PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : xt 600 sele yüksekliği ile ilgili



cezerye
28 Şubat 2011, 14:42
XT600 kullanıcılarına bir sorum olacak. Nisan ayında 2. el 2002 model bir xt600 almak istiyorum fakat motora takoz yardımıyla binmek de istemiyorum. Öğrendiğim kadarıyla bu motorun sele yüksekliği 855mm. Ben daha önce sele yüksekliği 795mm olan (gt250 comet) motorumu parmak uçlarımda kullandım. Bu arada boyum maalesef 165cm:(

Şimdi uzaktan, comet ile xt600 boyu arasında bayağı fark varmış gibi görünüyor fakat şunu merak ediyorum... Bu motorların süspansiyonları, motorun üstüne ağırlık bindiği için selenin alçalmasını sağlar mı?


"Onu alma bunu al" gibi tavsiyelere de açığım, şimdiden teşekkürler :)

VIA
28 Şubat 2011, 14:50
XT600 kullanıcısıyım ve mutluyum :) motorun üzerine bindiğinizde 3-4 cm daha alçalır.Forumdan bir arkadaş şöyle bir çözüm bulmuş;
http://img815.imageshack.us/img815/63/xtaksesuar041.jpg (http://img815.imageshack.us/i/xtaksesuar041.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Tahminim bu şekilde sele 5-6cm daha alçalmıştır umarım sizede faydası olur.

cezerye
28 Şubat 2011, 14:54
Bu seleyi kim, nerede yapıyormuş? Özel yapım bu... Yamaha yazısı dahi duruyor... Eğer bunu yapanı bulursak sorun yok.

(Bu arada 85.5-3=82.5 :) Ben seleyi değiştirmezsem xt600'ü anca rüyamda görürüm)

VIA
28 Şubat 2011, 15:08
Valla benim xt'nin eski sahibide 165 boylarındaydı ve xt600ü duruşlarda tek ayak beklemek zorunda kalsada standart haliyle gayet iyide kullanıyordu.Bence sizde alıştıktan sonra kullanırsınız standart haliylede fakat alışma sürecinde ve sonrasındada daha rahat olması için koltuk modifiyesi bence en güzel yöntem olur resimdeki koltuk modifiyesini yaptıran arkadaş otosanayinde herhangi bir döşemecide yaptırılabileceğini söylemiş.

Bence xt'yi rüyada görmek yerine seleyi modifiye ettirip rüya gibi geziler yapmak çok daha iyi bir seçim olur :)

cezerye
28 Şubat 2011, 22:21
Çoook teşekkür ederim ::alkiis::

fz6_fazer
28 Şubat 2011, 22:56
Valla benim xt'nin eski sahibide 165 boylarındaydı ve xt600ü duruşlarda tek ayak beklemek zorunda kalsada standart haliyle gayet iyide kullanıyordu.Bence sizde alıştıktan sonra kullanırsınız standart haliylede fakat alışma sürecinde ve sonrasındada daha rahat olması için koltuk modifiyesi bence en güzel yöntem olur resimdeki koltuk modifiyesini yaptıran arkadaş otosanayinde herhangi bir döşemecide yaptırılabileceğini söylemiş.

Bence xt'yi rüyada görmek yerine seleyi modifiye ettirip rüya gibi geziler yapmak çok daha iyi bir seçim olur :)
xl 700 transalp benım ıcınde bı cozum olacak, cok cok tesekkur ederım elıne saglık :rendeer::cat::rendeer::rendeer:

Atahualpa
01 Mart 2011, 01:54
Kullanırsınız kullanmasına da , güvenliği nereye atarsınız onu bilemem.

Motosiklet seçimi madde 1

Motorun üzerine oturun. Ayaklarınız yere tam olarak basılı iken motosikleti ileri geri hareket ettirebiliyor musunuz ? Ettiremiyorsanız o sizin motosikletiniz değildir.

tigermbz
01 Mart 2011, 11:11
comet için de uygun değildir demiştim sana
açık söyle, comette kullanım açısından ciddi sıkıntılar yaşamadın mı?

xt600 mü? 2 numara büyük gelir

Ramazan Can
01 Mart 2011, 11:22
bence bu motor size uygun değildir... sele aşşagıya düşürüle bilir ama bana göre her şey orjinali ile güzeldir...

Ls_motard
01 Mart 2011, 11:25
Honda Nx4 Falcon derim.

Daha hafif,selesi daha alçak.

Ayrıca suspansiyon bağlantı linkleri değiştirilerek daha da alçaltılabiliyor.

Hem de tasarım açısından daha yumuşak hatlara sahip,bayan kullanıcıya yakışan bir motosiklet.

KUVVETMİRA
01 Mart 2011, 11:30
xt600 irkek motoru :)
bmw f650 gs en iyi seçenek
sele alçaklığıyla meşhur, rahat, her yola gelir, az yakar iyi kaçar.

VIA
01 Mart 2011, 11:46
xt600 irkek motoru :)

Bir motosikletçi bayana kavgada söylenmez bu :)

Atahualpa
01 Mart 2011, 15:24
Gs de yüksek kalır bu boydaki bir insana. F650CS yani Scarver bulunabiliyorsa bak o güzel olur.

Gökhan
01 Mart 2011, 15:28
Enduro fanatikligini bir yana bırakırsak cezerye işin gerçekten zor. 795mm sele yüksekligi olan cometi parmak ucuyla kullanıyor olman nasıl bir motosiklet kullanacagın konusunca ciddi fikir veriyor.Tabanların zemine degmedigi sürece o motosikleti kullanmak herzaman yüksek risk taşır. Motosikleti park edecegin yer herzaman düz zemin olmayabililiyor veya park esnasında kısa süreli kontrolü kaybedebilrsin bu durumlarda tabanların zemine degmesi şart.

Şuanki bligilere göre xt en iyi şartlarda comet seviyesine kadar inebiliyor. Hernekadar yanlış olsada comete parmak uçlarıyla binmek mümkün birazda şanşın varsa sorunda yaşamayabilirsin fakat xt farklı. Xt'nin motor blogu comete göre yerden daha yüksek yani agırlık merkezi daha yukarda. Buda ufak denge problemlerinde comet kadar anlayışlı olmayacagı anlamına gelir.

Birde arazi olayı varki böyle parmak ucuyla binerek araziye çıkmayı bırak yaklaşamazsın bile :)

Kısaca cezerye comete parmak ucuyla binmiş ve sorun yaşamamış olabilirsin am xt'de sorun yaşayabilirsin. Bence birazdaha bekleyip f 650 gs düşünebilirsin.

KUVVETMİRA
01 Mart 2011, 15:31
Gs de yüksek kalır bu boydaki bir insana. F650CS yani Scarver bulunabiliyorsa bak o güzel olur.

ikiside 780 mm.

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/bmw/bmw_f650gs%2006.htm

Atahualpa
01 Mart 2011, 15:35
ikiside 780 mm.

Ops haklısın bizim Dakar a kaydı kafa. 87cm de o :) Ama; şu da var yanlış anımsamıyorsam Scarver alçaltılabiliyordu ekstra bir aparat a ihtiyaç duymadan

KUVVETMİRA
01 Mart 2011, 15:38
Ops haklısın bizim Dakar a kaydı kafa. 87cm de o :) Ama; şu da var yanlış anımsamıyorsam Scarver alçaltılabiliyordu ekstra bir aparat a ihtiyaç duymadan

dakar'da irkek motoru zaten :)
bende amma kaşındım haa. şaka yaptım cezerye, akşam okuyunca kızma :rendeer:

TutkuluAcemi
01 Mart 2011, 21:09
Kupır al abla kupır.

cezerye
01 Mart 2011, 22:09
comet için de uygun değildir demiştim sana
açık söyle, comette kullanım açısından ciddi sıkıntılar yaşamadın mı?

xt600 mü? 2 numara büyük gelir

Acık konuşayim, comet'i kullanırken boydan dolayi hiç sorun yaşamadım. -Bu arada xt600'ün yaşı kaç kilo?

("Duran motoru kaç dereceye kadar yatırırsam tutamam acaba?!" diye denememin dışında...:) )

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:15 ----------


Honda Nx4 Falcon derim.

Daha hafif,selesi daha alçak.

Ayrıca suspansiyon bağlantı linkleri değiştirilerek daha da alçaltılabiliyor.

Hem de tasarım açısından daha yumuşak hatlara sahip,bayan kullanıcıya yakışan bir motosiklet.

Hım.. Bu arada Nx4 Falcon da guzel gorunuyor. Tavsiye için tesekkurler. Araştıracam.

(Bu arada su an bulundugum yerden sadece online arastirabiliyorum. Yoksa coktan bizzat motosiklet satıcılarına gidip kendim denemiştim.Fikirlerinizi paylaştığınız için teşekkur ederim)

GaCCaLL
01 Mart 2011, 22:18
xt600 irkek motoru :)
.

hahah dannn diye :) abi alemsin ya

mezit
01 Mart 2011, 22:21
bence bayan motoru değill.. sırıtmayasın üstünde...:mrgreen:

cezerye
01 Mart 2011, 22:38
Bir motosikletçi bayana kavgada söylenmez bu :)

Yaani.. :) :cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:33 ----------


Gs de yüksek kalır bu boydaki bir insana. F650CS yani Scarver bulunabiliyorsa bak o güzel olur.

GS'nin selesi tutsa kilosu tutmaz. Istanbul'da kendi motosikletimi almadan once oturmuştum ustune. Biraz sağa sola salladım, agır geldi (eh.. 210kg civarı...).
Benim Comet'i tek başıma yerden kaldırabilmiştim(180kg). xt600 kaç kilo? Arazi tipi oldugu için daha hafif olmasını bekliyorum?!

ero__
01 Mart 2011, 22:44
134 kg sanırım

cezerye
01 Mart 2011, 22:46
134 kg sanırım

Like a toy then ;)


(Yuh! 40 kilo mu hafif Comet'ten? O halde seleyi aynı yükseklige getirsem belki?!)

VIA
01 Mart 2011, 23:10
Yanlış bilgilendirmeyelim lütfen XT600 kuru ağırlığı 164kg. Cezerye deneme imkanı olsa iyi olurdu şimdi bende seni yanıltmış olmayım yokmu oralarda deneme yapabileceğin bir xt ?

Temmuzu beklersen memleketime gideceğim Erzurum yolumun üzeri bir tur veririm motoru :)

cezerye
01 Mart 2011, 23:11
Gs de yüksek kalır bu boydaki bir insana. F650CS yani Scarver bulunabiliyorsa bak o güzel olur.

Bu kabaymış. Atik olamaz bu, ağır görünüyor. Boyle bir motor istemiyorum.
Teşekkürler:rendeer:

KUVVETMİRA
01 Mart 2011, 23:13
f650 kuru-dolu ağırlıkları 176-191 kg.
xt600 156-170 kg.
bu 20 kiloluk farkda su soğutma, çift egsoz, kafa grenajı falan filan işte.

ibo gibi olacak biraz ama bence bmw :cat:

unsaloc
01 Mart 2011, 23:13
Malesef 170kg yaşı :(
Kullanılır kullanılmasında bir şekilde ama zevkten çok sıkıntı verir , tehlike yaratır.

Ayağınız tozlu bir zemine gelse , biraz meğilli bir yerdeyseniz mümkünatı yok 170kg ı tutamazsınız , bırakın tutmayı devrilirse yalnız başına çok zor dikersiniz ayağa i fıtık eder adamı da madamı da.

ufuktan
01 Mart 2011, 23:19
Bu kabaymış. Atik olamaz bu, ağır görünüyor. Boyle bir motor istemiyorum.
Teşekkürler:rendeer:



CS oldukça atik bir motosiklet .. tekrar bakman faydana olacaktır ... hem boyuna oldukça uygun ... inceleme yazılarını falan tekrar oku bence , kullanan bir arkadaşım var gayet memnun , yakıtı da çok düşük ... yok yok tekrar düşün sen :queen: :queen: :queen: :queen:

cezerye
01 Mart 2011, 23:43
Yanlış bilgilendirmeyelim lütfen XT600 kuru ağırlığı 164kg. Cezerye deneme imkanı olsa iyi olurdu şimdi bende seni yanıltmış olmayım yokmu oralarda deneme yapabileceğin bir xt ?

Temmuzu beklersen memleketime gideceğim Erzurum yolumun üzeri bir tur veririm motoru :)

Satın almak icin Temmuz'u bekleyeceğimi sanmıyorum. Ama Honda 660 kullanmıştım Çukurova'da. Yani... Saçma sapan bir arazide (teker yüksekliğinde peş peşe tümsekler düşün.. 1. vites, gaz-debriyaj- gaz debriyaj), artçıyla yol almıştım.

Sen nerdesin, memleket nerde?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:40 ----------


CS oldukça atik bir motosiklet .. tekrar bakman faydana olacaktır ... hem boyuna oldukça uygun ... inceleme yazılarını falan tekrar oku bence , kullanan bir arkadaşım var gayet memnun , yakıtı da çok düşük ... yok yok tekrar düşün sen :queen: :queen: :queen: :queen:

İyi, güzel ama.. neden güldüğünü hiç anlamadım ::139::

ufuktan
01 Mart 2011, 23:46
Satın almak icin Temmuz'u bekleyeceğimi sanmıyorum. Ama Honda 660 kullanmıştım Çukurova'da. Yani... Saçma sapan bir arazide (teker yüksekliğinde peş peşe tümsekler düşün.. 1. vites, gaz-debriyaj- gaz debriyaj), artçıyla yol almıştım.

Sen nerdesin, memleket nerde?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:40 ----------



İyi, güzel ama.. neden güldüğünü hiç anlamadım ::139::


çok ısrar ettim de kendi kendime ondan güldüm ... sen neden terso yaptın bende onu anlamadım :bounce:

ero__
01 Mart 2011, 23:52
F650 serisinin atikliğini xt ile karşılaştırmayın bence :) Üzülürsünüz... XT nin torku hiç birinde yok ne yazık ki. Benim gönlümde de bir bmw yatıyor orası ayrı. Ama xt başka...

cezerye
02 Mart 2011, 00:03
F650 serisinin atikliğini xt ile karşılaştırmayın bence :) Üzülürsünüz... XT nin torku hiç birinde yok ne yazık ki. Benim gönlümde de bir bmw yatıyor orası ayrı. Ama xt başka...

Ben bile sezgisel olarak şunu soyleyebilriim: f650gs uzun yol icin cok iyi olurdu (otoyol vs) ama daga cikmaya gelmez, yazık... Çok amaçlı bişe lazım. Yaza doğuyu gezecem.

EnDuRoCu_
02 Mart 2011, 00:07
XT çok değişik bir enduro'dur farklıdır 93 modelide aynı 2008 modelide (660'lar biraz daha torkludur) her an sana torku hisettirir onu almayı düşünüyorsan at'a binmeyi öğrenmelisin önce :wiinkk: :)

cezerye
02 Mart 2011, 00:08
çok ısrar ettim de kendi kendime ondan güldüm ... sen neden terso yaptın bende onu anlamadım :bounce:

Yok la. iiyim ::144::

VIA
02 Mart 2011, 00:23
Satın almak icin Temmuz'u bekleyeceğimi sanmıyorum. Ama Honda 660 kullanmıştım Çukurova'da. Yani... Saçma sapan bir arazide (teker yüksekliğinde peş peşe tümsekler düşün.. 1. vites, gaz-debriyaj- gaz debriyaj), artçıyla yol almıştım.

Sen nerdesin, memleket nerde?[COLOR="Silver"]


Van'dayım memleket Sivas ama Ankara'ya kadar gideceğim.Ozamana kadar yaşarsam tabi;buralarda motosiklet kullanmak çok daha riskli...

Buraya bi bak istersen sizin ordanda geçmiştim hem almayı düşündüğün motor hakkındada epey fikir verecektir.

http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/85393-xt600-ile-d-anadolu-d-karadeniz-kesfi.html

ufuktan
02 Mart 2011, 00:28
Yok la. iiyim ::144::





şimdi bana bak ... bayansan bayansın ben kimseyi kuru kuruya tartmam ve saygı göstermem tamam mı ???

bana la falan diye hitap edemezsin , kullandığın ifadelere de dikkat et .... akıllı ol

cezerye
02 Mart 2011, 00:35
şimdi bana bak ... bayansan bayansın ben kimseyi kuru kuruya tartmam ve saygı göstermem tamam mı ???

bana la falan diye hitap edemezsin , kullandığın ifadelere de dikkat et .... akıllı ol

Ne bilim yaa.. "terso" falan demişsin. Samimi konuştuğunu zannetim. Sadece yazarak anlaştığımız bir platformdayız. Bence daha pozitif bakmalısın hayata..Gaayet de ılımlı biriyimdir oysa?! Neyi/ nası algıladığını bilmiyorum ama, emin ol art niyetim yok.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:32 ----------


Van'dayım memleket Sivas ama Ankara'ya kadar gideceğim.Ozamana kadar yaşarsam tabi;buralarda motosiklet kullanmak çok daha riskli...

Buraya bi bak istersen sizin ordanda geçmiştim hem almayı düşündüğün motor hakkındada epey fikir verecektir.

http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/85393-xt600-ile-d-anadolu-d-karadeniz-kesfi.html

Eyvallah :cat:

ufuktan
02 Mart 2011, 00:56
cezerye hanım konu ile ilgili olarak bana özel mesaj atma nezaketinde bulunduğunuz için teşekkür ederim ... sizinde dediğiniz gibi burada sadece yazarak anlaşmaya çalışıyoruz ... ben kendi payıma oluşan yanlış anlaşılmadan dolayı herkesin önünde tarafınızdan özür dilerim ... alacağınız motosiklet şimdiden hayırlı uğurlu olsun .... :)

cezerye
02 Mart 2011, 01:06
cezerye hanım konu ile ilgili olarak bana özel mesaj atma nezaketinde bulunduğunuz için teşekkür ederim ... sizinde dediğiniz gibi burada sadece yazarak anlaşmaya çalışıyoruz ... ben kendi payıma oluşan yanlış anlaşılmadan dolayı herkesin önünde tarafınızdan özür dilerim ... alacağınız motosiklet şimdiden hayırlı uğurlu olsun .... :)

Rica ederim, ben de daha dikkatli olurum. ::shake2::

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:02 ----------


Van'dayım memleket Sivas ama Ankara'ya kadar gideceğim.Ozamana kadar yaşarsam tabi;buralarda motosiklet kullanmak çok daha riskli...

Buraya bi bak istersen sizin ordanda geçmiştim hem almayı düşündüğün motor hakkındada epey fikir verecektir.

http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/85393-xt600-ile-d-anadolu-d-karadeniz-kesfi.html

Bu gezinize bakmıştım. Benim de yol almak için vaktim olacak yaza doğru. Mayıs-Haziran-Temmuz.. :)

cezerye
03 Mart 2011, 01:29
Honda Nx4 Falcon derim.

Daha hafif,selesi daha alçak.

Ayrıca suspansiyon bağlantı linkleri değiştirilerek daha da alçaltılabiliyor.

Hem de tasarım açısından daha yumuşak hatlara sahip,bayan kullanıcıya yakışan bir motosiklet.

Nx4 Falcon sele yüksekliği: 850mm. 7cm alçaltılabilir mi?

unsaloc
03 Mart 2011, 09:29
Eğer ağırlığı sorun olmayacaksa tek seçenek BMW f60. 2011 modeli standart yüksekliği 82cm , alçak sele opsiyonu ile 79cm e düşüyor , amortisör ayarı ile 76,5cm e kadar alçalabiliyor. Eski modelleride benzer değerlerdedir sanırım.

http://cycle-ergo.com/ sitesinden motosiklet marka ve modelini seçip , boy ve bacak boyunuzu girdiğinizde motosikletin üzerinde nasıl duracağınızı görebiliyorsunuz , fikir vermesi açısından iyi bir uygulama.

1,65 boy ve 75cm bacak boyu ile bmw f650gs üzerinde şu şekil gözüküyorum :P

http://img829.imageshack.us/img829/2198/06w0103glsbjuyuyuy4.png

Alçak sele ve amortisör ayarıyle ise şu şekil , eh gayet iyi gibi

http://img814.imageshack.us/img814/3828/06w0103glsbjuyuyuyi.png

Ls_motard
03 Mart 2011, 09:57
Nx4 Falcon sele yüksekliği: 850mm. 7cm alçaltılabilir mi?

::utangac: Pardon vallaha o kadar yüksek görünmüyordu.

Bağlantı linkleri var arka maşa ile arka suspansiyonun arasında demir çubuk gibi,iki tarafından cıvata geçiyor.

Bu parça uzadıkça motorun arkası yere oturuyor,ön çatalları da 2-3 cm indirince az biraz olabilir gibi.

İşin gerçeği;insan gözünü kararttıktan sonra sele yüksekliği isterse 1 metre olsun yine biner. :queen:

Tabii ki ağır yükle yapılan seyahatleri,şehir içi dur-kalkları da hesap etmek lazım.

Yamaha Xt ile aynı motor aksamına sahip TT 600 E vardır.

Bu motorun selesi bariz şekilde daha alçaktır.

Temizini bulmak da çok kolay değildir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:53 ----------

Hem daha ufak cüsseli bir motosiklet,xt'den daha rahat kullanırsınız.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:55 ----------

http://people.su.se/~wilke/dvm/tt600e.jpg

Atahualpa
03 Mart 2011, 11:28
Cezerye ;

Enduro motosikletlerin tümü senin için sıkıntı yaratacaktır. 2+2 = 4 Uzun yol yapacağım diyorsun, güvenliğini el üstünde tutman gerekli. Pantalonunun ağ kısmından ayak tabanına kadar olan kısmı ölç. Kaç cm geliyor ? Ona göre bir motosiklet bulmak durumundasın. Yoksa dost acı söyler ciddi kazalar yaparsın.

Ayrıca; ne kadar arazi yapacaksın ki, GS bana gelmez diyorsun. Ağır arazi hariç Gs le gayet güzel arazi yapılabilir. Ama burada temel konulardan biri de motosikletin ağırlığı. Anlattığın fiziğinle ne CS i, ne XT yi, ne de TT yi arazide zapt etmen mümkün değil.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:20 ----------


Eğer ağırlığı sorun olmayacaksa tek seçenek BMW f60. 2011 modeli standart yüksekliği 82cm , alçak sele opsiyonu ile 79cm e düşüyor , amortisör ayarı ile 76,5cm e kadar alçalabiliyor. Eski modelleride benzer değerlerdedir sanırım.

http://cycle-ergo.com/ sitesinden motosiklet marka ve modelini seçip , boy ve bacak boyunuzu girdiğinizde motosikletin üzerinde nasıl duracağınızı görebiliyorsunuz , fikir vermesi açısından iyi bir uygulama.

1,65 boy ve 75cm bacak boyu ile bmw f650gs üzerinde şu şekil gözüküyorum :P

http://img829.imageshack.us/img829/2198/06w0103glsbjuyuyuy4.png

Alçak sele ve amortisör ayarıyle ise şu şekil , eh gayet iyi gibi

http://img814.imageshack.us/img814/3828/06w0103glsbjuyuyuyi.png

Abi sen o boyla nasıl öyle oturuyor gözüküyorsun GS üzerinde ? Ben 190 boy ile şöyle gözüküyorum. Bacaklarımı bu kadar mı farklı sadece

http://cycle-ergo.com/Stopped/04s0103JIRjJUyUyUy4.png

cezerye
03 Mart 2011, 12:19
Tamam, hepsini dikkate alacam.

http://img819.imageshack.us/img819/7713/copyof1905071736.jpg (http://img819.imageshack.us/i/copyof1905071736.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Ayaklar da boyle duruyo. Bu arada ayagımdaki ayakkabı degisince belki birkac santim fark eder.

tigermbz
03 Mart 2011, 15:27
uzun yol düşünmüyorsan 250 lik endurolar fazlasıyla yeterli gelecektir.
hatta 125 cc ler bile olabilir
yamaha xt125 baya kısa boyludur mesela

cezerye
03 Mart 2011, 15:59
Atahualpa'ya katılıyorum. unsaloc, bence bacak anatomisine gore degisir ayakların durusu da...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:54 ----------


uzun yol düşünmüyorsan 250 lik endurolar fazlasıyla yeterli gelecektir.
hatta 125 cc ler bile olabilir
yamaha xt125 baya kısa boyludur mesela

xt125 sele yuksekligi 83cm

tigermbz
03 Mart 2011, 16:02
xt125 sele yuksekligi 83cm

teknik veri bilmem ama hiç sanmıyorum, bana baya kısa gelmişti

Gökhan
03 Mart 2011, 16:23
http://img819.imageshack.us/img819/7713/copyof1905071736.jpg (http://img819.imageshack.us/i/copyof1905071736.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Ayaklar da boyle duruyo. Bu arada ayagımdaki ayakkabı degisince belki birkac santim fark eder.

XT'de de en iyi ihtimalle bu şekilde duracaksın farklı olan kontrolünün daha zor olması. İmkan oldugu sürece F650 GS tam senlik.(abs,elcik ısıtma 750 mm sele,uzun yolda daha konforlu sürüş, düşük yakıt tüketimi vs... )


BMW F650 GS

BMW F650 GS‘i ilk gördüğümde sanki durduğu yerde bile gidiyormuş gibi görünmesi yüzünden yerinde bir türlü duramayan afacan bir ifade sezmiştim. Kullanmaya başlayınca hiç de yanılmadığımı anladım. Bir enduronun olabileceği kadar kıpır kıpır, yerinde duramayan bir motor F560 GS, ama bir o kadar da sürücüsüne karşı sıcak kanlı, dost bir motor. ‘Sıcak kanlı motor mu olur?’ demeyin. Sürücüsüne pek çok konuda yardım eden, onun yolda giderken bazı şeyler için tedirgin olmasını engelleyen, rahatını düşünen bir motor olduğu için sıcak kanlı. Bir kere ‘780 milimetrelik sele yüksekliği’ demek orta boylu insanların rahatlıkla ayaklarını yere basabilmesi anlamına geliyor ki pek güven veren bir durum bu. Benzin deposu alışıldık yerinde değil, selenin altında olduğu için ağırlık merkezi iyice aşağıda ve ayrı bir ağırlık merkezi oluşturmuyor. Zaten kuru ağırlığı 175 kilogram olan BMW ile dar alanlarda manevra yapmak hiç sorun olmuyor. Pek haşarı mı haşarı motoru var ki yerinde durmuyor. Alt devirlerde biraz huysuzlanıp, kıpırdanan 6500 devirde 50 beygir güç üreten motor üst devirlerde otomatik olarak sürücüsünün dudaklarını kulaklara yaklaştıran bir mekanizmaya sahip. Bakmayın afacan falan diyorum, ama aslında sahibinin sözünü her zaman dinleyen ve harfiyen yerine getirmeyi seven bir motosiklet. Özellikle, virajlarda sunduğu esneklik çok farklı. Yanlış çizgiden de girseniz, devir düşük de girseniz, hızlı da girseniz her zaman size gerekli düzeltmeyi yapacak zaman sunuyor. Biraz viraj ustası iseniz virajdan viraja, sonu gelmez bir histeriyle kendinizi evinizden çok uzaklarda buluvermeniz işten değil. Ayrıca pek de teknolojik. Mesela bu hacimdeki motosikletler içinde sadece F650’de ABS sistemi var ve pek çok defa ‘İyi ki ABS vardı!’ dediğimi hatırlıyorum. Pek de kıskanç bu afacan. Kışın, yolculuk sonrasında eşiniz ya da sevgilinizin ellerinizi ısıtmasını falan istemez. Yolda giderken ‘Bas düğmeye ben ısıtayım sıcacık’ deyiverir. Hani hiç mi hoşa gitmeyecek bir huyu yok derseniz, tek silindirli olması yüzünden alışana kadar biraz titreşimli çalışması bir de eğer fabrika çıkışı rüzgarlığı kullanırsanız uzun sürüşlerde rüzgar manyağı yapması diyebilirim. Alışınca onlar da nazarlık olsun deyiveriyor insan. Kısacası F650 GS afacan, ama bir o kadar da sahibini düşünen heyecanlı, deli dolu bir motosiklet.




F 650 GS kısaca, katıksız eğlence demek. Genç, dinamik, kentte de, tali yollarda da, kısa turlarda da kendinden emin. Neler sunuyor? En iyisini!

Düşük ağırlık merkezi nedeniyle olağanüstü sürüş karakteri. Tatmin üstü performansın ve motorun düşük ses seviyesinin mimarı yüksek teknolojinin kullanımı, örneğin doğrudan BMW M3’ten türetilen silindir kapağı. F 650 GS dünyanın ilk kapalı devre katalizatörlü ve ABS’li tek silindirli motosikleti. BMW F 650 GS – özetle dolu dolu eğlence.

BMW F 650 GS TEKNİK ÖZELLİKLERİ

Motor

Tipi : Su soğutmalı, 4 zamanlı, tek silindirli motor, üstten çift eksantrik, kuru karter tipi yağlama
Çap/strok : 100 mm x 83 mm
Silindir hacmi : 652 cm2
Motor gücü : 6500 d./d.’da 50 bg (37 kW) (5000 d./d.’de gücün 34 bg’ye (25 kW) düşmesi mümkündür
Azami tork : 60 Nm / 4800 d./d. (performans düşüşü: 4000 d./d.’da 51 Nm)
Kompresyon oranı : 11.5 : 1
Karışım kontrolü / motor yönetimi : Emme manifoldundan elektronik enjeksiyon / BMW motor yönetimi sistemi çift ateşleme
Emisyon kontrolü : Kapalı çevrim, 3 yollu katalitik konvertör
Performans /Tüketim
Azami hız : Yaklaşık 170 km/s (güç düşüşü ile: yaklaşık 145 km/s)
90 km/s sabit hızla 100 km’de yakıt tüketimi : 3.2 l
120 km/s sabit hızla 100 km’de yakıt tüketimi : 4,3 l
Yakıt tipi : Minimum 91 oktan kurşunsuz normal benzin
Elektrik sistemi
Alternatör : 400 W üç fazlı alternatör
Akü : 12 V / 12 Ah
Güç aktarımı
Debriyaj: Yağ banyolu ve mekanik olarak kontrol edilen çok diskli debriyaj
Şanzıman : Motor bloğuna entegre edilmiş daimi senkromeçli 5 ileri vitesli şanzıman
Tahrik : Arka tekerlek poryasında atlama sönümleyicili sonsuz O-ring zincir

Şasi / Frenler

Şasi : Arka kısmı civatalarla sabitlenmiş köprü tipi çelik şasi
Ön çatal / süspansiyon : Teleskopik çatal, orta askı çapı 41 mm, çatal stabilizatörlü
Arka çatal / süspansiyon : Kutu tipi çift çelik salıncak, kaldırma sistemli merkezi yay ve amortisör, manuel olarak ayarlanabilen yay sertliği, amortisör açılma ayarı
Hareket mesafesi ön/arka : 170 mm / 165 mm
Tekerlekler arası mesafe (normal konumda) : 1.479 mm
Kaster (normal konumda) : 113,3 mm
Gidon açısı (normal konumda) : 60.8°
Jantlar : Telli jant
Ön jant : 2.60 x 19
Arka jant : 3,00 x 17
Ön lastik : 100/90 S 19
Arka lastik : 130/80 S 17
Ön fren : Tek diskli fren, 300 mm çap, çift pistonlu yüzer tip kaliper
Arka frenler : Tek diskli fren, 240 mm çap, tek pistonlu yüzer tip kaliper
ABS Özel donanım BMW Motorrad ABS (devreden çıkarılabilir)

Ebatlar / Ağırlıklar

Uzunluk : 2.175 mm
Genişlik (aynalar dahil) : 910 mm
Yükseklik (aynalar hariç) 1.265 MM
Sele yüksekliği, yüksüz durumda : 780 mm (opsiyonel alçak sele ile 750 mm; opsiyonel yüksek sele: 820 mm)
Boş ağırlık, yola çıkmaya hazır, tam dolu yakıt deposuyla 1) : 192 kg
Kuru ağırlık 2) : 175,4 kg
İzin verilen toplam ağırlık : 380 kg
Yük kapasitesi (standart donanımla) : 187 kg
Kullanılabilen depo kapasitesi : 17,3 l
Yedek depo : Yaklaşık 4,5 l