işe başlardım.

- Yeni başlayanlar , deneyimsiz guruplar , motordan çekinenler yani genel olarak "motosiklet için henüz yetersiz" olduğunu bilenler şu cevabı vereceklerdir;

***** FACİA ***** :salut::salut::salut:

- Yukarıda saydıklarımla reel olarak aynı sürüş bilgisi ve tecrübesine sahip olan ama bunu kabul etmeyenler yani kendisini "tecrübeli ve yeterli zanneden ama öyle olmayanlar" ise aşağıdakine benzer bir şeyler söyleyeceklerdir;

***** GAZI SONUNA KADAR AÇARIM , ARABALARIN ARASINA DALAR GEÇERİM ***** :pr::pr::pr::pr:

- Bolca km yapmış , motosiklet üzerinde belli bir süre geçirmiş veya aldığı eğitimler ile tecrübesizliğinden kaynaklanan açığı daha kısa sürede kapatmış bilinçli motor sürücülerinin cevabı ise şu minvalde olacaktır;

***** KAÇIŞ NOKTASINA KONSANTRE OLUR , HIZIMI DÜZENLER VE KIVIRMACA TEKNİĞİ İLE SIYRILIRIM ***** :pale::pale::pale::pale:

- Aynı soruyu öğrenmenin 4. ve son aşaması olan "Bilinçsiz - Yeterli" seviyesindeki ileri sürücüye sorarsanız yüzünüze boş boş bakıp şu cevabı verecektir.

***** KIRMIZIDA GEÇİLMEZKİ ***** :cat::cat::cat::cat:

Motosiklete gönül vermiş tüm dostların kendilerine "ileri sürücü" olabilme hedefi koymalarını gönülden istemekteyim . Bu tür sürücüler hem motorlarından , hem sürüşlerinden daha çok keyif alırlar hem de kaza yapma oranları diğer sürücülere göre çok çok daha düşüktür.

"İleri Sürücü (Advanced Rider)" diye bastıra bastıra örnek verdiğimiz sürücü tipinin diğer sürücülerden farkını anlatmanın zamanının geldiğini düşünüyorum.

Peki kimdir bu ileri sürücüler farkları nedir. ?

Soru-Cevap şeklinde ilerlersek daha açıklayıcı olacağını düşünmekteyim.

SORU: İleri bir sürücüyü trafikte nasıl farkederiz.:silent::silent::silent:

CEVAP : Farkedemezsiniz . :cyclopsan:cyclopsan:cyclopsan

İleri sürüşün bir numaralı kuralıdır.

*Trafikte beraber yol aldığınız diğer unsurların hiçbiri sizin yaptığınız bir hareketten dolayı ;
- Şerit değiştirmemeli
- Fren yapmamalı
- Sürücüsü ürkmemeli
- korna çalmamalı yada selektör yapmamalı.
İleri sürücü akan trafik içerisinde adeta "saydamdır" açık farları ve üzerindeki reflektörlü yeleği onu farketmenizi sağlar ama hepsi bu kadar ...

SORU : İleri sürücü güvenli sürüş tekniklerini hangi sıklıkta kullanır. :silent::silent::silent:

CEVAP : Kullanmaz. :cyclopsan:cyclopsan:cyclopsan

İleri sürüşün temeli "ÖNGÖRMEK" dir. İleri sürücü tüm güvenli sürüş tekniklerini bilmek ile beraber, bunları kullanmak zorunda kalabileceği riskleri erkenden öngörerek sadece pozisyon değiştirir ve bu teknikleri kullanmaya ihtiyaç bırakmaz.

SORU : İleri Sürücüler hep yavaş mı gider :silent::silent::silent:

CEVAP : Eğer sorulan soru azami sürat ile ilgili ise "evet" İleri sürücüler kendini "Hızlı Sürücü" olarak niteleyen sürücüler kadar sürat yapmazlar.
Ama soruyu "araç trafiğine açık karayollarını kullanarak A noktasından B noktasına kim daha önce diye gider ? " diye sorarsanız İleri sürücüden önce varabilmek için helikopter kullanmanız gerekir diye cevaplandırmam gerekir.

Daha ayrıntılı açıklamam gerekirse ;

Hızlı olduğunu düşünen sürücü A noktasından B noktasına gidebilmek için hıza odaklanacaktır. Yüksek hız beraberinde, sert frenaj , yüksek adrenalin ve harcanan ciddi miktarda eforu beraberinde getirecektir. Bu tempoyu dünyanın en iyi yarışçıları bile 2 saatlik bir GP nin %100 ünde gösterememektedirler.

İleri sürücü ise aynı yolu giderken " zaman kaybını asgariye indirmeye" odaklanacaktır. Sert hızlanmalar ve sert frenajlar yerine makul bir ortalama ile en az zaman kaybını elde etmeye çalışacaklardır. Bu teknik , gidilmesi gereken mesafe arttıkça ileri sürücünün arayı daha da açmasını sağlayacaktır.
(Bu arada makul ortalama derken çok mütevazi olmamak gerekir ,sonuçta elde edilen ortalama oldukça ciddi bir rakamdır. Ancak bu ortalamayı elde ederken hiçbir ileri sürücü 200km/s gibi saçma süratlere çıkma gereği duymaz sadece mümkün olduğu kadar süratini stabil tutmaya çalışır.)

İleri sürücü özellikle uzun yolda daha az yorulur , daha az su kaybeder , daha az yakıt harcar bütün bunların sonucunda çok daha az mola verir. İleri sürüş ile uzun yola giden sürücüler ortalama 250 km de bir sadece yakıt almak için duraklarken , hıza odaklı sürüş yapanlar ise ilk 100-150 km sonunda en az 1 saatlik dinlenmeye ihtiyaç duyacaklardır.

Mutlaka aklınıza yatmayan bir şeyler veya benim eksik bıraktığım noktalar olabilir. Yorumlarınız bekliyorum.

exile
21 Mart 2011, 00:38
ileri sürücü mutlaka önünde seyir eden aracın aynasında kendisini gösterir ve gerekli takip mesafesini korur.

arkadan gelenin fazla yaklaşmasından rahatsız oldugunda agresif tavır sergilemeyip eli ile sakince arkasındakinin yavaşlamasını işaret edendir. (gereksiz el kol hareketi değil)

Samet Ağır
21 Mart 2011, 00:45
kırmızıda geçenin halinin ne olacağını çekirge ile bir dörtlük açıklar..

çekirge: bir sıçrarsın çekirge,iki sıçrarsın çekirge üç..buyrun cenaze namazına...er kişi niyetine...:P

dörtlük: çıkma dut ağacına,
toplama hamını,mamını,
bi düşersen aşağıya (geçersen kırmızıda da olabilir)
görürsün ebenin .............:queen:

takendy
21 Mart 2011, 00:50
oocan, tecrübelerime dayanarak söyleyebilirim ki ;
kırmızıda geçersen ceza yersin.:P

Acil112
21 Mart 2011, 00:58
Kırmızıda geçme'ye alternatif--> "Yeşil dalga" uygulamalarını takip etmek, ya da hızımızı ilerdeki trafik ışıklarına göre ayarlayarak kırmızıya yakalanmamak. mesela ben:bounce: Bir seferinde işten eve dönerken 215 km'lik yolda 27 tane trafik ışığında kırmızıya yakalanmadan kendi rekorumu kırdım:mrgreen::mrgreen:

Eroldem34
21 Mart 2011, 01:06
Ağzına sağlık hocam. İleri sürüş tekniklerini mutlaka tüm motosiklet kullanan arkadaşların öğrenmesi lazım. İleri sürüş tekniklerini öğrenmek o kadar da zor değil. Eğitim çok ama çok önemli, İleri sürüş tekniklerini öğrenmek hayat kurtarır arkadaşlar.

Okan Sinan Ocan
21 Mart 2011, 10:05
Ağzına sağlık hocam. İleri sürüş tekniklerini mutlaka tüm motosiklet kullanan arkadaşların öğrenmesi lazım. İleri sürüş tekniklerini öğrenmek o kadar da zor değil. Eğitim çok ama çok önemli, İleri sürüş tekniklerini öğrenmek hayat kurtarır arkadaşlar.

Teşekküre gerek yok üstadım ,

İmzanızdaki "gold member" ifadesinin ne anlama geldiğini anlatmayı başarabilir ve motosiklet kullanan bir arkadaşımızı bile bu hedefe yönlendirebilrsem ne mutlu bana.

Saygılar

Şenonar
21 Mart 2011, 10:26
Kırmızı ışıkta geçmek aslında başlı başına saçmalık beyninde eksiklik olanların yaptığı bir davranıştır.Nihayetinde illede kırmızıda geçemeyeceği bi ışığa denk gelecek yol üstünde.
Oysaki yolların çoğunda yeşil dalga uygulaması var 50 km sabit hızda gittiği zaman hiç bir ışığa takılmadan rahat rahat gider.
Yani ben bunu kullanıyorum kırmızıda geçme gibi bir derdim kalmıyor.
Bu arada ağzınıza sağlık çok açıklayıcı anlatmışsınız.
Ayrıca not:İleri sürücü robot gibidir seyir halinde iken yanında bomba patlasa kafasını çevirip bakmaz :mrgreen:

Ramazan Can
21 Mart 2011, 10:33
ağzınıza sağlık.. eds olayı çıkmasına kırmızıda geçenler adına çok sevindim... bence her trafik lambasının dibine konulmalı...

Okan Sinan Ocan
21 Mart 2011, 10:44
ağzınıza sağlık.. eds olayı çıkmasına kırmızıda geçenler adına çok sevindim... bence her trafik lambasının dibine konulmalı...

Sevgili Kardeşim,

Önemli olan insanların zihnine kendi EDS lerini koymaktır , kırmızı yandığını görmeyen bir sürücü EDS nin olup olmadığınıda fazla umursamaz bence.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:39 ----------


Kırmızı ışıkta geçmek aslında başlı başına saçmalık beyninde eksiklik olanların yaptığı bir davranıştır.Nihayetinde illede kırmızıda geçemeyeceği bi ışığa denk gelecek yol üstünde.
Oysaki yolların çoğunda yeşil dalga uygulaması var 50 km sabit hızda gittiği zaman hiç bir ışığa takılmadan rahat rahat gider.
Yani ben bunu kullanıyorum kırmızıda geçme gibi bir derdim kalmıyor.
Bu arada ağzınıza sağlık çok açıklayıcı anlatmışsınız.
Ayrıca not:İleri sürücü robot gibidir seyir halinde iken yanında bomba patlasa kafasını çevirip bakmaz :mrgreen:

Aslında benzer bir teknik ileri sürüşte kullanılır. Kırmızıyı öngören sürücü arada mesafe varken erkenden yavaşlar , ışığın dibine kadar tam gaz gidip orada beklemek yerine yüksek vites-düşük kompresyon kombinasyonu ile seyir halinde iken ışığın dönmesini bekler . Bu teknik yakıt sarfiyatının azaltılmasındada büyük katkı sağlamaktadır.

Ramazan Can
21 Mart 2011, 10:44
Sevgili Kardeşim,

Önemli olan insanların zihnine kendi EDS lerini koymaktır , kırmızı yandığını görmeyen bir sürücü EDS nin olup olmadığınıda fazla umursamaz bence.

abi haklısın ama bir çoğu bile bile geçiyor... adamın umrunda değilki.. ben tır şöförüydüm ve bir kamyoncunun konuşması aynen şu şekilde...( benim kamyonumda 20 ton yük var... frene bas dur arabaya yazık.. durduktan sonra kalkması yine başka dert... karşıdan gelen koca kamyonu görmüyormu....) bu mantık oldukça bu zihniyet bir tek yaptırımla değişir.... bence buda ceza mantığı ile.. ceza yiyeceğini bile bile geçmez benim tanıdığım kamyoncu milleti...

hmdonmez
21 Mart 2011, 11:28
***** KAÇIŞ NOKTASINA KONSANTRE OLUR , HIZIMI DÜZENLER VE KIVIRMACA TEKNİĞİ İLE SIYRILIRIM ***** :pale::pale::pale::pale:
.....
İleri sürüşün temeli "ÖNGÖRMEK" dir. İleri sürücü tüm güvenli sürüş tekniklerini bilmek ile beraber, bunları kullanmak zorunda kalabileceği riskleri erkenden öngörerek sadece pozisyon değiştirir ve bu teknikleri kullanmaya ihtiyaç bırakmaz.


Sayın oocan,
Söyledikleriniz "(sağ ya da soldan gelen sürücü) kırmızı ışıkta geçerse ne olur" sorusuna da ışık tutuyor aslında. Nitekim biz yeşil ışık yanarken çıksak da, illaki kırmızıda son geçen olmak isteyen bir araç oluyor. Paylaşımınız için teşekkürler, saygılar. :cat:

ero__
21 Mart 2011, 18:41
Gerçekten ben de son zamanlarda yavaş gider oldum bakalım bunu bütün yaz yapabilecek miyim?

Eşimle yeniköy-yalova gibi kısa bir mesafeyi katettik. Altımda xt600. Tamam sürat için bir biçilmiş kaftan değil ama 150-160 km/s hızlarda çok rahat gider 2 kişi ile. Ama ben ne yaptım (ki pek inanmadım yaptığıma :P ) 1 kere 120 yi geçtim 2-3 dk o da... Sonrası hep 70-100 aralığı. Genelde 100'ün altında. Hiç bu kadar zevk alacağımı düşünmemiştim. Sürat gerçekten de çoğu zaman gereksiz bir meziyet...

Okan Sinan Ocan
11 Ocak 2012, 18:16
Başlamışken bunuda hortlatmak lazım :)