PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Vites - Devir !!!



BorTeCinE
20 Mart 2011, 01:20
Selamun aleyküm forumda gezindim ama bulamadım :pale: şimdi abilerim herşey iyi güzel gidiyorda sanki ben vites değişmlerini yanlış yapıyorum gibime geliyor ??? Mesela vites 1 de iken devir 5bin oluyor motor bağırıyo 2.ci vitese geciyorum gene devir 5bin oluyo vites 3e geciyorum 4bin - 5bin gibi devirde kulalnıyorum hızımda 40 -50 arası oluyor bugun biraz hızlanayım dedim vitesim 3te idi hızımda yanlış hatırlamıyorsam 45felandı vitesi 4e attım ama gaz verdiğimde motor hızlanmadı gaz bi geldi bi gitti acaba neden ? hızım fazlamı olması gerekiyor ve mesela kaç bin devirdeyken vites değiştirmeliyim bunu kendimiz ayarlamamız gerekiyormus ama bide sizden duymak iyi olur ben bakıyorum devir 4bin -5 bin olunca motor bağırıyo zaten o arada değiştiriyorum bide siz söylerseniz iyi olur bu arada daha 60km oldu :) Ankara'da vitesli bi motosikeltci görsem durdurup soracam ama bu aralar göremiyorum :mrgreen: neyse herkeze iyi akşamlar... :bounce:

mehmet tufan
20 Mart 2011, 01:22
devir, devir saatine bakarak ayarlanmaz güzel kardeşim, önce motosikletine oturup gaza bir iki kez basıcaksın, sesini dinleyeceksin, onunla bütünleşeceksin, ibre rüzgarın çok şiddetli anlarında bakılası bir ikazdır, ya çok hızlı gidiyorsun yavaşla der, yada çok rüzgar var akıllı ol der.. devir saati tamamen gereksiz birşeydir.. motosikletin sana gidişat tarzına göre vites istiyorum diyecektir, tabi onu dinleyip neler söylediğini anlarsan..

Isaac
20 Mart 2011, 01:25
Motorun 10.000 rpm'e kadar zorlanmadan çıkar. Fakat daha yeni almışsın motorunu 60 km'deymiş. O yüzden sen yine de 6.000 devirin çok üzerine çıkmadan kullan motorunu.
500 km'den sonra da yağını değiştirip yavaş yavaş zorlamaya başlarsın.
Gazın bir anlık kesilmesini de kafaya çok takma. Aragazı fazla vermişsen motoru boğmuş olabilirsin. Ya da benzine ufak bir pislik kaçmış, motorun teklemesine sebep olmuş olabilir.

Yeni motorunu çok zorlamadan, sakin sakin, kazasız belasız kullanmanı dilerim...

BorTeCinE
20 Mart 2011, 01:29
Tamam abilerim çok saolun zaten 500km yi geçim götüreceğim ilk bakımını yaptırıp ondan sonra biraz gazlayıp accam motoru :) ve son sorum :) yokuş yukarı cıkarken 3.cü viteste 40 km sabit hızla cıktım acaba vites kücültmelimiyim diye düşündüm ama motor pek bağırmadı normal sürüşten farklı değildi yani ?
bide daha benim plakam yok ben bugun plaka yerine kendi bilgisayarımın tarayıcısından börtecine yazısı ve yeşil kurukafa resminin cıakrtıp o plaka yerine koydum bişey olurmu acaba :)

mehmet tufan
20 Mart 2011, 01:32
sevgili börteçine, motosikletini önce bir tanı, onu sev, ismi ile hitap et, bakmaya doyama ondan sonra sürüşün kendiliğinden gelişecektir, ki yokuş yukarı gidilesi en güzel vites 2 dir, buda benden ufak bir taktik olsun sana, şöyle düşün.. nerden kalkarsan kalk, lastiklerin hareketli değilse, 1 dir, hareket var ama sürat yok hatta koşu hızı bile olsa, 2 dir, sürüş durumuna göre motosikletin yola alıştı ve hızlanıyorsa 3 4 5 diye gider, keza yokuş anlarında, zorlamadan acele etmeden çıkmanın en mantıklı vitesi 2 dir, ki mecbur durma anlarında rahat 1 e geçebilesin, ha yok hızlanıyorum gidiyorum dersen 3 hatta 4 bile olur..

Isaac
20 Mart 2011, 01:34
Plaka'nın yerine herhangibir şey yapıştırmanı tavsiye etmem. Dikkat çekmene gerek yok.

Hatta plakasız motorla çok ortalıkta görünmemek daha sağlıklı bile olabilir... :)

BorTeCinE
20 Mart 2011, 01:38
sevgili börteçine, motosikletini önce bir tanı, onu sev, ismi ile hitap et, bakmaya doyama ondan sonra sürüşün kendiliğinden gelişecektir, ki yokuş yukarı gidilesi en güzel vites 2 dir, buda benden ufak bir taktik olsun sana, şöyle düşün.. nerden kalkarsan kalk, lastiklerin hareketli değilse, 1 dir, hareket var ama sürat yok hatta koşu hızı bile olsa, 2 dir, sürüş durumuna göre motosikletin yola alıştı ve hızlanıyorsa 3 4 5 diye gider, keza yokuş anlarında, zorlamadan acele etmeden çıkmanın en mantıklı vitesi 2 dir, ki mecbur durma anlarında rahat 1 e geçebilesin, ha yok hızlanıyorum gidiyorum dersen 3 hatta 4 bile olur..

Tamam abicim teşekkürler anladım ama motorunu anlarsın diyosun da şimdi hiç bilmeden gidip binmek var birde aklında teorik bilgilerle binmek var yani şimdi ben motoru öğrenene kadar bozmamak için soruyorum yoksa herkez deneyerek bulur bi çaresini ama bozduktan sonra bi anlamı kalmaz :) bundan sonrada 2.ci viteste yokuş cıkacağım inerkende full debriyaja basıyorum ağır ağır fren yaparak iniyorum bişey olmaz değilmi ondanda ? şimdi balataları felan sıyırmayalım ??

Isaac
20 Mart 2011, 01:49
İnerken debriyaja basma. 2. vitese alıp arka freni kullanarak kontrollü şekilde inebilirsin.

BorTeCinE
20 Mart 2011, 01:53
İnerken debriyaja basma. 2. vitese alıp arka freni kullanarak kontrollü şekilde inebilirsin.

tmm abicim teşekkürler inerkende çıkarkende 2.ci vitesi kullanacağım :) düz yolda bas basa bildiğin kadar diyosun :queen: :queen:

Isaac
20 Mart 2011, 01:58
Bas da eline alma motoru şanzımanı dikkat et yinede... :)

BorTeCinE
20 Mart 2011, 02:00
Bas da eline alma motoru şanzımanı dikkat et yinede... :)

yok abicim şaka bi yana her tarafa gidiyorum ama basmıyorum maximum hızım 60 ama genelde 40 ve 54 de gidiyorum çok nadir 60a felan cıkıyorum oda denemek için...

kujumax
20 Mart 2011, 02:02
Rodaj Bitenne Kadar SAkın Olaki Basma .... 1000 Km Kadar Zorlama Servis Kaç Km Derse Tam Bilmiyorum Ama 1000 Yada 500 Olması LAzım 5000-6000rpr'de Kullan Manuel klavuzda yazar zaten o... Korumaların olmadan Sakin Çıkma Yola... :) Hadi İyi Geceler :)

MotorKafa
20 Mart 2011, 02:03
Debriyaja basma yokuş aşağı inerken motorun dahada hızlanmasına sebebiyet vermiş olursun. İndiğin yokuşa göre değişir ama şehir içini baz alacak olursak, gazı kapatman yeterlidir.

Normal yolda frenleyeceğin zamanda debriyajı kullanma derim. Denersen eğer farkedeceksin; önce düz yolda normal bir hızda seyrederken debriyajı sık, motor akmaya devam edecektir.
Daha sonra aynı yolda aynı hızla sadece gazı kapat motorun yavaşlayacaktır.
Tamamen duracağın zaman kullan sadece debriyajı.

Ha vites değiştirirken ve kalkışlarda da kullan tabiiki :mrgreen:

BorTeCinE
20 Mart 2011, 02:07
Rodaj Bitenne Kadar SAkın Olaki Basma .... 1000 Km Kadar Zorlama Servis Kaç Km Derse Tam Bilmiyorum Ama 1000 Yada 500 Olması LAzım 5000-6000rpr'de Kullan Manuel klavuzda yazar zaten o... Korumaların olmadan Sakin Çıkma Yola... :) Hadi İyi Geceler :)

eyvallah saolsın koruma olarak motosikleti aldığım yerdeki ustanın vermiş olduğu adi bi kask var nerdeyse duvara kafa atsam kırılacak :) o yüzden biraz daha bekleyip orjinal bi kask alcam ve eldiven sonradan gelir zaten gerisi...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:05 ----------


Debriyaja basma yokuş aşağı inerken motorun dahada hızlanmasına sebebiyet vermiş olursun. İndiğin yokuşa göre değişir ama şehir içini baz alacak olursak, gazı kapatman yeterlidir.

Normal yolda frenleyeceğin zamanda debriyajı kullanma derim. Denersen eğer farkedeceksin; önce düz yolda normal bir hızda seyrederken debriyajı sık, motor akmaya devam edecektir.
Daha sonra aynı yolda aynı hızla sadece gazı kapat motorun yavaşlayacaktır.
Tamamen duracağın zaman kullan sadece debriyajı.

Ha vites değiştirirken ve kalkışlarda da kullan tabiiki :mrgreen:

tmm abicim saolsın :)

Şenonar
20 Mart 2011, 02:12
Vites düşürürkende debriyaja basıp çat diye indirme vitesi aşağıya debriyaja bas ara gaz vererek aynı anda vitesi düşür hem sessiz hem şanzımana zarar vermeden vites küçültürsün.

doguuu
20 Mart 2011, 02:26
bu arada motorun nedir ???