hondacbr1100xx
17 Ağustos 2004, 18:04
Motosiklet Lastikleri
Motosiklet lastikleri hakkında bilinmesi gereken bazı temel bilgiler.
Sizinle yol arasındaki bağlantıyı sağlayan yegane parçalar olan lastikler motosikletiniz için deponuzdaki benzin kadar önemlidir. Öyle ki lastiklerinizin durumu güvenliğinizi, sürüş konforunuzu ve hatta sürüş stilinizi önemli ölçüde etkileyecektir.
http://www.direksiyon.com/cg/article/image/062002/cg_art_4919_116045413062002.jpg
İyi bir motosiklet sürücüsü olabilmek için lastikler hakkında bazı temel bilgileri bilmek gerekiyor. Motosiklet lastikleri çapları ve aspect oranlarına göre ölçülendirilir. Çap ölçü işinin kolay kısmıdır, örnek olarak motosikletinizin jantının çapı 17 inç ise çapı 17 inç olan bir lastik alırsınız. Aspect oranı ise lastiğin yan duvarlarının genişliği ile yüksekliği arasındaki oranıdır. Ölçüsü 160/70 olan bir lastiğin yan duvarlarının genişliği 160 mm ve yan duvarlarının yükseliği 160 mm'nin %70'i, yani 112 mm olacaktır. Spor motosiklerde daha çok aspect oranı düşük olan lastikler kullanılır. 190/50 ölçüsünün sıkça rastlandığı bu tip motorikletlerde aspect oranının bu derece düşük olmasının nedeni motosikletin virajlarda yana yatması halinde lastiğin şeklini bozmadan yola devam edebilmesidir..
Harfler Hız Sembolü
Sayılar ise Hız
J 100
K 110
L 120
M 130
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
U 200
H 210
V 240
W 270
Y 300
Motosiklet lastiğinin ebatı dışında dikkat edilmesi gereken bir diğer niteliği de hamurudur. Lastiğin hamuru, lastiğin tüm karakterini belirleyen en önemli faktörlerden biridir. Çeşitli hız aralıklarına göre hazırlanan hamurlar lastiğin üzerinde bazı hız sembolleri ile belitilirler. Hız sembolleri o lastiğin güven içinde yapabileceği en yüksek sürati temsil eder. Bu hızdan sonra lastikte yapısal bozukluklar ve bazı dengesizliklerin meydana gelmesi mümkün olduğundan bu hızların üstünde çıkmak tamamen sürücünün kendi sorumluluğunda alacağı büyük bir risk olacaktır. Bir lastik ebatı örneği vermek gerekirse 130/70 H17 ebatlı bir lastik en fazla 210 km/saat hıza çıkması tavsiye edilen, 17 inç çapında, 130 mm genişliğinde ve 91 mm yüksekliğinde yan duvarlara sahip olan bir lastiktir.
Lastiklerin seçimi kadar kullanımları da sürüş üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Lastiklerin havalarının tavsiye edilen basınçta olmaları ve fiziksel olarak bir zarar görmemeiş olmamaları maksimum sürüş güvenliğini ve keyfini yaşatacaktır
Murat ULUSOY/direksiyon.com
Motosiklet lastikleri hakkında bilinmesi gereken bazı temel bilgiler.
Sizinle yol arasındaki bağlantıyı sağlayan yegane parçalar olan lastikler motosikletiniz için deponuzdaki benzin kadar önemlidir. Öyle ki lastiklerinizin durumu güvenliğinizi, sürüş konforunuzu ve hatta sürüş stilinizi önemli ölçüde etkileyecektir.
http://www.direksiyon.com/cg/article/image/062002/cg_art_4919_116045413062002.jpg
İyi bir motosiklet sürücüsü olabilmek için lastikler hakkında bazı temel bilgileri bilmek gerekiyor. Motosiklet lastikleri çapları ve aspect oranlarına göre ölçülendirilir. Çap ölçü işinin kolay kısmıdır, örnek olarak motosikletinizin jantının çapı 17 inç ise çapı 17 inç olan bir lastik alırsınız. Aspect oranı ise lastiğin yan duvarlarının genişliği ile yüksekliği arasındaki oranıdır. Ölçüsü 160/70 olan bir lastiğin yan duvarlarının genişliği 160 mm ve yan duvarlarının yükseliği 160 mm'nin %70'i, yani 112 mm olacaktır. Spor motosiklerde daha çok aspect oranı düşük olan lastikler kullanılır. 190/50 ölçüsünün sıkça rastlandığı bu tip motorikletlerde aspect oranının bu derece düşük olmasının nedeni motosikletin virajlarda yana yatması halinde lastiğin şeklini bozmadan yola devam edebilmesidir..
Harfler Hız Sembolü
Sayılar ise Hız
J 100
K 110
L 120
M 130
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
U 200
H 210
V 240
W 270
Y 300
Motosiklet lastiğinin ebatı dışında dikkat edilmesi gereken bir diğer niteliği de hamurudur. Lastiğin hamuru, lastiğin tüm karakterini belirleyen en önemli faktörlerden biridir. Çeşitli hız aralıklarına göre hazırlanan hamurlar lastiğin üzerinde bazı hız sembolleri ile belitilirler. Hız sembolleri o lastiğin güven içinde yapabileceği en yüksek sürati temsil eder. Bu hızdan sonra lastikte yapısal bozukluklar ve bazı dengesizliklerin meydana gelmesi mümkün olduğundan bu hızların üstünde çıkmak tamamen sürücünün kendi sorumluluğunda alacağı büyük bir risk olacaktır. Bir lastik ebatı örneği vermek gerekirse 130/70 H17 ebatlı bir lastik en fazla 210 km/saat hıza çıkması tavsiye edilen, 17 inç çapında, 130 mm genişliğinde ve 91 mm yüksekliğinde yan duvarlara sahip olan bir lastiktir.
Lastiklerin seçimi kadar kullanımları da sürüş üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Lastiklerin havalarının tavsiye edilen basınçta olmaları ve fiziksel olarak bir zarar görmemeiş olmamaları maksimum sürüş güvenliğini ve keyfini yaşatacaktır
Murat ULUSOY/direksiyon.com