PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fren hidroliği-amortisör hidroliği



immortalboss
12 Şubat 2011, 17:55
Arkadaşlar herkes motor yağı konusunda bilgili.Ancak kimse belirli periyotlarla fren hidroliği ve amortisör hidroliği değişiminden bahsetmemiş.Bende bulamadım.Bu hidrolikler zamanla değiştirilir mi? Değiştirilmesi için ne gerekir bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.

draggy
13 Şubat 2011, 03:18
Değişmesi gerekli, fren tipine göre dot 3 veya dot 4 olacak, castrol önerilir, en azından 20 binde bir değiştir...

extrem_015
13 Şubat 2011, 06:17
fren hidrolikleri 2 yılda bir değişmesi gerekir ama frenler çok sertleşmedikçe değiştirmezler sadece eksilirse tamamlarlar.
amortisör keçelerinin değiştiğini duydum fakat yağının değiştiğini duymadım

Crescent
13 Şubat 2011, 06:53
Ikiside kilometreye bakmaksizin 2 yilda bir degistirilmeli. Eger fren yagi eksiliyorsa eklemeden ziyade neden eksildiginin bulunmasi gerekir ve tamir edilmelidir. Amortisorun kecesiyle birlikte yagida degisir, fakat amortisorun acilip icininde servise alinmasi gerekir fakat bunu yapan pek kimse yok Turkiyede anladigim kadariyla.

draggy
13 Şubat 2011, 09:57
Evet amortisör yağı ve keçesi de değişmeli, hatta yaylarında eskime varsa bile değişmeli, haklısınız bende hiç bunu yapan tamirci görmedim, halbuki tüm bakım kitaplarında yazıyor, ön düzeni sökmek onlara zor geliyor olabilir..

dreamdark
13 Şubat 2011, 12:14
Kilometre yapılmasa da, 2 senede 1 fren ve amortisör hidroliklerinin periyodik olarak değiştirilmesi gerekir. Zaten bakım kitapcıklarında da yazar.
Birçok kişi ihmal etse de, ben fazlaca titiz bir kullanıcı olarak, 600F'im için yaptırmıştım bu işlemi. Yalnız işçilik uğraştırıyor bayağı, yanılmıyorsam 100-150 TL gibi bir işçilik ücreti vermiştim.
Motor konusunda birçok eksik ve de yanlış bilgiye sahibiz aslında. Mesela ilanlarda görürüz; "Anahtar değmemiş motor" diye.. Halbuki belli bir kilometreden sonra motora subap ayarı yapılması, gerekiyorsa şim, yay vs. değişmesi gerekir.

immortalboss
13 Şubat 2011, 12:37
Arkadaşlar hepinize çok teşekkürler.Fren hidroliğini değiştirmek için havasını almak gerekiyor sanırım.Burada gerçeği de öğrenmiş olduk.

DreaM_34
08 Mart 2011, 15:55
Değişmesi gerekli, fren tipine göre dot 3 veya dot 4 olacak, castrol önerilir, en azından 20 binde bir değiştir...

Şuu fren tiplerini biraz daha açabilri miyiz ? Dot3 mü dot4 MÜ olduğunu fren tipimizi nerden anlıcaz ?

acun0
08 Mart 2011, 15:56
evet degişir ama hemende eskimez bunlar pek kurcalamayı sevmem
en az 50000 de falan

EKONOMİ
05 Ekim 2014, 09:49
bajaj pulsar motosiklet kullanma klavuzunda her 10.000 km de bir amortisör yagi değişmesi gerekiyormuş

100 mg prince motosikletimin amortisorunun yagini bosalttim kaba
ufak şırınga ile tam dolu yaklaşık 15 defa cektim
5 ml olsa 75 ml yapar
6 ml olsa 90 ml yapar

10 numara acik yag aldim petrol ofisi 500 ml sine 4 tl verdim

on teker mili sokulunce amortisor altında 6 mm alyanla sokulen vida var
onu acinca siyah yag dökülüyor
o vida tamamen sokulunce amortisör ici açılabiliyor

keçe üstünde hangi numara yazıyorsa o keceden alın
örneğin 10x9.5 gibi bir rakam

Arda_Karaca
05 Ekim 2014, 12:55
BMW'nin servis kitapçığında yazan bilgi.

Amortisör yağı 20000 km.'de bir

Fren hidroliği En fazla 1 yıl içinde değiştirilmelidir.

Arazide kullananlar hariç bütün motosikletlerde de aşağı yukarı aynı olmalı diye düşünüyorum.

EKONOMİ
10 Ekim 2014, 09:54
mondial 100 mg prince motorumun
27x37x10.5 gibi birsey yazıyor amortisör kecesi üzerinde

keçe lastikten içinde yay da var
0.94 tl liste fiyatı

yağı bosaltirken koyu akti bazen de akıcı aktı
sanırım kecelerden toz giriyor içine
5 tl ye satilan körüklü tozluk lastiği almam lazim

kimi rivayete göre 100 ml konuyor yağ
6.5x15 97.5 yapar
100 ml de konabilir

miginfly
10 Ekim 2014, 13:11
Ikiside kilometreye bakmaksizin 2 yilda bir degistirilmeli. Eger fren yagi eksiliyorsa eklemeden ziyade neden eksildiginin bulunmasi gerekir ve tamir edilmelidir. Amortisorun kecesiyle birlikte yagida degisir, fakat amortisorun acilip icininde servise alinmasi gerekir fakat bunu yapan pek kimse yok Turkiyede anladigim kadariyla.

Pek yapan yer yok fakat yapanlar da fahiş fiyat istiyor. Genellikle fren hidroliğini değiştirenler daha fazla fakat amortisör yağı ve keçesini değiştiren yok gibi bişey. Yapanlar da motorunu satarken önden kazalı muamelesi görüyor ya ona bitiyorum zaten.. Amortisör yağı Fork oil diye satılır ve piyasada kullanılan yağlarla(Örn:ATF diye geçen) kıyaslanamaz. Bir de genellikle keçeden terleme yapmadan amortisör bakımı yapılmaz memleketimizde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:46 ----------


Arkadaşlar hepinize çok teşekkürler.Fren hidroliğini değiştirmek için havasını almak gerekiyor sanırım.Burada gerçeği de öğrenmiş olduk.

Havasını almaktan ziyade değişimini yaparken sisteme hava kaçırmamak gerek. Yoksa havasını almak için çok uğraştırır.

Şuu fren tiplerini biraz daha açabilri miyiz ? Dot3 mü dot4 MÜ olduğunu fren tipimizi nerden anlıcaz ?

Dot4 en son üretilen(yeni teknoloji) fren hidrolik yağıdır. Yüksek basınca dayanıklı ve en iyisidir. Yağ değişimi yapılıyorsa, Dot4 tercih edilmeli fakat dilersen Dot3 te kullanabilirsin.