PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2011 yeni kasa cbr içler acısı durum.



acun0
10 Mart 2011, 17:06
en yeni kasanın bir altı 2011 model cbr 125 alan bir arkadaşımız var. defalarca alma gel ybr 125 ile başla şu işe dememize ragmen söz dinlemeyen bu dostumuz
ufak bir kaza geçirdi virajda dönemeyen ve araca çarpan dostumuz. sadece maddi hasarla olayı telafi etti ki bu bizi en sevindiren olay oldu.
şimdi motor serviste ön cant patlak ve tek amartüsör degişecek tabi düşme etkisiyle granjalar kırık
hepsinin yenisi toplamda 2800 tl tuttu
ön cant disk bilya ,teker vs hariç 900 tl
ikinci el temiz ybr parası gitti
motorun tamamı nı parça parça alsak 15 bin edecek :P kaza öncesi
http://img18.imageshack.us/img18/6213/pic0032iu.jpg (http://img18.imageshack.us/i/pic0032iu.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Recaİ
10 Mart 2011, 17:09
Geçmiş olsun yeni kasaları teslim ettilermi ?

Ramazan Can
10 Mart 2011, 17:20
cıbır mıbır demeyin o boyundan büyük...

acun0
10 Mart 2011, 17:24
honda alırken 2 tane aynı motordan alacaksın biri düştükce birinin parçalarını kullanacaksın
kimse benim başıma gelmez demesin bu kaza yapan arkadaş 450 km den 900 km yol yapan kendine güvenen biriydi.

!Lk£®
10 Mart 2011, 17:28
Arkadaşa geçmiş olsun.


hmm.ne yapsak ne yapsak...
mondial den devam o zaman :mrgreen:

ellvis_78
10 Mart 2011, 18:12
geçmiş olsun . ALLAH saglığınıza zeval vermesin


parçalarıda acayip pahalıymış

DreaM_34
10 Mart 2011, 18:15
Vay bee .s Hondayı kest hele.. 125cc Ye bu kadar pahalı parça ayıptır yav..

free13
10 Mart 2011, 18:29
Arkadaş Honda cbr ile niye Yamaha ybr yi kıyaslıyosun,kıyaslıyacaksan yzf r125'i kıyaslasana(parça fiyatları olarak).ybr ilede cbf150'yi kıyasla:silent:

inzell
10 Mart 2011, 18:31
Bu kasa 2010 değil mi?

Bu arada yeni başlayan biri için en iyisi Mondial. :) Kır,dök, parçala öğrendiğinde de uzun vadeli bir model seç.

metci
10 Mart 2011, 18:36
Arkadaş Honda cbr ile niye Yamaha ybr yi kıyaslıyosun,kıyaslıyacaksan yzf r125'i kıyaslasana(parça fiyatları olarak).ybr ilede cbf150'yi kıyasla:silent:

Burada kıyaslamadan ziyade bence arkadaş sadece başlangıç olarak cbr gibi grenajlı motosiklet yerine ybr gibi grenajsız bir motor tavsiye etmiş, yani cbr parçada pahalı ybr ucuzdu demiyor, başlangıçta düşer kalkarsın grenajsız daha iyi olurdu diyor sanırım...

free13
10 Mart 2011, 18:48
Eğer onu kastetmiş ise doğruluk payı var ama zaten cbr alan adam ss seviyodur başlangıç içinde en uygun seçenek şimdilik o yine öyle bi kıyaslama bana göre yanlış

acun0
10 Mart 2011, 18:55
Burada kıyaslamadan ziyade bence arkadaş sadece başlangıç olarak cbr gibi grenajlı motosiklet yerine ybr gibi grenajsız bir motor tavsiye etmiş, yani cbr parçada pahalı ybr ucuzdu demiyor, başlangıçta düşer kalkarsın grenajsız daha iyi olurdu diyor sanırım...

süper sport a geçmek için yzf yada cbr ye binmek mi gerek ben honda cg 125 binerek ssport a geçtim. yada çin motoruna binerek te olur. öyle kural mı cbr 125 kullan sonra sper sporta geç gibi yada sen cbf 150 kullandın sen cbf 600 e gerçersin demek mi
ilk motor alan kesin düşer. granajlı motor kırıldı. parçalar bir cbf 150 parası
ne oldu şimdi.

free13
10 Mart 2011, 19:08
Öyle bir kural tabiki yok,bunu sende biliyosun,bisikletten 600rr a geçende var ona bakarsan!Fakat bilinçli bir motor sürücüsü öyle yapar şahsen ben ss kullanıcak olsam ve tecrübem olmasa o iki seçenekten bir ile başlarım

Ayrıca ilk motor alan kesin düşer diye bir kural da yok!Ben 5 yıldır motor kullanıyorum ne düştüm ne yatırdım nede kaza yaptım(ALLAH'a Şükür)tabiki bu olmayacak anlamına gelmez.

Ama maksat vitesli motora alışmak ise dediğinde sonuna kadar haklısın,o konuda sana katılıyorum,arkadaşınada geçmiş olsun.

Saygılar

hondacıoguz
10 Mart 2011, 19:33
Bu kasa 2010 değil mi?

Bu arada yeni başlayan biri için en iyisi Mondial. :) Kır,dök, parçala öğrendiğinde de uzun vadeli bir model seç.

bence alakası yok. ben sahsen mondiale hiç güvenmiyorum.çok çıkartıyor so:pr::pr:run

kefeeee
10 Mart 2011, 19:44
Arkadaş Honda cbr ile niye Yamaha ybr yi kıyaslıyosun,kıyaslıyacaksan yzf r125'i kıyaslasana(parça fiyatları olarak).ybr ilede cbf150'yi kıyasla:silent:

niye cbr in grenajıa adamantium veya mithrillium dan falanmı yapılıyo, plastik nan işte:mrgreen:

dreamdark
10 Mart 2011, 19:45
Aslında bu arkadaş bir tane CBF250 kullanmış bir zamanlar ve çok çekmiş o motordan anladığım kadarıyla.

Bir de Ninja250 kullanıyor şu aralar ve o motora olan sempatisinden dolayı da CBR250R duyurulduğundan beri, daha asfalta tekerini dahi sürmeden, her forumda CBR250R'ı eleştiriyor.

Kısaca 4 koldan, ilgili her bir başlıkta Honda'yı kötülemeyi alışkanlık haline getirdi bu arkadaş. CBR250R tek silindirli, CBR125'in parçası pahalı vb..
Ben artık şaşırmıyorum.

Tamam bir malı kullanmış ve memnun kalmamış olabilirsin, canın yanmış olabilir ama, bir eleştiri yaparken bunu sadece kendi bakış açınla değil, objektif olarak tüm açılardan değerlendirerek yorumda bulunman daha doğru olacaktır. Aksi takdirde yorumların yanıltıcı ve yanlış yönlendirmelere sebep olabilir. Bak 600F de kullanmışsın ve memnun kalmışsın. Honda kötü motor diye bas bas bağırman geçerli bir mazeret içermiyor.

Honda bugün dünyanın teknoloji devlerindendir, motosiklette geldiği nokta da bellidir.
Her malın tercih sebebiyle doğru orantılı olarak bir alıcısı vardır ve alıcı zaten alacağı ürünün artı ve eksilerini düşünmek durumundadır; buna parça fiyatları da dahil.

Bugün hangi Japon motosiklet üreticisinin yedek parçaları ucuz ya da Honda'dan ne kadar pahalı, hangi parçada ne kadar farkediyor? Emin ol bir parçası ucuzsa diğeri pahalı. Bir de en azından temin edilebilme şansı diğer markalardan daha yüksek.
Ayrıca bir motosiklet parçasına ihtiyacımız olduğunda hangimiz gidip direkt servisten temin ediyoruz ki? Piyasayı araştırıp uygun fiyata almaya çalışırız, 2. eline bakarız, Honda parçası piyasada gırla, grenaj kırılsa yaptırıp boyatırız. Çok zengin değilsek tabi.

Kısaca, fanatizm derecesinde marka düşmanlığı yaptığın izlenimini uyandırıyorsun insanlarda.

Neyin ne olduğunu motosikletle ilgilenen birçok kişi gayet iyi biliyor, bırak insanlar özgürce yapsın seçimini, öznel yargılarla yönlendirmeye çalışma kimseyi.

huska
10 Mart 2011, 20:03
Kaza geçiren arkadaşa geçmiş olsun.@acun Kardeşim artık bırak bu honda karalama kampanyalarını.forum üyeleri honda düşmanı olduğunu iyiden iyiye çakmaya başladı.yapacaksanda arada bir yaz yahu çok belli ediyorsun:P.cbr kullanan herkes parçalarının fiyatlarını bilerek alıyor zaten bilmeden alıyorsada oda bilinçsiz kullanıcının saftirikliğidir.:rendeer:

draggy
10 Mart 2011, 20:04
Aslında bu arkadaş bir tane CBF250 kullanmış bir zamanlar ve çok çekmiş o motordan anladığım kadarıyla.

Bir de Ninja250 kullanıyor şu aralar ve o motora olan sempatisinden dolayı da CBR250R duyurulduğundan beri, daha asfalta tekerini dahi sürmeden, her forumda CBR250R'ı eleştiriyor.

Kısaca 4 koldan, ilgili her bir başlıkta Honda'yı kötülemeyi alışkanlık haline getirdi bu arkadaş. CBR250R tek silindirli, CBR125'in parçası pahalı vb..
Ben artık şaşırmıyorum.

Tamam bir malı kullanmış ve memnun kalmamış olabilirsin, canın yanmış olabilir ama, bir eleştiri yaparken bunu sadece kendi bakış açınla değil, objektif olarak tüm açılardan değerlendirerek yorumda bulunman daha doğru olacaktır. Aksi takdirde yorumların yanıltıcı ve yanlış yönlendirmelere sebep olabilir. Bak 600F de kullanmışsın ve memnun kalmışsın. Honda kötü motor diye bas bas bağırman geçerli bir mazeret içermiyor.

Honda bugün dünyanın teknoloji devlerindendir, motosiklette geldiği nokta da bellidir.
Her malın tercih sebebiyle doğru orantılı olarak bir alıcısı vardır ve alıcı zaten alacağı ürünün artı ve eksilerini düşünmek durumundadır; buna parça fiyatları da dahil.

Bugün hangi Japon motosiklet üreticisinin yedek parçaları ucuz ya da Honda'dan ne kadar pahalı, hangi parçada ne kadar farkediyor? Emin ol bir parçası ucuzsa diğeri pahalı. Bir de en azından temin edilebilme şansı diğer markalardan daha yüksek.
Ayrıca bir motosiklet parçasına ihtiyacımız olduğunda hangimiz gidip direkt servisten temin ediyoruz ki? Piyasayı araştırıp uygun fiyata almaya çalışırız, 2. eline bakarız, Honda parçası piyasada gırla, grenaj kırılsa yaptırıp boyatırız. Çok zengin değilsek tabi.

Kısaca, fanatizm derecesinde marka düşmanlığı yaptığın izlenimini uyandırıyorsun insanlarda.

Neyin ne olduğunu motosikletle ilgilenen birçok kişi gayet iyi biliyor, bırak insanlar özgürce yapsın seçimini, öznel yargılarla yönlendirmeye çalışma kimseyi.

Yorumunuza aynen katılıyorum, parça fiyatları yamaha da ucuzda ne oluyor, parça bekleyen 2 ay motor süremeyen insanlar var, Allahtan ebay varda parçaları hem daha ucuza ve boluna bulabiliyoruz ama onda bile en az 1 hafta beklemeniz gerekiyor...

free13
10 Mart 2011, 20:16
niye cbr in grenajıa adamantium veya mithrillium dan falanmı yapılıyo, plastik nan işte:mrgreen:

Yzf r125'in parça fiyatları çok mu ucuz? Kullanılmış 5-6 parça granajı 1250-1500 tl arası sıfırını bulabilirsen!!!

dreamdark
10 Mart 2011, 20:18
Bir de merak ediyorum, acaba motor 125cc olunca parça kalitesinin daha düşük mü olması bekleniyor?
CBR125'de kullanılan grenaj plastiğinin formülasyonu ve kalitesi, şasede kullanılan alaşım oranları, veya 2 motor için de yapılan ar-ge maliyetleri CBR600F'de farklı mı sanılıyor?
2 motor da emek içeren, kaliteli parçalara sahip, farklı kitlelere hitap eden mühendislik ürünleri ve maliyetler hesaplanırken de tüm bunlar göz önünde bulunduruluyor.

saw
10 Mart 2011, 20:21
geçmiş olsun

free13
10 Mart 2011, 20:21
Dreamdark'ın dediği gibi bulunabilirlik çok önemli,Sahibindene cbr125 yedek parça yazıp arattır birde yfzr125 yazıp arattır örnektir.

MotoGT
10 Mart 2011, 20:47
Ybr 125, Cbf 150 ile aynı kefeye koymayın bu motoru. Cbr 125 in yedek parçasının pahalı olduğunu herkes biliyor. Sonuçta racing kategorisindeki başlangıç motoru. Alacak olanları bu yönde yönlendirmek lazım. Benim ilk motorum Cbr125 idi Allaha şükür bir kaza geçirmedim ama yedek parçasının pahalı olduğunu biliyordum.

KRAL1146
10 Mart 2011, 21:03
Ybr 125, Cbf 150 ile aynı kefeye koymayın bu motoru. Cbr 125 in yedek parçasının pahalı olduğunu herkes biliyor. Sonuçta racing kategorisindeki başlangıç motoru. Alacak olanları bu yönde yönlendirmek lazım. Benim ilk motorum Cbr125 idi Allaha şükür bir kaza geçirmedim ama yedek parçasının pahalı olduğunu biliyordum.

aynı kefeye koymayalımda nereye koyalım altı üstü 13hp lik bir motor bana adam doğru söylüyor iki pilastik parcasına 1500tl ver. iyi valla daldan topluyorduk paraları. haklısın.

dreamdark
10 Mart 2011, 22:20
aynı kefeye koymayalımda nereye koyalım altı üstü 13hp lik bir motor bana adam doğru söylüyor iki pilastik parcasına 1500tl ver. iyi valla daldan topluyorduk paraları. haklısın.

Adamlar kefeye koymuş zaten, birine commuter demişler, diğerine supersport. :)

Motosiklet kültürü böyle birşey işte; aynı motor hacmindeki motorlar, kullanım amaçları, ihtiyaçlar ve zevklere göre farklı şekilde kategorize edilebiliyor.
600cc bir supersport ile enduroyu ya da chopper ile naked motosikleti aynı kefeye koyamayacağımız gibi, bunları da aynı kefeye koyamayız işte bu yüzden.
YBR ve CBF gibi Commuter tarzı motorlar ekonomi amaçlı üretilmiş makinelerdir zaten. Aynı hacimdeki CBR125 ise supersport başlangıç motosikleti olarak düşünülüp sınıflandırılmıştır ve saydığın modellere karşı üstünlükleri de ortada olup, fiyatı da bunlar ve sunduğu kalite ile doğru orantılıdır.
En başta kendin demişsin, 13.3 HP motor. Evet, aynı hacimde olmasına rağmen YBR'den 3.2 HP (ortalama %33) ve 150cc olan CBF'den 1.7 HP daha güçlü. Diğer modellerde arkada kampana olmasına rağmen, CBR'da arkada da disk fren kullanılmış. Belli bir zevke hitaben üretilen bu motorda grenaj maliyeti de var haliyle. Basitçe şöyle düşünebiliriz aslında, 1.6 Şahin ile 1.6 Civic aynı sayılabilir mi? Bu araçların parça fiyatları aynı mıdır?

Kısaca, kimse kimseye zorla mal satmıyor sonuçta, isteyen istediği makinaya istediği parayı verir.
Bugün bir topicteki arkadaş 8500 TL'ye YZF125R siparişi vermiş, alt tarafı 15 HP ve 2 plastik parçası değil mi? :)

Blackeagletr
10 Mart 2011, 22:21
Grenajlar boyatılabilir ki mantıklısı bu. Amortisor ve jantlara yapabilecek bişey yok. belki başka bir motorun ya da 2. el amortisor ve jant alınabilir.

KRAL1146
10 Mart 2011, 22:34
Adamlar kefeye koymuş zaten, birine commuter demişler, diğerine supersport. :)

Motosiklet kültürü böyle birşey işte; aynı motor hacmindeki motorlar, kullanım amaçları, ihtiyaçlar ve zevklere göre farklı şekilde kategorize edilebiliyor.
600cc bir supersport ile enduroyu ya da chopper ile naked motosikleti aynı kefeye koyamayacağımız gibi, bunları da aynı kefeye koyamayız işte bu yüzden.
YBR ve CBF gibi Commuter tarzı motorlar ekonomi amaçlı üretilmiş makinelerdir zaten. Aynı hacimdeki CBR125 ise supersport başlangıç motosikleti olarak düşünülüp sınıflandırılmıştır ve saydığın modellere karşı üstünlükleri de ortada olup, fiyatı da bunlar ve sunduğu kalite ile doğru orantılıdır.
En başta kendin demişsin, 13.3 HP motor. Evet, aynı hacimde olmasına rağmen YBR'den 3.2 HP (ortalama %33) ve 150cc olan CBF'den 1.7 HP daha güçlü. Diğer modellerde arkada kampana olmasına rağmen, CBR'da arkada da disk fren kullanılmış. Belli bir zevke hitaben üretilen bu motorda grenaj maliyeti de var haliyle. Basitçe şöyle düşünebiliriz aslında, 1.6 Şahin ile 1.6 Civic aynı sayılabilir mi? Bu araçların parça fiyatları aynı mıdır?

Kısaca, kimse kimseye zorla mal satmıyor sonuçta, isteyen istediği makinaya istediği parayı verir.
Bugün bir topicteki arkadaş 8500 TL'ye YZF125R siparişi vermiş, alt tarafı 15 HP ve 2 plastik parçası değil mi? :)

cbr125 in ss motor olduğu ve comuter motorlardan üstün olduğu doğrudur. o konuda hem fikirim sizinle fakat toplamda 5400tl lik bir motor ki pazarlık yapsak 5150tl ye alınan bir motor la parça fiyatları uyuşmuyor... sadece bir ön jantın 900tl olması çok deli bir maliyet... KİA sorentonun ki lüks bir jip abarmıyorum 4 jantını adamlar 1500tl ye satıyor... sadece bu modelde parça pahalı demiyorum süpersport motorlarda parça alıp başını gidiyor... hadi motor yıkarken elektronik kontrol ünitesi (yerel dilde beyin) su alsa demekki onada 2500 tl falan derler ... biz yine de naked a devam edelim ss motor bize gelmez...

alp_tunay
10 Mart 2011, 22:39
cbr125 in ss motor olduğu ve comuter motorlardan üstün olduğu doğrudur. o konuda hem fikirim sizinle fakat toplamda 5400tl lik bir motor ki pazarlık yapsak 5150tl ye alınan bir motor la parça fiyatları uyuşmuyor... sadece bir ön jantın 900tl olması çok deli bir maliyet... KİA sorentonun ki lüks bir jip abarmıyorum 4 jantını adamlar 1500tl ye satıyor... sadece bu modelde parça pahalı demiyorum süpersport motorlarda parça alıp başını gidiyor... hadi motor yıkarken elektronik kontrol ünitesi (yerel dilde beyin) su alsa demekki onada 2500 tl falan derler ... biz yine de naked a devam edelim ss motor bize gelmez...

Sadece SS modeller değil ki pahalı olan.....:wiinkk:
CBF 250 nin ön göstergesinin 1000 liranın üzerinde olduğunu biliyorum...
Sorentonun göstergeleri daha ucuzdur eminim..... :bounce::bounce:

KRAL1146
10 Mart 2011, 22:46
ALLAH biz motorcuların yardımcısı olsun... ne zaman motor kullanımı parça maliyeti lüks mal olmaktan çıkacak... herkese kazasız belasız günler arkadaşlar ben marka fanatiği falan değilim. sadece parça maliyetlerinden içi yanan bir kullanıcıyım... o kadar. ama zengin olsam en kral makinayıda kullanırım o ayrı . nasip kısmet.yaşasın hayabusa aşkı:cherry:

dreamdark
10 Mart 2011, 22:52
Malesef motosiklet lüks olarak görülüyor ve parça fiyatlarının yüksek olmasında bunun da payı yüksek.
Misal, 600F'in tek bujisi 35-40 TL (uygun fiyatlı alırsak) iken, Palio'mun bujisi 5 TL, 600F bir çift lastik 850 TL, Palio 4 lastik 420 TL, 600F yağ filtresi 25 TL, Palio 7 TL, 600F hava filtresi 80 TL, Palio 12 TL, Castrol Power-1 Motor Yağı (4 lt) 75 TL, Castrol Magnatec (4 lt) 50 TL.
Bunun gibi uzayıp gidiyor işte..

Mikuni
10 Mart 2011, 22:57
Taiwan malı omasına rağmen parçaları çok pahalı bir motordur. eski kasa dedikleri de aynen böyle pahalı. üstelik parçaları japon cbr600 den daha pahalı denebilir.

myagdi
10 Mart 2011, 22:59
Motosiklet yedek parçalarının otolara kıyasla pahalı olduğu doğrudur. Böyle olması da normaldir. Çünkü motosiklet parçası yüksek performansa göre yapılmış ve daha teknolojik; ayrıca SATIŞ adetleri arasındaki fark temin maliyetlerini de etkiliyor.

Her kullanıcının tercih kriterleri farklıdır. Yedek parçası ucuz olsun diyen gider commuter alır, grenajlimmotora binen kaza yapacak olursa cebinin yanacagini bilir.

Kaza yapan arkadasa gecmis olsun; fakat yedek parça fiyatından yola çıkıp Honda'ya vurmak bel altı vuruş oluyor. Acun su yere göğe sigdiramadigi ninja'nin yedek parça fiyatlarına bir baksın, sonra Hondaya laf etsin.

KRAL1146
10 Mart 2011, 23:04
Malesef motosiklet lüks olarak görülüyor ve parça fiyatlarının yüksek olmasında bunun da payı yüksek.
Misal, 600F'in tek bujisi 35-40 TL (uygun fiyatlı alırsak) iken, Palio'mun bujisi 5 TL, 600F bir çift lastik 850 TL, Palio 4 lastik 420 TL, 600F yağ filtresi 25 TL, Palio 7 TL, 600F hava filtresi 80 TL, Palio 12 TL, Castrol Power-1 Motor Yağı (4 lt) 75 TL, Castrol Magnatec (4 lt) 50 TL.
Bunun gibi uzayıp gidiyor işte..

Valla kardeş çok doğru söylüyorsun aynen bende 1.6 16valf palio kullanıyorum ... didiğiniz fiyatları bende kıyaslıyorum. arada uçurum var. palioya bir amortisör alıyorsun 50tl iki far aldım 100tl gecen yıl bunlar orjinal parça yansanayi değil servisden alınma...

F54
10 Mart 2011, 23:10
allah böyle ss gibi grenajlı motordan uzak tutsun beni benim mondial de de çatladı bi kaportalar daha tövbe grenajlı motor almam evet çok karizma fakat ufak yan kayma da bana da kayarlar diye almam yani bu motora binen her halde parça fiyatlarını biliyordur değil mi?

GP500-1st
10 Mart 2011, 23:15
Acun0 yine her şeyin en doğrusunu sen biliyosun!

Motoruda kötülemiyosun! tavsiyen sadece Cbr125 alıcaklar ybr 125 alsın..

asıl amacı ticari olarak kullanılmak olan biyerden bi yere gitme işni en ekonomik olarak çözmek için üretilmiş bir motoru kişisel kullanım için üretilmiş bir keyif motoru ile kıyaslıyorsun:pr: Ybr de enjeksiyon varmı? Su sogutma sistemi varmı? racing motorları kadar şık grenajlar varmı? Standart 130 arka lastik varmı?Sence bunlar niye yok:silent:

ekonomi istiyen zaten ybr alıp kullanıyor. Kimsede ona bişey demiyor. Cbr alan insanda communuter'den farklı olarak düşürdüğü zaman bütün bu plastik aksamın kırılabileceğini zaten biliyor ve seçimini ona göre yapıyor:) Motosiklette yedek parçanın arabalara oranla 5 kat pahalıya satıldığı zaten bilinen bişey bu da yeni bişey değil.

Çok övdüğün symHD200 almayı istiyendemi ybr-cbf alsın?

Çok sayıda motor sahibi oldugunu ve bunlarla tecrubelerinin olduğunu söylüyosun ama kurduğun mantık komikten öteye gecemiyor:pale:

Yeni kasa CBR125i yakından gördün galiba:cherry: bisiklet diyemiyince bi şey buluyım da konu açıyım dedin.. Sen de haklısın

ayk85
10 Mart 2011, 23:25
1.5 yıl once bende cbr 125 kullandım ve bende ufak bı kaza gecrdım cıdden parcaları cok pahalı ama sıkayetcı degılım gercekten teknolojısıne dıcek bsy yok dreamdark kesınlıkle sana katılıyorum

Khutuck
10 Mart 2011, 23:26
Malesef motosiklet lüks olarak görülüyor ve parça fiyatlarının yüksek olmasında bunun da payı yüksek.
Misal, 600F'in tek bujisi 35-40 TL (uygun fiyatlı alırsak) iken, Palio'mun bujisi 5 TL, 600F bir çift lastik 850 TL, Palio 4 lastik 420 TL, 600F yağ filtresi 25 TL, Palio 7 TL, 600F hava filtresi 80 TL, Palio 12 TL, Castrol Power-1 Motor Yağı (4 lt) 75 TL, Castrol Magnatec (4 lt) 50 TL.
Bunun gibi uzayıp gidiyor işte..

Palio 7 bin deviri geçince motor patlatıyor, 600F mutlu mutlu 14 bin çeviriyor. palio 1.2 litreden 60hp güç çıkartıyor, 600F 0.6lt'den 120hp. 600F'in motorundaki her parça Palio'nun motorundakinin en az dört katı zorlamaya maruz kalıyor, yani dört kat sağlam olmak zorunda. Dört kat sağlam parça dört kat pahalı olur, demek ki 600F parçaları Palio'ya göre normal :P

KRAL1146
10 Mart 2011, 23:59
Palio 7 bin deviri geçince motor patlatıyor, 600F mutlu mutlu 14 bin çeviriyor. palio 1.2 litreden 60hp güç çıkartıyor, 600F 0.6lt'den 120hp. 600F'in motorundaki her parça Palio'nun motorundakinin en az dört katı zorlamaya maruz kalıyor, yani dört kat sağlam olmak zorunda. Dört kat sağlam parça dört kat pahalı olur, demek ki 600F parçaları Palio'ya göre normal :P

palio 6250 devirde kesiciye giriyor..... ben 5 yıldır canına okudum ... bir halt olduğuda yok neden motor patlatsın...

Emrah.ark
11 Mart 2011, 00:11
Dreamdark Söylenmesi gerekeni zaten söylemiş..Benim ekliyiceğim tek şey parça kalitesidir..
Arkadaşımın eski kasa 2009 cbr125R'ının jantını yamultmuştum bi zamanlar..
Fiyatı 900 tl..Ama markasını bilen araştıran varmı?
Enkei'dir kendileri merak eden araştırsın baksın..

dreamdark
11 Mart 2011, 00:12
Palio 7 bin deviri geçince motor patlatıyor, 600F mutlu mutlu 14 bin çeviriyor. palio 1.2 litreden 60hp güç çıkartıyor, 600F 0.6lt'den 120hp. 600F'in motorundaki her parça Palio'nun motorundakinin en az dört katı zorlamaya maruz kalıyor, yani dört kat sağlam olmak zorunda. Dört kat sağlam parça dört kat pahalı olur, demek ki 600F parçaları Palio'ya göre normal :P

Aslında haklısın, ben kendi araçlarımdan örnek verdim ama, konu 600F olmasa da, 250cc hatta 125cc bir motosiklet için bile parça fiyatları bazen otomobillere göre yüksek olabiliyor. :)
Misal, bir far veya stobun performansa etkisi olmamasına rağmen bir otomobilden daha yüksek fiyatla satılabiliyor. Burada satış adetleri gibi faktörlerin de maliyete etkisi illaki var ve kar payları birçok şeye göre hesaplanıyor.
Ne olursa olsun motosikletin otomobile göre biraz daha lüks olarak görüldüğünü söylesek yanlış olmaz ama sanırım.:)
Bu arada, 600F 120 HP değil 109 HP güç üretiyor (söylemesem içimde kalırdı). :P Bir de Palio'nun parça fiyatları sahiden ekonomik.:cherry:

Khutuck
11 Mart 2011, 10:55
palio 6250 devirde kesiciye giriyor..... ben 5 yıldır canına okudum ... bir halt olduğuda yok neden motor patlatsın...


Aslında haklısın, ben kendi araçlarımdan örnek verdim ama, konu 600F olmasa da, 250cc hatta 125cc bir motosiklet için bile parça fiyatları bazen otomobillere göre yüksek olabiliyor. :)
Misal, bir far veya stobun performansa etkisi olmamasına rağmen bir otomobilden daha yüksek fiyatla satılabiliyor. Burada satış adetleri gibi faktörlerin de maliyete etkisi illaki var ve kar payları birçok şeye göre hesaplanıyor.
Ne olursa olsun motosikletin otomobile göre biraz daha lüks olarak görüldüğünü söylesek yanlış olmaz ama sanırım.:)
Bu arada, 600F 120 HP değil 109 HP güç üretiyor (söylemesem içimde kalırdı). :P Bir de Palio'nun parça fiyatları sahiden ekonomik.:cherry:

Yahu lafın gelişi yaklaşık rakamlar verdim :D Palio 7 bine gelebilse patlayacak motoru, 7 bine bile gelemiyor :)


Yedek parçalardan otomobil yapmaya kalkarsanız maliyeti sıfır fiyatın 3 katını geçer. Motosiklete bu oran 4 kat civarıdır, bunun sebebi üretim tekniklerindeki farklar

CBR600F de Palio kadar çok satsa onun da yedek parçası ucuz olur, yan sanayisi bulunur. Fazer'ım için orijinal debriyaj seti 600 lira, yan sanayisini 230'a işçilik dahil taktırabiliyorum :)

overcloud
11 Mart 2011, 11:45
cbr125 in ss motor olduğu ve comuter motorlardan üstün olduğu doğrudur. o konuda hem fikirim sizinle fakat toplamda 5400tl lik bir motor ki pazarlık yapsak 5150tl ye alınan bir motor la parça fiyatları uyuşmuyor... sadece bir ön jantın 900tl olması çok deli bir maliyet... KİA sorentonun ki lüks bir jip abarmıyorum 4 jantını adamlar 1500tl ye satıyor... sadece bu modelde parça pahalı demiyorum süpersport motorlarda parça alıp başını gidiyor... hadi motor yıkarken elektronik kontrol ünitesi (yerel dilde beyin) su alsa demekki onada 2500 tl falan derler ... biz yine de naked a devam edelim ss motor bize gelmez...

Jantların 125cc motosiklet kategorisinde pahalı olduğu doğru ancak jantların nasıl bir alışım ile üretildiğine bakmak lazım.

cbr125 13bin devir çevirebilmekte ve motorundaki parçalarda buna göre dizayn edilmiştir. bu yüzden parçaları pahalı diye şikayet etmek anlamsız.

bu motor piyasadaki bir çok 125cc'lik motordan daha dengeli, sürüşü güvenli, fren mesafesi daha kısa ve viraja girişleride bir o kadar daha iyi. bunların hepsinin bir arada elde edilebilmeside bir teknoloji gerektiriyor, o teknolojide pahalı.

125cc'lik bu motor 0 - 80km arası hızlanmada 1400 - 1600cc binek otomobillerle kafa kafaya hızlanabiliyor ve yedek parçaları niye bu kadar pahalı diye şikayet ediliyor. bence bunun cevabı gayet açık.

dreamdark
11 Mart 2011, 22:11
Yahu lafın gelişi yaklaşık rakamlar verdim :D Palio 7 bine gelebilse patlayacak motoru, 7 bine bile gelemiyor :)


Yedek parçalardan otomobil yapmaya kalkarsanız maliyeti sıfır fiyatın 3 katını geçer. Motosiklete bu oran 4 kat civarıdır, bunun sebebi üretim tekniklerindeki farklar

CBR600F de Palio kadar çok satsa onun da yedek parçası ucuz olur, yan sanayisi bulunur. Fazer'ım için orijinal debriyaj seti 600 lira, yan sanayisini 230'a işçilik dahil taktırabiliyorum :)

Yani aynı şeyi savunuyoruz zaten gördüğüm kadarıyla.:)

gangster90
11 Mart 2011, 23:04
Bu kasa 2010 değil mi?

Bu arada yeni başlayan biri için en iyisi Mondial. :) Kır,dök, parçala öğrendiğinde de uzun vadeli bir model seç.

hahahahah süperrrr yhaaaa
evet aynen öyle
ögrenene kadar kır dök... sonra gözbebegin gibi bakarsın :cat::cat: