PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hatalı olmadığınız halde hiç kaza yaptınızmı ?



Sayfa : [1] 2

Okan Sinan Ocan
23 Şubat 2011, 10:36
Pandoranın kutusunu açalım....

Fuar haftası bitene kadar , hiç hatanız olmadığı halde kaza yaptığınızı düşündüğünüz durumları buraya yazalım. Bakalım aramızda gerçekten kazaya karışıpta hiç hatası olmayan kimse varmı.???

Şimdiden söylemeliyimki , tartışması bol bir başlık olacak . Fikirlerimizi birbirimizi kırmayacak bir üslup ile ortaya koymalıyız.


Ben kendi adıma sadece bir kazaya karıştım.

Yağışlı havada gece saatlerinde ve yorgun olarak yaptığım bir sürüş esnasında yakın takip ettiğim bir kamyonun perdelediği yol üzerine akmış çamur birikintisini çok geç farkettiğim için uçtum. Full koruma ve Allahın yardımı ile burnum bile kanamadı ama BEN HATALIYDIM.
Hatasızdım diyebileceğim başka bir kazam olmadı.

Saygılar

sgurdal
23 Şubat 2011, 11:00
her kazada mutlaka bir miktarda olsa hatamız vardır, önce bunu bilmemiz gerekir diyerekten ilk ve tek kazamı anlatayım.
kontrollü bir kavşakta kırmızı ışıkta sol şeritte duruyordum. yeşil yandı kalktım daha 20 metre gitmemiştimki sağımdaki kartal marka araba sağ şeritten ilerideki babaya dönmek için önüme kırdı ve ona sol arka tekerinden çarpıp düştüm. sağ omzum ve dizimin üzerinde 1-2 metre kaydım. dizliğim ve kıyafetim tam olduğu için birşey olmadı ama çok korktum. Artık kavşaklarda sağ şeritte duruyorum :)

Okan Sinan Ocan
23 Şubat 2011, 11:07
her kazada mutlaka bir miktarda olsa hatamız vardır, önce bunu bilmemiz gerekir diyerekten ilk ve tek kazamı anlatayım.
kontrollü bir kavşakta kırmızı ışıkta sol şeritte duruyordum. yeşil yandı kalktım daha 20 metre gitmemiştimki sağımdaki kartal marka araba sağ şeritten ilerideki babaya dönmek için önüme kırdı ve ona sol arka tekerinden çarpıp düştüm. sağ omzum ve dizimin üzerinde 1-2 metre kaydım. dizliğim ve kıyafetim tam olduğu için birşey olmadı ama çok korktum. Artık kavşaklarda sağ şeritte duruyorum :)

YORUM:

Işık duruşlarında mümkün olduğu kadar en önde olmaya gayret ediniz ve ışık yeşile döner dönmez seri bir şekilde kalkıp , araç güruhunun ilk kalkış anındaki kaosundan uzaklaşıp olmanız gereken şeride geçiniz yani motosiklet olmanın avantajını kullanınız. En basit scooter bile ilk 50 mt de bütün arabalar ile arayı rahatça açar (eğer ben artçı değilsem :P:P:P:P)


Bunu yapamadığınız durumda mümkün olduğunuz kadar gideceğiniz yöne yakın kalın ve ilk karmaşa anının bitmesini bekleyin.

Otoburkaplan
23 Şubat 2011, 11:08
Aha hileli soru :P Sazan avı açıldı, dikkat :queen:

Okan Sinan Ocan
23 Şubat 2011, 11:12
Aha hileli soru :P Sazan avı açıldı, dikkat :queen:

Yok öyle birşey kedicik :P

Tercrübelerimizi paylaşarak mümkün olduğu kadar kazalardan uzak kalmayı öğreneceğiz. Biliyorsun motorumuzun kaportası biziz.:cat:

KUVVETMİRA
23 Şubat 2011, 11:15
her kazada mutlaka bir miktarda olsa hatamız vardır, önce bunu bilmemiz gerekir diyerekten ilk ve tek kazamı anlatayım.
kontrollü bir kavşakta kırmızı ışıkta sol şeritte duruyordum. yeşil yandı kalktım daha 20 metre gitmemiştimki sağımdaki kartal marka araba sağ şeritten ilerideki babaya dönmek için önüme kırdı ve ona sol arka tekerinden çarpıp düştüm. sağ omzum ve dizimin üzerinde 1-2 metre kaydım. dizliğim ve kıyafetim tam olduğu için birşey olmadı ama çok korktum. Artık kavşaklarda sağ şeritte duruyorum :)

ÖZ HAKİKİ YORUM:

Şehiriçi yoğun trafikte aniden önünüze kırılmasından korunmak için alacağınız önlemler vardır ve fakat içiçe koyun koyuna gidilen yolda kendinizi "önünüze kırılması" gerçeğinden tamamen koruyamazsınız. tek kesin tedbir o motorla o yola çıkmamaktır.

Okan Sinan Ocan
23 Şubat 2011, 11:21
ÖZ HAKİKİ YORUM:

Şehiriçi yoğun trafikte aniden önünüze kırılmasından korunmak için alacağınız önlemler vardır ve fakat içiçe koyun koyuna gidilen yolda kendinizi "önünüze kırılması" gerçeğinden tamamen koruyamazsınız. tek kesin tedbir o motorla o yola çıkmamaktır.

Yani "uygun takip mesafesi" , " güvenlik balonu" , " doğru pozisyon" gibi teknikler işe yaramaz diyorsunuz. :bounce:

Saygılar

Slayerrr
23 Şubat 2011, 11:27
Yani "uygun takip mesafesi" , " güvenlik balonu" , " doğru pozisyon" gibi teknikler işe yaramaz diyorsunuz. :bounce:

Saygılar
En azından "uygun takip mesafesi" kısmının İstanbul'da işe yaramayacağına eminim.

KUVVETMİRA
23 Şubat 2011, 11:27
Yani "uygun takip mesafesi" , " güvenlik balonu" , " doğru pozisyon" gibi teknikler işe yaramaz diyorsunuz. :bounce:

Saygılar


dedim bile.

Hörmetler

http://img833.imageshack.us/img833/7277/17921m.th.jpg (http://img833.imageshack.us/i/17921m.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Okan Sinan Ocan
23 Şubat 2011, 11:31
dedim bile.

Hörmetler

http://img833.imageshack.us/img833/7277/17921m.th.jpg (http://img833.imageshack.us/i/17921m.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

O zaman siz sabah işe gidebilmek için Anadolu bulvarını yada İstanbul yolunu kullanmadan bir kestirme buldunuz , yada işe motorla gitmiyorsunuz.

Yok yok eminim siz Batıkentte oturuyor işe yürüyerek gidiyorsunuzdur. :cherry:

KUVVETMİRA
23 Şubat 2011, 11:38
O zaman siz sabah işe gidebilmek için Anadolu bulvarını yada İstanbul yolunu kullanmadan bir kestirme buldunuz , yada işe motorla gitmiyorsunuz.

Yok yok eminim siz Batıkentte oturuyor işe yürüyerek gidiyorsunuzdur. :cherry:

tehlike benim göbek adım :cherry:

"özellikle şehiriçinde" tek çözümü o an o noktada bulunmamak olan yüzlerce tehlikeli pozisyonla karşılaşabilirsiniz. korumalarınızı tam ve kaliteli olanlardan kullanın, gözünüzü dört açın. selametle..

Okan Sinan Ocan
23 Şubat 2011, 11:45
tek çözümü o an o noktada bulunmamak olan yüzlerce tehlikeli pozisyonla karşılaşabilirsiniz. korumalarınızı tam ve kaliteli olanlardan kullanın, gözünüzü dört açın. selametle..

Evet aslında tam ve net çözüm aynen yukarıda yazdığınız gibidir. Ama "orada bulunmamak" motoru evde bırakmak anlamına gelmez . Yeterli gözlemi yapar ve riski algılarsanız doğal sonuç olarak zaten orada olmayacaksınızdır.

Saygılar

Otoburkaplan
23 Şubat 2011, 11:56
Yani "uygun takip mesafesi" , " güvenlik balonu" , " doğru pozisyon" gibi teknikler işe yaramaz diyorsunuz. :bounce:

Saygılar

"Güvenlik balonu" hmm :queen: Ayıp olmuyor mu abi "şey" demek ulu orta :P Ama haklısın gerekli bence de :)

Bir de "doğru pozisyonu" biraz açar mısın :P

Aslında şöyle özetleyebiliriz : Pozisyon ne kadar da doğru olsa güvenlik balonu gereklidir :cherry:

KUVVETMİRA
23 Şubat 2011, 11:57
eğitmenlerin "şehiriçi" için B planları hiç olmamıştır ne hikmetse.
hep makul yoğunluklu trafik ve yol şartları öngörürler.

ve tekrar diyorum ki bu tip durumların tek kesin çözümü o motorla o trafiğin içinde olmamaktır.
"haftasonu motorcuları" ve "şehirdışı motorcuları" şehiriçinde motora binerek bu riskleri almak istemeyenlerden oluşur genelde.
sağlıklı ve emniyetli bir tercihtir.

Salihyet
23 Şubat 2011, 12:26
İstanbul Vatan caddesinden millet caddesine çıkan paralel yolu bilenler bilir oğuzhan caddesini, tam bu dönüşü tamamladığımda sol şeritteyim diğer yoldan kopmuş gelen bir opeldi sanırım beni refüşte sıkıştırıp düşürdü. Allaha şükür korumalıklar vs. sorunsuz atlattım.

Bunun dışında bu sefer millet caddesinden oğuzhan caddesine girerken iett otobüsü beni arabayla kendisi arasında sıkıştırdı. Burda BEN suçluydum tabiki :mrgreen: çünkü yolu kapatacağını bile bile geçerim diye düşündüm ama bi ayna kırığıyla geçiştirdik

ramizan83
23 Şubat 2011, 12:26
benimde hatalı olduğum kesindir ama nasıl olduğunu anlayamadığım bir kazam oldu şehir içinde pastanadan sabah kahvaltısı için simit almıştım motoru calıştıdım harekat eder etmez vites değişiminde motor bik bakmışım kendi başına ğidiyor tabi bu arada ben aspalt ın cakıl taşlarını sayıyorum bide baktım motor kendini duran ve rolantide çalışan bir tırın altında parka çekmiş, hemen asfaltın taşlarını saymayı bırakıp rolantide calışan tırın kapısına koştum Allahtan tırda kimse yok odamı ne pastaneye gitmiş kazadan ufak bir kac sıyrıkla sıyrıldık ama motor az kalsın şehir içinde tırın üstünde değilde altında tur atmaya başlayacaktı sonra motor ustasına itekleyerek cek işte benim nasıl olduğunu anlayamadğım vede hatalı olduğumu düşündüğüm kazam....

Şenonar
23 Şubat 2011, 12:31
İlk motorumla Hızım 20 km civarı sağ tarafa sinyal verdim park etmiş araçlarla aramda 1 metre var 2 araç arasına park edicem direksiyonu sağa doğru kırmamla asvaltı öpmem bir oldu :mrgreen: 1 metre mesefeden geçmeye çalışan öküz cinsi bir mahlukat çarpıp tam gaz kaçtı :pr: olan motora oldu hızım yavaş olduğu için bende birşey yok :cyclopsan

tigermbz
23 Şubat 2011, 13:12
hiç hatam olmadığı gibi sütten çıkmış kaşık kadar pak bir halet içerisinde bulunan bir zat-ı möhterem olduğum halde kazalarım olmuştur
şok edici de olsa inanınız efendiler!!! :P

Türkiye şartlarında hele ki şehiriçinde motor sürebilmenin yolu ufak tefek te olsa birsürü hata yapmaktan geçer; sürmekten marifet bu hataları bertaraf etmektir. Powerfull un türkçesi nickli biladerim haklıdır.
tecrübe ve refleks gibi kavramlar burda altın değerinde

KUVVETMİRA
23 Şubat 2011, 13:21
hiç hatam olmadığı gibi sütten çıkmış kaşık kadar pak bir halet içerisinde bulunan bir zat-ı möhterem olduğum halde kazalarım olmuştur
şok edici de olsa inanınız efendiler!!! :P

Türkiye şartlarında hele ki şehiriçinde motor sürebilmenin yolu ufak tefek te olsa birsürü hata yapmaktan geçer; sürmekten marifet bu hataları bertaraf etmektir. Powerfull un türkçesi nickli biladerim haklıdır.
tecrübe ve refleks gibi kavramlar burda altın değerinde

teknik, tecrübe, refleks eyvallah abi de o trafiğe çıktıysan herşeye rağmen her an açık verebilirsin demektir. ki dediğin gibi hata yapmak bu işin hakikati, doğası.

http://www.youtube.com/watch?v=O1cHIYL_ppA

cumartesi görüşek ha

COQ
23 Şubat 2011, 13:46
Benim kafama kerkenez çarpti.
Onu napicaz?:cherry:
Maktulle konusmaya çalistim ama ben yanina gidene kadar son nefesini vermisti.:P

Votkalı24
23 Şubat 2011, 13:49
Daha dün akşam kendini bilmez yüzünden arabaya çarpmamak için düştüm.Normal kendi yolumdan gidiyorum tabi motoru araçtan saymayan bir ford connet markalı araç ne sinyal verdi ne birşey birden önüme bi kırdı mejbur ona çarpmamak için yere düştüm. diz kapağımdaki ağrı yüzünden ağaya kalkamıyorum ben. bi baktım adam arabada oturduğu yerden bana bağırıyor köçrmüsün yola çıkıcam siz motorcuların hepsi aynısınız filan . Ben fıttırdım tabi nasl ayağa kalktığımı bile bilmeden kaskı kafasına yemiş bulundu etraftakiler ayırmasa ben ona yedirmesini bilirdim sölediği kelimeleri ya neyse olan oldu artık. Yaptığının farkına varıncada kaskı yediya kafasına ben kalktım tam dükkana dönücem dominosa gelmiş kardeşim bişeyin varsa doktora götürim diyo.) bizim insanoğlunu anlaması bir hayli zorlaştı..

ysn17
23 Şubat 2011, 13:50
Hiç kaza yapmadım :D

Okan Sinan Ocan
23 Şubat 2011, 13:51
Benim kafama kerkenez çarpti.
Onu napicaz?:cherry:
Maktulle konusmaya çalistim ama ben yanina gidene kadar son nefesini vermisti.:P

Ben o kazayi biliyorum , kerkenez saga sinyalini vermisti sen resmen bodoslama girdin. kaatilsin kaaatilllll..


Onemli Not: daha 19. mesajda daldin konuya gozumden kacti sanma bir daha uyarmam :queen:

COQ
23 Şubat 2011, 14:10
Ben o kazayi biliyorum , kerkenez saga sinyalini vermisti sen resmen bodoslama girdin. kaatilsin kaaatilllll..


Onemli Not: daha 19. mesajda daldin konuya gozumden kacti sanma bir daha uyarmam :queen:


15 e kadar saymayi ogrettiler bize, sonra hoca rapor aldi.:cherry:
2 defa 15 saysam olurmu?
Son kaç olur onu söyle.:P

Okan Sinan Ocan
23 Şubat 2011, 14:14
Daha dün akşam kendini bilmez yüzünden arabaya çarpmamak için düştüm.Normal kendi yolumdan gidiyorum tabi motoru araçtan saymayan bir ford connet markalı araç ne sinyal verdi ne birşey birden önüme bi kırdı mejbur ona çarpmamak için yere düştüm. diz kapağımdaki ağrı yüzünden ağaya kalkamıyorum ben. bi baktım adam arabada oturduğu yerden bana bağırıyor köçrmüsün yola çıkıcam siz motorcuların hepsi aynısınız filan . Ben fıttırdım tabi nasl ayağa kalktığımı bile bilmeden kaskı kafasına yemiş bulundu etraftakiler ayırmasa ben ona yedirmesini bilirdim sölediği kelimeleri ya neyse olan oldu artık. Yaptığının farkına varıncada kaskı yediya kafasına ben kalktım tam dükkana dönücem dominosa gelmiş kardeşim bişeyin varsa doktora götürim diyo.) bizim insanoğlunu anlaması bir hayli zorlaştı..

Anladigim kadari ile pizza dagitiyordun. yani trafige ve trafikteki dengesiz suruculere asinasiniz. Arac uzerinize kirdiginda pozisyonunuz tam olarak neresiydi ?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:12 ----------


15 e kadar saymayi ogrettiler bize, sonra hoca rapor aldi.:cherry:
2 defa 15 saysam olurmu?
Son kaç olur onu söyle.:P

3 defa onbese kadar say sonra bes geri :gel

Emrah.ark
23 Şubat 2011, 14:18
Şu zamana kadar 5 kazam oldu..
3'ü anayoldan ilerlerken yan yoldan sağına soluna bakmayan öküz 4 teker sürücüleri yüzünden..
1 tanesi yine düz yolumda giderken sağımda 4 lüleri yanık vaziyette duran bi taksici abimin u dönüşü yapmak istemesiyle..
1 tanesi ise gidiş geliş yolda minibüsün arkasından çıkan genç ehliyetsiz arkadaşın üstüme çıkmasıyla olmuştur..

Tek hatam Türkiyede Motosiklet Kullanılmıcağını bildiğim halde halen kullanıyo olmam.

Okan Sinan Ocan
23 Şubat 2011, 14:34
Şu zamana kadar 5 kazam oldu..
3'ü anayoldan ilerlerken yan yoldan sağına soluna bakmayan öküz 4 teker sürücüleri yüzünden..
1 tanesi yine düz yolumda giderken sağımda 4 lüleri yanık vaziyette duran bi taksici abimin u dönüşü yapmak istemesiyle..
1 tanesi ise gidiş geliş yolda minibüsün arkasından çıkan genç ehliyetsiz arkadaşın üstüme çıkmasıyla olmuştur..

Tek hatam Türkiyede Motosiklet Kullanılmıcağını bildiğim halde halen kullanıyo olmam.

Onune firlayan bes arac ve bes kaza . Sencede biraz fazla degilmi?
Acaba surus yaparken ileri bakmak yerine bakisini dusuruyor ve bu nedenle riskleri gec algilama problemi yasiyor olabilirmisin ?

Yapilan arastirmalar gosteriyorki motosiklet kazalarinda surucu riski sadece iki saniye erken farketse ciddi miktarda olay kaza ile sonuclanmazdi. Acaba bu iki saniyeyi kazanmanin yollari hakkinda bilgin varmi.

Khutuck
23 Şubat 2011, 15:38
Hakikaten (pek, hiç?) hatam olmayan bir kaza tehlikesi:

Şarköy'e gidiyorum, kaskımın ön camı açık, güneş camı kapalı, motokros google'ı gibi durumda. Güneş camına çarpan bir arı ağzımın dibine geldi, kaskın içinde dönüp duruyor. Heyecan yapmadan virajı tamamladım, sağa çekip kaskın çenesini açtım, arı uçup gitti.

Her kazamda kendime hata buldum, buna bir kulp bulamadım :mrgreen: "Vizörün niye açık" deseniz hava 40 derece, ayrıca taş-toz-toprak sıçramasına karşı güneş camım var :P Takip mesafesine uygunum, farlarım yanıyor arı beni görmemiş olamaz, hızım 40-50 arası hız sınırına uygunum, motorun bakımları tam herşeyi çalışıyor :) Kulp bulan beri gelsin :)

Atahualpa
23 Şubat 2011, 15:59
Yapilan arastirmalar gosteriyorki motosiklet kazalarinda surucu riski sadece iki saniye erken farketse ciddi miktarda olay kaza ile sonuclanmazdi. Acaba bu iki saniyeyi kazanmanin yollari hakkinda bilgin varmi.

Buna katılıyorum. Hafta sonu 2 motosiklet kuşadasına gittik izmir den. Adanın içinde dolanıyorum bir yere çekip kahve içeceğiz. F650 ile dostum önden gidiyor ben arkasındayım Regal ile. Hızımız 30 falan. Sağ ara sokaktan bir kadın geri geri ana yola çıkıyor, başka bir kadın da bu kadına gel gel yapıyor. Gel gel yapan kadının el hareketleri ile diğer kadına şuraya park et dediğini fark ettim. Yani derdi ana yola çıkıp devam etmek değil, ana yola çıkıp ana yol üstüne park etmek. Bunu fark ettim ve durma derecesinde yavaşladım. Ama dostum diğer kadının hareketini görmemiş. Soför kadın da geri vitese takıp geri gelmeye başladığı an öpüşüyorlardı az daha. Zor toparladı durumu.

zeda3000
23 Şubat 2011, 16:16
Antalyada sehir icinde 30km/h hizla 3 seritli yolda yanimda seyir eden arac beni fark etmeyerek birden korku filminden cikmis gibi ustume kirmisti. Cunku adam az ilerde girecegi kavsaga odaklanmis yanindaki araci fark etmemisti.

Bana ilk temas eden aracin sol aynasi olunca cikan ses ile birden bana dogru basi ile bakip araci geri toparlamak istedi ama cok gecti , ayna koluma carpti ve dengemi kaybettim.Motor ile birlikte yerlerde surunmeye baslamistim bile.

Bu olaydaki sanirim tek sucum yanlis zamanda yanlis yerde olmak. Duzgun ve sakince giderken birden yaninizdaki arac sizin ustunuze kirinca yapabileceginiz pek bir sey kalmiyor:)

Okan Sinan Ocan
23 Şubat 2011, 16:56
Hakikaten (pek, hiç?) hatam olmayan bir kaza tehlikesi:

Şarköy'e gidiyorum, kaskımın ön camı açık, güneş camı kapalı, motokros google'ı gibi durumda. Güneş camına çarpan bir arı ağzımın dibine geldi, kaskın içinde dönüp duruyor. Heyecan yapmadan virajı tamamladım, sağa çekip kaskın çenesini açtım, arı uçup gitti.

Her kazamda kendime hata buldum, buna bir kulp bulamadım :mrgreen: "Vizörün niye açık" deseniz hava 40 derece, ayrıca taş-toz-toprak sıçramasına karşı güneş camım var :P Takip mesafesine uygunum, farlarım yanıyor arı beni görmemiş olamaz, hızım 40-50 arası hız sınırına uygunum, motorun bakımları tam herşeyi çalışıyor :) Kulp bulan beri gelsin :)

gunes vizoru adi uzerinde sadece gunesten , vizor ise tum etkenlerden korumak icindir. Ari problemi nadir degil cokca karsilasilan bir durumdur , sicak havalarda serinlemek icin kask uzerinde yeterli donanim vardir ve ari girisini engeller. Yani vizorunuz her kosulda kapali olmalidir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:49 ----------


Antalyada sehir icinde 30km/h hizla 3 seritli yolda yanimda seyir eden arac beni fark etmeyerek birden korku filminden cikmis gibi ustume kirmisti. Cunku adam az ilerde girecegi kavsaga odaklanmis yanindaki araci fark etmemisti.

Bana ilk temas eden aracin sol aynasi olunca cikan ses ile birden bana dogru basi ile bakip araci geri toparlamak istedi ama cok gecti , ayna koluma carpti ve dengemi kaybettim.Motor ile birlikte yerlerde surunmeye baslamistim bile.

Bu olaydaki sanirim tek sucum yanlis zamanda yanlis yerde olmak. Duzgun ve sakince giderken birden yaninizdaki arac sizin ustunuze kirinca yapabileceginiz pek bir sey kalmiyor:)

Yavas ilerleyen araclar ile yanyana yapilan surusler hizli araclar ile yapilandan cok daha risklidir ,yavas arac cok daha keskin acilarla manevra yapabilirken (ozellikle traktorler) suratle ilerleyenler en fazla kontrolsuz serit degistirirler bu nedenle yavas araclarin onunde veya arkasinda , suratle akan araclarin yaninda surmek daha az risklidir.En dogrusu kendinizi mumkun oldugu kadar akan trafik icindeki bosluklarda tutmaktir.

zeda3000
23 Şubat 2011, 17:13
Yavas ilerleyen araclar ile yanyana yapilan surusler hizli araclar ile yapilandan cok daha risklidir ,yavas arac cok daha keskin acilarla manevra yapabilirken (ozellikle traktorler) suratle ilerleyenler en fazla kontrolsuz serit degistirirler bu nedenle yavas araclarin onunde veya arkasinda , suratle akan araclarin yaninda surmek daha az risklidir.En dogrusu kendinizi mumkun oldugu kadar akan trafik icindeki bosluklarda tutmaktir.

Sevgili Oocan acikcasi trafik kalabalik ve akici durumdaydi, pek yer ve konum secme sansim yoktu. Her sey o kadar sakin ilerlerken birden ustume kirinca kendimi Hollywood sahnelerinde arabalarin birbirlerinin ustune kirmasi gibi bir sahnede gibi hissetim. O anda Rossinin bile refleksi yetmezdi.

Ama kaskin onemini yine vurgulayim. 30km/h olmasina ragmen dustugum anda ilk vurudugum basimin arkasi oldu. Kask gorevini %100 yerine getirdi. O minik kaza dahi olumcul olabilirdi.

Okan Sinan Ocan
23 Şubat 2011, 17:25
umarim o kazadan sonra kaskinizi camli bufenin uzerine kotu gun hatirasi olarak koyup yeni bir kask almissinizdir.

yasdal
23 Şubat 2011, 17:40
Antalyada sehir icinde 30km/h hizla 3 seritli yolda yanimda seyir eden arac beni fark etmeyerek birden korku filminden cikmis gibi ustume kirmisti. Cunku adam az ilerde girecegi kavsaga odaklanmis yanindaki araci fark etmemisti.

Bana ilk temas eden aracin sol aynasi olunca cikan ses ile birden bana dogru basi ile bakip araci geri toparlamak istedi ama cok gecti , ayna koluma carpti ve dengemi kaybettim.Motor ile birlikte yerlerde surunmeye baslamistim bile.

Bu olaydaki sanirim tek sucum yanlis zamanda yanlis yerde olmak. Duzgun ve sakince giderken birden yaninizdaki arac sizin ustunuze kirinca yapabileceginiz pek bir sey kalmiyor:)

Kazaların paylaşılması suçlunun tayin edilmesi, hüküm verilmesi için değil, örneklerin çoğaltılarak trafikteki dikkat edilecekler listemizi uzatmak için gereklidir. Karşılaşılan durumlardan ders alıp, trafikte gözümüzün öne getirebilirsek bu anlarda evvelden yaptığımız planları uygulamamız daha kolay olur. Nasıl yaparım da ben bu kazaya karışmam düşüncesi her zaman aklımızda olmalı.

Trafikte aynı hızda giden araçların yan yana seyahat etmemesi kuralı vardır. Eğer bir eğitimde ben de bu ayrıntıyı duymasaydım yolda dikkat etmezdim. Bu tip kaza örnekleri veya anlatılanlar bir şekilde kafada yer ediyor. Dikkat ederseniz kuşlar göç ederken hep birlikte hareket eder, aynı hızda giderler fakat asla iki kuş yan yana uçmaz. Devamlı çapraz pozisyonda uçarlar. Sizin pozisyonunuz bana bu durumu hatırlattı. Tamamen bu kusur vardır demiyorum tabi ki ama vesile ile bu kuralı da hatırlatayım. Yanınızdaki araç ile aynı hızda seyretmeyiniz. Özellikle uzun yolda sizin orada olduğunuzu bir süre sonra unutup şerit değiştiren otomobiller çok olur.

Ramazan Can
23 Şubat 2011, 17:51
ben öyle bir çok kaza yaptım.. hemi kamyonlaa hemi tır la hemide motosikletimle.... 7 seneden belli kuryelik ve şöförlük yapmam devamlı trafikte olmam bunu çok fazla kıldı.. hatalı sollama yapan.. ters yöne giren.. yanaşırken çarpan..çukurdan kaçarken şerit değiştirip beni görmeyen... kırmızı ışıkta durmayan... emniyet şeritinde sıkıştıran...oooo daha neler var neler...

blacklord
23 Şubat 2011, 18:00
Bence bu tür trafikte yaşanılan kazaların çoğu motorsikletin arabaya göre görülmesi zor olmasından kaynaklanıyor. Çünkü çoğu zaman arabayla giderken bakmasanız bile 2 araba arasına girer ve başka araç yok sanarsınız. Ama araya bir motor girerse heleki sürücünün görebileceği kadar önde durmazsa işler değişir.
Böyle bi durumda büyük,ilgi çeken ve sesli motorların daha güvenli olabileceği çıkıyor.
Beeenn Buuurdayyımmmmmmm ULLLLAAAAANNNN der gibi ses çıkmalıki sürücüler dikkatini size çevirsin :)

Burakxy
23 Şubat 2011, 18:08
İki kere hatam olmadığına inandığım kaza yaptım, birincisinde okuluma giderken Bahçelievler'de bir bulvarın üstünde(Haznedardan başlayıp Şirinevler Carrefour'un oraya inen işte) ben anayoldan giderken karşı şeritten benim şeridime geçmek isteyen bir taksici pat diye yola atlayınca duramadım... Arka kapısına şiddetle gömdüm. Güzel bir deneyim olmadı kaskım ve bisiklet dizliğine benzer dizliklerimden başka korumam yoktu çünkü.. dizim şişti kaslarımı zedelemiştim. Dilimi nasıl becerdiysem ısırmıştım ve bir hafta kadar yemek yiyemedim..Motorum Çin malı olduğundan ucuza kapattım, peki taksiciye ne oldu? Uzun süre kavga ettik yolu tıkadık. Polis karakolu yakında olunduğu halde polis gelmedi, en sonunda verdiği 100 liraya fit olup uzaklaştım...
Ve ikincisi, Bağcılar Tavukçu dereyolunda kırmızı yandığı halde kavşaktan geçen bir Renault Kangoo'ya yine aynı şekilde yandan kayar kapısına bindirdim.. Bende pek bişiy yoktu ve sürücü iyi niyetli çıktı. Çıkan masrafın tamamını ödedi..

BurakASLAN
23 Şubat 2011, 18:17
15 tatildeyken arkadaşlarla basket oynamaya sahile gitmiştim.Oynadık ettik her neyse eve doğru dönerken yolda babamla karşılaştık.Ev dönüş yoluna girdik artık gidiyoruz eve doğru önümde Toyota Corolla marka bir araba sağda bir yer bulmuş bende yakından takip ediyorum malumunuz İzmir trafiği.Kadın 1 kere sinyal verdi aniden bir girdi park yaptığı yere bende 60'la gidiyordum iki frene birden bastım ama yeterli olmadı arabaya arkadan girdim.Çok ani fren yaptı arabada ABS var tabiki bizimki kampana :D disk fren.Ben suçsuzdum babam arkadan geldi önümüze doğru kaza mahaline.Hanfendi siz suçlusunuz aniden girdiniz ben bile oğluma arkadan çarpıyordum diyince kadında özür diledi falan olay da böyle kapandı.Bende de tabiki suç var 1 motosiklet boyu takip ediyordum ama CUP motor 50'ile giderken 1 motor mesafesinde duramaz ki. :(

BBelt
23 Şubat 2011, 19:23
Ben de otomobil kullanırken başımdan geçen bir olayı anlatayım;

İkinci köprü bağlantı yolunda ilerliyordum bir gün. Biraz ileriden bir siteye giriş yapacaktım. Neyse, biraz ileride emniyet şeridinden ilerleyen scooterı farkettim, benden yavaştı. Bu şekilde ilerlersek ben tam sapağa geldiğimde yan yana olacaktık. Ne olur ne olmaz diye şeridimin soluna açıldım, sağa sinyalimi verdim ve hızlandım. Scooterı geçtikten sonra artık sapağa iyice yaklaşmıştım. Şeridimde normal konumumu alıp yavaşladım. Arabayla da olsa virajlara süratli girmeyi sevmem, hata yapma lüksünüz kalmaz...

Neyse sapaktan girdim ve o anda tahmin edebileceğiniz üzere bir çatırtı koptu. Aynaya baktığımda Supermen'i gördüm. Tam arkamda alçak irtifadan uçuyordu. Biraz ilerledim, yol güvenliği açısından sorun yaratmayacak bir yerde durdum ve indim...

Superman: Ne biçim gidiyorsun hayvan herif, üzerimden geçtin... (E adam düşmüş, canı yanmış, sakin olmasını beklemek mantıklı olmaz tabii...)
Ben: Geçmiş olsun kardeşim. İyi misin?
Superman: İyiyim, birşeyim yok... Galiba... (Neyse, biraz sakinleşti galiba)
Ben: Dur önce şu motorunu bir kaldıralım. (Kaldırdık motoru, onu da mantıklı bir yere çektik.)
Ben: Birader benim kaskom var, polis çağıralım, zabıt tutsun. Senin kaskon, trafik sigortan filan var mı yalnız? Hatalısın, sonra çok masraf açmayalım sana, kasko senden talep edebilir masrafları.
Superman: Ne hatalısı be, resmen üstüme çıktın. Polisi çağıralım.
Ben: Peki.

Aradan bayağı uzun bir zaman geçti elbette polis gelene kadar. Biz de biraz konuştuk. Öğretmenmiş. Üsküdar'da çalışıyormuş. Motoru da yeni almış. Yazık bayağı bir dağıldı alet, çok masraf edecek çocuk... Neyse, polis geldi.

Polis: Geçmiş olsun.
Biz: Teşekkürler.
Polis: Kaza nasıl oldu? (Elbette ben kendi perspektifimden, o da kendininkinden anlattık.)
Polis: Evrakları alayım. (Ben arabaya gittim, ehliyeti, ruhsatı filan çıkartıyorum.)
Polis: (Superman'e hitaben) Ehliyeti de alayım.
Superman: Memur Bey, bende B sınıfı ehliyet var.
Polis: (Superman'e hitaben) Kardeşim, motosiklet kullanıyorsun, B sınıfı ehliyet olmaz.
Superman: Ya, memur bey, yan yattım da, çamura battım da, ben öğretmenim...
Polis: (Superman'e hitaben) Kardeşim sana mesleğini soran oldu mu? Motosiklet kullanıyorsan A2 ehliyetin olacak. Zaten sana 8'de 8 yazacağız, tamamen hatalısın. Bir de ehliyetin yok. Hala adama saydırıyorsun bir de burada (saydırılan adam ben oluyorum). Zaten kazayı anlatışından belliydi senin ehliyetsiz olduğun...

Ben döndüm bu arada. Polise evrakları verdim.

Polis: (Superman'e hitaben) Şimdi sana ehliyetsiz araç kullandığın için ceza yazacağız şu kadar. Bir o kadar da ehliyetsiz kullanılan aracın sahibi olduğun için yazacağız. (Rakamı hatırlamıyorum, geçmiş zaman. Ama bayağı kalın bir cezaydı, o kadarını hatırlıyorum.) Artı arkadaşın kaskosu tamir masraflarını senden tahsil eder, bilgin olsun.
Superman: (Bana hitaben) Ya abi (Ne çabuk "hayvan herif" ten "abi" ye terfi ettim ben yahu?) ben çok zor durumda kalacam. N'olur zabıt tutturmayalım, ben senin hasarını öderim. Söz. Bak bu telefonum ... bu adresim ...
Polis: (Bana hitaben) Bak arkadaşım, biz böylelerini çok görüyoruz. Bu herif sana hiçbirşey ödemez. Gel biz tutalım bu zabtı.
Ben: Memur bey, adam öğretmenim diyor. Yazıktır, çok masrafa girer. Öğretmen maaşıyla... (Benim nasıl bir mal olduğumu anlayın işte.)
Polis: Bu herif ödemeyecek sana hiçbirşey. Aha şuraya yazıyorum. Bak, buradan zabıt tutmadan ayrılırsam daha sonra bana gelme, olay kapandıktan sonra zabıt mabıt tutmam, ona göre.
Ben: Yok yok, zabıt tutmayalım memur bey.

Aradan 3 gün geçti, ben arabadaki hasar için birkaç yerden fiyat aldım. En uygunuyla anlaştım. Veeee Superman'i aradım;

Ben: Merhaba, ben birkaç yerden fiyat aldım. Şu kadar tutuyor. Nasıl hallederiz kardeş?
Superman: Ulan hem çarptın hem de para mı istiyorsun hayvan herif? (Benim rütbe gene düşmüş...)


O zaman çok kızmıştım. Sinirden çıldırmıştım. Şimdi hatırladıkça çok gülüyorum, ne yalan söyleyeyim...

takendy
23 Şubat 2011, 19:27
BBelt , Bir atasözü vardı ; '' acıma yetime döner gider arkasını '' mıydı neydi ?:P

BBelt
23 Şubat 2011, 19:32
BBelt , Bir atasözü vardı ; '' acıma yetime döner gider arkasını '' mıydı neydi ?:P

:mrgreen:Öğrendik üstadım... Zor yoldan:mrgreen:

Repartitor
23 Şubat 2011, 19:46
4 yol ağzında ışıklarda bekliyorum en öndeyim.
yeşil yandı herzamanki gibi kalkışımı yaptım tam karşımdaki yola girdim
100metre kadar gittim aynadan baktım kimse yok arkamda önümde boş, karşıdanda araç gelmiyor. hızım 60
civarı solda park etmiş araclardan biri şu uzun şase minibüslerden arkası kapalı kasa .
herneyse aracın yönü benim gittiğim yöne bakıyordu 10 metre ilerimde sağımda bir sokak var.
ve bu arac ani bir hızlanmayla öyle bir dönüş yaptıki benim sağımdaki sokağa hızla daldı.
büyük ihtimalle görmedi beni asıldım frenlere kaymaya başladı motor ön lastikde kaydığı için denge bozuluyor
ayaklarım asfaltta çırpınıyor resmen motoru devirmemek için her ne kadar düz tutmaya çalışsamda tam çarpacakken kırdım direksiyonu
çaprmadan kurtardım ama motorun ağırlığını taşıyamayıp sola yatırdım tamda durmuştum artık.
dengem bozulmuştu birkere..
ayağımda burkuk bişekilde altında kalınca motorun ağırlığıda binince üstüne kırmış iki yerinden ..
o acıyla kazaya mahal veren aracın plakasını tespit edemedim
o da hiç durmadı zaten basdı gitti.
sağdan soldan vatandaşlar geldi kaldırdılar motoru ve beni,.
basamıyorum üstüne sol ayağımın.
o an yıkıldı dünyam acayip moralim bozuldu anladım kırıldı ayağım.
başka hiç bir yerimde çizik dahi yok.
motorda en ufak çizik yok .
ayağımı kurtarabilseydim , hiç bişey olmamış gibi devam edecektim yaşamıma.
şu an ayağım alçıda olayın üstünden 12 gün geçti ve aklıma sadece şu geliyor.
acaba beni bu duruma düşüren araç sürücüsü şuan ne yapıyodur
insanın aklına sedece bu geliyor. çok öfkeliyim.:pr:

Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/10439-hyosung-gt-250-r-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-687.html#ixzz1EngHoK15

Acil112
23 Şubat 2011, 20:10
benim kazamda suç keçideydi :-p

cakalaz
23 Şubat 2011, 20:33
İLk aldığım motorum ile tras olmaya gitmiştim. park halindeki motoruma polis aracı carpmıstı :queen:

The Dude
23 Şubat 2011, 20:42
"kim dikti lan o ağacı oraya"

Acil112
23 Şubat 2011, 20:52
İLk aldığım motorum ile tras olmaya gitmiştim. park halindeki motoruma polis aracı carpmıstı :queen:

Polis deyince midem bulanıyor.
Kesin park cezasıyla başlamışlardır işlemlere...

Samet Ağır
23 Şubat 2011, 21:02
"kim dikti lan o ağacı oraya"


belediyedir o...
şimdi yeni ağaçlar çıkmış..bugün fidanı dikiyorsun yarın sabah 10 metrelik kalın bi ağaç...:P

sonrada böyle sorular işte..sorumlu belli...:cherry:

shi_bumi
24 Şubat 2011, 00:01
Hatasız ve ölü olmak hiç bir şeye yaramaz.

Bence motosiklet ile yapılan her kazada tamamen motosiklet sürücüsü hatalıdır.

Veya hadi daha doğru ifade edeyim. Motosikleti ile kaza yapan her sürücü kendini %100 hatalı hissetmelidir.

Şöyle anlatılan kazaları okudumda yarısından fazlası trafikte giderken motosiklet önüne kıran 4 tekerler yüzünden meydana gelmiş. Demek ki trafikte "herkes bana düşman, herkes manyak, herkes ruh hastası, herkes önüme kırmaya hevesli, herkes her an U dönüşü yapabilir, herkes her an yola fırlayabilir" şeklindeki paronayak ruh hali içerisinde sürmüyoruz motosikletlerimizi. :mrgreen:

m.şanveren
24 Şubat 2011, 01:09
dedim bile.

Hörmetler

http://img833.imageshack.us/img833/7277/17921m.th.jpg (http://img833.imageshack.us/i/17921m.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)



Laaa bura hindistanmı:P

mete_han
24 Şubat 2011, 01:11
vay beee...arkadaş hepiniz ak pak tertemiz nizami sürücülermişsiniz...gurur duydum hepinizle...:P



Anladigim kadari ile pizza dagitiyordun. yani trafige ve trafikteki dengesiz suruculere asinasiniz. Arac uzerinize kirdiginda pozisyonunuz tam olarak neresiydi ?[COLOR="Silver"]



iyi nabız yakalayıp şerbet veriyon...aynı benim forumdaki ilk yıllarım...:P