PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet 2. elde ne kadar eder?



overrider
23 Ocak 2011, 03:21
Arkadaşlar ülkemizdeki satış fiyatlarını göz önüne bulundurarak bir motorun 2. el fiyatını hesaplayabilmek için ampirik bir formül geliştirmek istiyorum.

formüldeki düşündüğüm parametreler:

S= sıfır fiyatı
K=kilometresi
T=tipi (ss, enduro, commuter vs.)
Y=yaşı
B=servis bakımlı olup olmadığı
H=hasar durumu
C=kozmetiği
U=üst modelinin çıkıp çıkmadığı (çıkmadıysa 0, 1 üst modeli çıktıysa 1, 2 üst modeli çıktıysa 2)

Aksesuvar varsa onlar da ayrıca değerlendirilip ederi formülden elde edilen fiyata eklenir.

böyle bir formülle ikinci el fiyatı mevzusunu bir standarda oturtabiliriz ve ayrıca motor satın alırken alacağımız motoru kaç sene elimizde tutup motorla kaç km yapacağımızı da tahmin edersek satarken ne kadar değer kaybedeceğini önceden kestirip satın alma kararlarımızı tekrar gözden geçirebiliriz.

Bu formüle başka hangi parametreler eklense daha iyi bir sonuç verir, her bir parametrenin önem katsayısı ne olur bunlar uzmanlarla tartışılarak netlik kazanır.

Formülden çıkan sonuçları da piyasa verileriyle karşılaştırıp formülü optimize ederek son haline getiririz.

Kasko değeri verilerine ulaşabiliyoruz ama bu değerler 2. el alım satımında çok fazla bağlayıcı olmuyor. Bu iş için uğraşmaya değer mi önce bunu tartışalım. Talep olursa bir ekip çalışması ile güzel sonuçlar alınabilir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:06 ----------

E=yıllık fiyat artış oranı parametresini eklemeyi unutmuşum :)

gorkemuls
23 Ocak 2011, 04:49
Amortisman değeri denen bişey var..

motorhocası
23 Ocak 2011, 05:03
Formülle olmaz bu:) İlla formül çıkarmak gerekirse piyasasına göre fiyatı,ilk sahibi,tek kullanıcı,garaj motoru,kaza durumu,kilometre,servis bakım defteri,masraf durumu,her parçasının faal olması... gibi her durumu yazmak gerekir.

overrider
23 Ocak 2011, 06:29
Formülle olmaz bu:) İlla formül çıkarmak gerekirse piyasasına göre fiyatı,ilk sahibi,tek kullanıcı,garaj motoru,kaza durumu,kilometre,servis bakım defteri,masraf durumu,her parçasının faal olması... gibi her durumu yazmak gerekir.

ilk sahibi ve tek kullanıcı, garaj motoru gibi bilgileri anlaman pek mümkün değil.

Ben bunları ve her parçanın faal olup olmamasını genel olarak kozmetik ile ifade ettim. 1 ila 10 arası bir değer ile (tamsayı şartı yok) hesaba katılıyor. Tam manası, görünüşün sıfır motora %kaç yakın olduğu.

Yaşı ve çıkan üst modellerin değer düşürme etkisini de hesaba kattım.

Kilometre zaten hesapta var, servis durumu da zaten hesaba katıldı.

Tüm yazdıklarıma ek olarak ekonomik ömür ve motor ömrünü de hesaba kattım.

Eksikleri tartışalım. Yazdığım program şu an denediğim üç motorda (VFR800, F650GS, CBF150) mantıklı sonuçlar verdi.

%100 değer belirleyecek bir şey yapmanın mümkün olmadığını ben de biliyorum, maksat karar verirken elde mantıklı hesaplara dayanan bir kriter olması.

Belirleyici değil yardımcı. Tartışarak belirleyicilik oranını artırmaya çalışacağız.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:20 ----------


Amortisman değeri denen bişey var..

O da hesaba katıldı dostum.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:26 ----------

Mühendislik ekonomisinden anlayan motorcuları bekliyorum buraya.

cemtoygar
23 Ocak 2011, 07:03
Arkadaşlar ülkemizdeki satış fiyatlarını göz önüne bulundurarak bir motorun 2. el fiyatını hesaplayabilmek için ampirik bir formül geliştirmek istiyorum.

formüldeki düşündüğüm parametreler:

S= sıfır fiyatı
K=kilometresi
T=tipi (ss, enduro, commuter vs.)
Y=yaşı
B=servis bakımlı olup olmadığı
H=hasar durumu
C=kozmetiği
U=üst modelinin çıkıp çıkmadığı (çıkmadıysa 0, 1 üst modeli çıktıysa 1, 2 üst modeli çıktıysa 2)

Aksesuvar varsa onlar da ayrıca değerlendirilip ederi formülden elde edilen fiyata eklenir.

böyle bir formülle ikinci el fiyatı mevzusunu bir standarda oturtabiliriz ve ayrıca motor satın alırken alacağımız motoru kaç sene elimizde tutup motorla kaç km yapacağımızı da tahmin edersek satarken ne kadar değer kaybedeceğini önceden kestirip satın alma kararlarımızı tekrar gözden geçirebiliriz.

Bu formüle başka hangi parametreler eklense daha iyi bir sonuç verir, her bir parametrenin önem katsayısı ne olur bunlar uzmanlarla tartışılarak netlik kazanır.

Formülden çıkan sonuçları da piyasa verileriyle karşılaştırıp formülü optimize ederek son haline getiririz.

Kasko değeri verilerine ulaşabiliyoruz ama bu değerler 2. el alım satımında çok fazla bağlayıcı olmuyor. Bu iş için uğraşmaya değer mi önce bunu tartışalım. Talep olursa bir ekip çalışması ile güzel sonuçlar alınabilir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:06 ----------

E=yıllık fiyat artış oranı parametresini eklemeyi unutmuşum :)

merhaba iyi günler,

önyargıyla yaklaşmamak lazım hiç bir şeye, ilgimi de çekti aslında ama şöyle bir şey var; kurmak istediğiniz denklem - diğer bütün gerçek hayat olaylarında olduğu gibi - differansiyel denklemdir. ve parametreleri kafanıza göre atayamazsınız. yani bu çıkmadıysa 0 olsun çıktıysa 1 olsun iki üst model çıktıysa 2 olsun şeklinde yapmanız tamamıyla atmasyon bir şey haline geliyor. bütün bu denklemler kimi zaman iki saat kimi zaman yıllarca süren çalışmalarla çıkarılıyor ve dünyada şu an çözümlenememiş çok fazla sayıda differansiyel denklem var. integrasyon işlemleri devreye giriyor ki yine onların da yetişemediği yerler var.

ikinci el araçta formüller yerine, piyasa hareketleri ve istatistiki bilgilerin daha çok yol gösterici olabileceğini düşünüyorum.

saygılar.

gv650i
23 Ocak 2011, 11:50
güzel bir düşünce ama uygulaması pek mümkün görünmüyor ancak bir fikir oluşmasını saglar rakamları genelde piyasa şartları ve alıcı satıcı şartları belirler

formül nasıl program onu koysaydın test ederdik çeşitli motorlarda

izm35
23 Ocak 2011, 12:16
Uzmanlık sorusuymuş bu, doktora tezi gibi.
Beni aşar.cevap yok:P

overrider
23 Ocak 2011, 15:00
merhaba iyi günler,

önyargıyla yaklaşmamak lazım hiç bir şeye, ilgimi de çekti aslında ama şöyle bir şey var; kurmak istediğiniz denklem - diğer bütün gerçek hayat olaylarında olduğu gibi - differansiyel denklemdir. ve parametreleri kafanıza göre atayamazsınız. yani bu çıkmadıysa 0 olsun çıktıysa 1 olsun iki üst model çıktıysa 2 olsun şeklinde yapmanız tamamıyla atmasyon bir şey haline geliyor. bütün bu denklemler kimi zaman iki saat kimi zaman yıllarca süren çalışmalarla çıkarılıyor ve dünyada şu an çözümlenememiş çok fazla sayıda differansiyel denklem var. integrasyon işlemleri devreye giriyor ki yine onların da yetişemediği yerler var.

ikinci el araçta formüller yerine, piyasa hareketleri ve istatistiki bilgilerin daha çok yol gösterici olabileceğini düşünüyorum.

saygılar.

Zaten benim yapmak istediğim de sizin "atmasyon" dediğiniz şeyleri istatistiki verilerden yararlanarak matematiksel bir temele oturtmak.

overrider
23 Ocak 2011, 15:13
güzel bir düşünce ama uygulaması pek mümkün görünmüyor ancak bir fikir oluşmasını saglar rakamları genelde piyasa şartları ve alıcı satıcı şartları belirler

formül nasıl program onu koysaydın test ederdik çeşitli motorlarda

Kısaca açıklayayım, şunu belirlerken bunu da hesaba kat derseniz parametreleri beraber optimize edebiliriz :

Motorun ömrünü silindir hacmine bağlı olarak belirliyorum. Çünkü büyük motorun devri az, devri az olanın aşınması da az oluyor.

15 yıllık bir ekonomik ömürden sonra motoru hurda değerini yine bazı verilerden faydalanarak hesapladım.

Bakım için 1'den 10 a kadar belirleyici faktörler :

Servis bakımlı 4
Lastik 2
Akü durumu 2
Balata 2

Kilometrenin etkisini üstel azalan bir fonksiyonla yazdım. Böylece ikinci el fiyatı, km arttıkça doğru orantıyla azalmıyor, daha mantıklı sonuçlar elde ediyorum.

Km etkisinden motorun her km başına eskimesini kuruş cinsinden çıkarmış oldum.

Bir de motorun yaşını, kozmetiğini, hasarlarını değerlendirdiğim "eskime kaybı" faktörü belirledim.

Tanıdığınız bildiğiniz bir motor varsa modelini, silindir hacmini, tipini yukarıda bakım faktörünün (servis , lastik, akü, balata) 10 üzerinden payını, çizik, boyada solukluk vs. olup olmama üzerinden 10 üzerinden kozmetiğini, ek masraf çıkıp çıkmama durumuna göre 10 üzerinden hasar durumunu belirtip yollayın ben elde ettiğim verileri sizinle paylaşayım.

Programı optimize ettikten sonra otomatik hesaplama yapan bir web sitesi kuracağım.

otopsici
23 Ocak 2011, 15:15
başlığı arkadaşa cevaben:
arkadaşım vstrom türkiye sitesine girip bi bakarsan büyüklerimiz ustalarımız hep söylediği şey şudur
motosikleti sıfır alırsan eğer aynı yıl %25 düşük fiyata satarsın
bundan sonra her yıl eksi % 5 tir
mesela 10 binliraya 2007 de sıfır alınmış bir motor bu yıl 6500 ila 7000 tl civarı fiyat belirlenir

Formülle olmaz bu:) İlla formül çıkarmak gerekirse piyasasına göre fiyatı,ilk sahibi,tek kullanıcı,garaj motoru,kaza durumu,kilometre,servis bakım defteri,masraf durumu,her parçasının faal olması... gibi her durumu yazmak gerekir.

abi sana katılıyorum neden dersen
gir sahibindene satılan motosikletlerin %90 ı düşük kilometre ve kapalı garaj motoru
altınada yazmış sadece keyfekeder cumartesi veya pazar kullandım diye bakıyon motor 2005 model km daha 5000 ile 10 bin arasında
vay arkadaş ozaman benim bir sorunum var demektir
motorum 2008 aralık tarafiğe çıkışlı 20 binde nerdeyse bunun neredeyse tamamı uzun yolda ve sadece pazar sürüşlerinde yapıldı sadece bu yaz ve sadece pazar günleri sürerek 11 bin km yaptım
şimdi sorarım o arkadaşlara arkadaş hadi diyelim hepinizin kapalı garajı var (yedik ya salağız)
hadi diyelim hepiniz keyfe keder kullandınız (ulan arkadaş sanki farklı amacı var adam 1200 gs le istanbulda kuryelik yapacak değil ya)
yahu arkadaş karşınızdakini çok mu mal sanıyonuz sadece pazar günleri kullanıp sadece 20 km yol yapıp geri mi geliyonuz
çok mu salağız biz yoksa bizi çok mu salak yerine koyuyonuz

lazmando
23 Ocak 2011, 15:16
arkadaşlar kusura bakmayın sıtede yenıyım konu hakkında nerden kımden bılgı alabılırım

otopsici
23 Ocak 2011, 15:23
Kısaca açıklayayım, şunu belirlerken bunu da hesaba kat derseniz parametreleri beraber optimize edebiliriz :

Motorun ömrünü silindir hacmine bağlı olarak belirliyorum. Çünkü büyük motorun devri az, devri az olanın aşınması da az oluyor.

15 yıllık bir ekonomik ömürden sonra motoru hurda değerini yine bazı verilerden faydalanarak hesapladım.

Bakım için 1'den 10 a kadar belirleyici faktörler :

Servis bakımlı 4
Lastik 2
Akü durumu 2
Balata 2

Kilometrenin etkisini üstel azalan bir fonksiyonla yazdım. Böylece ikinci el fiyatı, km arttıkça doğru orantıyla azalmıyor, daha mantıklı sonuçlar elde ediyorum.

Km etkisinden motorun her km başına eskimesini kuruş cinsinden çıkarmış oldum.

Bir de motorun yaşını, kozmetiğini, hasarlarını değerlendirdiğim "eskime kaybı" faktörü belirledim.

Tanıdığınız bildiğiniz bir motor varsa modelini, silindir hacmini, tipini yukarıda bakım faktörünün (servis , lastik, akü, balata) 10 üzerinden payını, çizik, boyada solukluk vs. olup olmama üzerinden 10 üzerinden kozmetiğini, ek masraf çıkıp çıkmama durumuna göre 10 üzerinden hasar durumunu belirtip yollayın ben elde ettiğim verileri sizinle paylaşayım.

Programı optimize ettikten sonra otomatik hesaplama yapan bir web sitesi kuracağım.
bu arada kardeş sen o ilanlarda yazılanların doğru olduğunu mu sanıyorsun
adam karsta servis bakımlı kawasaki yazıyo
sadece benim bildiğim kazalı ve boyalı motosiklet sayısı 100 ün üzerinde o sitede satılan
hepside kazasız masrafsız yazmış buna ne diyecen

overrider
23 Ocak 2011, 15:40
başlığı arkadaşa cevaben:
arkadaşım vstrom türkiye sitesine girip bi bakarsan büyüklerimiz ustalarımız hep söylediği şey şudur
motosikleti sıfır alırsan eğer aynı yıl %25 düşük fiyata satarsın
bundan sonra her yıl eksi % 5 tir
mesela 10 binliraya 2007 de sıfır alınmış bir motor bu yıl 6500 ila 7000 tl civarı fiyat belirlenir

Zaten ben de istatsliklerden ve tecrübelerden faydalanarak bir kriter koyuyorum ortaya. 2011 motorlar şu an satılırken ne kadar değer kaybetmiş araştırıp her motora alış fiyatına ve tipine göre değer kaybı belirliyorum. Bundan sonraki senelerin etkisi farklı olarak yansıyor.



abi sana katılıyorum neden dersen
gir sahibindene satılan motosikletlerin %90 ı düşük kilometre ve kapalı garaj motoru
altınada yazmış sadece keyfekeder cumartesi veya pazar kullandım diye bakıyon motor 2005 model km daha 5000 ile 10 bin arasında
vay arkadaş ozaman benim bir sorunum var demektir
motorum 2008 aralık tarafiğe çıkışlı 20 binde nerdeyse bunun neredeyse tamamı uzun yolda ve sadece pazar sürüşlerinde yapıldı sadece bu yaz ve sadece pazar günleri sürerek 11 bin km yaptım
şimdi sorarım o arkadaşlara arkadaş hadi diyelim hepinizin kapalı garajı var (yedik ya salağız)
hadi diyelim hepiniz keyfe keder kullandınız (ulan arkadaş sanki farklı amacı var adam 1200 gs le istanbulda kuryelik yapacak değil ya)
yahu arkadaş karşınızdakini çok mu mal sanıyonuz sadece pazar günleri kullanıp sadece 20 km yol yapıp geri mi geliyonuz
çok mu salağız biz yoksa bizi çok mu salak yerine koyuyonuz

Amacım zaten kimsenin bilemeyeceği ve doğruluğunu ispatlayamayacağı şeyler üzerinden prim yapılmasının engellenmesi. Garaj motoruysa kendini belli eder zaten, kozmetiğe ona göre puan alır, her yeri çizik, pas vs. varsa istediği kadar garaj motoru olsun.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:30 ----------


bu arada kardeş sen o ilanlarda yazılanların doğru olduğunu mu sanıyorsun
adam karsta servis bakımlı kawasaki yazıyo
sadece benim bildiğim kazalı ve boyalı motosiklet sayısı 100 ün üzerinde o sitede satılan
hepside kazasız masrafsız yazmış buna ne diyecen

Dostum bu sadece bir kriter. Sen doktorsan ona göre fiyatı artır. Güvenilir adamım, yerim yurdum belli de ona göre 500TL fazla yaz. Bunlar problem değil.
Önemli olan elde kıyas yapılacak ve oldukça gerçeğe yakın sonuçlar veren bir kriterimizin olması.

Servis bakımlı olup olmadığı tek bir telefonla anlaşılır. Adamın her sözüne güvenmeye gerek yok. Zaten her program girdiler doğruysa işe yarar. Kimse aptal değil, burada boş işlerle uğraşmıyorum. Ben bu programı yaptım, güzel sonuçlar veriyor ve bedavadan hizmete sunacağım. Optimizasyon için hangi parametre nasıl gelişritirilir bu konuda fikrin varsa yardımcı olabilirsin.

Khutuck
23 Ocak 2011, 15:45
Kaba formül:

x = Motorun sıfır fiyatı
y = Motorun model yılı
t = Motorun kilometresi/10.000
f = 2. el fiyatı

0.75 - İkinci el - sıfır farkı
0.95 - Yıllık yıpranma (modele göre değişir)
0.97 - Kullanım yıpranması (modele göre değişir)


f = (x * 0,75) * 0.95^(2011-y) * 0.97^(t+1)

Şöyle ki, sıfırı 20.000 TL olan bir motorun 2005 model, 10 bin km'de olanının gerçek değeri:

f= 20.000 * 0.75 * 0.95^(2011-2005) * 0.97^((10.000/10.000)+1)
f= 15.000 * 0.735 * 0.94
f= 10.363 lira


Bu formül "Aynı motoru a liraya aldım" ile "benim motorum b lira eder" arasında bir rakam verir.

overrider
23 Ocak 2011, 15:46
Uzmanlık sorusuymuş bu, doktora tezi gibi.
Beni aşar.cevap yok:P

Evet, çalışmak isteyen arkadaş varsa doktora veya yüksek lisans tezi olabilir.

Slayerrr
23 Ocak 2011, 15:46
Bu kadar uğraşmak yerine eğer özel durumları hesaba katmazsak (çok temiz, bakımlı aksesuarlı gibi) devlet bu hesabı her araç için yapıp kasko değer listesi adıyla yayınlıyor. Bu fiyatları referans alıp ekstra + ve - leri belirleyebiliriz. Genelde piyasa fiyatıyla kasko değerleri yakın oluyor zaten.

overrider
23 Ocak 2011, 16:05
Kaba formül:

x = Motorun sıfır fiyatı
y = Motorun model yılı
t = Motorun kilometresi/10.000
f = 2. el fiyatı

0.75 - İkinci el - sıfır farkı
0.95 - Yıllık yıpranma (modele göre değişir)
0.97 - Kullanım yıpranması (modele göre değişir)


f = (x * 0,75) * 0.95^(2011-y) * 0.97^(t+1)

Şöyle ki, sıfırı 20.000 TL olan bir motorun 2005 model, 10 bin km'de olanının gerçek değeri:

f= 20.000 * 0.75 * 0.95^(2011-2005) * 0.97^((10.000/10.000)+1)
f= 15.000 * 0.735 * 0.94
f= 10.363 lira


Bu formül "Aynı motoru a liraya aldım" ile "benim motorum b lira eder" arasında bir rakam verir.

Evet çok kaba olarak böyle bir proje ama 0.75, 0.95 0.97 gibi belirlenen faktörler de elle tutulur gözle görülür verilerden elde edilebilir nitelikte olacak. Kimse benim motorum için neden 0.97 aldın diyemeyecek.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:56 ----------


Bu kadar uğraşmak yerine eğer özel durumları hesaba katmazsak (çok temiz, bakımlı aksesuarlı gibi) devlet bu hesabı her araç için yapıp kasko değer listesi adıyla yayınlıyor. Bu fiyatları referans alıp ekstra + ve - leri belirleyebiliriz. Genelde piyasa fiyatıyla kasko değerleri yakın oluyor zaten.

Kasko değeri çok sığ, sadece yıllık amortisman hesaplanarak bulunuyor. motor 1000km de de 100000km de de olsa kasko değeri aynı. Alıcı ve satıcı için ne kadar sağlıksız bir kriter olduğu ortada.

Sadece kaskocuların işine yarıyor.

DaBEL
24 Ocak 2011, 05:10
dostum bu hesap yapılamaz.. bi arkadaşımızın dediği gibi çok bilinmeyenli bir denklem olduğundan dolayı cözüm için işe diffaransiyel denklemler girer ki oda her bilinmeyeni bi standarta kavuştursak bile işin özünde insan bilinmeyeni olduğundan dolayı bunu standarta baglamak imkansızdır..
keşke böyle bi denklem yapılsaydıda bizde bi araç aldığımızda bunu uygulasaydık.. ama nafile.. işin içinde insan olunca bütün hesaplar yalan oluyor.. bunu matematik bilmediğimden söylemiyorum.. hala haftanın 12 saati matematik görüyorum.. artık yıllardır matematik görmekten kusucam.. normali, yükseği, kesiklisi..

anil89tas
24 Ocak 2011, 05:16
statik ve mukavvemet hesaplarını kullanarak sahibinin kaç kilo olduğu da hesaba katılmalı :queen:

AydoganX
24 Ocak 2011, 09:52
Aslında fikir güzel, tebrikler overrider, fakat bence de net sonuçlar elde edilemez. Sonuçta işin içinde insan (ve doğal olarak niyet) faktörü var.

Kendimden örnek vereyim, motosikletimi yetkili servise götürmüyorum, çünkü biliyorum ki buradaki servis benim titiz davrandığım kadar titiz davranmıyor motoruma.
- Subap ayarını motor sıcakken yapıyorlar.
- Yağ olarak kılavuzda önerilen yağ aralığından kullanmıyorlar.
- Bir problem söylesen "Abi bu motor zaten böyle" diye geçiştiriyorlar.
- Tazyikli suyla yıkıyorlar. (Tazyikli su, stickerlar ve elektronik aksam için zararlı)
vs.vs...

Durum böyle olunca ben gönül rahatlığıyla motorumu servise bırakamıyorum.
Tüm hafif veya ağır bakımlarını, temizliklerini , cilasını vs. kilometresi kilometresine kendim yapıyorum.
Tüm işlemlerimi de ("tarih, km, takılan parça, değişen parça") excelde kayıtlı olarak tutuyorum.

Bu ve buna benze durumlarda "bu motor servis bakımlı değil, yaramaz", fikri mi oluşacak?

overrider
24 Ocak 2011, 10:45
dostum bu hesap yapılamaz.. bi arkadaşımızın dediği gibi çok bilinmeyenli bir denklem olduğundan dolayı cözüm için işe diffaransiyel denklemler girer ki oda her bilinmeyeni bi standarta kavuştursak bile işin özünde insan bilinmeyeni olduğundan dolayı bunu standarta baglamak imkansızdır..
keşke böyle bi denklem yapılsaydıda bizde bi araç aldığımızda bunu uygulasaydık.. ama nafile.. işin içinde insan olunca bütün hesaplar yalan oluyor.. bunu matematik bilmediğimden söylemiyorum.. hala haftanın 12 saati matematik görüyorum.. artık yıllardır matematik görmekten kusucam.. normali, yükseği, kesiklisi..

Önemli olan gördüğün matematiği uygulamaya dökebilmek. Tüm dif. denklemleri çözersin, 3 kat integral hesaplarsın ama önüne hayata dair, gerçek bir problem geldi mi durup kalırsın. İnsanın "senelerim boşa gitmiş" demeye dili varmaz, yapamıyorsa yapılamaz der çıkar işin içinden. Çünkü yapılabilir dese "yap o zaman" cevabını çevresinden ve vicdanından duyar. Başarısız olursa "yapamadı veya yapamadım" söz ve duygusunun altında ezilme riskine girmek istemez.

Bu problemi çözmek at ve deve değildir. Çok uğraşamdan 250-500 TL hassasiyetle sonuç verecek bir matematiksel model kurulabilir. Daha kesin bir sonuçlar istenirse de bulanık mantığa ve yapay zeka işin içine sokulabilir.

Bulanık mantık (Fuzzy Logic) kavramı ilk kez 1965 yılında California Berkeley Üniversitesinden Azeri bilim adamı Prof. Lütfü A.Zade'in bu konu üzerindeki araştırmalarına ait ilk makallelerini yayınlamasıyla duyuldu. O tarihten sonra önemi gittikçe artarak günümüze kadar gelen bulanık mantık, belirsizliklerin anlatımı ve belirsizliklerle çalışılabilmesi için kurulmuş katı bir matematik düzen olarak tanımlanabilir. Bilindiği gibi istatistikte ve olasılık kuramında, belirsizliklerle değil kesinliklerle çalışılır ama insanın yaşadığı ortam daha çok belirsizliklerle doludur. Bu yüzden insanoğlunun sonuç çıkarabilme yeteneğini anlayabilmek için belirsizliklerle çalışmak gereklidir.

Bulanık mantık ile klasik mantık (aristo mantığı) arasındaki temel fark klasik mantığın önermelerin sadece aşırı uç değerleri kullanmasıdır. Aristo mantığında bilindiği gibi bir şey ya A kümesinin elemanıdır yada değildir. Başka bir deyişle ya siyah ya da beyazdır. Gerçek dünyada ise tam siyah veya tam beyazı bulamazsınız. Bulanık mantık ise gerçek hayata uygun olarak hemen hemen tamamıyla grilerle çalışır. Çok uç durumlarda siyah veya beyaz vardır.

Bulanık mantığın sağladığı en büyük fayda ise "insana özgü tecrübe ile öğrenme" olayının kolayca modellenebilmesi ve belirsiz kavramların bile matematiksel olarak ifade edilebilmesine olanak tanımasıdır. Bu nedenle doğrusal olmayan sistemlere yaklaşım yapabilmek için özellikle uygundur. Bunun için kural tabanı oluşturulur. Kural tabanı incelenen konuya ilişkin insanlığın o güne kadar edindiği tüm gözlem, deneyim ve matematiksel bağıntıları yani tüm bilgiyi içermelidir. Kural tabanı ne kadar iyi ve geniş hazırlanırsa o kadar hassas ve doğru sonuçlar elde edilir. Burada bir uzmanın değerlendirme sınırlarına erişilmekte ve hatta geçilmektedir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:13 ----------


Aslında fikir güzel, tebrikler overrider, fakat bence de net sonuçlar elde edilemez. Sonuçta işin içinde insan (ve doğal olarak niyet) faktörü var.

Kendimden örnek vereyim, motosikletimi yetkili servise götürmüyorum, çünkü biliyorum ki buradaki servis benim titiz davrandığım kadar titiz davranmıyor motoruma.
- Subap ayarını motor sıcakken yapıyorlar.
- Yağ olarak kılavuzda önerilen yağ aralığından kullanmıyorlar.
- Bir problem söylesen "Abi bu motor zaten böyle" diye geçiştiriyorlar.
- Tazyikli suyla yıkıyorlar. (Tazyikli su, stickerlar ve elektronik aksam için zararlı)
vs.vs...

Durum böyle olunca ben gönül rahatlığıyla motorumu servise bırakamıyorum.
Tüm hafif veya ağır bakımlarını, temizliklerini , cilasını vs. kilometresi kilometresine kendim yapıyorum.
Tüm işlemlerimi de ("tarih, km, takılan parça, değişen parça") excelde kayıtlı olarak tutuyorum.

Bu ve buna benze durumlarda "bu motor servis bakımlı değil, yaramaz", fikri mi oluşacak?

Abi sen bu işin ehli olduğunu ve herşeyin tam olduğunu satıcıya ispatlarsan ve tuttuğun excell kayıtlarını alıcıya gösterip ikna edersen, motorunun 10 üzerinden alacağı "bakım" kriterininden (servis bakımlı, lastik durumu, akü durumu, balataları kapsar) 10 puan alırsın zaten. Herhangi bir mağduriyetin de olmaz.

Karşındaki insan sabit fikirliyse, bu program olsa da olmasa da, bakımlar serviste yapılmadığı için ben bunu bakımlı fiyatına almam diyebilir. Belki kafadan 500TL indirim yapmanı isteyecek. Neye göre kime göre 500? Bu durumda mağduriyetin olursa bu mağduriyet programdan değil, karşındaki insandan kaynaklanır.

Eğer motorunun lastiği aküsü balatası iyiyse sadece bakımları serviste değilse, adamı da daha titiz ve iyi yaptığına ikna edemiyorsan 10 üzerinden 6 puan alırsın. Kısılan 4 puan da motorunun tipine, fiyatına, yaşına vs. göre satış fiyatına, alıcının insaf ve cahillik faktörüne göre değil, adaletli bir şekilde, her alım satımda belirlenen bu standarda göre yansır.

Sen bu yansımayı gördükten sonra kabul edersin veya etmezsin. İkinizin arasındaki olay. Bu program sadece yardımcı olacak. "Bu motor bu fiyattan satılır" diye bi yasa çıkarmayacak. :) %100 bağlı kalacaksın diye bi şart yok.

Adam belki programı kullanıp motorunun fiyatını görecek. Diyecek ki ben doktorum, memurum, yerim yurdum belli, bi problem olursa çalıştığım yer burası. Motora da her türlü kefilim. Bu yüzden hesapta çıkan rakama 200TL ekledim diyecek. Veya başka bir neden söyleyecek. Şu aksesuvarlar var o yüzden çıkan fiyata şu kadar ek yaptım diyecek. Alım satımda zaman kaybı daha az olacak. Kafalardaki soru işaretleri ve sinir bozucu teklifler azalacak.

14000'lik motora 16000 çeken adama direk "2000 liralık fark neden kaynaklanıyor" sorusu sorularak mantıklı bir cevap verebiliyorsa 16000 sayarsın eline.

Programın hangi kriteri nasıl değerlendirdiği, fiyatı neye göre kırdığı gözler önünde olacak. Zaten hesaba kattığımız şeyleri saymaya başlarsa üç kağıtçı olduğunu anlarsın.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:32 ----------


statik ve mukavvemet hesaplarını kullanarak sahibinin kaç kilo olduğu da hesaba katılmalı :queen:

Anormal bi kilodaysa programın hesapladığı rakam üzerinden kafana göre bi indirim istersin. Her faktör hesaba katılabilir ama gerçekten gerek olup olmadığını hep beraber belirleyelim. 100 kilonun üstündeyse kilo girersin. Değilse boş geçersin, böyle bişey yapılabilir.

DaBEL
25 Ocak 2011, 01:15
ee üstad kendin yazmışşın işte.. sorunuda cevaplamışşın.. yapay zeka oluşturup bütün verileri standartlandırma işlemine atıldığında kullanım faktörünü hesaplatma şu anki durum ile imkansız olur.. sonuçta teknoloji ve bilim eskinin üstüne eklenerek gittiğine göre belki ilerleyen süreçte işe yarar.. matametiksel modulunde burada işe yaramaz.. bilinmeyenlerin fazlalığı hata payını artırıcaktır.. pratik hayatta ise bunun sonucu 1 yıl masraf cıkarmıcağını düşünüp aldığın araçın 3 ay sonra eline temiz bi fatura olarak yansıması olabilir.. yada tam tersi..

ayrıca alıntı yaptığın sayfanın adresini yazsaydın iyi olurdu.. en azından alıntıdır diye.. gerçi yazı karakterinden kopyala yapıştır belli oluyor..

overrider
25 Ocak 2011, 16:56
ee üstad kendin yazmışşın işte.. sorunuda cevaplamışşın.. yapay zeka oluşturup bütün verileri standartlandırma işlemine atıldığında kullanım faktörünü hesaplatma şu anki durum ile imkansız olur.. sonuçta teknoloji ve bilim eskinin üstüne eklenerek gittiğine göre belki ilerleyen süreçte işe yarar.. matametiksel modulunde burada işe yaramaz.. bilinmeyenlerin fazlalığı hata payını artırıcaktır.. pratik hayatta ise bunun sonucu 1 yıl masraf cıkarmıcağını düşünüp aldığın araçın 3 ay sonra eline temiz bi fatura olarak yansıması olabilir.. yada tam tersi..

ayrıca alıntı yaptığın sayfanın adresini yazsaydın iyi olurdu.. en azından alıntıdır diye.. gerçi yazı karakterinden kopyala yapıştır belli oluyor..

Anlatamıyorum sanırım, gidip gördükten sonra değer biçmede faydası olacak bunun. Mesajları tekar okursanız anlarsınız.

Bilinmeyen sayısı fazla demişsiniz. Sizce hesaba katılması gereken başka ne var? Motora fiyat biçerken yaşı, km'si, bakım ihtiyacı, sıfır km. fiyatı ve temiz görünüp görünmediğinden başka neyi değerlendiriyorsunuz?

Alıntı yaptığım sitede uygunsuz resimler vardı, o kısmı italik yazarak alıntı yaptığımı belli ettim zaten. Tarzdan da benim yazmadığım açık. Hehangi bir çıkarım da yok, intihale girmez. Konuyu dağıtmayalım.

DaBEL
25 Ocak 2011, 18:54
dostum konu gereksiz ama insan faktörünü nereye sokucagımızı anlamadın galiba?? adam tuttu bunun km teliyle kucuk kucuk oynamalar yaptı.. adam bunun rodajına itinayla yaptım dedi ama tek teker yaptığını söylemeyi unutmuştur belki.. ayrıca bütün motorların kmsi sürekli uzun yolda yapılmış oluyor mesela.. hiç motoruyla hız yapanda yok bu ülkede.. hiç bi motorda red line sokulmamış, zorlanmamış motor oluyor saterken.. bunlarda zaten motoru en cok zorlayan etkenler değil mi?? bunların hepsi bi bilinmeyen düşünürsen bunu hesaplamak için kime güvencegiz?? yoksa satıcıyı yalan makinasına mı sokucagız??
işte senin o temiz görünüp görünmemesi kısmı içindeki insan faktörü inanılmaz yüksektir.. yoksa km si, yaşı, ilk fiyatı, bakım masrafı, bakıma götürülme düzenliliği gibi faktörleri hesaplamak kolay ama motorun temizliği ise tamamen şansa kalmış..

Khutuck
25 Ocak 2011, 19:42
Overrider, yukarıda verdiğim formül üzerinde ufak tefek ayarlamalarla her motor için +/- 500TL'lik bir fiyat aralığı çıkartabilirsin. Yukarıda yazdığım formülü ben de kullanıyorum, SS'ler hariç ve 2005 sonrası motorlarda idare eder şekilde çalışıyor. Bundan daha detaylı bir formül oluşturman kanımca zor, ama oluşturabilirsen benim de çok işime yarar.

overrider
26 Ocak 2011, 21:54
Overrider, yukarıda verdiğim formül üzerinde ufak tefek ayarlamalarla her motor için +/- 500TL'lik bir fiyat aralığı çıkartabilirsin. Yukarıda yazdığım formülü ben de kullanıyorum, SS'ler hariç ve 2005 sonrası motorlarda idare eder şekilde çalışıyor. Bundan daha detaylı bir formül oluşturman kanımca zor, ama oluşturabilirsen benim de çok işime yarar.

Teşekkür ederim. Zor olduğunun farkındayım, millet olayı anlamamakta ısrar ediyor malesef... Pek vaktim yok ama matematiği kuvvetli iktisat bilen öğrencileri yönlendirip güzel ve kullanışlı bi program oluşturabilirim. Yoksa hobi olarak ilgilenirsem proje yavaş ilerleyecek.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:47 ----------


dostum konu gereksiz ama insan faktörünü nereye sokucagımızı anlamadın galiba?? adam tuttu bunun km teliyle kucuk kucuk oynamalar yaptı.. adam bunun rodajına itinayla yaptım dedi ama tek teker yaptığını söylemeyi unutmuştur belki.. ayrıca bütün motorların kmsi sürekli uzun yolda yapılmış oluyor mesela.. hiç motoruyla hız yapanda yok bu ülkede.. hiç bi motorda red line sokulmamış, zorlanmamış motor oluyor saterken.. bunlarda zaten motoru en cok zorlayan etkenler değil mi?? bunların hepsi bi bilinmeyen düşünürsen bunu hesaplamak için kime güvencegiz?? yoksa satıcıyı yalan makinasına mı sokucagız??
işte senin o temiz görünüp görünmemesi kısmı içindeki insan faktörü inanılmaz yüksektir.. yoksa km si, yaşı, ilk fiyatı, bakım masrafı, bakıma götürülme düzenliliği gibi faktörleri hesaplamak kolay ama motorun temizliği ise tamamen şansa kalmış..

Güzel arkadaşım, bu program işi bilen akıllı insanlar için. Motorun ne durumda olduğunu anlayabilen bir alıcının, duruma göre kafasında bir fiyat oluşturmasına yardımcı olacak. Motorun fotoğrafı programa yüklenip fiyat belirlenecek demiyoruz. İnsan faktörünün etkisini normal bi alım satımda ne kadar anlayabiliyorsan bu programın vereceği fiyat da o kadar gerçeği yansıtacak. Fazlasını iddia etmiyorum, kimse de edemez. Motosiklet tecrübeni bir çırpıda ekonomik değere çevirecek. İstersen ingilizce ya da almanca da açıklayabilirim.

Okan Sinan Ocan
27 Ocak 2011, 00:11
Formüle en az iki katsayı daha eklemek gerekir.

Bunlardan birincisi : Marka güvenilirliği ; Japon ve Avrupa yapımı motosikletler diğer uzakdoğu yapımlarına göre marka güvenilirliği çok daha fazladır ikinci elde daha kolay alıcı bulurlar.
İkinci Katsayı ise : Satış sonrası hizmetlerdir ki ; BMW çok güvenilir bir marka olmasına rağmen satış sonrasındaki yaklaşımı ve teknik serviste yaşanan sorunlar ikinci el değerini diğer motorlara nazaran çok daha fazla düşürmektedir.

overrider
27 Ocak 2011, 20:30
Formüle en az iki katsayı daha eklemek gerekir.

Bunlardan birincisi : Marka güvenilirliği ; Japon ve Avrupa yapımı motosikletler diğer uzakdoğu yapımlarına göre marka güvenilirliği çok daha fazladır ikinci elde daha kolay alıcı bulurlar.
İkinci Katsayı ise : Satış sonrası hizmetlerdir ki ; BMW çok güvenilir bir marka olmasına rağmen satış sonrasındaki yaklaşımı ve teknik serviste yaşanan sorunlar ikinci el değerini diğer motorlara nazaran çok daha fazla düşürmektedir.

Sonunda istediğim gibi bir yorum geldi. Teşekkürler. :cat:

Piyasa katsayısı olarak bir değişken belirledim. Motorun piyasada tutulup tutulmadığını söylediğin parametreler ve buna ek olarak hitap ettiği kullanıcı sayısı belirler zaten. CBF150 için bu değeri max. değer olan 10 alıyorum, diğer farklı piyasa katsayıları belirliyorum. Örneğin VFR için 6 aldım. İkisi de Honda fakat CBF150 kadar talep olmayacağından VFR için bu katsayı bana göre 6 civarı olur. Yani kafamdaki bu kriteri de motorun ederini belirlerken yansıtmış oluyorum. ;)

x type
27 Ocak 2011, 23:09
Arkadaşlar ülkemizdeki satış fiyatlarını göz önüne bulundurarak bir motorun 2. el fiyatını hesaplayabilmek için ampirik bir formül geliştirmek istiyorum.

formüldeki düşündüğüm parametreler:

S= sıfır fiyatı
K=kilometresi
T=tipi (ss, enduro, commuter vs.)
Y=yaşı
B=servis bakımlı olup olmadığı
H=hasar durumu
C=kozmetiği
U=üst modelinin çıkıp çıkmadığı (çıkmadıysa 0, 1 üst modeli çıktıysa 1, 2 üst modeli çıktıysa 2)

Aksesuvar varsa onlar da ayrıca değerlendirilip ederi formülden elde edilen fiyata eklenir.

böyle bir formülle ikinci el fiyatı mevzusunu bir standarda oturtabiliriz ve ayrıca motor satın alırken alacağımız motoru kaç sene elimizde tutup motorla kaç km yapacağımızı da tahmin edersek satarken ne kadar değer kaybedeceğini önceden kestirip satın alma kararlarımızı tekrar gözden geçirebiliriz.

Bu formüle başka hangi parametreler eklense daha iyi bir sonuç verir, her bir parametrenin önem katsayısı ne olur bunlar uzmanlarla tartışılarak netlik kazanır.

Formülden çıkan sonuçları da piyasa verileriyle karşılaştırıp formülü optimize ederek son haline getiririz.

Kasko değeri verilerine ulaşabiliyoruz ama bu değerler 2. el alım satımında çok fazla bağlayıcı olmuyor. Bu iş için uğraşmaya değer mi önce bunu tartışalım. Talep olursa bir ekip çalışması ile güzel sonuçlar alınabilir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:06 ----------

E=yıllık fiyat artış oranı parametresini eklemeyi unutmuşum :)
hadi mucize formülü buldun diyelim.

bu formüle inanarak motor alanlar bagajda pergel ve gönyeyle dolaşır be.

bana kalırsa hiç bunlarla zaman harcama varsa atla gez yoksada al bi honda bak dalgana.

Khutuck
27 Ocak 2011, 23:25
O zaman sana bir yöntem:

Örneğin sahibinden.com'daki bütün CBF150 ilanlarını bir Excel dosyasına koy. Her motorun üretim yılı, kilometresi ve fiyatını 3 boyutlu bir scatter graph'e (saçılım grafiği sanırım) yerleştir. Bu rakamlar arasındaki korelasyonu hesapla. Oradan bir formuül çıkartabilirsin.

Benzer bir yöntemi Yamaha, Honda ve BMW'nin ikinci el ilan sayılarını kullanarak son 5 yılda sattığı tüm motorların sayısını hesaplamakta kullanmıştım, şu an %10 gibi bir hatayla markaların hangi yıl kaç motor sattığını 2. el ilanlarından bulabiliyorum.

takendy
27 Ocak 2011, 23:38
şu an %10 gibi bir hatayla markaların hangi yıl kaç motor sattığını 2. el ilanlarından bulabiliyorum.

o zaman ne kadar ÖTV ödendiğinide biliyorsundur , seni hınzır :P

Khutuck
27 Ocak 2011, 23:41
o zaman ne kadar ÖTV ödendiğinide biliyorsundur , seni hınzır :P

Ohooo, neler neler biliyorum da çaktırmıyorum :cherry:

Elimde belgeler var :)

http://www.haberanamur.net/wp-content/uploads/2009/07/kilicdaroglu1.jpg

Hakikaten var :cherry:

overrider
28 Ocak 2011, 00:00
O zaman sana bir yöntem:

Örneğin sahibinden.com'daki bütün CBF150 ilanlarını bir Excel dosyasına koy. Her motorun üretim yılı, kilometresi ve fiyatını 3 boyutlu bir scatter graph'e (saçılım grafiği sanırım) yerleştir. Bu rakamlar arasındaki korelasyonu hesapla. Oradan bir formuül çıkartabilirsin.

Benzer bir yöntemi Yamaha, Honda ve BMW'nin ikinci el ilan sayılarını kullanarak son 5 yılda sattığı tüm motorların sayısını hesaplamakta kullanmıştım, şu an %10 gibi bir hatayla markaların hangi yıl kaç motor sattığını 2. el ilanlarından bulabiliyorum.

Bu da çok iyi bir yaklaşım, regresyonla eğri uyduruyosun değil mi?
Çok faydası olacaki aklıma gelmemişti, teşekkürler :cat:

Okan Sinan Ocan
28 Ocak 2011, 00:01
Ohooo, neler neler biliyorum da çaktırmıyorum :cherry:

Elimde belgeler var :)

http://www.haberanamur.net/wp-content/uploads/2009/07/kilicdaroglu1.jpg

Hakikaten var :cherry:

Onun adı Khutuck var diyorsa vardır :queen::queen::queen::queen::queen::queen:


Bana da geyik yaptırdınız ya Allah müstehakınızı versin. Şimdi gidip başlık açmazmıyım "Son zamanlarda MT çok bozuldu beni bile bozdular diye" :queen::queen::queen::queen::queen::queen:
(Moda ya illaki açmak lazım böyle bir başlık)

fusuy364
28 Ocak 2011, 00:14
Arkadaşlar ülkemizdeki satış fiyatlarını göz önüne bulundurarak bir motorun 2. el fiyatını hesaplayabilmek için ampirik bir formül geliştirmek istiyorum.

formüldeki düşündüğüm parametreler:

S= sıfır fiyatı
K=kilometresi
T=tipi (ss, enduro, commuter vs.)
Y=yaşı
B=servis bakımlı olup olmadığı
H=hasar durumu
C=kozmetiği
U=üst modelinin çıkıp çıkmadığı (çıkmadıysa 0, 1 üst modeli çıktıysa 1, 2 üst modeli çıktıysa 2)

Aksesuvar varsa onlar da ayrıca değerlendirilip ederi formülden elde edilen fiyata eklenir.

böyle bir formülle ikinci el fiyatı mevzusunu bir standarda oturtabiliriz ve ayrıca motor satın alırken alacağımız motoru kaç sene elimizde tutup motorla kaç km yapacağımızı da tahmin edersek satarken ne kadar değer kaybedeceğini önceden kestirip satın alma kararlarımızı tekrar gözden geçirebiliriz.

Bu formüle başka hangi parametreler eklense daha iyi bir sonuç verir, her bir parametrenin önem katsayısı ne olur bunlar uzmanlarla tartışılarak netlik kazanır.

Formülden çıkan sonuçları da piyasa verileriyle karşılaştırıp formülü optimize ederek son haline getiririz.

Kasko değeri verilerine ulaşabiliyoruz ama bu değerler 2. el alım satımında çok fazla bağlayıcı olmuyor. Bu iş için uğraşmaya değer mi önce bunu tartışalım. Talep olursa bir ekip çalışması ile güzel sonuçlar alınabilir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:06 ----------

E=yıllık fiyat artış oranı parametresini eklemeyi unutmuşum :)

Matematiksel yorum gücünüze ve bunu kullanarak günlük hayatımızda işimize yarayabilecek bir modelleme oluşturmak isteyişinize hayran kaldım.Bu başlığı takip edeceğim,istediğiniz tarzda formülü oluşturduğunuz zaman bunu derslerde öğrencilerime izninizle aktarmak istiyorum.
Bu arada bağımsız değişkenler tam olarak oluştuğu anda formülünüzün takır takır işleyeceğinden şüphem yok. olaya çok gerçekçi yaklaşmışsınız. motor alım satımlarında fikrimizi en azından %50-60 etkileyeceğini düşünüyorum. çünkü insan bir çok değişkeni düşünüp analiz ederek bir çırpıda işin içinden çıkabilecek idrakte değildir. içinde boğulur. formülünüz bu süreci bir çırpıda yapıp çok kısaltacak.güvenirliliği artıracak. tekrar tebrik ediyorum.
en kısa zamanda programı tüm değişkenleriyle yapmanız dileğiyle.

overrider
28 Ocak 2011, 00:23
Matematiksel yorum gücünüze ve bunu kullanarak günlük hayatımızda işimize yarayabilecek bir modelleme oluşturmak isteyişinize hayran kaldım.Bu başlığı takip edeceğim,istediğiniz tarzda formülü oluşturduğunuz zaman bunu derslerde öğrencilerime izninizle aktarmak istiyorum.
Bu arada bağımsız değişkenler tam olarak oluştuğu anda formülünüzün takır takır işleyeceğinden şüphem yok. olaya çok gerçekçi yaklaşmışsınız. motor alım satımlarında fikrimizi en azından %50-60 etkileyeceğini düşünüyorum. çünkü insan bir çok değişkeni düşünüp analiz ederek bir çırpıda işin içinden çıkabilecek idrakte değildir. içinde boğulur. formülünüz bu süreci bir çırpıda yapıp çok kısaltacak.güvenirliliği artıracak. tekrar tebrik ediyorum.
en kısa zamanda programı tüm değişkenleriyle yapmanız dileğiyle.

Zahmet verip okuduğunuz, ne yapmak istediğimi tam olarak anladığınız ve anlaşılmasında yardımcı olduğunuz için ve faydalı olabileceğini düşündüğüm bu çalışmayı destekleyip moral verdiğiniz için çok teşekkür ederim. :rendeer:

Khutuck
28 Ocak 2011, 00:25
Bu da çok iyi bir yaklaşım, regresyonla eğri uyduruyosun değil mi?
Çok faydası olacaki aklıma gelmemişti, teşekkürler :cat:

Eğer unutmazsam yarın sana ikinci el motor ilanlarının sayısıyla markaların satış rakamlarının ilişkisini gösteren kendi hazırladığım Excel tablolarını yollayacağım. Benim çalışmam senin için de için temel oluşturur. Çalışma sonuçları benim de işime yarayacak, her hafta en az 5 motora fiyat teklifi çıkartmam gerekiyor elimdeki formül biraz kaba. Ben de bu tarz bir formül hazırlamayı düşünüyordum, bir türlü kapsamlı çalışma için vakit bulamadıydım.

overrider
28 Ocak 2011, 00:42
Eğer unutmazsam yarın sana ikinci el motor ilanlarının sayısıyla markaların satış rakamlarının ilişkisini gösteren kendi hazırladığım Excel tablolarını yollayacağım. Benim çalışmam senin için de için temel oluşturur. Çalışma sonuçları benim de işime yarayacak, her hafta en az 5 motora fiyat teklifi çıkartmam gerekiyor elimdeki formül biraz kaba. Ben de bu tarz bir formül hazırlamayı düşünüyordum, bir türlü kapsamlı çalışma için vakit bulamadıydım.

Valla çok iyi olur gerçekten. Hobi olarak uğraşacağım elimden geldiğince. özelden görüşelim.

fusuy364
28 Ocak 2011, 01:03
Valla çok iyi olur gerçekten. Hobi olarak uğraşacağım elimden geldiğince. özelden görüşelim.

teknik destek gerekirse elimden geldiği kadar yardımcı olabilirim. biraz matematik bilgim vardır. hem sizden de birşeyler öğrenmiş olurum.

overrider
28 Ocak 2011, 21:06
Teşekkürler hocam.

AHP ve SMART gibi çok kriterli karar verme yöntemleri var, iktisat ve endüstri mühendisliği öğrencilerini desteğe bekliyorum.