PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motor açmayı iyi bilen varmı???



cbf_burak_33
10 Şubat 2006, 19:20
yeni cbf 250 aldım veiyi bir rodaj istiyorüm yardimlarınızı bekliyorum

*************************************************
»»»»»» Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.»»»»»»
http://www.motosiklet.net\modules\Forums\images\smiles\ic on_arrow1.gifForuma yazilacak konular ilgili bölümlere yazilmalidir. Yanlış bölüme açılan başliklar yöneticilerce ilgili bölüme taşınır... Tekrarı halinde SİLİNİR! Bu nedenle itiraz türü yazilarin da silinmesi, veya cevaplandirilmasi sorumlunun yetkisindedir.
http://www.motosiklet.net/forum/images/icons/icon2.gif Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
http://www.motosiklet.net/forum/images/icons/icon2.gif Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını (http://www.motosiklet.net/forum/announcement.php?f=14) kabul etmiş sayılır.
http://www.motosiklet.net/forum/images/icons/icon2.gif Şikâyetler için... info@motosiklet.net
************** Site Yöneticisi: BBRR (http://www.motosiklet.net/forum/member.php?u=9037) **************

zeda3000
10 Şubat 2006, 19:31
basit motoru 6000 devir uzerine cikarma 100 -150 mt anda gaza asil ve kokle deviri sonuna kadar daya ve birak her viteste bunu yap. surekli vites degistir dur kalk.Yani motorla yapabilecegin tum hareketleri 500 km icine sikistir. 500 km de yagini hemen degistir ve yavas yavas motoru hizli kullanmaya basla. Suphelendigin her seyi 500 km bakimda servise soyle. Montaj hatasi olabilir.Basarilar

Seko
10 Şubat 2006, 19:36
Motorunun uzun ömürlü olmasını istiyorsan kullanma klavuzunu oku, ne diyorsa onu yap.

ylmzzz
10 Şubat 2006, 20:09
kullanma klavuzu en iyi bilgiyi verir sana. ben sadece aynı viteste uzun süre gitme derim. deviri de yükseltmeden kullanırsan tabi iyi olur.

hido720
10 Şubat 2006, 20:19
kullanma kılavuzunda yazıyodur mutlaka benimkinde ilk 1000km 1/2 gaz,1600km ye kadar da 3/2 kullanılması gerektiği söyleniyor bende biraz ekleme yaptım ara sıra uzattım viteslerde gayet iyi açıldı.

silves
10 Şubat 2006, 20:43
arkadaşım ilk 100 km ye kadar ani gaz vermelerden kacın ve zorlamadan kalkış falan yap 100 500 km arası ise motoruna tatlı tatlı bir gaz ver mesela yokuş aşağı bir yol buldun mu gazı yavaş yavaş ac ve gazı sonla 500 de yağını değiştir ve artık motorunu yavaş yavaş zorlama başla 700 1000 km oldumu iş tamamdır

PcKopatGhostRider
10 Şubat 2006, 20:47
+1 bencede.. zaten honda kullanım klavuzunda hemen hmen herşeyi yazmış..

ylmzzz
10 Şubat 2006, 20:51
motorun açılmasında uzun yolda çok önemli 1000 km den sonra motorun uzun yolda açılması daha iyi bence. max hızını etkiliyor

redpepper
11 Şubat 2006, 09:22
arkadaşım motorun yeni olduğu için eğer motorda kalmış pislik varsa yağa karışır bu yüzden yağını kısa sürede değiştirmende fayda var ve ayrıca gene aynı sebepten dolayı buji ömrüde olağandan kısa olur bujiye dikkat ette motorun performanstan düştüğünü hissettiğin zaman bujiyi değiştir hadi hayırlı uğurlu olsun. ayrıca sana bir tavsiye daha 500km.den sonra uzunyol yap derim

cbf_burak_33
11 Şubat 2006, 11:32
hepinize teşekkürler bende dediginiz gibi yaptim

premier1
14 Şubat 2006, 21:52
hepinize teşekkürler bende dediginiz gibi yaptim


E tabii Silifke'de yaparsın.. Hava en an 10 derecedir..

İstanbul'da şu anda kuryelerden başka motor kullanan görmüyorum kaç zamandır..

Kuryeler don- kişot gibi, pelerin gibi bir şey giyip sürüyorlar. Adamlar aşmış yani diyorum kendi kendime..

Hava müthiş soğuk.. Aralıklarla karı yağıyor durmadan İstanbul'a

boy
21 Şubat 2006, 01:31
Rodajda en önemli şey motor sıcaklığıdır. Motoruna göre belli bir devri geçmemek gerektiği söylense de bunun esas amacı motoru gereğinden fazla ısıtmamaktır çünkü motor sürtünmelerden dolayı ne kadar çok ısınırsa o kadar çok parça kopar. Bazıları artık yeni motorlarda rodaja gerek kalmadığını söyleseler de siz inanmayın. Sonuçta birbirlerine sürten metal parçalar söz konusu ve fabrikadan çıktıktan sonra bu parçaların birbirine alışması için bir süre gerekiyor.

Rodaj sadece motorun uzun ömürlü olması için değil, performansının maksimum olması için gereklidir. Rodajı düzgün yapılmış bir motor, aynı marka ve model kötü yapılmış bir motordan performans olarak çok farklılık gösterebilir.

Genel olarak iyi bir rodaj için ilk 500km ye kadar 6000-7000rpm geçmeyin, motoru gereğinden fazla zorlamayın, ani kalkışlardan kaçının. Maksimum yapılan sürat önemli değil. 500-1000km arası zaman zaman motor devrini sonuna kadar kullanın, bu arada sıcaklığı kontrol edin, eğer sıcaklıkta artma söz konusu ise (ki bu rodaj henüz tamamlanmamış demektir) devri düşürün. Arada sırada bu şekilde motorun devrini yükseltip sıcaklık kontrolü yapın. 1000km tamamlandıktan ve yağ değişiminden sonra herşey tamam artık motoru istediğim gibi zorlarım demeyin. Rodaj 1000km dolduğunda tamamlanmış sayılmaz, 2000-3000 km ye kadar motoru çok zorlamamaya çalışın.

İyi rodajlar...

zipir
21 Şubat 2006, 19:36
basit motoru 6000 devir uzerine cikarma 100 -150 mt anda gaza asil ve kokle deviri sonuna kadar daya ve birak her viteste bunu yap. surekli vites degistir dur kalk.Yani motorla yapabilecegin tum hareketleri 500 km icine sikistir. 500 km de yagini hemen degistir ve yavas yavas motoru hizli kullanmaya basla. Suphelendigin her seyi 500 km bakimda servise soyle. Montaj hatasi olabilir.Basarilar
+1111111111111111111111

MoToR
26 Şubat 2006, 22:57
cbf burak önce hayırlı olsun,ben çok iyi motor açarım.Bak şimdi motorunu ayaklığa alıcaksın sonra diz çöküp eğileceksin motorun blok kapaklarında 6 adet vida vardır onları bir güzel sök diğer tarafa geç aynı şekilde ordaki vidalarıda sök nasıl motorun açıldımı:queen: şimdi geri kapat üşütmesin zavallı arkadaşların dediğini yap yani kitapçığı oku:bounce: